TAHNIAH!!! : Majlis Presiden setuju nama Pakatan Harapan didaftarkan dengan RoS

Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengumumkan keputusan Majlis Presiden Pakatan Harapan bahawa gabungan itu akan didaftarkan dengan RoS dengan nama Pakatan Harapan. Gambar Malaysiakini.Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengumumkan keputusan Majlis Presiden Pakatan Harapan bahawa gabungan itu akan didaftarkan dengan RoS dengan nama Pakatan Harapan. Gambar Malaysiakini.
Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan hari ini mencapai kata sepakat untuk mendafatarkan Pakatan Harapan secara rasmi kepada Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (RoS).
Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH), Mohamad Sabu mengumumkan, nama Pakatan Harapan akan dikekalkan dalam permohonan itu.
Perkara tersebut diputuskan pada mesyuarat di bangunan Parlimen, petang tadi dengan penyertaan semua pemimpin dari ke empat parti itu termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad, Lim Kit Siang dan Mohamad sendiri.
Datuk Seri Mohamad Azmin Ali kelihatan mewakili PKR dalam mesyuarat itu di samping pemimpin PKR yang lain. Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail masuk ke hospital hari ini dan tidak boleh menyertai mesyuarat. Datuk Seri Anwar dibenarkan penjara untuk menziarahi isterinya di KBMC, Kampung Baru.
“Keputusan daripada mesyuarat hari ini ialah kami akan mendaftarkan Pakatan Harapan di mana 18 orang pimpinan tertinggi namanya akan dimasukkan.
“Itu keputusan yang kita buat hari ini,” kata Mohamad dalam sidang media di pejabat Ketua Pembangkang Malaysia, di bangunan Parlimen.
Beliau berkata mesyuarat hari ini juga bersetuju supaya satu logo dan manifesto bersama digunakan pada pilihan raya akan datang.
mdl
Iklan Berbayar

Previous
Next Post »

32 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 11:53 PG delete

Mana macaipas pigs ni.xkan la sekor pun xda telor.konon2 wanrosli la konon pencarut la konon2 x-reformis la.ntan2 semua org yg sama je wanrosli walataik jgk.kakaka.xkisahla nk blakon jd brp org pun tp xkan sekor pun xda bukti video matsabu tolak hudud tu.????tunjukla kalo berani...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 2:23 PTG delete

Buat lah apa saja yang boleh membodohkan rakyat cukup lah melibatkan PAS dengan perkara-perkara bodoh nih.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 4:35 PTG delete

Pas kan mmg bodoh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 5:43 PTG delete

Setakat hari ini yang cerdik hanyalah PAS, yang bodoh itu adalah mereka yang tunduk dan patuh pada kafir harbi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 6:33 PTG delete

Demi dedak babi dapigs....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 7:39 PTG delete

Sapa plak yg patuh pada kafir harbi?cer bgtau bserta bukti. Jgn mcm kes video matsabu tolak hudud tu plak smpi skrg xda bukti tu kira cerdik ke bodoh???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 7:39 PTG delete

Mana video nya? Cuba walataik jgn tunjuk bodoh blh x.hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 7:58 PTG delete

Hebat mana pun mrk...semuanya melutut dpn kapir dapigs demi dedak babi....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 8:09 PTG delete

Orang cerdik dah boleh baca politik mat sabun, demi rm15k sebulan jangan kata hudud soal fatwa pun mat sabun boleh tunduk pada kafir harbi. Orang bodoh akan sentiasa diperbodohkan oleh kafir harbi demi dedak2 untuk membuncitkan perut.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 9:05 PTG delete

Bertebaran fitnah, maki hamun, kata mengata, cerca dan penghinaan untuk apa? Adakah ini semua apa yang dikehendaki Islam?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 10:22 PTG delete

Islam dah larang umat Islam ambil kafir jadi pemimpin masih juga tunduk pada kafir, Islam ajar ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 10:52 PTG delete

Tuduh kosong sapa pun blh ckp.aku pun blh ckp hadi tu ejen israel.kehkehkehkeh.xyah pusing jauh2 la.fitnah lama tu matsabu tolak hudud tu mana video nya walataik?????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2017 11:28 PTG delete

Kadang2 tertanya alasan tidak benar kafir menjadi pemimpin oleh pengikut PAS tapi ada pula Dewan Himpunan Penyokong PAS yang sama taraf dengan Dewan Ulama PAS. Mungkin ahli-ahli PAS boleh baca balik perlembagaan PAS berkaitan DHPP.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 12:06 PG delete

Secara peribadi aku sokong PH dgn syarat Anwar Ibrahim akan tetap menjadi calon Perdana Menteri jika ditakdirkan PH menang pru akan datang, kepada PPBM jgn cuba sesekali utk ambil alih perjuangan murni reformasi dgn berlagak utk menjadi 'abg besar' dalam PH. Ukurlah baju di badan sendiri dan hitunglah brp hari kamu mula jadi pembangkang. -OTAI REFORMASI 98'-

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 12:48 PG delete

Belah la lu.Anwar ibrahim konon...24jam mencarut dubur2 lagi mau blakon.phuiiiii walataik

