Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Jun 02, 2018

Husam cadang Kelantan, Terengganu terima 5% royalti terus ke akaun mereka

iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan, Husam Musa yakin kerajaan Persekutuan akan membayar royalti minyak 5% terus kepada kerajaan negeri Kelantan dan Terengganu selepas semua urusan selesai.
Dalam wawancara khas dengan Astro Awani malam ini, Husam berkata, bayaran itu perlu dibayar secara langsung kepada akaun kerajaan negeri tanpa halangan.
“Mereka ada kerajaan, ada exco dan ada akaun mereka. Jadi saya yakin kerajaan pusat perlu membayar terus kepada mereka.
“Itu adalah janji Pakatan Harapan dalam pilihan raya,” kata Husam dalam wawancara itu.
Husam adalah juara yang menuntut kerajaan pusat agar menunaikan perjanjian antara Petronas dengan kerajaan negeri untuk memberikan royalti 5% itu.
Dalam wawancara dengan pengamal media PH sebelum ini, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, pusat akan membayar royalti minyak itu kepada kedua-dua negeri itu sebagaimana yang dijanjikan manifesto PH.
“Mereka akan kaya selepas ini,” kata Mahathir dalam wawancara itu.
Kata Husam, hubungan antara negeri dan pusat sekarang perlu melalui acuan baru iaitu Malaysia Baru di mana hubungan antara pusat dan negeri dalam bentuk baru.
“Kalau dahulu Presiden Pas tidak boleh masuk dalam siaran secara langsung di TV, sekarang sudah tidak ada sekatan itu,” kata Husam merujuk kepada wawancara Astro Awani dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
mdl

Picture

4 ulasan:

  1. SAYA SETUJU WALAUPUN SELAMA INI PAS TIDAK BEGITU RETI (PANDAI) BERBAHASA DENGAN BAIK. SAYA BERSETUJU WALAUPUN SELAMA INI SAYA SANGAT KESAL KERANA MULUT PEMIMPIN DAN PENYOKONG PAS SEDAP SANGAT MEMAKI HAMUN ORANG LAIN.

    BalasPadam
  2. Setuju sangat royalti tu. Hak yg patut dikembali. Tahniah kelantan dan Trengganu.

    BalasPadam
  3. Husam musa patut dilantik sebagai menteri alam sekitar..
    kerja nya sudah tertangguh sekian lama...

    BalasPadam
  4. Kita tahu semua sikap tun M. Seblm pru.. mcm2.. pinpinan parti pak lebai memperlekehkan tun m. Suruh buka klinik kat lengkawi..nik amar lagi byk memperlekehkan tun m. Aku ingat satu waktu dulu.. tak ingat pru ke berapa.tuang presiden.. memperlekehkan LKS...LKS ni..spt ubat yang telah tamat tarikh..bila pru.. LKS menang perlimen... tuang presiden kalah di marang...kejadian tu bukan jadi tauladan pun tuang presiden.. pru kali jadi lagi.. PH menang besar.. pas dpt tgganu pun tak boleh buat apa2...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...