Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Jun 14, 2017

Kata PKR : Pelawaan Pas tidak masuk akal

Pelawaan Pas tidak masuk akal - PKR
Mohd Sukirman



    KOTA BHARU - Pelawaan Pas untuk mengalu-alukan PKR terus kekal dalam pentadbiran kerajaan Kelantan adalah sesuatu yang tidak wajar berlaku, kata Pengarah Komunikasi PKR Negeri, Mohd Sukirman Mustapa.

    Menurutnya, perkara tersebut bagaikan tidak masuk akal memandangkan Pas telah pun memutuskan kerjasama politik dengan PKR, Mei lalu.

    “Bagaimana kerjasama dalam kerajaan boleh di teruskan kerana kerjasama politik sudah terbatal sama sekali dan presiden Keadilan sendiri melalui kenyataan terbaru semalam sudah memutuskan akhir Julai adalah tarikh untuk semua lantikan politik di kelantan melepaskan jawatan mereka,” katanya kepada Sinar Harian di sini.

    Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang masih mengalu-alukan wakil PKR untuk terus kekal dalam pentadbiran kerajaan Kelantan.

    Tindakan tersebut, menurutnya adalah sebagai menghormati mandat rakyat pada pilihan raya lalu seperti mana yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor.
    Mengulas alasan tersebut, Sukirman berkata, rakyat memberi mandat kepada parti, bukannya individu. Malah bagaimana satu kerjasama yang kukuh boleh berlaku jika kedua-dua parti berada dalam gabungan yang berbeza.

    “PKR kini berada dalam Pakatan Harapan, iaitu satu gabungan rasmi. Perkara ini mustahil. Walau apa pun, kita masih menghormati pelawaan tersebut, tetapi kita ikut keputusan pimpinan pusat.

    “Kedua-dua pihak perlu lebih realistik tentang landskap politik mutakhir ini, apatah lagi pilihan raya dikatakan semakin dekat. Kerajaan negeri sebelum ini tidak menyambung lantikan politik beberapa pimpinan peringkat negeri, malah ia tidak sepatutnya berlaku jika benar masih mahu bersama Keadilan,” katanya.

    sh

    Picture
          

    12 ulasan:

    1. Kalau dah perkara tu yang tak masuk akal PKR harus selesaikannya ASAP, jangan ditangguh dan jangan berdolak dalik lagi, letak je la jawatan habis cerita, nak tunggu apa lagi?

      BalasPadam
      Balasan
      1. Dia kata kes tu sama dgn selangor.. mana ada sama.. di kelantan pas menang solid.. di selangor pas pkr dap menang bersama (mana ada pan beb!).. so sebgai pemenang solid di kelantan, pas menjemput pkr utk kekal.. manakala sebgai pemenang bersama di selangor, pkr nak pecat pas? Kan ke bangang tu!

        Padam
    2. Belit wan belit. Jgn tak belit.

      BalasPadam
      Balasan
      1. Itukan fakta mohd nasir.. sila buktikan ianya palsu..

        Padam
      2. Mohd nasir tiada hujah, fakta pun dikatakannya belit, nampak tak kelemahan PANcai? Semuanya dah dibodohkan oleh pemimpin haprak kesayangan mereka....kuikuikui.

        Padam
    3. Hujah dgn korg? Selesai satu2 dulu. Mana bideo

      BalasPadam
    4. Hujah dgn korg? Selesai satu2 dulu. Mana video matsabu wan sial?

      BalasPadam
      Balasan
      1. Mat sabu dah tak relevan dah, husang kuasa 10 ditambah dengan mimpi 15 kali jumpa ATGNA dah tak sabar nak ambil tempat mat sabu.....

        Padam
    5. Tidak masuk akal ker atau haprak mmg tak berakal...hehehe

      BalasPadam
      Balasan
      1. Berpandukan sarawak report sipeliwat failkan kes liwat dia digugurkan....lawak!
        Lepas nie apa pulak yg sr nak terbitkan sebagai panduan haprak.Nampak sgt tidak berakal puak lgbt nie.Memalukan!!
        Hanya org bodoh melayan sikap bodoh pemimpin haprak...
        Mcm nie ker nak memimpin negara hanya berpandu pada SR??!!!!!
        Tak berakal.....

        Padam
    6. lepas nih x perlu ada muktamar. x penting. pas ckp kosong. parti tin milo

      BalasPadam
      Balasan
      1. Terima kasih kerana sedar juga bhw pas memang memerlukan sumbangan jihad ahlinya melalui tin milo.. bukannya dari fitnah 90 juta yg senyap hngga kini, atau dari org yg dipenjarakan di singapore mahupun dari penang sendiri..

        Padam

    Komenlah dan berhujahlah dengan baik...