Alhamdulillah!! : Dua pendakwah terkenal Kelantan, termasuk 'Ustaz Budak' sertai Amanah

Ustazah Norazam (kiri sekali) menyerahkan borang menyertai Amanah kepada timbalan ketua Awan Kelantan Norashidah Jaafar dengan disaksikan Datin Ruhana.Ustazah Norazam (kiri sekali) menyerahkan borang menyertai Amanah kepada timbalan ketua Awan Kelantan Norashidah Jaafar dengan disaksikan Datin Ruhana.
Dua pendakwah terkenal Kelantan Ustazah Wan Norazam Abdul Aziz dan Ustaz Shamsul Zaman Shukri dikenali dengan 'Ustaz Budak' mengejutkan banyak pihak apabila mereka muncul di dua majlis berasingan bersama Amanah malam tadi.
Dalam majlis ringkas di sebuah restoran terkenal di Kota Bharu Wan Norazam secara rasmi menyerahkan borang permohonan menyertai Amanah kepada timbalan ketua Awan Kelantan Norashidah Jaafar.
Ustaz Budak atau nama sebenarnya Shamsul Zaman berceramah di pentas Amanah malam tadi. Ustaz Budak atau nama sebenarnya Shamsul Zaman berceramah di pentas Amanah malam tadi.Majlis yang disertai ahli-ahli jawatankuasa Awan negeri itu disaksikan oleh isteri penasihat Amanah Kelantan, Datin Ruhana Abdul Rahman.
Bercakap kepada media sempena majlis itu, beliau yang pernah memegang jawatan timbalan bahagian Halaqat jabatan hal ehwal Islam negeri Kelantan berharap penyertaan beliau dapat memberi sumbangan untuk memperkukuhkan parti Amanah.
"Insya Allah, saya berharap akan dapat menyumbang tenaga dan fikiran bagi menjayakan cita-cita murni sebuah parti Islam yang berusaha meneruskan perjuangan almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat ini," katanya.
Berkenaan sebab mengapa beliau meninggalkan parti lamanya, Norazam berkata parti itu kini dikuasai oleh kumpulan yang tidak lagi membela rakyat sebaliknya masing-masing menumpukan agenda peribadi.
"Saya kenal mereka dan saya tahu gelagat mereka semasa almarhum masih ada lagi dan ketiadaan tok guru seolah-olah dinanti-nanti untuk menzahirkan perangai sebenar masing-masing," katanya.
Dalam majlis berasingan Ustaz Budak muncul secara mengejut dalam satu majlis ceramah yang dihadiri penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa di kampung Buluh Melintang, Chetok Pasir Mas malam tadi.
Kemunculan beliau segera menggemparkan dunia siber apabila ceramahnya yang disiarkan secara langsung menerusi facebook mendapat capaian melebihi 100k.
Komen-komen positif dan negatif terus menular dari pelbagai pihak yang masing-masing terkejut dan seperti tidak percaya dengan apa yang berlaku.
Seorang yang menggunakan nama Halim Che Adnan membuat tuduhan kononnya 'ustaz budak' diberi habuan besar dan tidak dilayan dengan baik oleh pihak Pas.
"Cerita sebenar dapat duit dengan Huse (Husam) 30k, pah tu nak marah ko (kepada) pimpinan negeri sebab tak bagi dia mengajar di medan ilmu Kota Bharu," katanya Halim dalam status facebooknya semalam.
Bagaimanapun di laman pemuda Amanah Kelantan yang menyiarkan secara langsung ceramah beliau dipenuhi komen-komen menyokong dan memuji tindakan beliau bersama Amanah.
"Terbaik ustaz budok. Dengar dia kecek (ceramah) teringat ko (kepada) tok guru (Nik Abdul Aziz Nik Mat)," kata facebooker yang menggunakan nama Sufyan Zahari.
Badri Al-Utaibi Al-Desouky pula memberi komen, " Ustaz budak bersama Amanah...Alhamdulillah."
Penyertaan dua tokoh pendakwah terkenal Kelantan ini dijangka akan memberi impak besar kepada perkembangan Amanah khususnya di Kelantan.
Ustazah Wan Norazam yang pernah memegang beberapa jawatan penting dalam Pas satu ketika dahulu termasuk ketua penerangan muslimat Pas Kota Bharu merupakan pendakwah gigih yang amat dikenali di seluruh Kelantan.
Nama ustaz budak pula telah menjadi buah mulut masyarakat Kelantan semua peringkat dari golongan kanak-kanak hingga ke warga emas sejak sekian lama.
Beliau bukan sahaja terkenal di Malaysia malah juga menjadi penceramah selebriti di kalangan masyarakat Islam Thailand.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

19 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 12:15 PTG delete

Berpecah belah dengan kafir yang menentang keras Islam adalah lebih baik dari berpecah belah sesama Islam, jangan jadikan diri kita sebagai tentera MUNAFIK yang dilatih oleh kafir untuk menjatuhkan Islam.

Imam Syafi'i pernah berkata, " Kelak di akhir zaman akan datang ramai Ulama yang membinggungkan umat, sehingga umat keliru antara Ulama Warasatul Anbiya' dan Ulama Suu yang menyesatkan umat".

Maka Imam Al Shafi'i menambah, "Carilah Ulama yang paling dibenci oleh orang-orang KAFIR dan orang MUNAFIK, dan jadikanlah dia sebagai Ulama yang membimbingmu dan jauhilah Ulama yang dekat dengan orang KAFIR dan MUNAFIk kerana dia akan menyesatkanmu, menjauhimu daripada keredhaan Allah SWT".

Pandang, teliti dan nilaikan mana Ulama yang dimusuhi oleh orang-orang KAFIR dan orang MUNAFIK hari ini? Pilihan ada ditangan anda, begitu juga dengan Syurga dan Neraka.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 1:00 PTG delete

di msia orang belum islam tidak suka kpd sesetengah orang yg di panggil "ulamak" bukan kerana ilmu islamnya dan bukan kerana islamnya tapi kerana hudoh akhlaknya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 4:15 PTG delete

Siapa yang berakhlak mulia selain dari ulamak?

Madey? Lim Kit Sialan? Jijah? Rapiji? Mat Sabu? DSAI ? Siapa lagi ?

Muliakah mereka ni?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 4:59 PTG delete

Ulamak dedak 90juta cmner ek??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 5:01 PTG delete

Hadi la mulia btl x sbb 24jam memaki je keje nye...mulia disisi setan.kahkahjahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 5:42 PTG delete

Bahalol, bilamasa TGHA 24 jam memaki?

Kalau dah hati tu x bersih tgk ulamak pun benci.

Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 5:44 PTG delete

Dana dari UMNO riuh satu dunia bila dana dari Yahudi semua tunduk hormat pada munafikun dan kafir.

Bahalol.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 Februari 2017 7:55 PTG delete

Syukurlah kami mengikut saranan imam syafi'i di mana kami berbeza pandangan dgn DAP dari segi kecintaan kpd ulamak. Dgn erti kata lain kami tidak bersama ustaz ahmad awang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2017 8:32 PTG delete

Ya, setuju dengan An Anon, kita kan bermazhab Imam Al-Syaf'ii maka perlunya kita mengikut apa yang disarankan oleh Imam Al-Syaf'ii bukan ikut kepala Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2017 12:19 PTG delete

Mana video matsabu tolak hudud wanrosli oi...ckp pusing2 xguna....fitnah lama tu sgt besar fitnah nya mana bukti nya???!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2017 12:37 PTG delete

Ulamak yg ngaku islam..tp balun duit haram 90juta..lagi teruk dpd org kapir harbi..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Februari 2017 4:39 PTG delete

Apa bezanya org kafir yg menolak hudud dgn org islam tapi menyokong penuh org kafir berkenaan menolak hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Februari 2017 9:36 PG delete

Cakap berpusing2 cari alasan....mana Video bukti yg mengatakan matsabu menyokong penuh org kafir tolak hudud????skrg ada 2 video. Satu video matsabu tolak hudud dan satu lg video matsabu menyokong org kafir tolak hudud lah ya...tunjukkan kedua dua video tu mana?????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Februari 2017 1:05 PTG delete

Aku ingatkan dah nak jawab rupanya masih tak berani nak jawab.. sebijik macam lks tak berani nak saman si razali

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Februari 2017 1:07 PTG delete

8:32, kalau ikut kepala mereka berdua alamatnya jadi barua dap lah kita.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Februari 2017 2:20 PTG delete

Hek eleh pusing2 elak soalan sama mcm perangai dulu mcm cacing kepanasan.kahkahkah mana video matsabu tolak hudud tu wanrosli oi..... Xkan kamu terlalu bodoh nk fhm soalan mudah mcmtu. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Februari 2017 8:26 PG delete

Laa tak jawab lagi. Keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 12:09 PG delete

Laaa wanrosli yg menggelupur elak soalan video matsabu tolak hudud tuduh org plak xjwb soalan.ala org bodoh walataik pas je perangai buduh mcmtu.kahkahkahkaukaukau

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 6:01 PTG delete

Tentang bab tuduhan si islam menyokong si kafir menolak hudud itu sudahpun aku ulang beberapa kali. Tapi aku tak kisah utk ulang siar lagi. Ianya berbunyi begini (ini versi yg lebih mudah utk difahami oleh PAN) :

"Apakah beza antara si kafir yg menolak hudud dgn si islam yg menyokong si kafir itu?"

Kalau dah faham soalan tu kira baguslah kerana ianya bukan tuduhan yg memerlukan bukti tetapi hanya sekadar soalan yg memerlukan jawaban!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng