Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Mac 09, 2017

Hot!! : Hubungan Umno-Pas berkembang setapak lagi

Hubungan Umno dan Pas berkembang setapak lagi apabila pemimpin Umno kini dijemput masuk ke pejabat lidah rasmi parti itu, Harakah hari ini.
Slot Bicara Harakah yang diadakan setiap minggu pada hari Khamis itu membicarakan pelbagai sudut berkaitan pasca Rang Undang-Undang 355 (RUU 355) yang dibentangkan oleh Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Parlimen.
Buat pertama kali pimpinan Umno dijemput hadir ke pejabat rasmi Harakah untuk berdiskusi mengenai Rang Undang-Undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (Pindaan 2016) atau Akta 355 dengan tajuk: "Syariah Diperkasa Rakyat Sejahtera."
Panelis dari Umno yang dijemput ialah Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.
Selain bekas menteri besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Ketua Penerangan Pas Nasrudin Hassan Tantawi.
Manakala moderator oleh Pengarah Komunikasi Korporat Pas Roslan Shahir Mohd Shahir.
Dalam RUU 355 Pas-Umno pernah bersama dipentas ceramah dalam himpunan `ungu'  RUU 355 yang diadakan di Padang Merbok pada 18 Februari lalu yang turut dihadiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom dan  Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Zulkifli Mohd Al-Bakri.
Perhimpunan tersebut bertujuan memberi penjelasan dan meraih sokongan terhadap RUU 355 bagi memperkasa mahkamah syariah dalam melaksanakan hukuman jenayah.
Pas dilihat semakin mengeratkan hubungan kerjasama berkaitan isu keagamaan dan kemanusiaan bersama pimpinan Umno setelah menolak kerjasama dengan Pakatan Harapan dalam isu sama.
Sebelum ini Umno-Pas telah bekerjasama dalam dua misi kemanusiaan Rohingya dengan mengadakan Solidariti Ummah Rohingya pada Disember tahun lalu di Stadium Tertutup Tasik Titiwangsa.
Kemudian disusuli dengan penyerahan bantuan kemanusiaan menerusi pelayaran kapal Nautical Aliya dalam misi "Food Flotilla for Myanmar" pada 2 Februari lalu.
Kerjasama Umno-Pas ini tercetus dalam Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 yang diadakan di sebuah hotel di Kuala Lumpur yang turut dihadiri Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak dan Pas diwakili Presidennya.
Sebanyak tujuh resolusi dimuktamadkan dan antaranya Alumni Al-Azhar bersetuju mewujudkan sebuah jawatankuasa yang akan menjadi pihak ketiga menyediakan platform penyatuan pemimpin Umno dan Pas dalam satu pentas yang sama.
Ia adalah cadangan yang dilontarkan oleh Pengerusi Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah, Tan Sri Johan Jaaffar yang menjadi moderator pada forum Perpaduan Ummah Merentasi Ideologi bersempena Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia yang diadakan itu.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah

34 ulasan:

  1. Syabas dan tahniah kpd pihak ketiga tersebut.Semoga Allah swt memberkati usaha anda.Jangan kita didungukan oleh 'mufti' kapir dapigs dlm menentukan keharmonian, perpaduan dan kemajuan ummah.

    X-Reformis 98

    BalasPadam
    Balasan
    1. PETALING JAYA - Pas kini bersedia berunding dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berhubung pembahagian kerusi bagi pilihan raya umum akan datang, kata Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      "Jika sebelum ini tiada sebarang hubungan bersama-sama Pas namun, kini mereka (Pas) telah menjemput kami untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi bagi menghadapi pilihan raya umum," katanya kepada pemberita di ibu pejabat Bersatu di sini, hari ini.

      Bagaimanapun, Muhyiddin tidak menjelaskan lebih lanjut berhubung jemputan itu sebaliknya berkata Bersatu akan terus berusaha untuk meningkatkan lagi kerjasama dengan Pas bagi menghadapi pilihan raya itu nanti.

      Bersatu juga telah mengenal pasti kerusi yang mahu ditandinginya dalam pilihan raya umum, katanya.

      Namun, beliau enggan mendedahkan jumlah kerusi tersebut. –Bernama

      Padam
    2. Kemajuan ummah ke kemajuan dedak Wahai reformis walataik. Kahkahkah

      Padam
    3. MB UMNO pun tak berani nak mempengerusikan mesyuarat fatwa org Islam!

      Padam
    4. Cerita benar ker nie?
      Kan syarat utamanya parti mamak penyamun besar kena tgglkan kapir dapigs dan PANtat.
      Atau tawaran ini setelah kapir dapigs berkeras nak kan waris gay tua sebagai peeM sehingga menyebabkan mahdey naik meroyan..hehehe

      Padam
    5. Laaaaa.mencarut lagi mamat ni.kesian pas.semua kuat seks. Presiden pun kaki pil kuda.tontowi pulak kaki seks al germany.. Patutla 90juta lesap pak lebai pas main betina semua.kahkahkha.patutla xberani saman Sarawak report.kahkahkahkahkah.... Macai walataik walaun wanrosli plak melancap jear la 24jam pastu mencarut. Kahkahkahkah.... Teruskan mencarut....Mungkin org mcmni yg Allah kata bila nyawa dihujung halkum baru nk bertaubat dah terlambat....

      Padam
    6. Buruk2 pon...tak lah sampai melantik pendubur dan pemuki yg ada video seks sebagai ketua dan bakal peeM...
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  2. Bertahun aku tgu xkan semua macai pas takde teloooooooo....semua Penakut pengecut mcm olammak yg nk sekeh mufti last2 menyembah mufti. Kahkahkahkaukay.MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD???????????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua.

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

      Padam
    2. Mana video nya wanrosli oi........fitnah tu dosa besar walataik oi

      Padam
  3. Latest, azalina ckp akta kebankrapan dan akta kanak2 lebih penting drp aryuyu 355. Tidak terasa kebasahan dan terbau kehancingan ke para walaun? Ke mmg rasa yg bodoh tu cool? Video mat satu mana wan, mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kesahlah...yg penting majoriti org Islam menerimanya.
      Yang menolak hanya puak lgbt dan hamba abdi kapir dapigs jer...

      Org yg bukan Islam pon ramai yg boleh menerima krn ia bukan utk mrk cuma politik kapir dapigs yg memberi hampas dedak yg membuat hamba abdinya terpaksa angguk2..
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    2. Dapigs ka pigs??????kagkahkahkah

      Padam
  4. Tak kesah????? Laaa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berusaha kearah memartabatkan syariat Allah adalah lebih baik dari menentang.

      Padam
    2. Berusaha menjadi bodoh lebih bodoh dari berubah cara yang lain....bak kata nik aziz "jgn masuk lubang 2 kali".......

      Padam
  5. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua.

    Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah tu dosa besar.... Mana Video matsabu tolak hudud tu walataik oi

      Padam
    2. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

      Padam
    3. Yela mana video matsabu tolak hudud tu.? Apa bengap sgt wanrosli walataik ni soalan mudah pun xfhm ker.kahkahkahjahkahkahkajajkahkah

      Padam
  6. Tahniah pas dan umno...biar pan dengan labu2 nya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btl2 tu.tahniah pas jadi barua umno. Kahkahkahkay

      Padam
    2. Bayangkan PAN tanpa DAP!

      Kepada siapa pulak PAN nak jadi Barua?

      Padam
    3. Bygkan pas tanpa dedak 90juta wanroslimatnasir. Kahkahkahkah

      Padam
    4. Mat Nasir malu pulak ke nak mintak Husang Musang video PAS terima RM90juta! Keh keh..

      Padam
    5. pasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

      Padam
    6. Laaaaa.kan dah kata xda video 90juta.xda sape sebut pun ada video 90juta....tp wanrosli sebut ada video matsabu tolak hudud mana video nya. Kehkehkeh

      Padam
    7. Mana video husang 90 juta? Fitnah le tew..

      Padam
    8. Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    9. Tahniah Mat NASIR kerana percayakan alQuran juga. Cuma mintak kamu tlg bgtahu husang musang akan bahaya fitnah tu! Dan kita bagi masa kpd husang utk videokan bukti yg dia ada (kunonnya)..

      AlQuran ada menyebut kewajiban melaksanakan hudud. LKS pula ada menyebut kewajiban menolak hudud. Jadi MOHD NASIR boleh tak tolong bgtahu mana satu pilihan PH? Samada beriman kpd alQuran atau LKS?

      Padam
    10. Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
      Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
      Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

      Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    11. Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

      Padam
    12. Xfaham masih ada manusia sebodoh wanrosli. Igtkan manusia sebodoh wanrosli walataik dah pupus. Kakakah.apabila kita dh bgtau jwpn tp masih ulang soalan yg sama membuktikan wanrosli walataik semakin membodohkan diri.lagi diulang2 bodoh nama nya wanrosli walataik ni.kahkahkah
      Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah.
      Kalau xcaya pasni mesti wanrosli walataik ulang lg soalan yg sama xpe tu membuktikan wanrosli walataik semakin bodoh. Kahkahkah.elok pun wanrosli walataik ulang soalan sama byk kali menampakkan betapa bodoh dan bebalnya puak2 walataik PIGS ni.ahahaahahha.adui lawak2

      Padam
    13. Tak payah maki ala Mat Sabu dan tak payah fitnah ala Husang Musang..

      Bagi je video bukti2 RM90 juta .. keh keh keh..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...