Iklan Penaja 1

Picture

Sabtu, Mei 25, 2019

Anwar Ibrahim sokong Kit Siang tarik diri debat dengan Najib




Presiden PKR Anwar Ibrahim menyokong keputusan Ahli Parlimen Iskandar Puteri Lim Kit Siang menarik diri daripada berdebat dengan bekas perdana menteri Najib Razak.
Anwar yang juga merupakan ahli parlimen Port Dickson malah menyifatkan keputusan wakil rakyat DAP itu sebagai langkah bijak untuk mengelakkan ketegangan kaum.
“Kit Siang bukannya orang yang tak berani. Apa yang saya lihat, ramai kawan-kawan nasihat tak sesuai (debat) pada masa sekarang.
“Takut timbul ketegangan kaum. (Tarik diri) adalah satu keputusan yang baik,” katanya seperti dilapor Berita Harian hari ini.
Dalam laporan sama, Anwar juga dipetik menolak cadangan agar beliau menggantikan Lim.
“Nak saya debat dengan dia (Najib) buat apa... bulan-bulan puasa ni,” katanya dengan nada jenaka.
Lim dilihat sering menumpukan kritikannya terhadap Najib meskipun ahli parlimen Pekan itu bukan lagi perdana menteri atau presiden Umno.
Selasa lalu, Najib mencabar Lim untuk berdebat dengan sebarang topik.
Mengulas cabaran itu, Lim mencadangkan topik "Bagaimana Malaysia menjadi negara kleptokrasi global dan bagaimana kita mampu menjadi peneraju negara berintegriti".
Najib kemudian bersetuju dengan topik itu.
Dua hari kemudian, Lim memaklumkan bahawa dia menarik diri dari menyertai debat itu kerana menurutnya dia menerima banyak nasihat daripada penyokongnya untuk tidak turut serta.
Sebab utama yang dinyatakan adalah, menurut Lim, kebimbangan debat dengan Najib itu akan dijadikan "konflik Melayu lawan Cina".

Najib bagaimanapun mendakwa Lim sebagai memberi alasan.
"Adakah ini satu pengakuan dari Kit Siang bahawa DAP adalah parti Cina?
"Ini debat antara dua ahli parlimen. Tak ada kena-mengena dengan isu perkauman," kata Najib. MK

Picture

93 ulasan:

  1. Maharaja pakatan haprak tu tak ada senjata yg padu utk berdebat dgn najib.
    Klu hadir debat dgn badan bau hanceng...mmg patut tarik diri
    Hihihi....

    BalasPadam
  2. Layan Jibby berdebat dapat apa?

    Mary Anne Jolley tanya Jho Low pun Jibby sudah kelam kabut.

    BalasPadam
  3. Apek tarik diri debat dgn kepala prompak....memang tak patut....

    Untuk ape anwar debat dgn orang kena tuduh?....tak de paedah....buang masa....kalo anwar menang pon ape dapat?....

    Debat sesuai seblm pru14...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg bersungguh2 ajak debat bapak nobita siterowong rasuah dan banglo tanpa kolam...hihihi

      Yg tarik diri...apek kit sial tu jugak...hihihi

      Mgkin kencing atas kepala mahacai haprak belum dibasuh agaknya...hihihi

      Padam
    2. INGAT TAK NOTHING TO HIDE

      Padam
    3. Rasanya klu boleh kita buat semula "nothing to kencing" pulak....hihihi

      Padam
  4. Apek lks sengaja mainkan najib kerana dulu najib takut debat....
    Dah masuk mahkamah baru najib berani debat...

    Najib nak bagi tahu 2.6 billion dia dapat derma dari raja arab tapi bukti tak ade...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pengumuman dpd menteri luar saudi mengesahkan ada dan transaksi ditunjukkan najib mmg ada.

      Terpulang dgn mahkamah mahdey menentukannya...hihihi

      Padam
    2. Pemgumuman tak laku di mahkamah.....bukti yg laku....ade menteri saudi bagi bukti?....hihihihi..

      Arab saudi memang ade bagi derma tapi bukan 2.6 billion...

      FBI dah siasat dari mana duit tu datang....sape brani challenge FBI?...najib pon takut...hihihi

      Padam
    3. Fuyo fbi...hihihi

      Kenapa fbi tak mampu bantu mahdey tangkap jholo???
      Hihihi...

      Padam
  5. Dulu najib fitnah anwar liwat jubo sefool...anwar duduk dlm penjara sg buluh...

    Skarang giliran najib menunggu ke sg buluh perindu inn....berape lama?....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak lawan era peeM ke4 masa anwar kena tuduh liwat...
      PeeM ke4 jadi pendakwaraya dan juga hakim atas kes liwat anwar...
      Belum lagi sidang akhbar dgn kata2 'Anwar meliwat sambil melancap butuh pasangannya'
      Jijik cara peeM ke4 mghakimi sblm hakim sebenar membuat keputusan.

      Era najib..najib senyap dgn kes liwat anwar
      Tapi mahdey paksa ts shafee menjadi pendakwaraya krn sedar pendakwaraya sblmnya kurang menyengat....

      Itulah pemimpin yg ingin dipenjarakan oleh haprak tetapi diangkat sebagai peeM ke7...hihihi

      Tak pasti sama ada bakal peeM ke8 berjaya meyakinkan peeM ke7 melepaskan jwtn. Mcm suram jer...

      Hihihi....

      Padam
    2. Najib belajar cara madey..

      Padam
    3. Klu najib ikut cara mahdey...dah lama mahdey dan nobita masuk ISA...hihihi

      Padam
    4. Cuma aku betul2 terkilan dan kesian dgn cara mahdey mghina anwar suatu ketika dulu lah...hihihi


      Padam
    5. Sampai skrg anwar masih gagal bersumpah laknat kes memuki chinadoll dan bgmana air maninya terbenam 4cm dlm dubur sepol.

      Klu din pudu berani bersumpah laknat krn difitnah...kenapa bakal peeM ke8 cuak????

      Padam
    6. Adekah sumpah wajib dan diterima seseorang tidak bersalah?..kalo aku bersumpah bini ko tu bini aku aku ko tak de bini laah kaalo sumpah diterima.....bongok

      Padam
  6. Rosmah Mansor tak bayar tax bertahun-tahun.

    Rosmah Mansor cuba lari bila diarah isytihar harta sekarang.

    Suami kena tolong buat debat dengan bini sendiri supaya ikut undang-undang Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi...lawak fitnah ko cai

      Padam
    2. Fitnah amendenye?...mahkamah dah perintah rosemah istihar harta...gigil rosemah..

      Padam
    3. Gigil atau mahdey yg tgh mggigil skrg...hihihi

      Padam
  7. Pelik bin ajaib...
    Klu di indonesia...puak yg kalah tak puas hati dgn puak yg menang
    Di malaysia...puak yg menang masih tak puas hati dgn puak yg kalah

    Hihihi....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko yg tak puashati...kalo yg kalah puashati takkan sebar fitnah dan berdemo...

      Padam
    2. Demo apa nyer cai..oiii
      Berguling dan kena sembur dgn fru kerrr....hihihi
      Demo membantah kebangangan statut rome dan pghinaan atas agama dan nabi apa salahnya.
      Anak2 muda yg berdemo tagih janji pendidikan percuma...apa salahnya.

      Zaman bn berkuasa pon bnyk juga haprak buat demo sampai berguling2 atas highway dan berkhemah tgh bandar...hihihi

      Cuma lawaknya...haprak macam tak puas hati dgn bossku wlpun dia tgh dibicara. Mcm meroyan dpd peeM ke7 sehingga anak2 buahnya dgr nama bossku....hihihi
      Sungguh dia tak berdemo atau membawa raykat berguling2 atas highway....hihihi

      Padam
    3. Tak ngaku demo penyatuan ummah kunun...hihihi..

      Padam
  8. Antara ssjarah paling lawak KERAjaan haprak...
    Berjanji akan hapiskan AES..
    Syukur AES dah terhapus...TEPUK!!!!!

    TAPI mrk wujudkan AWAS...mcm lagu KRU lah pulak....hihihi
    Bukan shj diwujudkan tapi ditambah berganda....

    Dulu arwah2 dan mendiang2 haprak kata kamera AES mahal...habiskan wang raykat wlpun pd dasarnya pembelian dpd 2 syarikat swasta. Yg pungut saman tetap jpj/kerajaan dan 2 syarikat tersebut dpt rm16 dpd setiap saman. Setelah kekecohan politik yg agak pjg berkenaan aes maka koperasi tentera beli habis saham modal aes 2 syarikat tersebut.

    Malang rm16 setiap rm150 saman(setelah 50% diskaun) gagal disumbangkan ke tabung koperasi tentera krn aes dibatalkan slps pru14. Tak kesahlah bagi yg ada bnyk saman...untung kpd mrk.

    Skrg kamera yg sama dpd rm170k dah jadi rm272k dibeli oleh pembangang haprak. Mgkin pembelian tanpa gst...hihihi
    Utk meyakinkan raykat wang membeli bukan wang raykat tetapi wang PLUS. Siapa pemilik PLUS????hihihi

    Nampaknya raykat dah kena kencing berkali2 krn isu AES dan AWAS...hihihi
    Bnyk sgt 'konon' utk memburukkan org lain tetapi tetap diwujudkan. Tak kesah pon krn aku bukan kaki pecut dan seorg pemandu yg berhemah...hihihi

    Kesian dgn arwah2 dan mendiang2 yg mati2 nak hapuskan aes. Mmg dh hapus cuma tukar nama jer....hihihi
    Cuma terkilan dgn kata2 'i dont care' bila raykat merungut dpd pak menteri haprak. Ko tingkatkan saman...tak kesah pon bagi pemandu berhemah mcm aku...hihihi
    Klu boleh diskaun 30-50% lah pulak cukai jalan utk kenderaan bwh 3000cc ker...mampu pulihkan maruah ko.
    Dpt jugak merasa kurang beban setelah TOLol tak dihapuskan...hihihi

    BalasPadam
  9. Kerajaan PH hapuskan lawak kerajaan BN buat AES bagi swasta kutip saman....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangang jugak ko yer...

      Syarikat swasta keluar modal 100%.Mrk kutip rm16(enam belas ringgit...hihi) dpd rm150(setelah diskaun) saman yg dikenakan. Kira2 rm134 milik kerajaan atau rm284 jika tanpa diskaun. Nak melabur mestilah ada win win situation...

      Swasta aes era najib tu tak sama dgn swasta mcm konsesi TOLol peeM ke4 tu...hihihi

      Era peeM ke4 berat sblh yg menguntungkan anak..proksi dan kroni. Tempoh tamat dan kenaikan TOLol menyusahkan raykat. Bangang nak mampus projek swasta peeM ke4 tu....hihihi

      Klu peeM ke4 aka peeM ke7 hebat..ubahlah perjanjian konsesi TOLol era dia tu.Rakan2 dia dlm tu kan ramai. Mgkin ada kawtim kot...hihihi

      Tempoh konsesi aes tamat jelas termaktub dan tak mcm konsesi TOLol atok nyanyuk tu...hihihi

      Dah tamat pd 2018 maka KERAjaan hanceng tak ada masalah nak buat perjanjian baru. Cuma tiada kutipan rm16 dpd rm150 saman berjaya dikutip oleh lembaga tabung tentera sblm itu.

      Padam
  10. RM16 nak kencing siapa kau ni macai? Hancing sial UMNO kencing! Hancing RM16.... Kahkahkah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lain kali simpan sikit bebal bangang ko tu cai. Atau boleh tunjuk bebal tu slps bulan puasa...hihihi

      Perjanjian konsesi aes antara kerajaan bn dan syarikat swasta yg bina aes adalah:
      1. Rm16 dpd nilai saman sebenar aes akan dimiliki oleh syarikat swasta yg membina aes.
      Cth: Peliwat aka pendubur memandu laju dan tertangkap oleh kamera aes akan disaman sebanyak rm300. Dpd rm300 tersebut..rm16 adalah milik syarikat swasta yg membina aes.
      Hrp ko faham...klu tak mmg sah mudah kena kencing...hihihi

      Padam
    2. Komisyen RM16? Ini celah gigi kroni pun tak lepas chai. Hahaha. Kes sebenar ialah LTAT diarahkan bayar kroni RM555j untuk ambil alih AES. Kos untung bersih jual beli kamera pun kurang 100j. Kerja saman diurus oleh JPJ. Bayangkan berapa kroni nak songlap? Dapat 129j masih untung bersih memang jenis tak kenang budi dan tamak haloba. Macai apa tahu? Kahkahkahkahkah.

      Padam
  11. 2012 - Denda awal AES dicadangkan syarikat kroni Beta Tegap dan ATES sebanyak RM1000 dan semua plat kenderaan perlu tukar kepada plat elektronik.

    Cadangan ditolak sebab MP pembangkang bantah. Akhirnya denda AES diturunkan kepada RM300 sahaja.

    2018 - Menteri Pengangkutan baharu mendedahkan LTAT diarahkan oleh Kerajaan BN untuk mengambil alih AES menggunakan dana awam (duit kebajikan tentera) sebanyak RM555j. Perjanjian gagal selepas BN kalah teruk PRU14 dan kontrak syarikat kroni tamat Ogos 2018.

    Beta Tegap dan ATES akhirnya terima 129j sahaja dengan keuntungan bersih apabila Kerajaan mengambilalih AES.

    Komisyen RM16 konon. Duit LTAT RM555j yang kroni nak songlap nasib baik selamat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu cerita yg ko dgr dpd kaki kencing..
      Sama dgn cerita dongeng yg negara akan bangkrap drp atok yg mengata anwar meliwat sambil melancap butuh pasangannya....

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    2. Rm1000 saman???!!!!!

      Nampak sgt kencingnya.....

      Yg nyata rm300 dan diberi diskaun 50% lagi jadi rm150...

      Agak2lah nak kencing raykat dgn saman rm1000. Hanya yg bebal bangang jer percaya...hihihi

      Klu saman rm1000 krn memuki chinadoll sambil memandu laju...lain ceritalah...hihihi

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Ada juga yg percaya saman rm1000...hihihi


      Yg dah jadi arwah dan mendiang berjuang mghapuskan aes tentu roh mrk tak tenang krn kwn2 mrk yg msh hidup tetap meneruskannya dgn rebranding nama jerrr....

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam
    3. Sengal macai. Tak baca ke tahun 2012? Cadangan asal syarikat kroni memang saman RM1000. Pelaksanaan RM300 diteruskan sehingga awal 2016 baru beri diskaun RM150. Kalau tak ikut kes AES nak komen jugak, beginilah jadinya. Macai komisyen RM16 nak tunjuk pandai pada Rakyat yang lebih tahu.

      Padam
    4. Ko yg sengal kena kencing arwah2 dan mendiang2 yg berangan nak hapuskan aes. Klu mrk kata saman rm1juta pon ko akan percaya jugak...hihihi
      Terma dan syarat pon ko tak reti baca. Klu memandu sambil memuki chinadoll mmg layaklah kena saman rm1000...hihihi

      Apalah bangangnya telan semua kencing hancing pemimpin2 bangang korang tu...hihihi

      Klu ko bijak...bila tarikh sebenar atok serah jwtnnya kpd anwar????
      Hrp ko tak bangang mnjwb soalan ini bagi pengikut2 setia anwar....hihihi

      Padam
  12. mohon siar kegiatan marina gereja..CT Kassim G25 dan golongan Aljub pluralisma murtad liberal islam... mereka bergerak dalam senyap mereka sangat aktif sekarang cuma nak cover Tun konon pejuang islam suci maka kegiatan marina gereja disenyapkan buat sementara waktu....!!!

    BalasPadam
  13. Sultan Perak bertitah program politik di masjid tidak dibenarkan supaya tidak timbul suasana huru-hara dan tidak tenteram. Pembangkang dan parti politik jadilah Melayu Islam yang taat kepada Raja Melayu. Kalau sudah sampai tahap ceramah politik, mesyuarat cawangan dan salahguna mimbar jadi pentas politik mesti ditaja oleh Melayu Islam penderhaka kepada titah Raja Melayu. Marilah bersama kita lapor kegiatan para penderhaka titah Raja Melayu kepada pihak berkuasa. Jangan biar Melayu penderhaka membuat kacau bilau di negara kita.

    BalasPadam
  14. Pelik bin ajaib...
    Manusia yg mengata raykat pemalas..suka minta bantuan..diangkat jadi ketua.

    Dgn penuh daddykasi anak..waris..proksi dan kroninya berjaya.Maka contohilah mrk. Jangan asyik meroyan dgn bossku
    Hihihi.....

    BalasPadam
  15. ANAK CUCU LEE KWAN YEW GAY RUPANYA
    TAK SELINDUNG MENGAKU TERUS TERANG
    ANAKCUCU ATOK KESAYAnGAN CAMNER PULA.?
    COMANGO TOKSIK PLAKAD DAH LAMA DI JULANG

    KIKIKIKIKI....


    ... SELAMAT HARI RAYA...


    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap perkara tersebut tidak berjangkit di negara kita...
      Bukan jauh sgt negara jiran kita tu...jijik

      Padam
  16. Perjanjian berat sblh ipp era peeM ke4 dpt diselesaikan oleh 1mdb dgn cara berhemah.
    20 tahun goyang kaki dgn mghasilkan pndptn lubuk emas para kroni berjumlah rm400billion. Patut pon atok panas hati. Naik atau turun harga minyak..petronas 'dipaksa' memberi harga murah kpd pihak konsesi ipp kroni si bangang mengikut perjanjian. Tak heran pengerusi asal tnb meletak jwtn angkara senget dan berat sblhnya peejanjian bangang tersebut.
    Tahniah 1mdb krn berjaya membeli balik ipp dan menjualnya kpd syarikat antarabangsa yg lebih telus perjanjiannya dpd syarikat dalaman yg dipengaruhi para proksi dan kroni yg tamak haloba.
    Setakat ini perjanjian konsesi TOLol yg perlu diubah. Dapat atau tidak kita kena lihat sejauh mana jujurnya BAPAK SEGALA TOLol menyelesaikannya.
    Hihihi....

    BalasPadam
  17. Perjanjian berat sblh erl antara klia ke kl sentral perlu diberi perhatian.
    Ada atau tidak ada penumpang...mahb tetap membayar sejumlah amaun kpd syarikat kroni. Goyang kaki betullah...
    Dahlah tiket mahal. Harap atok dpt lihat balik perjanjian tersebut. Jangan kera jer disusukan....hihihi

    BalasPadam
  18. Benarkah si sotong lapiji dah arwah?
    Hihihi...

    Bnyk isu2 raykat yg dpt dia ketengahkan skrg ini klu dia benar2 ikhlas membantu raykat.

    Adakah dia berhibernasi atau koma atau dah mampuihhh??
    Hihihihi....

    Klu ada rakan baiknya dlm blog ini tolong kejutkannya skrg....hihihi

    BalasPadam
  19. Kesian macai penyangak beriya tulis komen panjang nak tunjuk sisi baik 1MDB. 1MDB yang depan mata memang nak tunjuk baik chai. Yang joli, ubah wang haram, seleweng, jenayah, bohong kencing sedunia dan boros di belakang 1MDB nak sorok mana? Lu pikirlah sendiri macai. Najib Razak pun sudah tahu kes SRC pun boleh sangkut. Belum masuk kes 1MDB lagi. Shafiee Abdullah pun tak berani nak cakap lebih depan wartawan. Apa lagi nak meroyan panjang? Kahkahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ko tahu src akan sangkut??
      Ko juga pembantu peribasi najib ker?
      Hihihi....

      AG lagi terkial2 nak cari bukti kukuh. Raykat pon dah faham perjalanan kes.....

      Klu mat2 kencing menang pon raykat tak heranlah cai...hihihi
      Mana tak...2 kes rasuah menteri kewayangan paling bangang negara pon boleh ditiadakan...jadi tak heran pon....hihihi

      Padam
    2. Terkial-kial cari bukti? Lawak apa yang macai nak lebong? Yang Rakyat nampak jelas ialah saksi-saksi termasuk orang UMNO mengaku terima wang yang tidak diketahui asal-usul. Pemilik akaun konon tidak diketahui siapa. Duit dalam akaun juga asalnya ialah duit kebajikan (CSR) yang akhirnya diakui guna ubahsuai rumah Najib, tukar tangki air rumah Najib, belanja mewah di luar negara dan belanja perisik politik cap ayam macam Habibur Rahman. Belum kira semua pengakuan ketua Umno yang dapat duit berjuta-juta lagi. Ada seorang saksi beritahu wang tidak isytihar kerana tidak mahu diaudit semasa Mesyuarat Umno. Alahai penyangak. Habis rahsia parti bocor sebab cash is king. Kahkahkahkahkah.

      Padam
    3. Klu tak krn cash is king...tua kutuk tu tak akan kencing para mahacai demi daddykasinya...hihihi

      Kelentong jer lebih...ko ingat masih era peeM ke4 ker???
      Semua data dan maklumat hanya sentuh dgn jari jer...hihihi

      Padam
  20. SRC cuma 42j dicuci bersih oleh barua sebelum masuk akaun MO1 Najib Razak. Skandal 1MDB lebih besar 42b melibatkan pinjaman KWAP, pelaburan tipu Mongolia, Tok Arab Abu Dhabi yang sudah masuk lokap dan kes harta anak Penyangak disita dan dilelong. Termasuklah harta Apek Tongsan Jho Low yang dipulang balik Miranda Kerr, Leo di Caprio dan kapal mewah Equanimity. Raya tahun ini tak akan serupa macam Raya dua tahun lepas buat Penyangak Najib Razak. Rakyat faham dan itulah apa yang Rakyat alami dahulu semasa Penyangak memerintah. Apa pun tak tahu. Kahkahkahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu dongeng negara akan bangkrap boleh ko percaya...tak heranlah ko kena kencing....hihihi
      Klu nobita boleh terlepas 2 kes rasuah...tak heranlah dgn kesucian sistem mahkamah era atok nyanyuk....hihihi

      Padam
    2. Tunggu je bulan Ogos nanti. Kahkahkahkah. Naik tahun 2020 kes ubahsuai laporan PAC 1MDB Hassan cari makan pulak. Lagi sangkut sebab dokumen dan saksi sudah lama ada. Kahkahkahkah. Sambil macai boleh layan kes penyangak Tabung Haji, Felda, MEIO dan lain-lain. Semua yang kena songlap Umno ada kaitan Melayu dan Islam. Jahnam bossku dapat anak buah berderet nak masuk dalam. Azeez Rahim siap cari nyawa dengan Anwar Ibrahim dah. Kahkahkahkah.

      Padam
    3. Klu ko bijak...ko hapuskan terus 1mdb.Kenapa tak hapus atau mansuhkan terus atok oiii????
      Sebab ko tahu 1mdb mmg berpotensi. Tak mcm era ko dulu asyik rugi jer....

      20 tahun petronas merana kehilangan rm400billion angkara kebangangan ko buat perjanjian berat sebelah ipp dgn kroni.

      Pelik bin ajaib ada jugak mahacai masih percaya drama tua kutuk tu termasuk mahacai sekor atas tu....hihihi

      Padam
    4. 1MDB sekarang sudah pecat Arul Kandar dan semua Lembaga Pengarah yang ikut telunjuk Jho Low Taek.

      Aset yang ada perlu diuruskan walaupun hutangnya dijamin oleh Kerajaan Malaysia.

      7b setiap tahun Kerajaan Malaysia bayar hutang projek 1MDB yang tak ada hasil depan mata.

      Angkara 42b dipinjam Penasihat 1MDB aka Menteri Kewangan aka Perdana Menteri aka Presiden UMNO Najib Razak dan diseleweng kemudian dicuci melalui syarikat haram.

      Takkan semua nak harap Kerajaan tanggung?

      Malulah sikit kepada dunia yang tangkap Najib Razak red handed dan digelar kleptokrat terburuk abad ini.

      Lembaga Pengarah 1MDB yang baru harus bertanggungjawab kembalikan pengurusan yang cekap, amanah dan bertanggungjawab.

      Maruah Malaysia wajib dipertahankan daripada malu apa boss.

      Padam
    5. Klu KERAjaan skrg berintegriti dan malas nak jadikan 1mdb tu beban kononnya....jual jer aset 1mdb yg melebihi rm42billion tu.
      Hutang 1mdb baru rm26billion.
      Senang2 jer nak tebus hutang tu.

      Kenapa tak lakukan????
      Sebab pemimpin haprak ada yg tak bangang mcm mahacainya...hihihi

      Klu saman aes dikatakan rm1juta pon mrk telan jer dan percaya bulat2 krn mrk sedia bangang....

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam
    6. 1 mdb tak salah..yg salahnye najib guna 1 mdb untuk hentam wang kerajaan..

      Padam
  21. PERTEMUAN ALJUB MAMAK SETIAP BULAN
    DAH SETAHUN 12 KALI PERTEMUAN DEPA
    SEKO MENGHARAP SEKO HANGIN SATU BADAN
    KIKIKI KITA TENGOK SAPA YANG KENAAA..


    KIKIKIKI... GILO BABI TAK ADA PORTFOLIO TETIBA NK JADI PM...
    TIMB PM SEPAT KERING MACAM ORANG BANGANG TAK ADO FUNGSI LANGSUNG...!!


    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejarah kebangangan pemimpin haprak...hihihi

      Menang pon krn fitnah. Dah menang pon cuba tikam dari belakang. Rahsia dah pecah skrg melutut tagih janji.
      Yg tua sekor tu asyik pusing2 cerita krn nak duduk lama sikit di kerusi empuk ketua. Tak puas berdaddykasi...hihihi

      Bangang!!!!!
      Berebut2 nak dpt nama dan kuasa.
      Tapi pelik bin ajaib....msh ada mahacai sanggup tadah mulut dikencing hanceng tua mrk...hihihi

      Bukan makin memakmurkan negara pon org yg mrk puja. Jual aset dan melingkupkan ekonomi negara sambil kencing kepala mahacai...hihihi

      BANGANG!!!!!!

      Padam
    2. Kahkahkah. Macai nak layan Tun M - DSAI punya drama politik memang out of league. Banding hangpa, depa tu senior leader dalam politik Malaysia. Master of disguise kata orang putih. Hangpa taraf macai nak pelaga ayam sabung pun tak mampu. Kahkahkahkah. Tak sampai tahap bhai. Baik hangpa layan pemimpin hangpa yang tengah duk tikam sesama sendiri sekarang. Cah keting lagi walau dah jatuh berguling-guling? Ada satu puak lagi ketua sendiri pun sudah jadi barua parti lain sebab tersedak dedak. Kahkahkahkah. Ada hati lagi nak pilih PM parti lawan? Kahkahkahkahkahkahkah.

      Padam
    3. Dulu mrk dipuja...skrg mrk dah standard taik anjing tepi jalan jer...hihihi

      Lain kali jangan kuat kencing atok yea...hihihi

      Dan klu azan berkumandang tu...lekas2 solat dgn raykat dan bukannya blah mcm ada saka yg ketakutan dgn azan....hihihi

      Padam
  22. MAJLIS IFTAR PAK MAUN MULA LANGKAH
    IFTAR DIKUIL PULAK HARAMJADAH CIPAN
    INGAT COMAMGO PLURALISMA TIADA DAH.?
    INI PERMULAAN TUNGGU ALJUB PM KE 8


    DARI DULU DAH INGATKAN AGENGA PLURALISMA MURTAD COMANGO HARBI SYIAH KAFIR SEDANG TUNJUKKAN WAJAH SEBENARNYA...


    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taliban mana pulak terlepas masuk ruang komen. Syoh!!! Syohhh !!!!! Berambus kau balik Afghanistan. Malaysia tak terima Taliban sial. Taliban tak tahu hidup bermasyarakat. Kahkahkahkah!!!!

      Padam
    2. Taliban komunis ngar kong kang...hihihi

      Speaker penyelamat nobita kes rasuah terowong dan banglo tarak kolam...hihihi

      Padam
  23. Hancur hancur hancur MCA - BN dan sekutunya Kafir Harbi laknatullahi alaik.

    Biasiswa Kerajaan Malaysia kepada Rakyat Palestin yang ditindas rejim zalim Zionis Israel mahu ditarik balik?

    Mengapa sekutu MCA yang beragama Islam gagal menegur kafir harbi ini?

    Sekurang-kurangnya MCA wajib dipaksa memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam Malaysia yang menyokong perjuangan Palestine.

    Jangan sampai tapak kaki kafir harbi MCA pijak muka Mat Hassan dan Hadi Awang dalam BN.

    Hancur hancur hancur sekutu Israel!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg sudah lama membiarkan muka mrk dipijak oleh kapir dapigs..siapa yer????
      Hihihi....

      Padam
    2. Kapir dapig bersama PH membela Palestine.

      Tapi malangnya...

      Kapir harbi MCA bersama siapa mahu biasiswa Palestine dibatalkan?

      Sampai sekarang kafir harbi MCA BN dan sekutunya tidak minta maaf atas kebiadapan menentang bantuan kepada Palestine.

      Hancur hancur hancur Israel!

      Padam
    3. Wayang dapigs tu mcm taik cai...

      Dulu kapir dapigs kata akan sokong hudud.Mrk kata apa takut dgn hudud klu kita tak buat salah.
      Bila mrk rasa kerusi mrk bnyk dan pengaruh mrk kuat...mrk kutuk dan hina hudud.

      Udah2 ler...
      Sama jer dgn drama tangisan atok tua nyanyuk tu. Bila dah rasa berkuasa sikit...kutuk dan hina org lain mcm celaka jer....hihihi

      Padam
  24. Mahacai oii...
    Bilakah tarikhnya atok serah jwtn pada anwar????!!! !

    Tak kan nak buat mcm pengumuman raya kot?????
    Hihihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebaiknya lepas kes 1MDB dan Najib Razak kena lokap dalam 1 tahun baru sesuai peralihan kuasa berlaku.

      Pilihanraya di Pekan akan dimenangi oleh BN dan ini beri akibat buruk kepada imej PM yang baru.

      Kalau selesai PRK Pekan nanti dan Najib bersemayam di Penjara Sungai Buloh barulah ada kelompangan besar dalam pembangkang.

      Pemimpin macam Mat Hassan lemah dan jawatan Parlimen pun tak ada.

      Zahid pula tunggu giliran perbicaraan Mahkamah.

      Pendek kata cuma KJ yang Tun M pesan sebagai anak didiknya berpolitik mungkin boleh bawa imej UMNO Baharu.

      Tapi macai bawahan UMNO semua jenis bodoh dan kurang cerdik.

      Lebih berat dengan kerjasama Pas sebab pembahagian kawasan dan perebutan kerusi yang berlaku akan menyebabkan lebih banyak cah keting, tidak puas hati dan tikam belakang berlaku.

      Gabungan pembangkang akan menjadi lemah secara semulajadi jika gagal pilih Presiden baharu yang lebih berkaliber dan positif dalam perjuangan bangsa.

      Kalau setakat pak lawak yang terbalik meja dan kerusi nak kekal jadi Presiden payah nak maju.

      Parti UMNO perlu overhaul kepimpinan.

      Bermula dengan pindaan usul Perlembagaan UMNO dan perubahan drastik secara total.

      PM ke 8 masih tetap Pakatan Harapan.

      Presiden UMNO tetap perlu dibuang dan diganti baharu.

      Padam
    2. Perkembangan kes Najib dalam SRC tidaklah memberi khabar gembira.

      Jika Najib mahu buat rayuan ke peringkat tertinggi mungkin ambil masa beberapa bulan.

      Tetapi meneliti hujah pembelaan dan saksi yang gagal membantu Najib Razak, memang tiada harapan lagi.

      Ketua pasukan peguam bela Najib Razak juga sedang hadapi pertuduhan berat dan kes menghina mahkamah.

      Jadi penyokong Najib Razak tak perlu letak harapan tinggi sangat.

      Kalau nak terima nasihat, tukarlah wakil Parlimen Pekan.

      Jangan pilih parti bawah BN lagi.

      Ahli UMNO sudah berjaya menjatuhkan Kerajaan BN bawah Najib Razak.

      Jika kepimpinan UMNO masih kekal yang kawtow kepada cash is king, ibarat recycle tahi jadi baja.

      Sebab itu baja perlu suburkan kepimpinan baharu.

      Pekan tu kepimpinan UMNO bawah anak beranak Najib Razak.

      Tak ada perubahan dan kekal dikenali sebagai saka kleptokrat.

      Padam
    3. Atok pula saka klepetokencing...

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH


      CASH IS KING TO DADDYKASI

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam
    4. Terlepas pandang ttg kj yg dipuji atuk....hihihi

      Semasa era paklah...atok fitnah paklah kata menantu(kj) yg tadbir negara. Habis buruk personaliti paklah dikerjakannya.
      Atok tu bagus sgt ker????
      Semuanya angkara lubuk emas anak..proksi dan kroninya diganggu.
      Mmg perosak negara si tua nyanyuk tu....hihihi

      Padam
    5. KJ habis lingkop UMNO tinggal batu nisan. Ahli UMNO pun tolak KJ dan warlords kaki kencing sabotaj lagi. KJ naik UMNO jahanam Pas masuk gaung. Kahkahkahkah!

      Padam
  25. Ada seorg pegawai polis yg mengetuai serbuan ke rmh najib bercadang mendpt keraykatan canada.
    Kenapa?
    Adakah cuak dgn kebangkitan raykat?

    Utk jadi raykat canada kita perlu isytihar harta dan wang dlm akaun. Didapati wang dlm akaun sebanyak rm6.5juta.Perghh banyak sgt tu utk penjawat awam.
    Di manakah dtgnya jumlah sebanyak itu dan kenapakah dia teringin sgt nak bermastautin ke canada. KERAjaan atok belum lagi jatuh.
    Oh mgkin bersedia lebih awal sblm berlaku apa2 kemungkinan....hihihi

    Apa komen mahacai haprak pulak?

    BalasPadam
  26. Satu lagi yg tgh hangat diviral skrg....
    Pengerusi sprm kata dia pernah diugut sampai ke amerika. Ternangis2 dpn tv mengadu nyawa terancam sampai kena peluk oleh mat saleh memujuknya...hihihi

    Slps tu dia kata ada mp umno nak merasuah dia bagai agar berhenti siasat 1mdb sedangkan dia sendiri yg siasat dan kata tiada kes ttg wang derma semua.

    Skrg raykat ingin tahu siapa yg ugut dia dan siapa mp umno yg ingin merasuah dia. Alang2 ada kuasa atok di belakang tu...buatlah laporan polis jika cerita ko tu benar?????

    Jgn buat fitnah demi secebis kuasa...hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dlm kes 2.6 billion wang 1 mdb yg di curi oleh najib tiada kes fitnah pon...fbi dah siasat money trail rekod transaksi pemindahan wang melalui bank...

      Kenape najib takut cabar FBI dan DoJ?

      Padam
    2. Crita curi wang 1 mdb akan dibicarakan srlepas kes SRC anak 1 mdb selesai....

      Tunggu jee lah...kapal akunakmati yg dah dijual tak ade sape berani cabar penjualanye tak sah...bukti wang 1 mdb kena curi oleh ahli jemaah najib...

      Padam
    3. Kenapa mantan gabenor bank negara tak berani mengaku wang rm2.6b adalah dari kerabat saudi?
      Sedangkan dia yg mencadangkan najib buka akaun di ambank.

      Padam
    4. Ttg kapal tu sesiapa pon boleh letak di mana2 dan dibuat tuduhan.
      Di mana syarikat asal dan perjanjian jual belinya???

      Sama kes atok kata negara akan bangkrap dan hutang trillion2 tapi data bank negara ketika itu adalah rrm686b shj.

      KERAjaan hanceng telah menambah jadi rm781billion belum setahun memerintah. Ptuuihhh!!!

      Padam
    5. Tauke kapal Jolok Taik pun tak kisah kapal kena lelong. Tak datang tuntut langsung atau tanya khabar langsung. Macai sengkek haprak hancing pulak lebih-lebih nak mengamuk?

      Padam
    6. Rakyat sudah lama tunggu Menteri Luar Arab Saudi jadi saksi Najib Razak tak datang-datang. Sejak kes bermula masa Shafiee kata macam makan kacang. Najib takde passport nak pujuk Tok Arab datang Malaysia. Macai UMNO hancing sila tolong derma gelang emas dan barang berharga buat tambang Menteri Luar Arab Saudi jadi saksi SRC dan 1MDB. Buktikan derma Tok Arab masuk akaun Ambank Penyangak. Kahkahkahkahkah!!!!!

      Padam
    7. Nak heran apa cai oiii...hihihi

      Klu nobita pon boleh dilepaskan dgn rasuah terowong ajaib dan banglo tanpa kolam...mahkamah apa yg mgadili najib tu...hihihi

      Dah 2 kali menteri luar saudi memaklumkan wang tersebut dpd kerabat saudi...nak kata apa lagi.

      Dia dtg atau tak dtg...video mmg ada dan najib pon ada bukti dlm bentuk hitam putih surat dan transaksinya.

      Apa2 pon...kena sedar yg mahkamah tersebut mahkamah bawah KERAjaan hanceng...hihihi

      Perangi rasuah...ptuuiihh!!!
      Nobita boleh terlepas...hihihi

      Padam
    8. Rasuah terowong olh lge hanye cerita rekaan RPK..RPK tak berani balik jumpa polis serah dokumen siasatan sprm yg dikatakan oleh RPK...blogfer anak raja haprak upahan najib..

      Padam
  27. Dan kenapa KERAjaan hanceng takut mendedahkan perjanjian pemulangan wang 1mdb yg dilaburkan kpd mrk????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pulok doh. Pulang balik, perjanjian pelaburan macai paham ke apa yang dikomen? Kahkahkah.

      Padam
    2. Pulok doh apo???
      Ipic dah bersetuju utk memulangkan wang yg dilabur 1mdb kpd ipic dgn perjanjian rasmi semasa kerajaan bn.
      Kenapa nobita takut menunjukkan kpd raykat peejanjian tersebut??
      Ipic bukannya syarikat kecil berbanding khazanah.
      Bagi mrk pelaburan 1mdb tu hanya celah gigi mrk jer.

      Kenapa KERAjaan hanceng membatalkan pemulangan spenuhnya wang tersebut???

      Nak panjangkan isu kan?? Hihihi

      Padam
    3. Kalo ade perjanjian pemulangan wang oleh ipic kenape ipic saman timbangtara 1mdb dilondon hingga 1 mdb diarah bayar kpd ipic semula untuk jaminan hutang dgn golden sachs bank......ipic kata 1 mdb bayar syarikat milik ipic palsu..

      Padam
    4. Macai BN sendiri dikelirukan oleh Penyangak Najib Razak. Padanlah muka kau macai BN kena kencing hancing penyangak. IPIC nak pulang balik pelaburan kepada Malaysia kepala hotak hang macai BN binawe. Lagi IPIC tuntut bayaran adalah... sebab Penyangak arahkan Tareq Al Khubaisi masuk duit pelaburan kepada IPIC PALSU. Nak pulang balik pelaburan konon, patutlah komen macam budak mabuk. Kahkahkahkah!!!!

      Padam
  28. Ramai yg mengatakan KERAjaan hanceng kerajaan paling BANGANG dlm sejarah negara!!!
    Jual aset negara yg masih berpotensi dan berbangga dgn pelaburan tersebut. Pelabur yg membeli aset negara??
    Yg mghairankan...pembeli individu pula tak pernah dimaklumkan kpd raykat. Pelik situasi hanceng ini. Hihihi

    Seterusnya berkurun2 menjadikan 1mdb sebagai kambing hitam. Kenapa tak jual jer 1mdb????

    Aset 1mdb hampir 2 kali ganda dpd hutangnya. Kenapa tak jual???!!!

    Tak tahulah apa yg bermain di kepala para bangang yg telah mghancingkan kepala para mahacainya dgn isu 1mdb sampai hutang negara yg ada makin bertambah dgn kebangangan mrk.

    Bila daddykasi menguasai diri...sejarah bangang era peeM ke4 akan berulang.
    Yang akan jadi lawak dgn keadaan bangang tersebut ialah menyalahkan bossku....hihihi

    Jgn khuatir...majoriti raykat sedang memerhati lakonan dan sandiwara bangang tersebut....hihihi

    Kencinglah lagi....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak ko jugak yg dah dedahkan pembeli saham syarikat khazanah....kenape perlu didedahkan siapa yg beli saham syarikat khazanah?...ade dlm undang2?..

      Aset 1 mdb adalah dari aset kerajaan yg dijual murah oleh kerajaan..kenape mesti jual 1 mdb jika ia boleh diuruskan untuk buat untong?...

      1 mdb tidak bersalah...najib yg merosakkan 1 mdb kerana najib jadikan 1 mdb satu keenderaan untuk dapat dapat duit percuma...

      Padam
    2. Macai BN ingat kita kutuk 1MDB sebab nama dia kot???? Bahlol punya macai. Banyak lagi GLC lain yang kena tibai tapi GLC tersebut diurus oleh pengkhianat macam Isa Samad, Ku Nan dan Najib Razak. Adakah GLC itu kena jual jugak sebab diuruskan oleh penyangak? Cukup-cukuplah nak kencing Rakyat sejak dahulu sampai kalah teruk PRU14. Kesian tengok macai pun bagi komen macam tak ada isi dan tak tahu isu apa. Kahkahkahkahkah!

      Padam
  29. SILA BACA SILA BACA

    Hai, ya yang sebenarnya hanya mendapat kad atm saya kosong, dari MR GEORGE. dia sangat baik pada apa yang dia lakukan. bertemu dengan beberapa orang tetapi mereka melarikan diri dengan wang saya tetapi mr george menghantar saya kad itu dua hari lalu melalui perkhidmatan kurier di negara saya. Kad yang diprogram hanya untuk pengeluaran wang tanpa diperhatikan dan juga boleh digunakan untuk pembelian dalam talian secara percuma. Proses permohonan adalah sangat mudah, saya telah mencuba mesin ATM terdekat dengan saya, untuk mengejutkan saya yang paling besar Ia bekerja seperti sihir. Saya mampu mengeluarkan sehingga $ 3000 setiap hari, saya tidak perlu risau tentang mendapatkan pinjaman lagi. ATM ini benar-benar mengubah hidup saya. Jika anda ingin menghubungi mereka di sini. Di sini ialah alamat e-mel georgeflemming402@yandex.com

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive