Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Februari 08, 2018

Saya bersyukur, masih boleh berkempen untuk PRU14, kata Rafizi

Saya bersyukur, masih boleh berkempen untuk PRU14, kata Rafizi
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli berkata, beliau bersyukur dan lega walaupun mahkamah hari ini menjatuhkan hukuman agak berat iaitu penjara selama 30 bulan ke atas beliau dalam kes dakwaan membocorkan maklumat kewangan National Feedlot Corporation (NFC).
Beliau berkata demikian dalam satu sidang media yang diadakan selepas sesi mahkamah membacakan hukuman tersebut selesai di Shah Alam.
Beliau berkata, memandangkan hukuman yang dikenakan adalah penjara selama 30 bulan, dan ia masih tertakluk kepada proses rayuan di mahkamah lebih tinggi, beliau tidak perlu dimasukkan ke dalam penjara hari ini.
Ia berbeza kata beliau, sekiranya hukuman penjara itu disertakan dengan denda yang berat, seperti yang dipohon oleh Pendakwaraya sebelum ini, katakan sebanyak RM1.5 juta atau setengah juta sekalipun.
Dalam keadaan seperti itu katanya, memandangkan beliau tidak akan mampu membayar denda tersebut, beliau pasti akan terus dimasukkan ke dalam penjara hari ini.
Dalam keadaan sekarang katanya, beliau masih ‘bebas’ sehingga keputusan rayuan dibuat oleh mahkamah yang lebih tinggi.
Merujuk kepada kes-kes beliau yang terdahulu kata beliau, pihaknya mempunyai keyakinan yang kuat keputusan akan memihak kepada beliau.
Melihatkan kepada pilihan raya umum ke-14 hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi untuk diadakan, Rafizi berkata, beliau masih berpeluang berkempen untuk Pakatan Harapan (PH) untuk PRU14 ini.
“Saya bebas untuk berkempen sehingga pilihan raya,” kata beliau.
Kata beliau, untuk setiap minggu beliau berkempen di sekurang-kurangnya 10 kawasan Parlimen di seluruh negara.
“Jadi bayangkan sekiranya saya berada dalam penjara, katakan selama satu bulan, saya ketinggalan 40 kawasan Parlimen untuk berkempen dalam keadaan yang sangat meruncing ini,” kata beliau.
Menurut Rafizi, beliau tidak bertanding dalam PRU14 nanti disebabkan kes beliau sebelum ini.
mdl
Picture

16 ulasan:

  1. Kesian kat mung Lapiji, fitnah sana fitnah sini akhirnya meringkok dalam penjara, INVOKE digunakan untuk kepentingan diri, Lapiji bayar Lapiji, terima lah hakikat akibat suka bermain dengan fitnah

    BalasPadam
  2. Mangkuk langkah kejang nie mmg lahanat!!!
    Gila nak angkat pendubur jd mb hingga menjatuhkan tski dgn cara yg hina.Di sebalik jatuhnya tski angkara bangsat pondan nie segala perbuatan jahanam pendubur di slgor terbongkar.
    Sama dgn jatuhnya pendubur nie satu ketika dahulu dgn membongkar segala rasuah dan salahguna kuasa tun kerala memewahkan anak..waris..kroni dan proksinya.
    Padan muka korang!!!Gila nak kaya dan kuasa dunia sampai lupa kubur menanti anda!!!!Sial dan celaka!!!

    BalasPadam
  3. Nasib ada rafizi, kalau tidak kita tak tahu bahawa bela lembu dalam kondo lebih menguntungkan tukang bela dan merugi rakyat terpaksa bayar lebih harga daging...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap rafizi insaf dan tidak lagi melanggar undang2 negara..

      Apa yg sy nampak pemimpin dalam PH sekarang ni amat berbahaya buat negara..

      Cuba bayangkan bila tokoh yg mampu menundukkan kekebalan raja2 melayu bergabung dgn tokoh islam liberal dan bersama tokoh yg memperjuangkan Malaysian Malaysia.. ada pula tokoh yg menyokong apa saja perjuangan tokeynya.. bahaya betul ni..

      Padam
  4. Nie lah rupa beruk yg berani kutuk mahdey ttp kemudiannya tertunduk2 mencium tangan penyamun besar itu.
    Habis segala dosa2 mahdey dicanangkan kpd rakyat dan kemudiannya jadi pekak..bisu dan buta setelah kenyang dedak mewah mahdey.
    Moga ko aman dan tenang dlm penjara...hehehe

    BalasPadam
  5. Semoga Allah SWT memberi kebaikan dan rahmat kepada YB Rafizi di dunia dan di akhirat. Amin, ya Allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin... kalau di luar bimbang akan terus mengamalkan konsep matlamat menghalalkan cara.. tgk saja kes tski dan langkah kajang.. main suka hati paksa adun kajang letak jawatan tapi tak pandai pula desak adun yg lompat daripada pas utk letak jawatan..

      Padam
  6. Pesan Allahyarham Tok Guru Nik Aziz Nik Mat - Berjuang di jalan Allah menegakkan kebenaran seperti YB akan diberkati dan dirahmati oleh-Nya. Insya Allah kemuncup-kemuncup kecil yang ada akan dibuang selepas PRU14. Semoga pencuri seperti Tan Sri Shahrizat Jamil aka Kleptokrat Sial Najib Tun Razak
    dan Rosmah Mansor sekeluarga diberikan pembalasan yang setimpal oleh Allah SWT di dunia dan akhirat. AMIINN YA RAB!



    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin.. yg bersalah ada yg dibalas di dunia lagi dan ada yg diakhirat kelak..

      Padam
  7. Lembu Ijat duduk kondo beli duit curi. Jho Low duduk kapal mewah Equanimity duit curi. Rosmah Mansor dapat hadiah rantai pink duit curi. Kroni Isa Samad rompak tanah Felda duit curi. HabiburRahman sogok ahli Bersatu duit curi. Tapi macai???

    Jadi jaga duduk dalam blog pertahan pencuri. Dapatlah tulang2 sisa curi. Demi Melayu Kleptokrat Sial. Kesian macai.



    #VOTE4PH
    #ZEROVOTE4BN&PAS

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lim Go End duduk mahligai tanpa kolam hasil dari rasuah, Zuraida memilki berjenis-jenis kenderaan mewah, Istana ketua AMK kalahkan Court Mamout, Madey tak terkira harta rakyat yang disamun, Azmin pun apa kurang nya dan banyak lagilah jika nak list out kekayaan luarbiasa pemimpin Haprak

      BN Pepsi, PH Coke, tiada bezanya cai....

      #LOKKOHOPUNOH
      #UNDILAH GS

      Padam
    2. Coke dan Pepsi yang jelas ialah fikrah dan perjuangan Umno dan Pas sekarang. Keduanya memperjuangkan Melayu Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor. Keduanya menipu Melayu dengan isu kaum dan agama yang memecah-belahkan masyarakat Malaysia. Keduanya menjadi barua dan broker syarikat GoodStar milik Jho Low - pencuri harta Kerajaan Malaysia menggunakan syarikat 1MDB. Masing-masing cuba mencuci najis Jho Low dengan penipuan dan fatwa agama! Inilah Coke dan Pepsi yang tak boleh dipilih. Coke@Crook@Umno dan Pepsi@PasTakfiri@PasHadi. Nama pun dah dekat sama.



      Padam
    3. PAS tidak seperti BN atau PH....PAS adalah Mineral Water yang bersih lagi suci seperti kata Hanipa Kutty....terserah kepada individu untuk mencorakkan Mineral Water supaya menjadi lebih elok....kalau COKE dan PEPSI tetap COKE dan PEPSI, sudah tercemar tiada boleh diubah lagi...kehkehkehkeh

      #LOKKOHOPUNOH
      #UNDILAHGS

      Padam
    4. Bukan GS, tp PIGS. Jgn mare, pas sendiri yg beri nama tu

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...