Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Mac 11, 2017

Alhamdulillah!!! : Pas cawangan Kampung Laut bubar, ahli keluar parti

Wan Abdul Rahim Wan AbdullahWan Abdul Rahim Wan Abdullah
Pas Cawangan Kampung Laut, Tumpat yang terletak dalam kawasan Menteri Besar Datuk Ahmad Yakob dibubarkan dan diganti dengan cawangan Pari Amanah Negara (Amanah).
Pengerusi Amanah Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah berkata cawangan Pas tersebut dibubarkan kerana akar umbi hilang kepercayaan kepada parti Islam itu.
Menurut beliau kepada FMT, ketua cawangan Nordin Adam dan ahli jawatankuasanya bersepakat untuk membubarkan cawangan dan mengumumkan keluar parti.
“Semalam (kelmarin) Nordin Aman umum keluar Pas dan membubarkan cawangan dan menggantikannya dengan cawangan Amanah Kampung Laut,” katanya seperti dipetik FMT.
“Pas cawangan tersebut telah lumpuh sebab semua AJK keluar parti dan menyertai Amanah. Keputusan dibuat hasil daripada usul tergempar yang dibawa pemuda kawasan tersebut menerusi mesyuarat agungnya dan semua bersetuju untuk bubar," katanya.
Pas Kampung Laut antara cawangan parti Islam tertua di Dun Pasir Pekan, Tumpat, ditubuhkan lebih 60 tahun lalu. Menurut Wan Rahim, Nordin menyerahkan 50 borang keahlian kepada pimpinan Amanah Kelantan pada suatu ceramah di situ malam tadi.
“Mereka kecewa dengan sikap Adun Pasir Pekan. Pelbagai aduan dibuat Pas kawasan terbabit untuk menyelesaikan masalah rakyat melibatkan isu kampung warisan tetapi tidak dilayan,” kata Wan Rahim.
Setiausaha Akhbar Menteri Besar Datuk Mohd Asri Mat Daud bagaimanapun menepis perkembangan ini sebagai kejadian yang dibesar-besarkan.
Katanya, Pas kawasan tidak lumpuh dan pengumuman Nordin itu bukan keputusan rasmi Pas cawangan kerana dibuat secara individu.
“Dalam perlembagaan Pas, walaupun ketua cawangan yang bubar ia tidak menggambarkan semua AJK dan ahli cawangan keluar parti menyertai Amanah.
“Walaupun dia istihar Pas dibubarkan dia tidak melumpuhkan Pas cawangan tersebut…kerana tidak semua ahli setuju dengan tindakan itu.
“Malah dalam perlembangaan parti, mana-mana ketua cawangan yang dihentikan atau dibubarkan dia hendak diganti oleh timbalan,” katanya kepada FMT.
Katanya, Pas kawasan akan mengesahkan perkara tersebut dan menyelesaikan isu berbangkit secepat mungkin.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah

47 ulasan:

  1. Kalu wan rohing yang bawa berita kena selidik dulu la berita ni sebab wan rohing memang terkenal dengan lebong dan autanya....kahkahkah

    BalasPadam
  2. Jangan le bodoh sgt. Satu malaysia dah tahu benda ni. Rumah Tak Ada line internet ke?

    BalasPadam
  3. Perangai PAN sama je macam DAP. DAP keluar PR lepas tu nak suruh org percaya dia kata PR terbubar.. Sedangkan di Selangor dan Kelantan masih lagi ada PR!

    Begitu jugalah di Kg Laut. Barua DAP keluar PAS Kg Laut lepas tu kata PAS cawangan terbubar!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wan rohing pok bong......kahkahkahkah

      Padam
  4. Admin nie buat hamba abdi kapir dapigs ghairah jer....
    Rupa2nyer berita palsu...

    BalasPadam
  5. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

    Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!

    BalasPadam
  6. Jgn tambah fitnah wanrosli, kes video pun tak setel lg.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Redha je lah MOHD NASIR.. semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!

      Padam
    2. Kiasannya klu majoriti dlm haprak makan babi..PANtat tak teragak2 makan babi juga...hissh3x
      Patut pon perangai mcm vavi...

      Padam
    3. Woi walaun yang dilaknat Allah sebagai babi!!!

      Dah Allah laknat kau dan parti kau sebagai pigs (babi-babi) kau masih tak sedar diri ke???

      Kau nak suruh amanah makan kau ke??? Kau kan babi!!!

      Hanya babi je yang tak malu tunjuk kote bagi orang tengok!!!

      Wahai walaun babi, cuba kau jawab kenapa lebai tunjuk kote dalam fb kau tak sebarkan???

      Padam
    4. Sorry, aku dah lama tak masuk blog sebab busy sangat tapi kalau kau pelajaran tak ada nak buat2 konon pejuang islam kau berhentikan je lah!!!

      Kau cakap dengan aku betul tak cawangan pas di atas dah tutup dan diganti dengan amanah???

      Betul tak penduduk kampung dianiaya oleh kerajaan pas???

      Ciri2 kerajaan islam ialah tidak menganiaya dan membebankan rakyat!!!

      Kalau dah menganiaya rakyat itu kerajaan babi!!!

      Sebab tu pemimpin babi tak malu tunjuk kote dalam fb!!!

      Padam
    5. Proses pembersihan dengan keluarnya nanah dari dlm tubuh badan PAS. Alhamdulillah.

      Nanah keluar, ratusan darah baru dan segar serta sihat masuk menggantikan.

      Pastinya nanah yg keluar tu tidak menyertai ratusan ribu berhimpun sempena sokongan kpd RUU 355.

      Padam
    6. Lebai tunjuk kote ke atau mung yang selalu terbayang kote....satu kapal dengan azrul yang memang sukakan kote....kahkahkahkah

      Padam
    7. Tak payah lah sorry2, kau bukan penting pun kat sini, lantak kau la busy ke tak ada masa ke itu kau punya pasal lah, busy layan kote ke?......kahkahkah

      Kerajaan PAS lah yang patu dicontohi oleh pemimpin haprak. tiada rasuah, tiada isu moral, tiada kaki kelab malam, tiada kaki betina dan macam2 perlakuan yang elok yang ditunjukkan oleh PAS yang tiada pada umno dan haprak.

      Lim Kit Sial ada anak yang berjawatan KM dah disabitkan rasuah dan lagi haru anak kepada KM cucu kepada Lim Kit Sial pulak rosak akhlak dan moral yang suka meraba perempuan.....ni lah contoh pemimpin terbaik bagi lgbt....kahkahkah

      Padam
    8. Kalau dah tak nampak di mana babinya PAN, pastilah masih tak nampak betapa babinya si kaki kelab malam mempengerusikan Maqasid Syariah dan si pembeli banglo murah tanpa kolam mempengerusikan Mesyuarat EXCO membelek fatwa utk Muslim sebelum dipersembahkan kpd YDPA Sultan Mohammad ke V!

      Padam
    9. Nobody aka tolol..
      Yg anwar ibrahim tunjuk kote dlm video besi tak ada pon ko gempaq...hehehe
      Betul2 mcm ayam sabung pondan...
      Berkokok jer lebih tapi ekor penuh taik...hehehe

      Relaks lah...yg pasti korang hanya hamba abdi kapir dapigs jer.Klu kapir dapigs suruh makan babi rasa2nyer korang pelahap jugak demi kalipah korang...hehehe
      Sedarlah sikit ye....hehehe

      Padam
    10. Tolol...kerajaan dapigs penang kerajaan babi.Habis tanah rakyat dijual kpd warga asing.Penduduk kpg disuruh berambus.Peniaga melayu ditindas dan gerai diroboh...itu baru babi!!!!

      Org putih buat terowong lagi panjang dan jauh cuma rm1xjuta jer buat kajian.Siap dan amat canggih.
      Kerajaan babi dap penang buat kajian terowong rm3xxjuta tapi habuk pon tarak...ptuiihhh

      Padam
    11. 182 org lagi keluar DAP di Melaka.. aku kasihan kepada PAN.. Kalau dah ramai keluar DAP, PAN nak jadi barua kpd siapa pulak??

      Kesian Nobody dan MOHD NASIR!!

      Padam
    12. Laaa apasalahnya ahli dap nk keluar parti.ni kan demokrasi...jgn mcm pas takut ahli keluar parti buat pulak baiah talak bini.ajer hina pas ni.kahkahkahkahjah...dah tu jgn nk merapu wanrosli.... Mana Video matsabu tolak hudud tu???

      Padam
    13. Laaaaa....apsal mung ni yang bodoh sangat, aku pun ahli PAS seumur hidup tak pernah pung disuruh berbaiah, jangan jadi bahalol, yang berbaiah ni pemimpin je bukan ahli ngok. Bodoh dan bahalol.

      Padam
    14. Mung la bodoh... Yg kecoh2 baiah talak bini tu apahal...yg keluar pas kira langgar baiah tu apa cter...mu ni ahli pas ke atau babi sbb bangang sangat.kahkahkah

      Padam
    15. Patotla bodoh rupanya ahlipas seumur hidup.mmg seumur hidup kau bodohnya la ahlipas oi.kahkahkah.apahal plak pemimpin pas kena berbaiah....takut pemimpin pas keluar parti smpi surug baiah????apasal takut pemimpin pas keluar parti?parti tu bukan agama...apahal ko bodoh sangat ahlipas seumur hidup.. Ko makan taik hadi ke smpi otak sebengap ini.kahkahkah

      Padam
    16. PAN kepanasan kerana ahli DAP dah berkurangan maka peluang nak jadi barua pun berkurangan!

      Sumpah baiah hanya terpakai di Kelantan dan dimulakan oleh arwah TGNA. Kalau kita nak tengok sifat org2 munafik ialah kononnya mereka menyanjung arwah TGNA sepanjang zaman tapi bab sumpah baiah langsung dimaki hamunnya dan berpura2 tidak tahu sumpah baiah itu pun buah tangan arwah TGNA!

      Dasar barua DAP al-munafikun!

      Padam
    17. Soalan aku mudah je wanrosli. Knp nk ada sumpah baiah?takut pemimpin keluar pas ke????xkirala zaman nik aziz ka zaman hadi.ka zaman apa soalan nya apa hina sangat ke pas takut pemimpin keluar parti smpi baiah talak bini mcm bini tu alat mainan seks pulak.....

      Padam
  7. Wahai walaunggas walakontolol dan walataik2 semua masih xtunjuk lg bukti.mana video matsabu tolak hudud??????!semua xda tulur ka.....kata islam pongpang2 tp xtau.ka fitnah tu dosa besar.......insaflah wahai walataik2 semua...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!

      Padam
    2. Wanrosli lebong ada bukti video matsabu tolak hudud tu mana video nya????tau x fitnah tu dosa besar??? Jgnla kalih isu kasi alasan bodoh.... Tunjuk segera mana video matsabu tolak hudud tu?????

      Padam
  8. Kan dah senyap..kahkahkahkahkah.padan buka tu la buat fitnah x igt Allah..bila org tuntut mula la menggelupur kepanasan..kahkahkahkah..bacul la wanrosli ni....kahkahkah..buang masa lawan walataik bacul mcm wanrosli ni.kahkahjahjay.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga!

      Terutamanya bila sudah menyaksikan ratusan ribu org menyokong RUU 355 tanpa adanya sesi wefie bersama amoi! Astaghfirullah!

      Padam
    2. Jgnla bagi alasan bodoh wanrosli. Masih igt ke dulu dok canang kecoh2 kata matsabu tolak hudud ada bukti jelas video matsabu mengatakan tolak hudud.lepas tu puas aku minta bukti video maka setelah puas wanrosli menggelupur maka wanrosli kasi satu video. Maka wanrosli melompat kegembiraan konon dah antar bukti tp bila aku buka video tu maka hanya ada gambar matsabu bersama pimpinan ph ulasan pulak drp temubual dan ulasan drp macai pas dan iskandar samad.suara matsabu sepatah pun xda mcmmana blh kata matsabu tolak hudud.. Jelas video fitnah sesuai utk golongan2 bodoh mcm wanrosli. Lepastu aku minta lagi smpi lah sekarang wanrosli masih menggelupur kepanasan.. So aku x berputus asa masih menanti MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD TU WANROSLI??????!!!

      Padam
  9. Kahkahkah.senyap terus siwanrosli bacul lari lintangvpukang...mmg bacul.malu la sikit walataik2 lain tgk wanrosli sebacul ini memalukan walataik2 yglaini...kahkahkahkah dahla.xlarat nk gelak.kahkahkahkahah..... Adoyai......kahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keh Keh Mat Nasir masih tak puas hati! Istighfar banyak2.. Keh Keh Keh..

      Padam
    2. Mmgla xpuas ati.video tah apa2 kasi.laaaaaa apa kehal bodo sgt pgil aku mat nasir ni...nasir bilal khan ker.kahkahkah.adoyai apehal bodoh sgt wanrosli nih.dah la fitnah xda bukti,xnk mengaku samala spt pesiden yg sombong bongkak...pastu.pgil aku nasir plakkkk. Kahkahkah.sib baik xpgil aku rosyam nor.kahkahkahkah.adoyai awatla hang bodoh sgt wanrosli...

      Padam
    3. Tok sah nak menyamar lah Mat Nasir Keh Keh..

      Padam
    4. Kahkahkahkah.aje bodoh wanrosli ni.nasir la pulak....kahkahkah.jgnla lari....mana Video matsabu tolak hudud tu?????? Jgn tjuk video m.nasir pulak. Kahkahkahkah

      Padam
    5. Mat Nasir tak nak mintak ke kat Husang Musang video PAS terima RM90 juta! Keh keh..

      Padam
    6. Apasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

      Padam
    7. 1. Tak payah menyamar lagi lah Mat Nasir Keh Keh! Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

      2. Bagi je video PAS terima RM90 juta tu Mat Nasir! Lembam lah Mat Nasir ni Keh Keh!

      3. Ada ke nama Mat sabu disebut dalam doa aku tu Mat Nasir lembam oi? Jawab le jawab Keh Keh!

      4. Maka dgn itu marilah kita berdoa lagi dan lagi:

      Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!
      Dasar barua DAP! Keh keh

      Padam
    8. Yelatu.kami semua dlm ni bernama matnasir kahkahka
      Laaaaa.kan dah kata xda video 90juta.xda sape sebut pun ada video 90juta....tp wanrosli sebut ada video matsabu tolak hudud mana video nya. Kehkehkeh

      Padam
    9. Mana video husang 90 juta? Fitnah le tew..

      Padam
    10. Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA LATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    11. Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
      Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
      Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

      Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    12. Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

      Padam
    13. Xfaham masih ada manusia sebodoh wanrosli. Igtkan manusia sebodoh wanrosli walataik dah pupus. Kakakah.apabila kita dh bgtau jwpn tp masih ulang soalan yg sama membuktikan wanrosli walataik semakin membodohkan diri.lagi diulang2 bodoh nama nya wanrosli walataik ni.kahkahkah
      Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah.
      Kalau xcaya pasni mesti wanrosli walataik ulang lg soalan yg sama xpe tu membuktikan wanrosli walataik semakin bodoh. Kahkahkah.elok pun wanrosli walataik ulang soalan sama byk kali menampakkan betapa bodoh dan bebalnya puak2 walataik PIGS ni.ahahaahahha.adui lawak2

      Padam
    14. Tak payah maki ala Mat Sabu dan tak payah fitnah ala Husang Musang..

      Bagi je video bukti2 RM90 juta .. keh keh keh..

      Padam
    15. Terima kasih wanrosli walataik mengesahkan macaipas semua bodoh2 belaka.kahkahkahjahjah.

      Padam
    16. Sembang lebih tak guna MOHD NASIR.. bak sini video husang kaki fitnah RM90 juta! keh keh.. kerja fitnah je husang sampaikan yg dah takde pun tergamak difitnahnya masuk PAN. Hanya MOHD NASIR yg masih percaya Mat mimpi 15 x ni.. keh keh..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...