Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, April 18, 2018

Pas terima duit Umno: Syed Azman sahkan suara Nik Abduh 100 peratus

Pas terima duit Umno: Syed Azman sahkan suara Nik Abduh 100 peratus
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Bekas Setiausaha Politik Presiden Pas,  Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi secara terang-terangan mengesahkan bahawa audio yang dikatakan suara Nik Abduh Nik Aziz  adalah benar 100 peratus.
Rakaman ucapan Dr Syed Azman itu dibuat ketika berceramah di Kedah yang dimuat naik oleh pengguna laman sosial menerusi  klip video di laman Youtube berdurasi 2 minit 25 saat.
Syed Azman mengesahkan dakwaan Ahli Parlimen Pokok Sena dan Presiden AMANAH  Mohamad Sabu mengenai audio suara Nik Abduh itu adalah benar.
“Saya nak buat pengesahan bagi apa yang disebut Mahfuz. Sumber kewangan Umno yang disalurkana kepada Pas.
“Saya pada malam ini mengesahkan 100% Umno sedang membantu Pas untuk menghancurkan Pakatan Harapan.
“Saya nak sahkan audio yang telah tersebar luas seluruh negara yang bernama Nik Abduh adalah audio yang 100 peratus sah takda takwil lagi.
“Jika Nik Abduh tak berani untuk mengesahkan, saya ‘bagi pihak’ Nik Abduh suaranya, 100 peratus daripada Nik Abduh.
“Sebagaimana disebut Presiden AMANAH hubungannya dengan Umno dan CIA…tak terbayang boleh berkawan dengan CIA dan FBI.
“Zaman kami dulu tidak sampai tahap itu. Pada malam ini saya sahkan itu ucapan Nik Abduh yang tersebar luas yang telah memecah-belahkan pimpinan Pas.
“Yang telah meletakkan kawan-kawan menjadi mangsa apa yang dilakukan konspirasi jahat oleh mereka yang mana dalang dibelakangnya adalah pemimpin-pemimpin Umno dan BN,” ujarnya.
Beliau turut menggesa rakya negeri Kedah bersama PH memberi sokongan dan dokongan kepada Pakatan Harapan.
Pada Februari lalu, klip audio di media sosial yang didakwa sebagai ‘bukti’ penyaluran wang oleh Umno kepada Pas tular di media sosial
Rakaman selama seminit 18 saat itu mendakwa Pas meminta RM2 juta daripada Umno dan ia dibuat dengan pengetahuan seorang pemimpin kanan Pas.
Antara lain, wang berkenaan didakwa bertujuan untuk kegunaan pada pilihan raya negeri Sarawak dan untuk menjatuhkan DAP.
Sementara itu, versi penuh audio tersebut disebar di media sosial kemudiannya antara lain mendedahkan beberapa pimpinan Pas mengambil wang daripada Umno selain suara yang dikatakan mirip Nik Abduh itu mendakwa mempunyai hubungan dengan pihak Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat.
Bagaimanapun Nik Abduh yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas itu menafikannya dan menyifatkannya sebagai “karut, mengarut dan fitnah” terhadap dirinya serta Pas.
mdl
Picture

15 ulasan:

  1. Macai doj...
    Dgr kabar kapal equanimity tiada kaitan dgn 1mdb spt disahkan oleh mahkamah indonesia serta penangkapannya tanpa asas undang2 dan perlu dikembalikan kpd pemiliknya.

    Apa komen mahkamah doj tun klepet pula?Mgkin para pendakwa mahkamah tun klepet boleh beri sedikit komen.

    Hehehehehehe....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kekeke. Berita bahasa Indonesia pun macai Kleptokrat Sial tak faham. Kekeke. Equanimity kekal dengan FBI atau dikembalikan kepada Jho Taek Low bukan keputusan mahkamah dol. Yang mahkamah putuskan prosedur rampasan tak buat guna MLA. Sekarang pulang kembali kepada pemilik Jho Taek Low pun tak guna juga. Sudah jadi berita dunia. Sebab jika awal-awal dengan prosedur MLA yang betul, sudah pasti Kerajaan Malaysia akan pintas lebih awal macam yang dilaksana secara khianat oleh Apandi Ali terhadap MLA Swiss AG dulu. Sebab itulah aku dah tanya siapa yang mohon court nak ambil semula Equanimity? Langkah ambil semula Equanimity terbaik tetapi akan dedahkan siapa sebenarnya pemilik Equanimity untuk kes Money Laundering di US. Tapi macai dah terlambat. Court California dah dapat excuse DOJ tentang permohonan batal rampasan Equanimity. Sekarang cuma kena ikut prosedur dan 4 syarikat yang mohon batal rampas Equanimity dah dikenalpasti milik Jho Taek Low. Boleh semak DOJ claim selepas Equanimity dilaporkan belayar ke US. Macai kau faham ke macai? Kekeke. Soalan aku dulu kau tak jawab maknanya kau tak faham pun kenapa aku tanya SIAPA YANG MASUK COURT INDONESIA MINTA BATAL RAMPAS EQUANIMITY?? Slow sangat kau ni macai. Kekeke. Kena pickup sikit macai. Ramai yang nak sabotaj Kleptokrat Sial dalam dan luar negara. Kalau slow memang lari tak cukup tanah Kleptokrat Sial malam 9 Mei 2018 nanti. Kekeke.



      Padam
    2. http://www.theedgemarkets.com/article/us-doj-says-malaysian-financier-jho-low-trying-stop-seizure-yacht

      Padam
    3. https://www.wsj.com/amp/articles/indonesian-court-blocks-u-s-seizure-of-250-million-yacht-in-1mdb-probe-1523988945

      Cuba baca tajuk WSJ? YATCH IN 1MDB PROBE. Kekeke.

      Siapa kata Court Indonesia lepaskan Equanimity daripada kesalahan rasuah ubah wang haram 1MDB? Kekeke. Macai fakenews sila tonton video anti fakenews oleh Neelopa. Kekeke. Dah meroyan sebar fakenews lagi. Kekeke.



      Padam
  2. anak arwah tuan guru nik aziz termakan dedak UMNO..! cayalah UMNO 'cash is king'

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tak tanya ker pemimpin2 haprak???!!
      Sblm ini bukan main nak penjarakan tun klepet tapi kenapa skrg senyap!!!!hehehehehe

      Tak patut senyap kosong mcm tu jer...hehehehehe

      Dedak mewah??????
      Hehehehehe

      Padam
    2. Ana ambil duit Umno. Tok Guru ambil duit Umno. Semua ambil duit Umno. Ana cuma mintak jangan pecah. Kekeke. Ana nak bagitahu enta satu rahsia. Kalau enta bagitahu sesiapa, ana sumpah enta jadi abu. ABU. ABU. ABU. ABU. ABU. ABU. ABU. ABU. ABU. ABU. Sumpah enta jadi abu. Kekekeke.



      Padam
  3. Klu tun klepet yg kaya raya bagi duit pon...ada org kesah
    Hehehehehe....

    Asal jgn duit yahudi zionis jer...cai
    Puak haprak gemar makan duit yahudi zionis....Hehehehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai fakenews yang meroyan. Kekeke. Ana tahu. Ana tahu. Kekeke.



      Padam
  4. klu pas yg dipilih jd yb. hapa pun x jadi.. pasu bunga

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau pilih undi pan ibaratnya undi dap lah jawabnya..

      Padam
  5. YB PAS Berkecuali sampai habis bubar Parlimen. Kekeke. Masa mengundi kenapa ahli Pas tak diminta berkecuali pulak? Kekeke. Sepatutnya perangai pemimpin yang tak mahu undi kena diwalak oleh penyokong. Kekeke. Barulah jadi teladan. Kekeke.

    YB Pas berkecuali undi dalam parlimen.
    Ahli Pas berkecuali undi dalam PRU14.

    Wala. Ulama suruh berkecuali undi. Ahli Pas wajib wala.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah pas akan bertanding di lebih 160 kerusi parlimen seluruh negara.. yg kata nak gantikan pas cuma dpt 27 kerusi dan di sabah langsung ditolk oleh rakyat sabah bah..

      Padam
  6. http://cipantapirtenuk.blogspot.my/2018/04/19-april-2018-umno-terbubar.html?m=1

    Berita gembira kepada Umat Melayu Islam di Malaysia dan seluruh dunia.

    Umno sudah bubar secara rasmi pada hari ini. Khamis, 19 April 2018. Semua jawatan dan keahlian Umno adalah haram. Sudah 5 tahun tak buat pemilihan parti. Kekeke. Umno sudah mati!



    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...