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
29 Mac 2017 6:43 PG delete

Apa khabar siti kasim.. penyebar pemikiran PAN dalam isu ketuhanan melalui getaran.. tak pernah dengar org PAN berkomentar mengenai beliau.. taraf Mursyidul Am PAN ke dia ni?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 7:21 PG delete

Manusia seperti siti kassim ni akan memilih PAN sebagai perjuangan politiknya disebabkan PAN sama je pemikiran dengan siti kassim, nanti lepas seminar pemikiran ATGNA, PAN akan anjur pulak swminar pemikiran siti kassim.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 7:26 PG delete

Dewan Himpunan Penyokong PAS tidak sama dengan kafir harbi DAPigs, mereka tunduk dan patuh pada Islam dan PAS dan mereka tidak memimpin jemaah PAS, mereka hanya penyokong yang turut wala pada pemimpin PAS, lain kali faham dulu apa itu PENYOKONG dan apa itu PEMIMPIN, bodoh tak tahu nak beza.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 9:38 PG delete

Pongpang2 wanrosli labun tp mana bukti video matsabu tolak hudud? ???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 2:06 PTG delete

Ni islam ke kapir yg ckp ni? Tahu tak apa hukum islam nak tuduh org liwat? Gi belajar dulu hukum hakam baru komen kat sini...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 4:24 PTG delete

Nama pun Pigs. Xkisahla dewan pemuda ka dewan petua bangka semua perangai pigs. Kehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 Mac 2017 3:32 PTG delete

Yg paling penting jangan kena tipu dgn DAP si kafirun.. sampaikan jd ketua Maqasid Syariah dan mempengerusikan mesyuarat fatwa dan juga pembawakan siti kasim dalam isu ketuhanan melalui getaran pun PAN tidak melihatnya sebagai satu kesalahan.. betapa hinanya jadi barua kafir.. mungkinkah ini memang adat jadi munafikun!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mac 2017 5:49 PTG delete

Munafik lagi wanrosli walataik pongpang2 labun itu ini islam lah bagai lah tp kaki fitnah. Smpi skrg btahun aku minta bukti video matsabu tolak hudud tu tp habuk pun tarak.....phuiii

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 Mac 2017 8:40 PTG delete

MOHD NASIR ni bila nak berhenti menyamar? Tenang ke jiwa menyamar2 ni?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mac 2017 11:52 PTG delete

Yela btl la tu.kami semua dlm ni bernam mat nasir...xdak sapa nk kelentong aih.kami bukan mcm wanrosli kaki fitnah dan kelentong, presiden pan pun nama matnasir tau dan semua ahli pan pun nama matnasir kehkehkeh.tp cer tunjuk mana video matsabu tolak hudud tu wanrosli ???tenang ke jiwa fitnah2 org ni wanrosli???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
31 Mac 2017 3:23 PG delete

Malang sungguh PAN bilamana PAS yakin dan berani utk bersama TGHH di akhirat kelak tidak pula bagi PAN utk bersama Dr MAZA kelak! Namun begitu diharap PAN tidak berani bersama LKS pula.. na'uzubillah!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mac 2017 9:07 PG delete

Laaaaa.cer tunjuk bijak sikit wanrosli.... Xmalu ke x abis2 tunjuk bodoh....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 April 2017 6:10 PG delete

Memang tujuan aku nak bagi korang bengkek.. sambil2 bukak mata korang siapa yg akan solatkan jenazah korang nanti.. samada ulamak yg memperjuangkan hukum Allah atau ulamak su' yg menolak hukum Allah ataupun si kafir yg sama2 menolak hukum Allah!

Pasti bengkek pasti bengkek!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 2:25 PTG delete

Tujuan nk bg bengkek tp mslhnya wanrosli jadi terlalu bodoh. Kahkahkah. Kan dah malu.guna la fakta ni kan dah malu menipu.jgn jual nama Allah la wanrosli walataik. ALLAH x ajar menfitnah menipu pun.hukum Allah pebende nya wanrosli. Ruu mcm hukum2 lain.bukan hudud. Tu bukan bengkek wanrosli tp bengap namanye. Kahkahkah eloklah wanrosli buat cmne. Ada modal nak membahan wanrosli. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 April 2017 5:10 PTG delete

Sekurang2nya UMNO masih atau pernah ada keinginan utk menjelmakan RUU 355 kerana bimbang dgn murka Allah maka ini membuktikan masih ada keimanan dlm diri mereka!

Bagaimana pula dgn mereka yg mengharap agar RUU 355 ini tidak menjadi kenyataan kerana bimbang dengan murka DAP? Maka ini membuktikan masih ada ........ kah??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2017 4:15 PTG delete

Xda nya umno nk laksanakan ruu355.hanya org bodoh spt toklebai2 pas yg nk tawan selangor tu je percaya umno nk laksanakan ruu355.kihkih

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2017 7:06 PTG delete

Tok lebai tokong lagilah kena tipu dgn DAP dalam perjanjian Pangkor 2!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes