Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, November 26, 2017

Milik siapa RM11 juta?

Milik siapa RM11 juta?
Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) Sabah dilapor menemui wang tunai dianggar mencecah RM11 juta dalam serbuan di dua lokasi berasingan di Kota Kinabalu kira-kira jam 1 pagi hari ini.
Serbuan Op Gegar di sebuah hotel dan pangsapuri sekitar ibu negeri Sabah itu hasil maklumat berhubung kegiatan pelacuran di lokasi terbabit.
“Semua wang tunai itu dianggarkan bernilai kira-kira RM11 juta dan proses pengiraan masih dilakukan setakat ini,” kata sumber dipetik dari Astro Awani.
Tahun lalu, Sabah turut menyaksikan rampasan wang tunai dalam kuantiti yang menggemparkan hasil operasi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Jumlah wang yang ditemui di beberapa lokasi itu dikatakan sebagai terbesar pernah disita oleh SPRM berkaitan kes rasuah.
Sehubungan itu, bekas pengarah Jabatan Air Negeri Sabah (JANS) dan dua lagi berhadapan dengan pertuduhan pengubahan wang haram sebanyak RM61.48 juta serta memiliki barang mewah daripada aktiviti haram.
Mereka didakwa mengikut Seksyen 4 (1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 yang membawa hukuman penjara sehingga lima tahun atau denda sehingga RM5 juta atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.
Mahkamah Sesyen Kota Kinabalu, 11 Ogos lalu menangguhkan perbicaraan kes tersebut dan menetapkan 17 hari perbicaraan antara 5 Februari dan 22 Mac tahun depan.
mdl
Picture

31 ulasan:

  1. Hasil haram dari aktiviti maksiat yang tidak melalui kerajaan negeri, jadi haram

    Kalau melalui kerajaan negeri ianya tidak jadi haram, jadi punca hasil cukai kerajaan negeri macam di Selangor dan Penang

    BalasPadam
    Balasan
    1. aRAB SAUDI, mengesahkan Hadi kumpulan terroris..

      Padam
    2. Kami tetap di belakang TGHH dan Dr Yusoff Qardawi! Bukannya di belakang tokong2 gampang LKS dan LGE..

      Padam
    3. Bukan TGHA je yang dituduh terrorist, Yusuf Qardhawi pun dituduh

      Berapa ramai dah Persatuan Ulamak bunuh manusia?

      Bodoh dan bengap, ikut acuan Zionist Mason

      Padam
    4. Arab Saudi tak iktiraf Iran -
      Pengganas di Syria. Bunuh umat Islam Sunni. Hadi Awang pun dimaki oleh Qardhawi sebab hadir dan peluk Ayatollah Iran. Hadi Awang sebabnya kena haram dengan Arab Saudi. Hadi Awang ulama Sunni yang Pro Syiah.

      Padam
    5. Kalian sebenarnya tidak faham apa yang terjadi di Timur Tengah, kalian perlukan lebih maklumat dari mereka yang faham

      Padam
    6. Kalau faham isu Timur Tengah.. kena maki hamun Arab sesat juga ke?

      Padam
    7. Masih lagi belum memahami isu sebenar di Timur Tengah

      Padam
  2. Ada orang mahu cuci duit haram terr.

    Money laundering. Dekat rumah pelacur pun jadi.

    Rosak jahanam negaraku angkara cash is king.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah natijahnya jika pemerintah macam BN dan PH diberikan mandat untuk memperbodohkan rakyat

      Padam
    2. Yang kena bayar 200,000 PJ Pas. Takbir. Allahu Akbar!

      Yang peluk Ayatollah Iran Syiah Presiden Pas. Takbir. Allahu Akbar!

      Yang ceroboh bangunan WTG buang sampah sarap dan tak cuci bersih kencing, ahli Pas yang solat hajat. Takbir. Allahu Akbar!

      Sebab itu kena tuduh pengganas oleh Arab Saudi. Keganasan terhadap agama Nabi Muhammad. Keganasan terhadap Islam.

      Padam
    3. Kehkehkeh.....kalian hanya mampu bermain dengan fitnah, itu aja la jalan yang ada buat kalian

      TGHA memeluk Ayatollah Khomeni pun nak dijadikan fitnah....kehkehkeh

      Bila nak insaf, entah la

      Padam
    4. Peluk saja ke? Yang dipeluk Hadi Awang tu yang arah bunuh rakyat Sunni Alleppo di Syria. Dituduh pengganas sebab ada Pro Syiah Iran.

      Padam
    5. Buta sejarah pengikut PANxxx nie...hehehe
      Yg bunuh rakyat aleppo adalah presidennya sendiri iaitu bashar al assad...gila nak berkuasa.Syria dan iran adalah 2 negara yg berbeza.
      Gila ker apa ketua negara..negara lain arah bunuh rakyat negara lain.
      Kena belajar lebih sikit spy tidak mudah dikencing dapigs...hehehe

      Padam
    6. Kan aku dah kata kalian belum lagi memahami isu sebenarnya di Timur Tengah

      Padam
    7. Mereka sebenarnya tidak memahami isu sebenar di Timur Tengah, yang dalam negara sendiri pun mereka keliru apatah lagi di Timur Tengah...kehkehkeh

      Padam
    8. Lemah ilmu politik luar negara jangan sampai kena tipu Hadi pro Syiah.

      Ini berita Metro.

      Ketika pemberontak Sunnah melancarkan serangan terakhir bagi memecahkan kepungan Aleppo pada Oktober, mereka menghadapi tentangan sengit, namun bukan daripada tentera Syria sebaliknya oleh kumpulan bersenjata Syiah Lubnan, Hezbollah.

      Keadaan ini menunjukkan peperangan selama enam tahun di Syria, Bashar bergantung sepenuhnya kepada gerila asing Syiah yang ditaja Iran.

      Hadi itu Pro Syiah. Berhati-hati nak belajar ilmu politik Arab. Nanti Arab pun jadi sesat.

      Padam
    9. TGHA tidak menipu, Yusuf Qardhawi amat percaya dengan TGHA sebab tu beliau dilantik menjadi orang no 2 KUIS

      Yang menipu ialah Madey, Anuar, Lim2x, Mat Sabun dan kebanyakkan pemimpin PH ni kaki penipu dan kaki maksiat, TGHA akhlaknya tidak la rosak macam pemimpin Haprak

      Bersekedudukan laki2 dan perempuan, kaki clubbing, perasuah, kaki main bini orang, pemfitnah, bermaksiat dan segala macam kerosakan akhlak, TGHA jauh sekali dengan perkara2 buruk macam ni, kau je yang kata TGHA pro syiah, itu saja la jalan yang kau ada, iaitu jalan fitnah

      Insaflah bro

      Padam
    10. Hadi dapat tempat tu secara lantikan kehormat. Mengikut cerita, nama dia dicadangkan Anwar Ibrahim.

      Padam
    11. Bukan kerana Anwar Ibrahim, kerana TGHA mempunyai ilmu agama yang tinggi dan fasih berbahasa arab, kretiria yang dimiliki oleh TGHA lah yang melayakkannya menduduki jawatan tu

      Padam
    12. Hadi tak terkenal di peringkat antarabangsa kerana ilmu dan fasihnya. Zakir Naik lebih tinggi taraf ilmu dan fasih. Hadi carian google seperti dalam pembelaan balas Clare menunjukkan Hadi tidak terkenal langsung di Eropah. Eropah kan benua jiran Timur Tengah?

      Jika Anwar Ibrahim lebih dipercayai beliau cadang nama Hadi. Anwar bukan sahaja Eropah, Timur Tengah malah Benua US dan China kenal macam Tun M juga.

      Padam
    13. Siapa tak kenal anwar bin ibrahim??
      Hehehe
      Siapa tak kenal manusia tamak tun mamak kerala???
      Hehehe
      Mrk tak kenal TGHA...tak apa!
      Asalkan jgn dikenali sebagai hamba dapigs dulu kini dan selamanya mcm anwat dan mahdey...hehehe

      Padam
    14. Lupa...termasuk husam tugu..nizar candlelight..mat sabun..sotong langkah kejang...hehehe

      Padam
    15. Begitulah pemimpin Malaysia yang dihormati di mata dunia.

      Hadi Awang terlalu jauh ketinggalan di belakang... English pun tak kuasai... Macam mana nak masuk peringkat international? Sekarang China pula dah kuasai Proton... keperluan Bahasa Mandarin / Kantonis makin bertambah.

      Arab cuma tahu bergaduh nak kuasa. Langsung tak akan maju ke hadapan. Kalau niat nak ke syurga, Allah dah tetapkan penghuninya berbahasa Arab tak kira pandai ke tak.

      Padam
    16. Manusia yang baik2 susah nak jadi terkenal, manusia yang suka berbuat jahat amat senang dikenali, sifir mudah untuk pentaksub duniawi

      Padam
    17. Tun M memang terkenal begitu juga DSAI.. namun siapalah sangat DSAI di mata Tun M.. hanya lah seorang bla bla bla..

      Padam
  3. Jika Najib masih menang PRU14 dengan bantuan Hadi Awang, anak Melayu bermula tahun ini kena dipaksa belajar Bahasa Mandarin dan English sebagai persediaan ke bidang kerjaya.

    Kebergantungan kita kepada China akan menjadi beban kepada anak2 Melayu dalam 10 tahun mendatang. Jika sekarang dengan Cina Malaysia pun Melayu gagal kuasai ekonomi...

    Apa lagi jika nak bersaing dengan China Tanah Besar yang dah masuk secara sah? Cina Malaysia pun tahu mereka itu lagi tamak dan lagi ganas! Polis pun dah dilawan beramai-ramai... Ini polisi jangka panjang Najib yang jelas merugikan Melayu Islam sebab berhutang besar dengan 1MDB!

    Melayu Islam kena tanggung akibat kebodohan Najib nanti. Cina Malaysia di mana2 pun mereka tetap boleh survive sebab mereka bangsa pengantara (pedagang) bukan pengguna semata2 macam Melayu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketakutan dipimpin DAP dan dikawal China Tanah Besar yang diangkut beramai2 oleh MCA kesannya adalah sama.

      Melayu jadi bangsat. (quote Najib)

      Padam
    2. Sekarang Melayu pun dah bangsat dibawah cina DAPigs, lihat saja PANdir dan PKR, bantuan mangsa banjir di Penang pun bertelagah sesama sendiri, baru pegang negeri tu belum lagi pegang negara, huru hara jadinya

      Padam
    3. Cina tanah besar bukan pandai cakap english pun tapi kini kuasai ekonomi dunia.. sebagai org islam, yg paling penting kita bersama para alim ulamak melayari bahtera kehidupan.. bukannya memilih tokong jadi pemimpin..

      Padam
  4. Itulah beza bangsa pioneer. Cina yang dimaki Melayu Islam daya survival tinggi. Mereka tak arif BI tapi teknologi dan pendidikan setanding Barat - sebab rajin meniru dan ikut benda baik.

    Melayu? Baca komen pun dah tahu. Bangsa pemaki hamun. Dendam kesumat. Suka bergaduh tak habis2. Melabel perkauman dan agama tapi diri sendiri pun hanyut. Bila nak ubah jadi bangsa berjaya? Zaman Tun M kita ada W2020. Kini akibat dendam dan tamak harta semua merana.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...