Pas kemaruk kuasa kekal dalam kerajaan Selangor

PAS PKR Selangor
Penglibatan Pas dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor adalah amalan yang bukan sekadar kemaruk kuasa, tetapi juga politik curang yang tidak berprinsip, tegas Pengarah Komunikasi AMANAH Selangor Jamzuri Ardani.
Beliau berkata, pendirian Pas bahawa tidak ada masalah jika parti masih berada dalam pentadbiran Selangor walaupun tidak ada lagi kerjasama dengan PKR menunjukkan Pas tidak faham urustadbir sebuah kerajaan.
Ia walaupun Pas telah terlibat dalam pentadbiran kerajaan di peringkat negeri begitu lama.
"Saya ambil satu contoh apabila seorang anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor dari Pas mengeluarkan arahan solat hajat kepada masjid dan surau sebagai bantahan penganjuran satu konsert hiburan, sedangkan konsert itu telah diluluskan oleh pihak berkuasa kerajaan yang beliau sendiri adalah exconya.
"Ini sangat bertentangan dengan amalan "collective responsibility" di dalam pentadbiran sebuah kerajaan," katanya.
Baru-baru ini, Pesuruhjaya Pas Selangor, Sallehen Mukhyi berkata, keputusan PKR Selangor untuk tidak mengadakan sebarang kerjasama dengan Pas negeri itu dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak memberi kesan kepada kedudukan Exco Pas.
"Tidakkah YB Sallehin faham bahawa keberadaan Pas di dalam pentadbiran kerajaan Selangor tidak menepati amalam sistem Westminster yang sedia diguna pakai sejak merdeka lagi," katanya.

Konvensyen AMANAH Selangor Sabtu lalu meluluskan usul meminta Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengkaji semula kedudukan Pas dalam pentadbiran Selangor.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

12 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
13 September 2017 5:12 PTG delete

Pertama kali membaca ada manusia bernama jamzuri.Klu nama mat sabun.. rapiji langkah kejang atau anwar xxxx tu dah biasa...hehehe
Mgkin baru nak jd salah sorg pelawak baru nak angkat dlm haprak...hehehe

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 September 2017 5:34 PTG delete

Jap jap...

Kemaruk kuasa pada aku adalah pan bilamana pan suruh azmin singkirkan pas utk digantikan dgn pan!

Politik curang pula bilamana menang atas tiket pas lepas tu tinggalkan pas dan tak berani pula letak jawatan utk pas merebut kembali kerusi yg dicuri..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 September 2017 7:19 PTG delete

buang je exco pas tu. yg ada post dlm glc gantikan yg lain. tp rasanya azmin dah terlewat..

Reply
avatar
rizal yusof
AUTHOR
13 September 2017 8:27 PTG delete

Ooo...bila putuskan hubungan tp xmau tinggal jawatan xpanggil kemaruk...o ya, dia lebih tepat dgn gila talak...ooo klu org pangkah ats dasar pakatan lps tu kluar dr pakatan x dpanggil politik curang...mungkin label yg lebih tepat adalah pengkhianat la kot

Reply
avatar
rizal yusof
AUTHOR
13 September 2017 8:29 PTG delete

Pas mmg xtau malu...sama ja dgn macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 September 2017 8:30 PTG delete

Azmin mengharap undi walaun untuk kekal berkuasa

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 September 2017 8:45 PTG delete

Kenapa pas nak kena tinggalkan jawatan? Kemenangan berdasarkan pru13.. kenapa pan ni lembam sangat?.. azmin shj dlm ph yg faham konsep memegang amanah rakyat.. yg lain tak faham hingga boleh lompat parti sesuka hati.. jgn buat2 lupa dap pun panggil adun dan mp mereka yg tinggalkan parti sebagai pengkhianat..

Siapa yg keluar pakatan? Tokey pan iaitu dap yg bubarkan pakatan.. takde pun pas tinggalkan pakatan, faham?.. aku setuju adun dan mp yg tinggalkan parti patut dipanggil pengkhianat spt yg digelarkan oleh pas dan dap!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 September 2017 8:46 PTG delete

Azmin memang sedar dia perlukan undi melayu islam bukan macam pan yg perlukan undi cina kafir lahanat..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 September 2017 8:46 PTG delete

Bukan terlewat tapi memang azmin tak berani faham?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 September 2017 9:19 PTG delete

Pru14 nanti diramalkan PANxxx akan kalah teruk dan mgkin hilang wang pertaruhan di kwsn majoriti melayu/ bumiputera.
Utk mnjaga air muka maharaja2 lawak PANxxx yg bertanding nanti mrk perlu menyembah tokong utk bertanding dlm kandang dapigs.Lain2 kwsn dijangka kalah teruk.Begitu juga dgn maharaja2 lawak pgayR yg perlu menilai semula tempat baru.Kalah tu adat bertanding tapi kalah teruk seolah2 hilang maruah diri...hehehe
Ttg pentadbiran negeri selangor..kita kena hormat titah sultan demi rakyat.Mmg benar tanpa undi sokongan pas..jemin tak akan ke mana.Tapi titah sultan demi kestabilan negeri maka suara2 beruk PANxxx tak perlulah dilayan.Nak layan buat apa..mrk tu kan dh namanya beruk dapigs...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 September 2017 9:28 PTG delete

Bnyk sgt maharaja lawak dlm PANxxx dan pgayR buat parti mrk jd huru hara.Ada presiden...hanya boneka.
Nak layan suara2 sumbang macai2 PANxxx dan pgayR rasanya tak perlu.Mrk cuma berani dlm parti jer tapi dgn dapigs hanya budak dungu yg tapak kaki tokong melekat di muka mrk....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 September 2017 9:47 PTG delete

Dapigs mula2 dulu nak cari pengaruh dgn menyokong penuh hudud.Bukan tak ada video ceramah mrk yg boleh dicari dlm internet.
Tapi bila dah rasa jadi dewa dgn sokongan besar mrk jadi sombong dan bongkak.
Klu dlm haprak skrg tak heran PANxxx puas kena ketuk dahi mrk oleh dapigs.Tanpa dapigs...PANxxx dh terkubur lama dah sblm berhajat dgn undi pru14....hehehe

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes