Tidak timbul Amanah curi kerusi

Datuk Seri Nizar Jamaluddin menyampaikan ucapan di program penyampaian bantuan persekolahan di Gopeng kelmarinDatuk Seri Nizar Jamaluddin menyampaikan ucapan di program penyampaian bantuan persekolahan di Gopeng kelmarin
Isu Parti Amanah Negara (Amanah) mencuri kerusi mana-mana parti komponen dalam Pakatan Harapan tidak pernah timbul sama sekali, kata Timbalan Pengerusi Amanah Perak Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin.
Beliau berkata, cadangan Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad agar parti itu bertanding 40 kerusi dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) adalah berdasarkan kekuatan Amanah dan akan dibincangkan dalam Pakatan Harapan serta Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
"Pengagihan kerusi akan ditentukan oleh Majlis Presiden Pakatan Harapan.
"Tidak ada mana-mana individu dari mana-mana parti boleh menentukan mana-mana kerusi kerana ia merupakan kesepakatan yang menjadi asas dalam pilihan raya umum," katanya.
Baru-baru ini Khalid berkata Amanah mahu bertanding di kira-kira 40 kerusi Parlimen, termasuk yang dimiliki oleh PKR dan Pas pada PRU14.
Khalid berkata pemilikan kerusi tradisi yang dipertahan sesama parti pembangkang tidak lagi relevan dengan senario politik hari ini.
Justeru katanya, Amanah akan mengemukakan senarai 40 kerusi yang mahu ditandinginya pada mesyuarat pakatan Harapan dan PPBM pada bulan ini berhubung pengagihan kerusi.
Kenyataan Khalid itu mengundang kritikan Pas melalui Naib Presidennya Datuk Iskandar Samad yang menyifatkan Amanah sebagai parti yang suka mencuri kerusi rakan-rakan.
Nizar bagaimanapun berkata, kenyataan Khalid itu belum menjadi keputusan rasmi Amanah dan meminta pihak lain tidak membuat andaian yang salah.
"Kenyataan yang dikeluarkan bukanlah melambangkan kedudukan sebenar Amanah," katanya ketika ditemui di program penyampaian sumbangan bantuan persekolahan di Pusat Khidmat Peduli Rakyat Sungai Rokam, Gopeng kelmarin.
Turut hadir dalam program sumbangan bantuan persekolahan tersebut ialah Ketua Amanah Parlimen Gopeng Badrin Khalid serta Ahli Parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye.
mdl

IKLAN BERBAYAR 

Related image
Previous
Next Post »

7 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Januari 2017 6:51 PTG delete

Termasuk 40 kerusi parlimen pgayR dan pas?
Klu kerusi pas...aku tak kesah sgt krn sedar dgn kewujudan PANtat.Tapi klu dh kerusi pgayR ada sedikit kekeliruan.Ada persoalan tersirat...hehehe
Nak tanya...PANtat nie dikatakan wujud sbg proksi utama dapigs dan nak juga bertanding di kerusi pgayR.Adakah atas arahan dapigs atau tidak sehaluan dgn pgayR????
Klu atas arahan dapigs memang sah PANtat sebagai anjeng kurap yg terpaksa disepak terajang oleh tokong utk melakukan kerja kotornya.Nyata dlm pakatan haprak tak sehaluan dan lebih kpd gila akan kuasa serta merugikan rakyat..
Atau mrk nak mghalang secara total pendubur dan pemuki agung serta warisnya mendominasi putra jaya krn PANtat adalah proksi utama dapigs.
Apa2 pon...semoga korang terus berpolitik dan jadi hamba abdi kpd kalipah altokong wal-tarak kolam dari dulu kini dan selamanya...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Januari 2017 8:02 PTG delete

Lobai2 jgn marah.
Kamu tu bukan dlm pakatan
Apa yg nak bising..
Lagipun kamu tu bukan blh caya sangat.
Cakap2 kamu tu mcm ular.
Sebijik mcm lobai yg melengkau kat kepala kamu tu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Januari 2017 8:20 PTG delete

nak tanya lobai sikit,dah lama dah tak dengar hujah ayat alquraan oleh lobai lobai yg berkaitan larangan menyokong atau cenderung hati kepada kezaliman. dulu ayat ayat tu lah yg menjadi mainan mulut lobai lobai...kini, apa dah lupa ke ayat tu wahai lobai...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Januari 2017 9:43 PTG delete

Ko layan jer hujah2 ayat alquran dpd lobai nobody a.k.a pondan tolol tu...hehehe
Atau pon ko layan puak2 altokong punya hujah2 bagai pendatang asing yg baru masuk malaysia...
Tak pon ko tggu lobai gay tua kluar jel.Mgkin ko dah rindu giler dgn hujah2 mendubur dan memuki dia yg cuak bersumpah laknat...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Januari 2017 11:13 PG delete

Molek sgtlah skrg parti penyangak agama Pas dah sehati sejiwa dgn parti penyamun Umno. Tgk je anon macai 9.43 menulis penuh melucah bagai. Inilah kehebatan penyokong hasil gabungan penyangak dan penyamun.

Takbir!

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Januari 2017 4:34 PTG delete

Itu je lah yang pas tau.. Hanya mencarut....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Januari 2017 11:09 PG delete

Tambah 1 lg.parti pas pelacur dedak 90juta.kahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes