Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Julai 31, 2018

Kami putuskan persepakatan bersama, kata Dr Maza

Kami putuskan persepakatan bersama, kata Dr Maza
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Tiga perkara telah dipersetujui antara Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang Dr P Ramasamy dengan  Menteri Agama Datuk Dr Mujahid Yusuf Rawa di Putrajaya semalam.
Dr Mohd Asri yang juga dikenali dengan pangilan Dr Maza dalam kenyataannya menyebut persetujuannya menerima jemputan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu kerana sikap yang ditunjukkan Dr Mujahid kerana sanggup berjumpa dan menyatakan pendapat merupakan sikap yang sepatutnya dan ia satu sikap yang bertamadun.
“Apabila ada pihak yang ingin perundingan dan mencari jalan penyelesaian, kita wajar menyahut hasrat ini. Ini seperti yang dinaskan dalam al-Quran,” ujarnya.
Kata Dr Maza lagi sekurang-kurangnya 3 perkara dipersetujui;
1. Isu LTTE : Sepakat bersetuju bahawa isu itu merupakan isu keselamatan negara. Ini bukan isu peribadi antara kami. Pertemuan tadi bukan platform penentu siapa yang sabit atau siapa yang dibersihkan. Hak penentu dalam isu LTTE ialah pihak polis. Kita membiarkan hal itu di bawah siasatan polis. Kita menunggu kenyataan PDRM. Maka, pertemuan tersebut tidak membincangkan tentang status LTTE dan orang yang terlibat dengannya. Kita serah dan menanti siasatan PDRM.
2. Isu Dr Zakir Naik: Isu ini diminta jangan dibangkitkan lagi. Serah sahaja kepada pihak Kerajaan. Kabinet telah memutuskannya seperti yang dimaklumkan oleh YAB PM. Maka, tidak perlu dibangkitkan lagi. Apa yang penting, semua penceramah dari semua agama hendaklah mengikut peraturan negara dan tidak menimbulkan apa-apa konflik antara penganut agama dan kaum.
3. Majlis Keharmonian Agama dan Kaum: Satu platform yang membolehkan tokoh-tokoh pelbagai agama bertemu dan berunding dalam isu-isu yang membabitkan keharmonian antara agama dan kaum perlu diwujudkan. Semua pihak jangan menimbulkan sebarang provokasi yang boleh menegangkan hubungan antara penganut agama dan kaum. Bawa ke meja rundingan terlebih dahulu. Saluran melalui platform tersebut diharapkan dapat membantu ke arah Malaysia yang lebih harmoni dan damai.
Dr Maza juga menyentuh mengenai suasana dalam pertemuan tertutup membabitkan tiga pihak itu berlaku dengan baik dan hormat menghormati di meja perundingan.
“Diharapkan ia dapat memberikan mesej kepada pihak lain agar jangan menimbulkan ketegangan antara agama dan kaum dalam negara ini. Fokus kepada bina negara.
“Kesepakatan tiga perkara tersebut bukanlah diputuskan oleh YB Datuk Dr Mujahid, sebaliknya ia diputuskan bersama,” ujarnya.
Semalam satu pertemuan tertutup diadakan membabitkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mufti Perlis dan Ketua Menteri Pulau Pinang II di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Putrajaya, untuk meleraikan isu berkaitan dakwaan Dr Ramasamy terbabit dalam gerakan LTTE dan  dakwaan Ramasamy terhadap pendakwah dari India Dr Zakir Naik yang mendapat suaka politik  dan  taraf penduduk tetap di negara ini sebagai pengganas Islam.
Sebelum ini Dr Maza  mencadangkan agar Dr Zakir dan Dr Ramasamy berdebat susulan cadangan Dr Ramasamy supaya Dr Zakir dihantar pulang ke India supaya hubungan Malaysia dengan negara itu tidak terjejas ekoran dakwaan kerajaan India Dr Zakir terbabit dalam kegiatan keganasan.
mdl

Picture

31 ulasan:

  1. Pertemuan MAZA dengan P Ramasamy tidak merubah apa-apa, useless, isunya tetap merbahaya kepada keselamatan nagara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. isunya cara bagaimana ia diselesaikan bukan hanya bising je..

      Padam
    2. Apa yang selesai, boleh diperincikan? LTTE selesai ke? Cukuplah mengHancingkan rakyat, P Ramasamy merbahaya kepada negara bukan bahaya kepada MAZA sorang je....hancing.

      Padam
    3. Macai komen tapi tak membaca.

      Isu LTTE @bawah bidang kuasa PDRM

      Isu Zakir Naik @bidang kuasa PM dan Kabinet

      Isu sensitif @ tempat parti Umno dan Pas cari makan tapi kena melalui saluran yang ditubuhkan atas perkenan Majlis Raja-Raja. Sekarang isu 3R kena guna platform yang disediakan. Jenis yang masih nak emosional berlakon rasis di tempat umum, whatsapp dan media sekarang sudah ada tempat meluahkan perasaan secara demokratik, bertamadun dan menepati halatuju masyarakat madani.

      Di situlah nak jerit Melayu nak jerit Islam dan nak jerit apa pun yang masuk dan keluar dalam anak tekak.

      Padam
  2. Dulu ko jaga proton....hancusss
    Ada hati nak keta nasional ke3...

    Setel janji ko dgn rakyat dulu...
    Tak payah nak bersandiwara ttg nasionalisme klu janji pon ko chapati...bangang!!!!

    Bangang!!!!
    Kedai roti pon ko tak mampu nak handle...

    BalasPadam
  3. Manipistol haprak kata...menteri atau org politik tidak boleh kerja dgn GLC.
    Tetapi BAPAK SEGALA TOLol melanggar manipistol haprak yg dia cipta dan tandatangan.

    Ntahlah...klu dia tak pegang duit mgkin sakit dada kot....hehehehehehehe
    Khazanah banyak duit...apa rancangan dia dgn duit khazanah(duit rakyat) kita pon tak pasti.Keta nasional ke3??????

    Klu ya...makin habislah duit rakyat kena bedal.Projek keta letrik proton lebih rm2billion dana disalur pon tak nampak...

    Bangang!!!!!
    Kedai roti pon ko tak mampu nak handle..ada hati nak bina keta ke3.....hancus!!!!

    BalasPadam
  4. Penyokong2 UMNO dan PAS semua ternakan yang bebal. Balik2 cerita tentang manifesto. Kalau manifesto tu betul tak ditunaikan, bila PRU15 ko pakailah isu tu untuk kempen tapi apa ke bodoh nya gunakan isu tak tunai manifesto sedangkan belum pun habis tempoh 100 hari, belum pun habis 1 tahun dan yang utama belum pun habis 1 penggal. Semua ternakan ni memang golongan pelampau. Orang yang melampau je yang suruh dan paksa manisfesto tu dilaksana semalam. Macam manifesto PAS pun tuan presiden dia pun minta pengikut2 bersabar tapi bila sangkut kat PH, hasut rakyat supaya manifesto tu perlu ditunaikan semuanya pada hari PH jadi kerajaan. Kegilaan dan kebebalan ternakan ni sangat2 melampau. Rakyat tengok pun semua naik menyampah.

    Ternakan2 ni bukannya undi PH pun tapi saja nak hasut rakyat tentang manifesto tu sebab mereka bebal dan takde isu yang boleh digunakan untuk hentam kjaan yang baru berusia kurang lebih 70 hari. Sedang kalau nak bayar zakat pun kena cukup haul dan sampai nisab tapi puak2 pelampau ni memang gila babi, saja nak hasut rakyat konon2nya manifesto tu "wajib" dan jadi munafik kalau tak tunai hari ni. Biasalah, puak2 pelampau ni, bila orang lain semua haram tapi kalau kena kat muka mereka sendiri banyaklah keluar dalil2 dan ayat2 quran yang diputarbelit utk menghalalkan kerja2 haram mereka.

    Munafik dan berdosa tu hanya Allah yang boleh tentukan, bukannya puak2 pelampau dari ladang ternakan UMNO dan PAS ni yang tentukan. Entah sapa yang bagi lesen kat mereka ni nak lebel orang sebagai munafik sedangkan diri mereka sendiri penuh dengan hipokrasi dan kerja2 mungkar. Ternakan2 ni sekarang bising suruh Kjaan PH bersihkan segala taik2 dan najis yang telah dibuat oleh mereka dan kat situ kita nakmpak mereka ni mmg ternakan sebab tak ada rasa malu pun bila berak merata2 lepas tu paksa orang lain suruh cuci. PAS dan UMNO memang ladang ternakan yang menghasilkan ternakan2 yang bebal lagi melampau perangainya. Jangan haraplah pekikan dan launagn hipokrit korang tentang Islam dan melayu akan disambut oleh rakyat dan orang melayu. Manusia yang waras tak akn dengar momokan dan pekikan dari ternakan yang bebal.

    Nick.
    Cape Tiger.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taik yg ditinggalkan 22tahun belom hilang sepenuhnya dah kena berak sekali lagi....hehehehehehe

      Janji bukan kitab
      Janji macai kena kencing

      Hehehehehehehehe.....

      Menteri jd pengerusi dan ahli glc....
      Memunafikkan janji...mmg sial!!!!!!

      Padam
    2. Meroyan teruk sangat nampaknya macai2 umno / penjilat jubor najib mo1 lanon bugis perompak khazanah rakyat melayu nih.
      Woi machai! manipesto bukan kitab suci bahalol! Semak lah kenyataan mufti wilayah / perak / penang. To`peti pahang jgn diikut, maklomlah....anak negeri ex-pm lanon, pahang, mesti sokong, w/pon lanon!

      Guna `akal, jangan sekadar guna otak, sebab, lembu pon ada otak!

      Padam
    3. Manifesto ikut kepada bajet / perjanjian / terma dipersetujui Kerajaan terdahulu. Itupun syaratnya semua dokumen melibatkan wang rakyat tidak kena OSA dan tidak pula buat perjanjian tersembunyi. Barulah manifesto sah dan boleh dituntut macam Zahid Komedi mahu terjun perigi kalau kalah!

      Tapi apa yang berlaku? Semua orang sudah sedia maklum. Janganlah ada lagi muncul pemimpin kleptokrat di Malaysia. Insya Allah. Amin ya Rabb.

      Padam
    4. Kita tidak mahu org politik bekerja dlm GLC spt termaktub dlm manifesto harapan...
      Hanya mrk yg profesional shj...

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Aku lantik aku jd pengerusi glc....
      MUNAFIKUN!!!!!!!

      Hehehehehehehe....

      Padam
    5. Setel dulu janji bukan berangan nak bina keta nasional(kononnya) ke3...
      Bangang!!!!!!

      Padam
    6. Memang betul janji manifesto bukan kitab suci tapi kitab suci yang sebenar menyuruh tunaikan janji, bukan kitab suci suruh kencing....kahkahkah

      Padam
  5. Aku sokong macai fakenews ikut Ketua Pembangkang dan calon PRK guna isu janji manifesto. Sebab isu janji manifesto kalau tertunai sebahagian pun Rakyat sudah beri benfit of doubt kepada PH.

    Berbanding isu yang membunuh parti sendiri seperti khianat negara petualang CIA, gadai duit KWSP bantu ekonomi US, isu rasuah, isu salahguna kuasa... Ini penyebab utama mereka satu gerombolan penyangak telah ditolak oleh Rakyat Malaysia pada PRU14.

    Takkan Rakyat mudah lupa Kleptokrat Sial semasa PRU13 janji kekal harga minyak dan kurang kos sara hidup pada 2013? Tak sampai setahun minyak naik setiap minggu. Masuk tahun ke dua April 2015 semua Rakyat dipaksa bayar GST 6%. Jenis manusia macam ini macai fakenews nak jadikan teladan?

    Isu yang dibawa tak akan dapat ubah mentaliti Rakyat tolak Umno dan Pas. 3R sudah jadi isu lapuk. YB PH yang main isu 3R wajib kena tukar.

    BalasPadam
  6. Tun Mahdey melantik tun klepet sebagai pengerusi khazanah yg baru....

    Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    Janji bukan kitab...
    Asal dpt kencing para macai....hehehehehe

    BalasPadam
  7. Pemuda PAS Kota Raja persoal seruan sokong Lokman

    31 Jul 2018, 5:27 petang (Dikemaskini 31 Jul 2018, 5:32 petang)

    A A
    PRK SG KANDIS | Pemuda PAS Kota Raja hari ini mempersoalkan perjalanan program parti itu pada Sabtu lalu yang dijadikan sebagai platform untuk pemimpinnya menyeru pengundi parti terbabit memenangkan calon BN pada pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis Sabtu ini.



    Timbalan Ketuanya, Mohd Najib Arshad berkata inti pati ucapan secara terbuka dibuat oleh beberapa pimpinan parti di peringkat Selangor dan pusat itu dilihat tidak selari dengan kenyataan rasmi Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan pada 22 Julai lalui.

    Kata Mohd Najib pihaknya juga berasakan seruan tersebut menyalahi semangat Fasal 82 (g) Perlembagaan PAS yang menyatakan semua anggota parti itu - termasuk pimpinan - perlu mengawal diri supaya tidak melakukan sebarang tindakan yang menyalahi atau merugikan kepentingan parti.

    “Pemuda PAS Kota Raja berpandangan keputusan (seruan) tersebut bersifat dasar, sekali gus membelakangkan kuasa majlis syura dan kuasa muktamar.

    "Sepatutnya cadangan tersebut perlu dibahaskan dan mendapat persetujuan muktamar terlebih dahulu, bukan terus diberikan arahan seperti malam tersebut.

    “Kami turut berasakan tindakan itu akan mematikan peranan Gagasan Sejahtera yang menjadi terma bagi PAS dalam langkah pilihan raya umum ke-14 (PRU14) lalu,” katanya dalam satu kenyataan.

    Pada majlis itu, anggota Majlis Syura Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali dilaporkan meminta pengundi PAS di Sungai Kandis memilih Datuk Lokman Noor Adam pada PRK itu selepas mendakwa kerajaan Pakatan Harapan tidak menegakkan serta menjaga agama Islam.

    Buat ahli celaru

    BalasPadam
    Balasan
    1. Janji bukan kitab....
      BAPAK SEGALA TOLol menTOLolkan macai2 nya....hehehehehehe

      Hidupkan semula legasi 22tahun...hehehe

      Padam
    2. Ahli Pas masih lagi berharap Pas akan kembali kepada perjuangan asal. Malangnya semua pimpinan yang ada wajib ikut Hadi Awang. Kuasa veto Presiden langgar Majlis Syura dan Muktamar.

      Yang bersuara setakat ini semua macai Hadi Awang. Yang cuba melawan tidak lama lagi kena halau dan dimaki hamun jawabnya.

      Padam
    3. https://www.thestar.com.my/business/business-news/2018/07/31/opcom-bags-unifi-job/


      Untung anak2 tun m dpt projek...

      Padam
  8. Najib sahkan RM5 juta dibayar pada Arul Kanda, kata Lim

    31 Jul 2018, 8:45 malam (Dikemaskini 31 Jul 2018, 8:51 malam)

    A A
    PARLIMEN | Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak mengesahkan bayaran sebanyak RM5 juta telah dibuat kepada bekas presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy, dedah Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.

    Ini sekali gus mengesahkan laporan eksklusif Malaysiakini pada bulan Jun lalu yang melaporkan kerajaan bersetuju membayar ex-gratia kepada bekas orang kuat 1MDB itu

    "Pada Januari tahun ini RM5 juta dibayar kepadanya (di mana) RM2.5 juta sebagai pendahuluan. Selepas 30 Jun, RM2.5 juta (lagi dibayar)," kata Lim semasa menggulung perbahasan titah ucapan diraja di Dewan Rakyat hari ini.

    "Kontrak itu ditandatangani oleh bekas perdana menteri," tambah beliau

    =======================================================================

    Sebelom pru14 arulkanda kata 1mdb ada aset bilion2, ada bon bilion2, ada bisnes bilion2!
    Lepas pru14 arulkanda kata ``saya tak tahu semua itu``. RM5 jota dah masyuk........... Lelabi pas puas hati?

    BalasPadam
  9. Bayaran upah kepada arulkekanda untuk tutup cerita rompakan 1 mdb...arukekanda kata wang 1 mdb tak hilang...

    Wang tak hilang tapi rakyat yg tanggong bayar hutang 1 mdb yg dirompak...

    Lobai Pas tak kisah pon....malah puashati kena klentong dgn arulkekanda najib..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh, nampak najib happy je, kenapa? tak cukup bukti ke? ke kena kencing lagi?...

      kahkahkahkah

      #PartiHancing

      Padam
    2. Biar mrk setel di mahkamah....
      Tak kesah pon klu najib kena dakwa dan kena jel klu dia bersalah...
      Biar jd pengajaran klu benar2 bersalah....


      Yg BAPAK SEGALA TOLol melanggar janji manipistol haprak...apa cerita????!!!!

      Org politik tidak dibenarkan bekerja dlm GLC TAPI BAPAK SEGALA TOLol melantik BAPAK SEGALA TOLol sebagai pengerusi GLC!!!!!!!
      Hehehehehehehehe

      TAK ADA KER PARA PROFESIONAL DI MALAYSIA YG MAMPU ATAU LAYAK selain para penyamun yg memewahkan anak..waris..proksi dan kroni mrk?????!!!!

      Munafik betul!!!!!

      Padam
    3. Begitulah Hikayat 1001 Malam Najib Baba & 40 Penyamun. Kisah yang wajib dijadikan pengajaran kepada seluruh anak-anak Malaysia.

      Harta dalam gua semua Arul Kanda yang punya.

      Padam
    4. Lokman adam, umno bahagian ko dapat berapa juta duit 1mdb najib bagi tu ari?

      Tuan Ibrahim tuan man, pas dpt berapa juta duit 1mdb sbb puashati kena klentong?

      Padam
    5. Tak heran tun klepet akan kencing deklarasi rakyat haprak slps ini....hehehehehe

      Jika berlaku...maka meroyanlah bakal peeM ke8 malaysia slps 2tahun ini...
      Dpd kata2 dan perbuatan dah nampak2 anwar bakal dikencing.....hehehehehe

      Bukannya apa....janji bukan kitab
      Boleh kencing mana2 yg patut demi kelangsungan hidup puak kaya raya nie...hehehehehehe

      Padam
    6. TITM dibela puak Hadi Awang sebab jenis mengikut dan taat membabi buta. Ada masa nampak cuba beralih maka kena ke Kenyirlah TITM baiki fikrah semula.

      Fikrah Islam assobiyyah yang diasaskan oleh Hadi Awang dalam perjuangan Pas. Pengikut ajaran Islam assobiyyah sekarang berkempen untuk Lokman di Sungai Kandis. Pilih 71 daripada 21 ikut dalil baru kitab Pas. Kitab Quran dalilnya tak jumpa.

      Padam
    7. 10:34, Ya Najib yg kena kencing dgn Jo Lo Tok Arab dan Arulkanda. Ini Fakta bukan auta, mcm kamu, kaki auta!

      Dan Mahathir TIDAK sudi utk KENA KENCHING seperti najib mo1 lanon bodoh tu, sbb tu dia sendiri mempengerusikannya. Dan kita percaya beliau akan menyelamatkan GLC Khazanah dari di`under ground business`kan oleh penyangak penyangak spt GLC board of 1MDB.

      Padam
  10. Mampuslah pelacur tua Datuk Hasanah Ab Hamid dapat lawyer yang bukan defend anak guam. Lawyer yang jerat pelacur tua kalau didakwa menderhaka kepada negara dan melakukan serangan menggunakan kuasa asing ke atas Yang Di Pertuan Agong!

    Lawyer tak study isi surat dan bila surat dihantar. Tiba-tiba nak buat dakwaan ada kebocoran maklumat risikan dan keselamatan? Apa maklumat risikan termasuk jilat Kleptokrat Sial dan melekehkan Tun M depan CIA? Apa low class punya lawyer yang dibayar pelacur tua Datuk Hasanah Ab Hamid? Jangan buat malu bekas Ketua Perisik Malaysia yang sekarang dan jadi pelacur. Defend anak guam kau betul-betul sampai Datuk Hasanah dihukum gantung kerana khianat kepada Yang Di Pertuan Agong.

    BalasPadam
  11. Lawyer low class pelacur tua Datuk Hasanah sila rujuk kuasa yang ada oleh Caretaker Government sebelum klasifikasi surat tersebut dalam Akta Rahsia Rasmi OSA.

    Agensi Kerajaan (baca ME10) dibawah Caretaker Government tidak layak melakukan perbuatan berikut :

    1. Keputusan dasar utama.

    2. Pelantikan penting.

    3. Kontrak utama atau akujanji.

    4. Rundingan dan lawatan antarabangsa.

    5. Mengelakkan penglibatan PSC dalam aktiviti pilihan raya.

    Semak no 1, 4 dan 5. Pelacur tua Datuk Hasanah sudah langgar bidang kuasa sebagai penjawat awam. Macam mana surat yang melanggar bidang kuasa Caretaker Government boleh diklasifikasi sebagai OSA? Apakah Caretaker Government sudah dipilih oleh Rakyat untuk buat 1, 4 dan 5 semasa kempen PRU14? Lawyer low class tolong defend anak guam pelacur tua Datuk Hasanah betul-betul. She was a traitor to Malaysia.

    BalasPadam
  12. taik najib besar yang ditinggalkan,berbillion hilang ooi,mabcaman PH nak tunaikan janji nya,diluar nampak ada harapan tapi bila PH pegang terlalu banyak kerosakan yang di tinggal kan oleh UMNO

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...