Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, September 03, 2018

Sah!! Husam Musa angkat sumpah sebagai Senator

Husam angkat sumpah sebagai Senator hari ini
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kelantan, Husam Musa hari ini mengangkat sumpah sebagai Anggota Dewan Negara.
Beliau mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri S.A. Vigneswaran.
Husam yang dipilih oleh kerajaan Persekutuan sepatutnya mengangkat sumpah minggu lepas tetapi ditunda kerana menunaikan haji.
Isnin lepas, seramai 12 orang mengangkat sumpah sebagai Anggota Dewan Negara antaranya Pengerusi Tetap Kongres Nasional PKR Ismail Yusop, Anggota Jawatankuasa DAP Perak, Nga Hock Cheh, Setiausaha DAP Pulau Pinang, Lim Hui Ying dan bekas Anggota Parlimen Balik Pulau PKR, Mohd Yusmadi Mohd Yusoff.
Sementara itu, Vigneswaran turut berpesan kepada senator baharu yang dilantik agar melaksanakan proses demokrasi berlandaskan sifat keperibadian tinggi dengan pemikiran terbuka serta rasional.
Beliau turut menyeru anggota Dewan Negara yang baru dilantik agar membantu memperkasa imej Parlimen sebagai institusi perundangan yang berwibawa dan disanjung tinggi di peringkat antarabangsa.
Sementara itu, Husam ketika ditemui pemberita merafak sembah menjunjung kasih kepada Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V kerana memperkenankan pelantikannya sebagai Anggota Dewan Negara.
Mengulas peranannya sebagai anggota Dewan Negara, Husam berkata beliau akan membantu kerajaan dalam mengembangkan ekonomi negara selain memperjuangkan beberapa isu di negeri yang dianggap sedikit ketinggalan antaranya Kelantan, Terengganu dan Perlis.
“Saya juga berharap Pakatan Harapan tidak pinggirkan negeri-negeri ini dalam arus pembangunan negara,” katanya kepada Bernama.
mdl

Picture

15 ulasan:

  1. Barua kpd tua kutuk nie....hehehehe
    Tukang lap taik tua kutuk...hehehe

    Apa jadi dgn malaysia baru???
    Lantik AG utk siasat kes najib atau utk lepaskan penjaga buku 3..5 haprak????
    Kes sebijik mcm khir toyo...
    Khir toyo kena jel...
    Tokong dilepaskan...

    Klu sprm boleh terkejut dgn pengumuman tersebut...apatah lagi rakyat....

    Amat memalukan klu ada KERAjaan sebegini.Inilah ilmu yg dicurahkan oleh BAPAK SEGALA TOLol kpd beruk2 yg pernah ingin memenjarakannya.
    Kawtim???
    Kemungkinan???

    2x5....BANGSAT..BANGANG DAN BAHLOL!!!!!!
    Hehehehehehehe.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa saudara gelak (hehehehe) dalam komentar tadi? Saudara serius atau tidak? Adakah saudara hanya mahu buat lawak? Adakah dengan gelak itu terelak saudara daripada kemungkinan disaman? Bolehkah saudara jelaskan perkara ini?

      Padam
  2. Dah hampir empat bulan tunggu ternganga akhirnya ada juga jawatan untuk aku....terimakasih TGNA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setakat lantikan senator atas jasa jadi anjeng kpd BAPAK SEGALA TOLol...rakyat tak heran....hehehehehe

      Klu nasib badan krn mimpi 15kali...7 keturunan akan jadi bhn lawak...hehehehehe

      Padam
  3. Aku kisah dan happy. Melayu Islam sangat bergembira kehadiran Senator Amanah baru. Bawa Islam sejati yang dirahmati Tuhan sekalian alam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba bagi satu contoh rahmat?

      Padam
    2. Contoh rahmat Islam yang ditunjukkan cash oleh Allah SWT ialah...

      Selangor digelarkan Darul LGBT oleh lidah rasmi Pas Harakah. Kerajaan Negeri Selangor nampaknya profesional dan tidak melatah.

      Akhirnya LGBT pertama yang ditangkap dan sebat di Malaysia datang dari Kerajaan Negeri yang diketuai oleh Pas sendiri. Alhamdulillah tiada ahli parti pemerintah yang gelar Terengganu Darul LGBT. Rahmat Islam ke seluruh alam.

      Padam
    3. Tanpa Nama 10:24 Petang, syabas! Jawapan saudara sangat mantap. Bagus!

      Padam
  4. Marah benar suku sakat puak pembangkang. Apa boleh buat 60 tahun berjuang lawan satu sama lain...tiba-tiba kena bersatu sebagai pembangkang. Rakyat faham rasa kecewa dan sedih teramat itu. Tapi masa sekarang untuk bina semula negara yang telah rosak. Bukan buat kursus asas demo dan borak kedai kopi. Menyedihkan benda macam itu kena kursus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum setahun...puas mandi kencing BAPAK SEGALA TOLol...hehehehehe

      Padam
    2. Gelak lagi. Takut kena samankah tuan?

      Padam
  5. Tahniah Mahkamah Syariah Tranung mula hukum sebat kepada LGBT. Harap tidak hangat-hangat tahi ayam sebab orang sibuk bertanya penguatkuasaan EKJS yang sudah diluluskan tapi tidak bergerak. Istiqamah demi Islam bukan sebab politik. Mudah-mudahan beroleh hidayah dan taubat kepada pesalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga menjadi satu pengajaran kepada sesiapa yang melawan fitrah.

      Padam
  6. Hebatnya ulama Pas TITM dan Nik Abduh sudah boleh mencemar duli menjejak kaki ke gereja. Jika asbab undi politik semata-mata memang tak berguna sesen label ulama yang dicop ke muka. Jika boleh rajin-rajinlah mencemar duli ke tempat ibadat agama lain. Bukan apa, kenal mengenal sesama manusia, nanti tidaklah menjadi pencetus takfiri liberal dan pengecop kafir harbi. Dakwah cara menyantuni lebih dekat dengan sunnah Nabi. Bukan maki hamun daripada jauh yang ikut sunnah Abu Jahal.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...