Amanah ditubuh elak Umno kembali kuasai Kelantan, kata Husam

Amanah ditubuh elak Umno kembali kuasai Kelantan, kata Husam
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Adalah ganjil untuk mendakwa AMANAH berpakat dengan Umno di Kelantan kerana kehadiran parti itu sejak awal adalah untuk mengelakkan Umno kembali berkuasa akibat Pas menjadi parti yang semakin ditolak rakyat.
Penasihat AMANAH Kelantan Datuk Husam Musa berkata tuduhan Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Abdullah kononnya Umno memberi bantuan kepada AMANAH termasuk bantuan kewangan adalah amat tidak berasas.
“Yang semua orang tahu ialah Pas dan Umno yang kelihatan begitu bantu-membantu.
“Sekurang-kurangnya telah tiga kali Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub dan Ketua Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapha Mohamad.
“Ini termasuk di pejabatnya sendiri,” katanya ketika berucap melancarkan jentera Pakatan Harapan (PH) peringkat parlimen di restoran Koza Garden Tanah Merah malam tadi.
Husam yang juga Adun Salor berkata, dengan kemunculan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan Pakatan Harapan semakin kukuh  berkata hasrat asal AMANAH itu semakin hampir menjadi kenyataan.
“Dulu masa AMANAH berusaha yakinkan rakyat untuk tukar kerajaan Kelantan, kita hanya mampu beri kesedaran kepada orang-orang Pas sahaja.
“Tetapi sekarang bila ada parti Bunga Raya (Bersatu) orang Umno boleh menyeberang dengan mudah kerana ada parti yang serasi dengan mereka.
“Gabungan ini akan lebih meyakinkan rakyat bahawa kita sudah berkeupayaan untuk membentuk sebuah kerajaan baru yang lebih baik berbanding Pas selepas pilihan raya ini,” katanya.
Tuduhan janggal ini katanya lagi,muncul kerana Pas Kelantan kini tersepit dan terdesak apabila menghadapi kesuntukan masa menghadapi pilihan raya yang hanya akan berlaku dalam masa tiga bulan lagi.
“Dulu jelas mereka cuba untuk berpakat dengan Umno. Bawa slogan politik matang dan sejahtera.
“Semua kenyataan-kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membela Najib,” katanya.
Pada Selasa Mohd Amar dilaporkan  mendakwa Umno dan AMANAH berpakat termasuk sediakan dana untuk tumbangkan kerajaan negeri pada PRU 14.
“Saya dapat maklumat Umno setuju bagi duit kepada AMANAH untuk buat kerja pilihanraya,” katanya.
Dalam perkembangan sama Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapha Mohamad turut menafikan partinya menjalin kerjasama dengan AMANAH.
Mustapha berkata tuduhan tidak berasas itu sudah menjadi kebiasaan bagi sesetengah pemimpin politik apabila menjelangnya pilihan raya.
“Tidak timbul kita berpakat dengan Pas atau AMANAH untuk menjatuhkan mana-mana parti politik di negeri ini,” katanya.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

50 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
2 Februari 2018 2:35 PTG delete

Maknanya bukan utk gantikan pas la.. keh keh..

Bongoklah korang kalau masih percaya diva huse ni..

Reply
avatar
2 Februari 2018 2:44 PTG delete

en walaun, bila olamak pis berbohong, kira ok ke? alahai dedak oh dedak

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2018 2:58 PTG delete

Siapa tu yang berbohong?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2018 3:03 PTG delete

Husang ni sama je dengan Wan Rohing, tak cukup Wan Rohing bagi kuasa 10 Husang tambah lagi mimpi jumpa ATGNA 15 kali.....kahkahkahkah......penipu pun boleh diangkat jadi pemimpin....Haprak mana prinsip....orang nak mimpi jumpa Nabi tapi Husang mimpi jumpa setan.....kahkahkahkah...pelawok...pelawok

Reply
avatar
2 Februari 2018 6:17 PTG delete

BERSEKONGKOL DENGAN PENETANG TEGAR ISLAM DENGAN BERPOLITIK TANPA DASAR YAG JELAS DAN HANYA BERRETORIK DENGAN ISLAM ITULAH POLITIK BERIDEOLOGI AKAL YANG DIANUTI OLEH HUSAM MUSA

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2018 9:35 PTG delete

Di Selangor PKR dan PAN berperang cai....Azmin kata PAN "PEMBOHONG" dan Azmin kata PAN tidak amanah....Izham kata Azmin "BADUT" dan tak layak jadi MB......hehehehe.....boleh nampak kan pencerahan kenapa PAS tidak bersama Haprak.....kehkehkeh....Syukur lah PAS tidak macam mereka

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2018 9:40 PTG delete

Di Selangor mereka berperang sebab nak jatuhkan UMNO/BN dan tergilakan jawatan, kat Kelantan PAN yang tidak AMANAH berpakat dengan UMNO/BN nak jatuhkan PAS kerana tergilakan kuasa, politik kelam kabut....orang bodoh je sokong Haprak....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2018 11:01 PTG delete

Kehkehkeh... Pas yang dah hancur pun meroyan lagi? Berapa kerusi MP nak? 40?
130? 188? 90? Kehkehkeh... macai Najib meroyan Tun M. Walaun meroyan kerusi. Kehkehkeh...




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:16 PG delete

Nak elakkan Umno tawan Kelantan maknanya nak gantikan kerajaan Pas d Kelantan la... Maknanya "Amanah ganti Pas" la tu. Lawaknya, yg tu pun tak faham...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:25 PG delete

Demo yg pelawokk...kesian...brcakap soap prinsip, mana prinsip pas?...La ni dah jadi tongkat Umno...pelawokk demo ni...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:28 PG delete

Perang demi maruah bagus. Sifat terpuji. UG sampai kena hina sebab meminjam untuk bayar gaji pekerja sendiri jangan. Malu jadi MB Pas kena kutuk Najib depan-depan orang Umno dan seluruh rakyat Malaysia. Mat Yaakob tahu malu ke?



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:34 PG delete

Betul betul walaunn dah kena pasak dlm kepala. Nik Amar tukang gondol hutan ckp pun mudah nak percaya. La ni pemimpin2 sdg tipu ahli2 Pas. Pas Pis Pos yg dok sedondon Umno, alih2 Amanah pula yg bersama Umno?... Otak taruh mana oooh? Ehh...Pas la yg dpt dedak...90 juta wooi... Dasar walaun....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:35 PG delete

Bercakap pasal PRINSIP pulak Haprak.....mung tahu ke dok ape benda tu PRINSIP?, aku nok tanya PRINSIP mung pasal Madey dan Anwar je dulu, dua orang ni BERPRINSIP ke dok?....serupo mung jugok mereka nih...mano ado PRINSIP!!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:39 PG delete

Prinsip Pas lo ni 40 kerusi menang 90 kerusi kaloh. Hahaha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:43 PG delete

Najib rakyat dah tahu perangainya, tapi nih Haprak hok nok berangan nok ganti Najib nih, boleh ke?....berperang sesama sendiri...apa ni cai....Izham PAN tidak AMANAH berbohong kata Azmin, Izham kata Azmin BADUT pulak....maruah mung kata?.. kahkahkah....ada maruah ke Haprak nih?....orang bodoh je sokom Haprak....Ahmad Yaakob mung tak perlu risau la....beliau tenang je...pilihan Tok Guru kami sudah tentu hebat.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:49 PG delete

Mung orang semua dah diperbodohkan oleh Madey dan Anwar.....suka bermain dengan fitnah....kalau ada bukti baru boleh tuduh...kalu mung takdok bukti jangan tuduh...bawa bukti sekali....macam geng mung si NOBODY kata la " kalau mung tuduh tanpa bukti mung bukan manusia mung memang BABI " bukan aku yang kata geng mung si NOBODY yang kata....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 7:58 PG delete

Inshaa-Allah cai....faham pun...kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 8:01 PG delete

PAS semakin kuat cai...Haprak dah semakin lemah dan akan hancur sebelum pru 14....hari ni atau esok akan ada peperangan yang lebih besar....mung tunggu la cai....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 8:04 PG delete

Saloh tu. Zaman Tok Guru, Madey bagi pinjam 600 ribu senyap-sunyi. Tok Guru berterima kasih dan maklum sendiri kepada media. Zaman Kleptokrat Sial Najib? Dia bagi duit curi dan duit kerajaan kepada Mat Yaakob, dijemput Mat Yaakob depan ahli Umno dan dia hina Mat Yaakob sebab meminjam nak bayar gaji kakitangan kerajaan negeri Kelantan. Pencuri pun boleh hina dan maki MB Kelantan di khalayak ramai.. sebab Mat Yaakob dan Pas dah tiada lagi maruah dan harga diri.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 8:33 PG delete

Malu kawe.. Najik wat lagu ni ko Tok Ketuo kawe. Bakpo Najik mu hino Tok Ketuo ambo? Malu semalu-malunya kawe! Malu tapi mahu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 9:34 PG delete

Hentikan penyelewengan SPR dalam daftar undi. Selamatkan Malaysia daripada Kleptokrasi Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor. Parti Kleptokrat Sial Najib Tun Razak mencuri undi Rakyat dengan manipulasi SPR. Pengerusi SPR jangan jadi pelacur politik kepada pencuri.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:11 PG delete

Bila dah menang...tak bersuara
Bila dah kalah...memekak sampai 7 keturunan

Itulah standard pemimpin haprak
Sama dgn tun Meroyan...dah puas merompak utk anak..waris..proksi dan kroni.Dia tuduh org lain pulak 2x5 mcm dia.NYANYUK
Sama dgn nuar Berahi...dah puas mendubur tuduh mahdey fitnah pulak...Oppsss..yg tu kena tanya mrk berdua...hehehehe
Belum setel rasanya...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:21 PG delete

Cai...ko bagi ler bukti dan bawa ke mahkamah.LoYar haprak kan ramai..
Baru ko dipandang tinggi...tak ler ko mati dlm keadaan memfitnah..hehehe

Jgn jd mcm tun Meroyan tu...bila wartawan tanya dah ada bukti...dia kata belum ada bukti.Bergantung sepenuhnya dgn kitab SR.Silap2 hari bulan..terbocor pulak rahsia siapa yg sebenarnya menaja SR selama ini...hehehe
Skrg SR tgh gelabah nak cari bukti.Tahniah pas krn berani.Tak mcm pemimpin PANxxx..tuduhan berjela tapi dh mggigil sblm nama dipanggil ke mahkamah.Sibuk buat fitnah...anak sendiri tak terjaga...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:28 PG delete

Mb aiskrimin berperang dgn PANxxx hal kerusi.Belum mula kempen dah bercakaran sesama sendiri.Nampak pemimpin haprak nie bodoh sombong.

Kesian dgn PANxxx..blm apa2 dah kena klepet oleh mahdey.Kerusi PANxxx sikit wlpun lebih dulu masuk haprak.Dh diberi dedak lbh rm100juta oleh parti klepet...senyap!hehehe
Skrg ada yg dlm PANxxx tak berpuashati pulak dgn abg mat sabun ttg agihan dedak tersebut...hehehe

Nie berjuang utk rakyat ker atau berjuang utk periuk nasi masing2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:41 PG delete

Yang nampak bercakar PKR dan Amanah, tetapi orang Selangor tahu. Yang bercakar sebenarnya proksi Hadi Awang / Najib Kleptokrat Sial dalam PKR dan Pakatan Harapan. Perang Selangor macam ini pertahan maruah daripada dibeli dedak macam ADUN Pas yang ada. ADUN Pas Selangor dah tak selamat.. walaupun bermimpi Mat Jenin nak guna logo PKR untuk PRU14. Macam ini punya ADUN pun ada dalam Pas? Kehkehkeh...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:43 PG delete

Wah..makin melalut meroyan kau ni. Panjang berjela. Tak baca pun. Saja komen minta berubat. Bahaya meroyan nih. Kehkehkeh...



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:48 PG delete

Meroyan. Meroyan. Macai Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor meroyan tak habis. Kahkahkah...



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 11:02 PG delete

Pengerusi SPR dan KP ROS berhenti manjadi pelacur politik kepada parti Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor. Jalankan kewajipan anda sebagai pegawai kerajaan dengan amanah dan integriti. Pengerusi SPR dan KP RPS mesti adil dan neutral. Jangan benarkan diri dijadikan JALANG politik oleh Umno - BN.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 11:06 PG delete

Macai Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor tiada yang mencari budak tembam bernama Jho Low?
Sekor badak sekor babi, ke sana-sini, berlari-lari, suka mencuri duit company, buat parti dan berjoli, Rakyat benci Sial kleptokrasi, kena maki sampai mati.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:32 PTG delete

Rileklah cai...takyah meroyan sgt
Ko berdoa jer parti klepet ko menang pru14 wlpun hakikatnya agak sukar..hehehe
Kejap tadi aku ada sembang2 dgn geng2 cina yg kuat sokong haprak.Ramai yg akan tolak haprak krn tak suka dgn penyamun besar a.k.a. mahdey klepet bakal jd peeM...hehehe
Mrk meroyan krn tak sangka mahdey dpt klepet korang dan diangkat jd peeM...hehehe
Sia2 jer perjuangan mrk selama ini nak melihat mahdey dipenjarakan...hehehe
Klu benar kata2 mrk tu...tipis sgtlah peluang haprak.Kpd calon2 haprak...berpakat ramai2 makan dedak parti klepet.Jgn biarkan abg mat sabun kenyang dedak seorg diri...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:42 PTG delete

Ko nie bodoh agaknya.Cuba ko calonkan diri ko sbg agen mengundi parti klepet pru14 nanti.Baru ko nampak perjalanan proses mengundi dari mula sampai habis.
Aku dah merasa bnyk kali dan aku dh tahu proses keseluruhannya.Adil dan neutral.
Klu tak percaya...ko bawak tun Meroyan atau husam tugu jd agen mengundi.
Ooh lupa...bakal peeM dan bakal mb kelantan tak mgkin jd agen...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2018 10:46 PTG delete

Ko meroyan apa cai???
Mcm org mabuk jer tulisan ko nie..
Kena klepet ker??hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 12:42 PG delete

Bendul sangat kau ni. Agen mengundi masa proses mengundi siapa yang peduli? Yang penipuan terancang sekarang bukan dalam bilik mengundi samdol. Kau duduk situ jadi babi satu hari pun tak ada siapa peduli. Yang Rakyat persoalkan sekarang peranan JALANG Politik dalam jawatan pegawai Kerajaan Malaysia. Memanipulasi pengundi dan persempadanan ikut kepala bapak kau. Lagi satu peranan pelacur politik dalam ROS. Apa pelacur politik buat pegang jawatan Ketua Pengarah ROS?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 12:47 PG delete

Chai Najib Kleptokrat Sial.. Rakyat tengah mencari Jho Low. Sembang-sembang kat kedai Cina, Melayu, Mamak, Arab, Padang, kopitiam dan Starbuck semua kenal Cina tembam dan mahu cari Jho Low. Kau sorang saja meroyan pasal Tun M? Apa sedap sangat ke jilat lubang dubur Jho Low? Rasa dedak sehingga jilat jari?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 9:42 PG delete

Ada kemungkinan jentera SPR yang pro UMNO/BN yang akan merosakkan kertas undi yang telah memilih PH. Ini akan menjadikan tambahan bilangan undi rosak lalu menyebabkan calon BN yang akan menang setelah pengiraan tamat. Jika ini berlaku, maka ada kewajarannya untuk diulas oleh pihak SPR dengan menggambarkan serta mengatakan terdapat banyak undi protes. Bagi petugas-petugas parti, mereka perlu amat berhati-hati dan sentiasa peka dengan permainan silap mata ini. Semasa kerani undi memunggah kertas undi keluar dari kotak undi, mengiseh dan mengira kertas undi sehingga selesai, petugas-petugas parti perlulah memantau dengan cermat dan teliti segala perlakuan aktiviti semasa kerani undi tersebut bertugas terutamanya jika mereka sedang memegang pen/pensil dan jangan terlepas pandang langsung. Begitu juga ketika merekodkan undian yang dibaca oleh kerani undi, hendaklah dilakukan dengan kemas. Pastikan ada pengganti petugas parti mengambil alih, sekiranya petugas parti yang sedang berada dalam bilik perlu meninggalkan bilik, contohnya hendak ke tandas.

Kempen supaya merosakkan undi ini, hanyalah satu helah awal sebelum wayang sebenar dimainkan.

Dapat tangkap perosak undi dalam SPR kita tabuh dulu ramai-ramai baru bagi polis.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 10:43 PG delete

Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor memang menyusahkan ramai orang. Kena undur Kleptokrat Sial lepas PRU14.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 12:58 PTG delete

Bodoh macai klepet sukar digambarkan.
Nampak meroyan bakal kalah dlm pru14 dan skrg mengandaikan spekulasi spr menipu pulak...hehehe
Buat berpuluh2 persempadanan semula pon ko boleh semak dan daftar mana tempat ko tggl...BODOH!!!!
Semakan dah boleh dilakukan sejak awal tahun 2017 lagi...BODOH!!!!
Dan ko boleh pegi jer pejabat pos yg berhampiran utk menukar status ko mengikut kad pengenalan ko...BODOH!!!

Ko belajarlah dpd dapigs bagaimana mrk mendaftar dan memindah para pengundi mrk dan jgn salahkan spr pulak...BODOH TAHAP BAVI!!!!hehehe
Ko nak mahdey menang...ko pegi jab pendaftaran dan tukar alamat tmpat ko tggl ke kawasan mahdey bertanding dan kemudian semak dan daftar lokaliti baru...BODOH!!!!BODOH!!!!

Nak rosak undi bagaimana????
Kecuali pengundi yg sengaja merosakkan kertas undi mrk.BODOH!!!!

Dlm kalangan petugas spr tu bukan tak ada yg menyokong haprak!!!BODOH!!!!
Lain kali belajar tinggi2 sikit jangan jadi babi kpd parti klepet sehingga mati!!!BODOH!!!

Ko ingat senang ker kertas undi mengikut pusat mengundi hendak dimanipulasi...BODOH!!!!

SPR pun dah buat kajian sepenuhnya agar mrk tidak dipersalahkan dan disaman oleh org2 bodoh mcm ko..cai!!!hehehe


Klu rasa bakal kalah tu jgn nak tabur fitnah...cai
Lain kali selesaikan dulu isu liwat antara mahdey dan anwar...tu salah satu punca org benci si klepet tua tu dan bakal membuat haprak kalah pru14.
Korang umum org lain sebagai bakal peeM korang krn org2 cina tak suka mahdey!!!Otai2 reformasi pon benci mahdey!!!!Org2 yg pernah jadi mangsa ISA...suku sakat sedara mara mrk benci mahdey!!!Negeri2 yg pernah dipinggirkan...benci mahdey!!!!Mrk2 yg dikutuk dihina mahdey...benci dia habis2an....

Yg suka mahdey...babi mcm ko cai!!!!
Hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 1:01 PTG delete

DOJ amerika kata tak ada bukti dan geng klepet korang dah diminta utk kemukakan bukti bagi memudahkan urusan DOJ amerika.....
Kenapa tak hantar lagi??????

Atau mmg tak ada bukti...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 1:41 PTG delete

Kehkehkeh..cuba kau jelaskan jumlah pengundi PEKAN tempat Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor? Adakah itu bukan kes manipulasi pengundi dan kes pindah pengundi pos tentera Kem Batu 10 Kuantan? Macam mana penduduk Pekan boleh naik lebih 3 x ganda berbanding Kuantan sejak PRU10? Cuba jelaskan wahai cerdik pandai?



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 1:47 PTG delete

Berita mana kau pakai ni? Berita TV3 ke Utusan? Orang cerdik dah tak pakai cerita penipu macam ni. Kes dah jadi criminal case di California court. Sebelum ini cuma civil case. Money laundering bukti ikut money trail saja. Sah Najib kleptokrat sial dah diberi gelaran Kleptokrat Terburuk Abad ini. Takkan kau ni koman sangat tak dapat berita yang sahih? Kehkehkeh...



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 2:29 PTG delete

Terkini beberapa ekor peminpin kanan Umno juga guna kaedah sama tapi sebab bodoh dan pandir terkantoi. Parlimen Ismail Sabri, Zahid dan Hishamuddin didapati letak pengundi Pos dalam kem tentera yang belum siap. Sangat memalukan. Sangat mengaibkan. Mereka nak meniru Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor tetapi bodoh sangat. Sekarang jalang politik dalam SPR terpaksa bersilat nak memperbaiki semula keadaan. Apakah komen si bijak yang meroyan jadi Jaga Bilik Mengundi di atas?



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 2:33 PTG delete

Pemimpin yang hanya menang undi Pos
di kem tentera belum siap hanya layak jadi Wakil Pos. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak ialah Wakil Pos yang digelar Kleptokrat Terburuk Abad Ini oleh dunia.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 3:18 PTG delete

Tapi mungkin juga macai Najib ni lemah English. Translate ucapan terbaru pasal penggubahan wang haram oleh syarikat Malaysia 1MDB. Lebih separuh perolehan US melalui pengubahan wang haram datangnya daripada syarikat 1MDB yang PM Najib Tun Razak seekor Kleptokrat Sial menjadi penasihat. Jenayah pengubahan wang haram 1MDB ialah satu rekod KLEPTOKRASI TERBURUK ABAD INI. Dah update sikit berita kau tu daripada meroyan minta bukti tak pasal-pasal. Nampak sangat macai Najib Kleptokrat Sial bodo.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 4:04 PTG delete

Undi pos...klu kem tentera tu di permatang pauh...tempat pendubur dan pendubur menang.Ada isu????!!!!
Klu pengundi pos tak undi najib dan undi haprak...tak ada isu kan!!!
Dan bukan tak ada pengundi pos di kem tentera yg pernah dimenangi oleh haprak sblm ini...
Najib pon pernah hampir kalah dgn menang hanya majoriti 300 lbh undi.Semuanya bergantung kpd kempen...BODOH!!!!

Semuanya terletak pd calon dan strategi...BODOH!!!!
Pandai2 lah ko buat kempen fitnah dan ManiPesto sedlm 4cm....dan yakinkan rakyat....BODOH!!!!

Klu permatang pauh dipersempadanan semula... anwar tetap akan menang...errrr anwar msh dlm jel kan..hehehe
Apa faktor anwar kuat di permatang pauh????Tak ada isu klu pendubur tu menang....hehehe

Tapi situasi skrg mgkin sukar krn kwsn itu dimonopoli oleh pas dan umno...hehehe
Kena kerja kuatlah calon haprak di sana...

Cai yg bodoh!!!
Ko tengoklah dapigs...menang besar.Pengundi kuat mrk dipindah ke lokaliti baru.Kempen fitnah mrk hebat.Sempadan apa pon mrk bijak dlm menyusun strategi.Ada isu?Wlpun persempadanan semula.

Persempadanan semula pon dilakukan demi rakyat apabila pertumbuhan penduduk dan luas kaw yg diwakili oleh wakil rakyat bertambah...BODOH!!!!
Kerjanya bukan mcm mendubur dan memuki.Lepas main lalu lap pakai tisu tanpa mandi junub....hehehe

PgayR...harapkan Pas dan dapigs utk menang.
Skrg...pgayR, parti klepet dan PANxxx mgharap undi cina dapigs dan sedikit penyokong tegar mrk.Ada peluang ker???

Jelas pgayR..parti klepet dan PANxxx akan tumbang dan skrg memainkan isu undi rosak dan persempadanan semula utk mengalih awal kemaluan mrk...hehehe

Korang silap letak siklepet tua tu jadi calon peeM sedangkan bnyk muka2 bodoh lain yg layak...hehehe
Biasalah...kena klepet oleh mahdey.Siapa berani dgn klepet2 mahdey dlm haprak skrg....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 4:15 PTG delete

BODOH...money laundering ataupun pengubahan wang haram....hehehe
DOJ amerika dah bagi peluang kpd penuduh utk hantar segala bukti.Ada??

SOP DOJ amerika...kali pertama adalah menjalankan siasatan menyeluruh thdp dakwaan.Hasilnya tak ada bukti..BODOH!!!!!

Sibengap haprak tak puas hati dan buat lagi dakwaan....

SOP DOJ amerika..kali kedua pula minta pihak yg membuat tuduhan dan dakwaan mengemukakan segala bukti bagi membantu siasatan.
Hasilnya sampai skrg...rakyat kena klepet krn sampai skrg tiada bukti dikemukakan.Buat penat Peguam Negara amerika perjelaskan kpd rakyat malaysia krn pengikut haprak lebih percaya PEGUAM KERALA...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 7:07 PTG delete

https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

SOP DOJ menatang apa? Kejap Peguam US kejap DOJ? Sapa tuduh sapa? Link atas ada pertuduhan dan pihak yang didakwa buat penggubahan wang haram.

LOW Taek Jho, a/k/a/ Jho Low

MALAYSIAN OFFICIAL 1
is a high-ranking official in the Malaysian
government who also held a position of authority with 1MDB. During all times relevant
to the Complaint, MALAYSIAN OFFICIAL 1 was a “public official” as that term is
used in 18 U.S.C. §
1956(c)(7)(B)(iv) and a “public servant” as that term is used in
Section
21 of the Malaysian Penal Code.
(“
LOW
”) is a Malaysian national who
advised on the creation of TIA, 1MDB’s predecessor. LOW has never held a formal
position at 1MDB, and he has publicly denied any involvement with 1MDB after its
inception. LOW nevertheless exercised significant control over 1MDB during the time
period relevant to this Complaint.

https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

Macai tolong sebarkan supaya orang nampak macai Najib cerdik sikit. Ingat pendakwaan datang daripada Husam atau Tun M ke? Patut bodoh sangat minta bukti. Pendakwaan datang daripada DOJ sendiri. Mereka yang siasat, kumpul bukti dan dakwa di Mahkamah. Apa punya bodoh macai Najib upah?




https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

Baca Viceroy Complaint DOJ file untuk kes 1MDB.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Februari 2018 7:13 PTG delete

Jawab je soalan tu. Apa penjelasan pengundi POS dalam Kem Tentera belum siap? Apa penjelasan manipulasi Undi POS nak selamatkan Parlimen PEKAN? Apa penjelasan pimpinan Umno nak berkhidmat jadi Wakil POS daripada nak jadi Wakil Rakyat?

Siapa nak baca kau meroyan panjang-panjang? Bijak tahik kucing.




Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Februari 2018 8:50 PG delete

Ehh aku ingat nak ganti pas di seluruh negara.. rupa2nya setakat nak ganti pas di kelantan aje..

Perlukan bantuan umno pulak tu.. itu bukannya pan nak ganti pas tapi nak tolong umno ganti pas di kelantan.. bongoklah lu ni..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Februari 2018 8:52 PG delete

Masalahnya takkan nak biar parti PEMBOHONG di selangor ganti pas di kelantan??

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Februari 2018 8:54 PG delete

Dulu Diva husam kata ada bukti tapi kini dia cuma nampak je bukti 90 juta tu.. kena klepet seumur hiduplah nampaknya para walaun DAP..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes