Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Mei 19, 2018

Kelantan, Terengganu akan dapat royalti Petroleum, kata PM

Kelantan akan mula terima royalti, begitu juga Terengganu akan terima semula, kata Tun Mahathir.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberitahu, Kelantan dan Terengganu akan menerima royalti petroleum selepas ini.
“Mereka akan mendapat royalti petroleum selepas ini. Mereka akan menjadi kaya raya,” kata Mahathir dalam dialog dengan media Pakatan Harapan di Yayasan Al Bukhary hari ini, lapor Malaysia Decides.
Menurut Mahathir, kerajaan persekutuan juga menerima sebahagian royalti petroleum sekarang ini.
Kerajaan negeri Terengganu telah menerima 5% royalti petroleum dari Petronas namun ia ditamatkan selepas empat bulan PAS memenangi kerajaan negeri pada tahun 1999 ketika Mahathir adalah perdana menteri.
Ekoran itu, kerajaan negeri Terengganu telah menyaman Petronas dan kerajaan persekutuan namun selepas BN memenangi balik kerajaan negeri selepas 2004, saman ini ditarik balik.
Kerajaan negeri Kelantan pula berpendapat negeri itu berhak mendapat royalti petroleum sebagaimana Terengganu.
Ia diperjuangkan oleh kerajaan pimpinan Nik Abdul Aziz Nik Mat melalui exco kananya Husam Musa.
Menjelang PRU 14 baru-baru ini, Mahathir bersetuju untuk memberikan Kelantan royalti petroleum jika PH memenangi kerajaan negeri dan pusat.
mdl

Picture

29 ulasan:

  1. Jadi Pasu Bunga tetap semua 18 Ahli Parlimen Pas termasuk Ulamak Mereng. Tak ada isu dah nak bawa peringkat Nasional. Kekeke. Dalam Dewan masih duduk pula bersama dengan Umno - Be End sebagai Pembangkang Malaysia. Kekeke. Daripada sebelum PRU14 Ulamak Mereng bersedondon berpasangan dengan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Sekarang duduk berdua jangan ponteng pula. Jadi Pasu Bunga Dewan sampai 2023! Itupun kalau Kleptokrat Sial Najib Tun Razak tak masuk ke Sungai Buloh. Kekeke.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang tu yg mereng.... cakap serupa org tak dak iman.... puiihh...

      Padam
    2. Walaunta mereng suka mengkafirkan orang macam Ulama Mereng juga. Kekeke. Apa mengkafirkan orang Islam termasuk Rukun Islam ke walaunta Mereng? Kekeke.

      Padam
  2. Buatlah Apa yang patut untuk membersihkan kotoran yang dibuat oleh mahathir dulu.janji faedahnya dapat dinikmati oleh rakyat seluruhnya.jangan pula royalti dibaginya melalui kroninya untuk mengagihnya kepada rakyat.barang diingat royalti kepada kerajaan negeri yang memerintah dan tugas kerajaan negerilah yang mengendalikannya .kalau kerajaan negeri meyalah gunakan kuasa yang diberi .tugas rakyat membetulkannya.malaysia kan negara demokrasi.rakyat bebas memilihnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun klepet dah insaf...hehehehe

      Padam
  3. apa pulak kata pas pasu bunga? parti yg duk diam? jgn dilupa pas adalah kingmaker..!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dol, mimpi Tok Guru Mereng tak menjadi. Mimpi tak basuh kaki. Kekeke. King Maker kat jamban mana badut Mereng nak beraksi? Kekeke. Kedah? Perak? Kekeke. Ulama Mereng boleh mimpi sampai mati dol. Pas dah jadi satu-satunya Pembangkang tunggal selama 60 tahun. Bersama Umno Be End yang baru setahun jagung. Kekeke.



      Padam
  4. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak kedekut tahi hidung masin. Polis minta coklat dalam peti ais pun nak mengadu kepada Rakyat? 3 hari 3 malam mereka menggeledah, berkotak harta rampasan, berlori-lori dah kena angkut. Sekarang nak jamu polis coklat dalam peti ais, banyak pula cengkadak Kleptokrat Sial. Kekeke. Kalau tak dulu Ghani Patail dipecat, Ketua SPRM dikacau sampai anak buah buat solat hajat, Gabenor Bank Negara diugut dengan sesuka hati dan Laporan Ketua Audit Negara tentang 1MDB dibakulsampahkan, sejak 2015 lagi dah teruk Kleptokrat Sial kena dengan polis. Sekarang baru tahu langit itu tinggi atau rendah? Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Elehhh...kata nak turun minyak bwh rm2.00....ķedekut nak mampuihh!!!!
      Hehehehehehe....
      Janji apa nie???!!!!
      Ptuiiihhhh......

      Padam
    2. Sebelum Kleptokrat Sial Najib Tun Razak ke Sungai Buloh, peninggalan dia macam harga minyak yang tak naik sejak 6 minggu berturut-turut adalah sejarah dol. Kekeke.

      Mesti dibuat peringatan sebab harga minyak dunia tengah naik bertingkek-tingkek sejak sebulan lepas. Kekeke. Ini menunjukkan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak bukan sahaja penjenayah money laundering, tetapi juga PENIPU harga minyak di Malaysia sejak tahun 2009 sampai 2018! Kekeke.

      Sama-samalah kita memperingati harga terakhir minyak yang Kleptokrat Sial berikan selama 6 minggu berturut-turut sebagai sejarah Malaysia ditipu oleh Barisan Nasional dol. Kekeke.

      Padam
  5. Orang Melayu undi PH sebab bencikan Najib. Orang bukan Melayu undi PH sebab nak ubah perlembagaan.

    Sebab itulah PAS tidak bersubahat dengan PH.

    Kita tunggu butiran selanjutnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas bersubahat dengan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak untuk UG Kerajaan Persekutuan bersama parti Kleptokrasi. Kekeke.

      Ada yang berangan jadi Menteri, Timbalan Menteri, SU Kementerian dan lain-lain ikut UG. Malangnya semua terlungkup menyembah bumi. Kekeke. Dengarnya Zahid Komedi dan Ulama Mereng dah mula tugas shopping MP Pakatan Harapan. Ulama Mereng dan Zahid Komedi masih berharap tumbangkan Kerajaan Malaysia untuk diambil oleh UG Pas - Be End? Kalau betul apa yang tersebar, memang buruk betul perangai dua ekor manusia haramjadah ini. Kekeke.



      Padam
    2. Aku tak setuju mrk melobi mp2 haprak.Biarkan mrk jd KERAjaan spy kita dpt melihat gelagat badut mrk...hehehehehehe

      Klu khir toyo masuk jel beli banglo murah...bgmana pulak nasib si tokong???
      Klu mahkamah boleh gugurkan kes tersebut nyata mahkamah kita masih zaman kegelapan era 22tahun.Malang era diktator msh berulang dan amat memalukan.Mgkin bagi macai haprak..mrk akan mengatakan tun klepet dah bertaubuat...hehehehehe

      Padam
  6. Ulama Mereng dan Zahid Komedi masih nak membeli-belah MP Pakatan Harapan ke? Kekeke. Duit dalam akaun kena simpan baik-baik dol nanti siasatan money trail bocor, takkan nak lari macam Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor? Kekeke.



    BalasPadam
  7. Macai haprak...hehehehe
    Nak tanya sikit..bilakah BAPAK SEGALA TOLol akan mghapuskan TOLol????

    Jgn janji tggl janji.Klu di penang dulu alasannya kerajaan dapigs tak mampu nak laksanakan krn kengkangan oleh kerajaan bn.Skrg dah sekapal...bila nak hapuskan?

    Jgn hapuskan di penang jer..hapuskan sekali seluruh negara baru org respect dgn tun klepet....hehehehe
    Klu tak...kekallah gelaran BAPAK SEGALA TOLol....hehehehehe

    BalasPadam
  8. SUWARDI SEDANG BERGERAK DI CELAH PUNGKOK HADI AWANG DAN ZAHID HAMIDI. HATI-HATI MANUSIA MACAM SUWARDI.
    UG Siri 3 - Bagaimana Hassan Ali Mencatur Pemilihan PAS

    https://www.youtube.com/watch?v=pmAc23lQuyE

    UG siri 2 - Majlis Syura Khianat Tok Guru dalam isu Agenda Perpaduan PAS & UMNO ?

    https://www.youtube.com/watch?v=1aGoRI0QJqc

    BalasPadam
  9. Kalau harapkan walauntaik & PAS, sampai hari ni Apandi Ali dok berjoget lagi la.... takbir !!

    BalasPadam
  10. Kleptokrat Sial dah tiada immuniti lagi. Pendakwaan yang disediakan Ghani Patail dan disemak mendiang Kevin Morais akan menghantui mereka. Kekeke.

    Hantu Aminah @ Altantuya tetap ikut walaupun mereka cuba nak lari ke Pekan, Pahang. Di darat, laut dan udara bau bom C4 masih belum hilang. Kekeke.



    BalasPadam
  11. Orang Kelantan wajib ambil iktibar kejahilan Pas Kelantan buat manifesto tanpa royalti macam Amanah. Kekeke.

    Mujur Pakatan Harapan jadi Kerajaan Persekutuan, janji Husam Musa nak bincang dengan Tun tentang royalti akhirnya tertunai. Kalau ikut perancangan asal Ulama Mereng dan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak langsung tak fikir Negeri atau royalti dah. Masing-masing dah bahagi awal-awal jawatan Menteri di peringkat Persekutuan. Kekeke.

    Dah termimpi-mimpi Ulama Mereng duduk kerusi empuk dan jawatan besarnya tapi... Kekeke. Apakan daya, mereka cuma mampu hasut Melayu Islam di Kelantan dan Terengganu dengan isu perkauman dan agama, sambil membuat fitnah dalam isu sensitif seperti keluarga Tok Guru, LGBT, Syiah, Israel, kunci kubur dan pelbagai penipuan lagi. Kekeke.

    Hampir 70% - 80% orang Melayu Islam di Malaysia menolak ajaran songsang Ulama Mereng dan Pas. Itulah qada dan qadar Allah SWT. Semoga mereka yang sesat ini diberikan hidayah dan inayah daripada Allah SWT. Dan kita semua diberi petunjuk dalam menjauhi manusia dedakkiyyun laknatullahi alaik.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Keadaan akan jadi seperti BN, tiada yang berbeza setakat ini. Royalti akan disalur bukan kepada kerajaan negeri, PH = BN 2.0.

      Padam
    2. Kekeke. Takkan Ulama Mereng dan Pas berangan nak duit royalti daripada orang yang dituduh, difitnah dan dimaki hamun kononnya penyokong Israel, LGBT, Syiah, anti Islam? Kekeke.

      Lebih baik Husam dan geng yang uruskan amanah sebab memang itu manifesto Amanah Kelantan. Kekeke. Malulah kalau Pas Kelantan nak tumpang tui tapi tak masuk royalti dalam manifesto langsung. Kekeke.

      Tapi kalau derma daripada orang kaya yang tidak dikenali ke dalam akaun Amanah? Maka barulah dikira halal bagi Ulama Mereng walau sumbernya daripada 1MDB. Kekeke.



      Padam
    3. Tun klepet dah insaf...hehehehe
      Dia tak pernah mencuri...hehehehe

      Padam
    4. Kan aku dah kata sama je PH dengan BN, PH = BN 2.0

      Tiada royalti pun rakyat Terengganu dan Kelantan masih boleh hidup, rezeki bukan dari BN 2.0 atau BN lama, yakin pada Allah maka rakyat Kelantan dan Terengganu masih bergembira.

      Padam
  12. Bila agaknya rakyat boleh merasa RM1.50 seliter? Bila agaknya GST akan dimansuhkan? Tak sabar dah ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baca dan tengok berita dol. Kekeke. Nampak sangat malasnya macai fakenews. Umno Be End dan Pas dah jadi Pembangkang Malaysia. Kekeke. Kalau macai pemalas macam ini, habislah PRU15 Be End terus masuk kubur.

      Berita GST 0% dan mekanisme baru harga minyak bersubsidi dibincang dalam Majlis Penasihat Kerajaan dah masuk TV, media sosial dan suratkhabar. Belum sebulan Tun jadi PM dah banyak urusan Rakyat diberikan perhatian. Penasihat bukan calang-calang orang yang ahli dalam ekonomi pembangunan negara dan faham dasar kerajaan. Kekeke.

      Nasib baik Ulama Mereng bukan salah seorang Penasihat Kerajaan. Kalau tidak bertangguh-tangguh 4 - 5 kali sampai ponteng Ulama Mereng nak bagi nasihat. Kekeke. Macam Ulama Mereng tangguh bahas dan undi RUU355 daripada April 2015 sampai Mei 2018. 3 tahun Ulama Mereng tangguh kerja. Kekeke.

      Nasihat Ulama Mereng di Perak supaya orang Melayu Islam jadi ketua Kerajaan Negeri pun menunjukkan Ulama Mereng ini tak tahu baca Undang-Undang Tubuh Negeri yang ada di Malaysia? Macam mana nak jadi Penasihat Kerajaan kalau tak tahu hal pentadbiran? Kekeke. Takkan nak nasihat hal membalak dan cukai rakyat sahaja? Ini budak sekolah pun tahu. Kekeke.



      Padam
    2. Hehehehe...kata nak hapus terus gst tukar kpd sst yg mudah para kroni dan proksi larikan cukai...hmmmm

      Syukur...nampak bersemangat mrk nak tunaikan manipestol....hehehehe
      Hrp kita tak gelar org tua tu BAPAK SEGALA TOLol dah lepas nie...hehehehe
      Bukan sikit kroni dan proksi akan melopong klu TOLol dihapuskan.Dek angkara perjanjian berat sblh yg menyusahkan rakyat dan menguntungkan kroni dan proksi membuat BAPAK SEGALA TOLol jd kebingungan nak menunaikan janji haprak....hehehehehe

      Pelik...kenapa daim boleh up kan projek ecrl dpd rm55b kpd rm66b?????
      Anwar bukan tak kenal siapa daim???
      Dulu kata projek ecrl..projek gadaikan negara kpd komunis.Kenapa tak batalkan terus???Dan kenapa pulak boleh dinaikkan kos?????
      Mmg bangang dan penuh tipu muslihat...hehehehe

      Padam
    3. Kenapa tak mansuh terus? 6% dijadikan sifar bukan mansuh, 2-3 bulan lepas mungkin jadi 3% atau kembali semula kepada 6%

      Gula-gula untuk memperbodohkan rakyat.

      Tol bila nak mansuh?

      Minyak bila boleh rasa RM1.50 seliter?

      Kehkehkeh....senang je nak mainkan pemikiran rakyat yang dah bodoh.

      Padam
    4. Mereka kan sama je dengan BN, Daim dari BN jugak jadikla BN 2.0, undang-undang pun mereka boleh dilanggar, perasuah dan pemaksiat diangkat jadi menteri, banglo tanpa kolam entah kemana, sama tak dengan BN? Pepsi dan Coke la katakan.....hehehehehe

      Padam
  13. Kekeke. Stress nampaknya macai fakenews. Baru sekarang sedar nak turunkan harga minyak, tol dan harga barang? Kekeke. Sabar dol. Sabar sebahagian daripada iman. Kekeke. Sejak April 2015, macai fakenews menabur fitnah GST tak naik harga barang... takkan sekarang dah tak sabar-sabar minta turun pula kot? Kekeke. Bukankah macai fakenews memang suka bayar GST sampai kopipes cerita palsu GST tak bebankan Rakyat dulu? Kekeke.

    Yang macai fakenews nak pertikai lantikan Menteri dah kenapa chai? Kekeke. Kau nak ganti Tun M jadi PM ke 8 ke macai fakenews? Kekeke. Takbley chai. Anwar Ibrahim dah ready belakang Tun M. Kalau nak lain tahun boleh. Kekeke.




    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...