Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Jun 22, 2020

5 ulasan:

  1. Cukup cukup lah kita ber PM kan pemimpin dari Utara nihh

    Bila Melayu kita ber PM kan dari Utara semua PM dari utara dan pemimpin Melayu utara bangang... haprak.. jual nrgara.. jual pulau strategik... jual akidah dng pluralisma murtad syiah dan COMANGO.. jadi gay lgbt pun teraju utama dari Kedah Lama

    nak fakta ka...!?

    BalasPadam
  2. Ada bukti ke.. Kesian kena cari kat Akhirat nanti utk Mohon maaf

    BalasPadam
  3. Hanya bangang yg rela ditibai dari belakang oleh org yg sama.

    Tanpa pendirian tanpa maruah rela diperkuda oleh penyamun besar yg hanya mementingkan anak, waris, proksi dan kroninya.

    BalasPadam
  4. Anwar sering bawa mesej fahaman pluralisme agama

    Anwar sering bawa mesej fahaman pluralisme agama -

    Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan salah seorang ahli politik beragama Islam di negara ini yang didapati sering membawa mesej fahaman pluralisme agama sama ada dalam bentuk tindakan mahu pun dalam bentuk ucapan.

    Penyokong tegar Kit Siang, Anwar Ibrahim hadir perjumpaan bekas ahli kumpulan Chin Peng

    Yang ada ialah motif hendak menjaga kemurnian pegangan Ahli Sunnah di negeri ini yang memang disuruh oleh Dr. al-Qaradhawi beberapa bulan lalu sebagaimana yang ada dalam media Arab. Penulis ini kurang arif tentang bidang politik ini; beliau berminat untuk sama-sama menjaga akidah, semenjak puluhan tahun lalu. Pihak yang hendak mengaitkan usaha penulis ini dengan politik tertentu, ia bertanggungjawab dengan Tuhannya. Penulis ini mengucap: Hasbuna’Llahu wa ni’mal Wakil.

    1. Persoalan Ekslusif Agama (Religious Exclusivism) – hanya satu agama sahaja yang benar, manakala agama lain adalah salah.

    Golongan Pluralist, COMANGO, G25, Liberal Islam, SIS dan Syiah (sememangnya kafir) agama yang terpengaruh dengan ajaran John Hick berpendapat bahawa: Golongan-golongan agama tertentu yang menganggap hanya satu ajaran asasi tertentu (fundamental doctrines) sahaja yang membawa ke jalan keselamatan/syurga (salvation) adalah pandangan yang silap dan tertutup. Agama-agama lain juga benar. Maka Pluralisme Agama adalah jalan penyelesaian terbaik untuk mengelakkan perpecahan tersebut. Golongan ini menafsir ayat Al Quran secara "hermanutika" menolak sanad dan perawi perawi hadis yang muktabar seperti Imam Syafie, Hambali Sahih Bukhari yang jadi panduan umat Islam. Golongan Pluralis Liberal perawi hadis ini.menolak kesemua ini.

    Maka jawabnya ialah: Pluralisme yang mengajar penganutnya tentang "tidak ada kebenaran mutlak" dan tidak ada ajaran asasi yang menjamin keselamatan/kebahagian/ syurga, tidak boleh diterima, malah ditolak dalam agama Islam. Sekiranya diterima anjuran Pluralisme itu maka tiada ertinya firman-firman Al Quran yang menyebut bahawa ia datang membawa al-haq (kebenaran) dan dengan itu kebatilan akan hilang

    ANWAR DAN PLURALISMA AGAMA - ISMAIL MINA (RAKAN KARIB ANWAR IBRAHIM)

    Paling kemuncak adalah ucapan Anwar di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World”.

    “Ya, saya tidak menyangka pada awalnya. Sehingga lah terbukti dalam ucapannya di LSE itu…Memang sah. Kita ambil ucapan itu daripada blog beliau. Ini bukan kita ambil ataucopy daripada mana-mana blog orang lain, tidak. Memang kita ambil daripada blog beliau sendiri. Jadi, sah lah bahawa beliau yang bercakap, berucap”, katanya yang mula menarik balik sokongan setelah melihat sahabatnya telah terpengaruh dengan aliran pemikiran yang merosakkan Islam, Liberalisme dan Pluralisme.

    “Saya nak sebut bahawa, sebenarnya ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu memang sah beliau berfahaman Pluralisme Agama”, tegasnya.

    Ikutilah wawancara AIDC dengan Ustaz Ismail Mina pada 16 September 2011, di Hulu Klang dalam menyoroti kisah di sebalik tabir berkenaan dengan isu tersebut.

    BalasPadam
  5. Tidak guna jadi kerajaan kalau kita mempermainkan rakyat.

    Dah jadi PM, kita letak jawatan, kemudian kita mahu jadi PM kerajaan perpaduan, sanggup tinggalkan parti yg angkat kita.

    Bila gagal, kita mahu jadi PM semula atas parti kita. Mana prinsip walaun unta..!?

    Apakah kita semua sanggup terima orang seperti ini untuk jadi PM kita walaupun sesaat?

    Isunya bukan dapatkan mandat rakyat, tetapi kita telah bantu dia kembali untuk dapatkan mandatnya semula setelah dia cuba sabotaj balik.

    Persoalannya walaun unta yang selalu cakap dia ni kan lidah bercabang...

    Yang kau orang percaya jugak pasal haper..!?

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...