Panas!! Tiga penjuru keranda buat Pas Kelantan, kata penganalisis

Tiga penjuru keranda buat Pas Kelantan, kata penganalisis
Pas akan mengalami kekalahan sekiranya berlaku pertandingan tiga penjuru antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH) dan Pas di Kelantan.
“Tiga penjuru, boleh siap keranda untuk Pas,” kata penganalisis politik tersohor, Mohd Sayuti Omar dalam temu bual bersama Ketua Pemuda AMANAH Kelantan lewat petang semalam.
Mohd Sayuti Omar
Pada temu bual yang disiarkan secara langsung di laman Facebook Pemuda AMANAH Kelantan itu beliau berkata, semua syarat telah mencukupi untuk Pas pasti kalah dalam PRU14.
“Hanya satu jalan untuk Pas menyelamatkan diri iaitu sama ada bergabung dengan BN atau dengan PH.
“Pas kini jelas hilang kekuatan apabila berlaku perpecahan dan muncul parti baru iaitu AMANAH yang jelas kini berkembang pesat,” katanya.
Beliau yang begitu yakin parti yang 27 tahun memerintah Kelantan itu akan jatuh berkata, statistik kemenangan Pas boleh diteliti dengan jelas.
“Pas boleh jatuh sekiranya 5 peratus sahaja pengundinya dahulu keluar daripada parti itu.
“Sedangkan dalam pemerhatian saya, pergerakan keluar Pas menyertai AMANAH tidak kurang daripada 10 peratus, malah di kampung-kampung tertentu melebihi 50 peratus,” katanya.
Tindakan Pas menghina dan memusuhi ahlinya yang menyertai AMANAH katanya, menyebabkan kerosakan yang semakin teruk kepada parti itu sendiri.
“Gelaran-gelaran kotor dan tindakan keras yang tiada toleransi menyebabkan orang ramai begitu terasa Pas sekarang telah berubah berbanding dengan zaman Tok Guru Nik Aziz.
“Perangai Pas dalam isu pembelian gelap Wisma Tok Guru menyebabkan begitu ramai orang terasa biadapnya parti itu sekarang,” katanya.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

24 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
20 Disember 2017 1:03 PTG delete

Ulasan MSO langsung tak ada kredibiliti.. alasan beliau cukup lucu bila mengatakan sehingga 50% di kampung2 telah keluar PAS dan masuk PAN... tak masuk akal (yg cerdik) bukan? Ok katalah aku paksa diri aku percaya, jgn marah jika aku katakan kesemua mereka sudah kembali kpd PAS serelah timbulnya isu pil baru2 ni..

Manakala dakwaan lawak MSO bhw minimum 10% yg kononnya dah keluar PAS dan masuk PAN di seluruh negeri kelantan juga aku kata sudah kembali kpd PAS bilamana Tun M dilantik menjadi Pengerusi Harapan! Mereka tidak sebodoh ahli PAN yg mudah lupa bhw di zaman Tun M jugalah Kelantan ditindas sebegitu rupa termasuklah dalam isu hudud.. alih2 MSO seolah2 menuduh mereka begitu mudah utk tunduk kpd Tun M yg pernah menzalimi rakyat Kelantan!!

Pada aku bekas ahli2 PAS sekarang yg masih tinggal dalam PAN ialah yg hanya ingin terus survive mengharapkan dedak DAP dan dedak Tun M sendiri..MSO pasti tak boleh menafikan fakta ini..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 2:26 PTG delete

Ulasan diatas terlalu dangkal,bukan faktor Tun Mahathir la..please la yang masih fanatik pas ni rosak hati dan fikiran jika masih brsama pas.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 3:20 PTG delete

Faktor mamak kerala menyertai haprak lebih memudaratkan haprak.Itu statement yg nyata.Akar umbi kecewa dgn sikap hipokrit dan munafik dapigs dan juga pgayR.Mgkin PANxxx mendapat tempiasnya juga.
Mana mgkin seorg perompak dan penyamun besar yg puas memewahkan anak..waris..proksi dan kroni dijilat oleh pengikut2 haprak.Konon secara klisenya utk menyelamatkan malaysia atau sebenarnya ingin menyelamatkan lubuk2 emas waris..anak..proksi dan kroni mamak kerala shj.
Rakyat bukan bodoh mcm era tanpa smartphone dan internet.Atau ditakut2kan dgn ISA era mamak kerala.
Mgkin pengikut haprak msh mudah dibodohkan dgn auta mamak kerala dan suku sakat gay tua termasuk dapigs..hehehe
Dapigs dulunya kata hudud tiada masalah tapi bila dh jadi maharaja boleh berkata sebaliknya..kan!?
Kesimpulannya...haprak dgn misi kleptokuttynya semakin tenggelam dlm politik negara krn msh gagal meyakinkan rakyat krn mimpi mrk yg berbeza2.Lagipun siapa tak kenal mainan politik mamak kerala yg sanggup menjatuhkan sesiapa shj baik kwn mahupun lwn demi cita2 memewahkan anak..waris..kroni dan proksi.
Maka tepuk dada tanya selera...
Mgkin selera puak lgbt tak sama...hehehe

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Disember 2017 5:51 PTG delete

Kita tgk tuan sape yg rosak hati nanti pd PRU14..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 6:11 PTG delete

amboi!!! marahnya en en walaun kita...sabor banyak banyak en en walaun semua. berkat memaki orang, pis akan kalah banyak, tapi tak pa,keajaiban akan berlaku, ketua pis akan jadi pm, np dan ajk akan jadi menteri dan pj pj negeri akan jadi mb. inilah karamah parti suci...takbir!!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Disember 2017 6:41 PTG delete

In shaa Allah mudah2an keajaiban tu berlaku.. walaun PAN pula asyik menunggu arahan seterusnya dari DAP.. DAP suruh salak dia menyalak.. dasar barua DAP!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 7:14 PTG delete

Cakap banyak tak guna wahai walaunta semua....PRU14 dah tak lama... berdoalah semua supaya berlaku keajaiban yang melihat Tuang Presideng jadi PM dan Nik Amar jadi menteri badut ganti Ahmad Maslan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 7:35 PTG delete

Tak dpt bayangkan klu husam tugu..mat sabu..nizar lilin jd menteri persekutuan...hehehe

Reply
avatar
JawaHill PM
AUTHOR
20 Disember 2017 7:36 PTG delete

Memey le pandangan di mata pendokong parti PAN tentu berat ke PAN kalu dikaca mata pendokong PAS tentu menyebelahi PAS kalu UMNO tentu berat ke UMNO. Tapi tapi tapi di kaca mata pengundi pengundi selepas ber akhirnya masa pengundian dan masa pengiraan baru tahu undi pergi ke mana. Tak yah lah dok buat spekulasi menyemak kepala je yg penting org PAN org PAS org UMNO kena kerja kuat yakin kan pengundi pengundi dasar siapa yang bagus. Barule negara kita akan maju dan berdaya saing kearah menjadi negara maju dan rakyat berpendapatan tinggi. Pengalisis ni menyemak kepala dan memecah belah masyarakat takdo khoje lain asyik spekulasi . Saya cadangkan penganalisis ni buat kajian macamana nak senangkan rakyat biar rakyat senang sikit takdo le sengkek. Jgn marah cuma pandangan .

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 7:39 PTG delete

Jgn ko doakan kit sial jadi pm pulak...
Nanti indon n bangla ingat pendatang tanpa izin pulak jd pm malaysia.Cakap bm pon mcm baru sebulan tggl di malaysia...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 8:04 PTG delete

Hang ni ada pi sekolah ke idak? Itu Constitution ada baca ka tidak atau memang buta kayu. Dalam Perlembagaan Negara tu ada sebut dengan jelas bahawasanya Perdana Menteri mestilah seorang Melayu. Bodo la walaun ini. Kit Siang hanya akan jadi PM dengan berkat doa Haji Hadi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 8:31 PTG delete

MSO? Manusia Sakit Otak memang begitu peelnya, dulupun mso ni lantang kutuk Madey, sekarang semua dah u-turn, mahazalim jadi mahasuci, dulu berperang mulut sekarang dah bercium mulut, dulu lain sekarang lain, Madey pun sekarang dah u-turn besar-besaran dan diikiuti pula oleh manusia2 yang sakit otak sehingga tiada prinsip dan pendirian, yeaahh itulah penangan Madey Kutty.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 10:59 PTG delete

Klu dh tapak kaki dapigs atas kepala pemimpin2 PANxxx..bunga dan pgayR tak terkejut perlembagaan boleh diubah.
Sama kes sblm pru13 di mana dapigs akur dgn hudud tapi slps itu pusing 360°.
Tengoklah skrg...mana pegi pemimpin2 melayu islam haprak dlm isu palestine.Semuanya kena memohon restu dapigs.Dapigs pulak jgn haraplah nak sokong palestine klu dana kempen yahudi zionis dah bertapak lama dlm poket mrk.
Hanya pengikut bodoh haprak jer yg buta mata dlm isu tersebut.Maklumlah..korang mmg hamba abdi dapigs dulu kini dan selamanya...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 11:14 PTG delete

Mahdey nie siapa tak kenal.
Selagi matlamat dia tak tercapai dia tak akan mengalah.Biarpun maruah dia tercemar.Kawan pon dia sanggup jatuh dan aibkan asal keinginan dia ditunai.Apatah lagi klu seseorg tu dah jd lawannya.
Mmg dia bijak dlm berhujah dan memutar belit kata2 tetapi kadangkala ada ketikanya tersilap juga.Belum lagi mainan emosi dan psikologinya.Tak disangkal ada juga sumbangan mahdey nie tapi kebanyakannya menyumbang kpd suku sakat sehingga rakyat terkesan sampai skrg.
Apa2 pon pemerintahan kuku besi dgn ISAnya wajib ditamatkan.Legasi mahdey anak beranak..proksi dan kroni wajib dihentikan.Anak..waris..kroni dan proksi dah kaya raya.Berehat jer lah mahdey oiii...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Disember 2017 11:27 PTG delete

Tanpa dedak dapigs dan mahdey...PANxxx tak akan wujud.Husam tugu tak akan menyalak angin pada doj amerika.lapiji yg cukup anti mamak kerala sanggup jadi bodoh tertunduk mencium tangan mahdey.Wan jijah dan nurul yg kaki drama sedih sanggup duduk bergurau senda dgn mahdey tanpa timbul langsung isu liwat bapak dan suami anwar mrk.Belum lagi mat sabun..nizar lilin dan bnyk lagi pemimpin2 harap spt aiskrimin.
Semuanya jadi bodoh dan dungu diberi dedak dpd dana besar demi meneruskan legasi yg pernah dibenci suatu ketika dulu.Ingat akar umbi bodoh dan suka dgn senario tersebut??!!!!
Hanya manusia tolol jer sanggup menyertai pakatan munafik haprak nie.Tak ada misi langsung!!Misi hanya mghidupkan kembali legasi yg pernah menyusahkan rakyat dan pemimpin2 haprak suatu ketika dulu.BODOH!!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Disember 2017 11:45 PTG delete

Jangan kasar sangat nanti madey cop jawa ni lanun.. keh keh.. ngan mare gurau je jawahill..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Disember 2017 4:49 PG delete

Bila Tun M dan yang bersama atau menyokong Tun M diserang berbagai dan dimaki hamun, MAKNAnya mereka takut kekuatan yang ada pada Tun M dan memguatkan PH.
Itulah hakikatnya. Go PH go...rakyat faham dan melihat dan boleh menilai.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Disember 2017 7:35 PG delete

Rakyat memang la faham dan boleh menilai, yang tak tahu menilai je akan kata PENYAMUN itu bernilai, gila ke apa?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Disember 2017 8:15 PG delete

Go PH go.. going where? Hell? If it is, Go PH go then..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Disember 2017 8:29 PTG delete

Bakpo dok cayo abe non? MSO anok Kelate dio tahu doh. Abe non hok kecek supo prof tak do sapo cayo deh.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Disember 2017 8:33 PTG delete

Ado hok kawe Chino Communist Party, takdo seabuk nok kabor. Guane abe non?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Disember 2017 8:57 PTG delete

MSO pengulas politik matang yang terbaik. Makin panas respon diterima, maksudnya ulasan tuan tepat dan berkesan.

Reply
avatar
Nur Asiza
AUTHOR
3 Januari 2018 11:42 PG delete

Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes