Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, November 29, 2018

Siapa bakal Pengerusi PKR Pulau Pinang?

Siapa bakal Pengerusi PKR Pulau Pinang?
Datuk Mansor Othman dan Nurul Izzah Anwar.
Setelah Datuk Seri Anwar Ibrahim dinobatkan secara rasmi sebagai Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali sebagai Timbalan Presiden dan empat lagi Naib-Naib Presiden, maka sudah pasti semua cabang seluruh negara menanti pelantikan Pengerusi Negeri yang dikenali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri atau MPN.
Tidak dapat dinafikan tumpuan semua ketua-ketua cabang ialah siapa yang akan dilantik sebagai Pengerusi MPN Negeri masing-masing.
Pulau Pinang turut menjadi tumpuan kerana Nurul Izzah Anwar yang juga merupakan Naib Presiden dan Ahli Parlimen Permatang Pauh turut menerajui kepimpinan cabang Permatang Pauh setelah menang tanpa bertanding bagi kerusi tersebut baru-baru ini.
Manakala Datuk Mansor Othman yang merupakan Ketua Cabang Nibong Tebal masih menjadi tanda tanya samada ia akan terus dikekalkan sebagai Pengerusi MPN atau digugurkan.
(dari kiri) Muhammad Bakhtiar Wan Chik dan Datuk Ir Ahmad Zakiyuddin Abdul Rahman
Sementara itu Timbalan Ketua Menteri 1 yang juga merupakan Ketua Cabang Kepala Batas, Datuk Ir Ahmad Zakiyuddin Abdul Rahman pula turut menerajui kepimpinan.
Muka baru yang turut terserlah kepimpinan ialah Ketua Cabang Tasek Gelugor yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun), Teluk Air Tawar, Mustafa Kamal Ahmad.
Lee Khai Loon yang merupakan Adun Machang Bubok turut menang tanpa bertanding bagi kerusi Ketua Cabang Bukit Mertajam.
Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin yang juga Timbalan Menteri Pertanian adalah Ketua Cabang Bayan Baru yang menerajui kepimpinan dalam pemilihan baru-baru ini serta merupakan pemimpin senior dalam kepimpinan cabang
Timbalan Menteri Pelancongan, Muhammad Bakhtiar Wan Chik pula adalah Ketua Cabang Balik Pulau yang baru setelah menang hanya 1 undi menewaskan Adun Batu Maung, Datuk Abdul Halim Hussain.
Baru-baru ini Anwar semasa ditemui media selepas pertemuan tertutup dengan barisan kepimpinan Cabang, Angkatan Muda Keadilan dan juga Wanita di Auditorium MPSP turut menyatakan pelantikan Pengerusi MPN Negeri Pulau Pinang belum lagi dibuat.
Apakah Ketua-Ketua Cabang Bukit Gelugor, Jelutong, Batu Kawan, Bukit Bendera atau Tanjong maupun Bagan akan turut berpeluang untuk menerajui kepimpinan sebagai Pengerusi MPN kali ini.
Boleh dikatakan pelantikan kali ini tidak semudah sebelumnya kerana ramai antara mereka yang menjadi ketua-ketua cabang kini terdiri dari mereka yang menerajui kerajaan pusat dan juga kerajaan negeri.
Samada perbezaan kem semasa pemilihan parti baru-baru ini akan turut mempengaruhi percaturan pelantikan tersebut juga menjadi persoalan yang belum terungkai.
Apakah Mansor sebagai Pengerusi MPN sebelum ini akan kekal atau muka baru dilantik bagi menerajui kepimpinan PKR Pulau Pinang kali ini masih menjadi tanda tanya.

Berita penuh https://malaysiadateline.com/siapa-bakal-pengerusi-pkr-pulau-pinang/


Picture

1 ulasan:

  1. Kabar Gembira Buat Para Pecinta Sepak Bola Dimanapun Kalian Berada
    Ayo Dukung Tim Favoritmu Dan Pasang Taruhanmu Sekarang
    Bolavita Bandar Sportsbook Terbesar Di Indonesia
    Nikmati Bonus Berlimpah Setiap Hari

    Mari Kunjungin Segera Website kami :
    www(titik)bolavita(titik)vip
    www(titik)sateayam(titik)club
    www(titik)pokervita(titik)live

    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    Live Chat Online 24 JAM NONSTOP !!!
    WA : +628122222995
    Pin BBM : BOLAVITA / D8C363CA (NEW)

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...