Setuju!! : Pakatan Harapan, Bersatu harus lupakan Parti Pas

Ahmad AwangAhmad Awang
Penasihat Umum Parti Amanah Negara (Amanah) Ahmad Awang menasihatkan pemimpin utama Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) agar melupakan Pas dan memberi fokus kepada pengukuhan kerjasama menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
Beliau berkata, Pakatan Harapan dan Bersatu perlu meyakinan rakyat melalui satu gabungan yang kuat bagi melawan Umno-BN dan kerajaan yang kleptokrasi.
"Pakatan Harapan ini termasuklah Bersatu yang dah bersama jangan layan dah apa yang pemimpin Pas kata. Tak payah nak dipujuk-pujuk lagi sebab kita dah jelas pendirian Pas dan mereka pun kata mereka adalah parti yang terbaik. Jadi biarlah Pas terus mengangkat partinya sendiri.
"Saya nak melihat pemimpin Pakatan Harapan ini membuktikan mereka bersatu. Kalau dah tak ada apa-apa hubungan dengan Pas, orang PKR tak payah lagi berceramah dengan Pas. Orang Bersatu pun sama, tak payah nak bermesra-mesra lagi," katanya kepada Malaysia Dateline.
Menurut Ahmad juga, Pakatan Harapan dan Bersatu tidak harus membiarkan rakyat terus keliru dengan tindakan mereka yang tidak selari.
"Sesama pembangkang saya nasihatkan biar semuanya mempunyai satu pendirian yang tegas, hadapilah akan datang ini sama ada tiga penjuru ke empat penjuru ke, lima penjuru ke, hadapi sahaja.
"Biar Pas pandai-pandailah nak bersendirianlah atau nak pakat dengan Umno-BN, jangan kita campur.
"Supaya mengurangkan kekeliruan rakyat untuk memahami pembangkang. Orang dah tak boleh terima BN. Tapi kalau Pakatan Harapan tak menunjukkan kesepakatan betul-betul, satu kerugian untuk kita," katanya lagi.
Dalam perkembangan terbaharu, Pengerusi Bersatu Tun Dr Mahathir Mohamad berkata keputusan kerjasama antara parti itu dan Pas akan ditentukan selepas 2 Februari.
Sehingga kini Pas kelihatan lunak dengan Bersatu namun menolak Amanah dan DAP.
Malah 'salam perdamaian' yang dihulur oleh penasihat DAP Lim Kit Siang kepada Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendapat reaksi negatif daripada pimpinan utama parti itu termasuk Timbalan Presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

18 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2017 2:52 PTG delete

Dah lama dah PAS bagi kenyataan bahawa PAS takkan bergabung dengan Haprak.

Jenis tak reti bahasa, cakap beribu kali pun masih lagi tolol.

Biarkan PAS dengan prinsip dan dasar perjuangan mereka yang sentiasa istiqamah.

Ustaz Ahmad Awang nak nasihat siapa nih? Ada ke pemimpin haprak terutama kafir najis DAPigs nak ikut nasihat kamu wahai pembaca doa PAN? Tidak lebih dari itu, doa saja lah walau dimana pun.

Pemimpin haprak ramai yang celaru, PKR celaru, Bersatu keliru, PAN dan DAPigs melutut dengan TGHA, merayu supaya menyelamatkan mereka dari ditolak rakyat bukan menyelamat Malaysia dari Najib.

Mereka semua ni sebenarnya dah nak mampus, mereka hanya nampak PAS je tempat yang boleh menyelamatkan mereka.

Macam-macam tuduhan yang dilemparkan kepada PAS, tuduhan terhadap PAS semuanya dah jadi najis yang halal untuk mereka jilat kembali.

Manusia hipokrik dan tiada prinsip ni sanggup buat apa saja untuk kepentingan mereka.

Najis kafir DAPigs Lim Kit Sial pun sanggup berlutut dengan TGHA, semalam pulak kafir najis Teresa Kock pulak yang merayu, esok lusa mungkin Lim Go End pulak.

PAS dah kenal siapa sebanarnya rakan dan siapa sebanarnya lawan, terutama kafir najis DAPigs dan munafikun PAN.

Korang tunggu je la nanti saat-saat haprak mampus kekerasan dengan ego dan sikap hipokrik mereka.

Syabas PAS dan TGHA kerana berjaya membuatkan haprak hilang arah dan baru mereka sedar betapa hebatnya dan kuatnya pengaruh PAS.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2017 2:53 PTG delete

Dah dekat setahun mendengar nukilan lupakan pas.Mcm org gila talak jer beruk2 haprak nie...hehehe
Rasanya korang kena ajar sikit kapir dapigs jgn sukati jer pijak kepala korang.Klu mrk nak pijak kepala mat sabun..husam tugu..anwar atau mahdey..lantaklah!!!Mrk mmg patut dipijak2 krn muka2 sekor mmg munafik habis...hehehe
Harap jgn marah..ye
Hehehe...
Nak lepak memancing dgn otai2 umno dan pas dulu.Korang sila lap sampai licin bontot kapir dapigs tu!!!
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2017 3:37 PTG delete

Eleh ckp pongpang2 walataik pas tp kat selangor masih gila jwtn dgn ph.kahkahjahjahjag....bak kata pepatah.. Cakap berdegar2 tp berak merata gelegar.kahjahjaujahjay

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2017 3:40 PTG delete

Eleh.suruh tunjuk bukti mana video matsabu tolak hudud pun xda,pastu bukti ayat quran kata kafir najis pun xda lagi mau lebong ka walaunggas ps woi.....ajar kapir dapigs konon..... Sarawak report pun pas xberani nk saman lagi mau lebong mcm2. Kahjahjahjahjayjahajhajhakahjahjahjah....(nak gelak....tahan jer).....kahkahkahkah bedekah bedekah......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2017 4:59 PTG delete

Atau haprak takut pas gabung dgn umno dan mb seks jamban hilang jwtn...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2017 5:03 PTG delete

Tu jer hujah otak cetek pengelap bontot dapigs...hehehe
Video anwar dan mahdey buat pengakuan..mana?
Atau korang dah kena cakar oleh kuku besi mahdey kat tulur korang??
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2017 7:17 PTG delete

Bahalol2 kat sini macam duduk dalam gua, mat sabu dah tak relevan dah nanti mampus la mat sabu dan PAN.

Sibuk hal urusan PAS saman SR, kafir najis DAPigs sampai sekarang pun tak berani nak saman Rozali dan Tungku Aziz dalam negara je kot.

Hipokrik dan bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Januari 2017 10:48 PG delete

Gabung jela.perompak rakyat dan perompak balak kelantan mmg elok bergabung...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Januari 2017 10:50 PG delete

Bukan sibuk apa.dah pas pengecut ilang telo ckp pongpang2 tp dgn Sarawak report pun takut.kahkahkahjahjahjahjah.xlarat (nk gelak weei.kahkahkahkahkahjahjah.nk gelak..tahan jer)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Januari 2017 11:42 PG delete

Rozali dan Ungku Aziz bila DAPigs nak saman?

Lim Sialan dah naik gila macam babi, dengan BN pun nak bergabung.

Dah nak mampus dah mereka ni.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Januari 2017 5:32 PTG delete

Pasal apa plak nk saman....xda bising2 ckp nk saman pun...tp pas siap cakap nk saman dlm sebulan. Tp last2 xsaman pun..pastu kecoh2 konon dah saman tp rupanya nya hantar tuntutan jer tp Sarawak report wat xlayan je smpi skrg pas kecut telooooooo.kahkahjahjahjahjahjah... Ckp je xsaman tp xsaman2.....kahkahjahjahjahjahjag br dgn Sarawak report.....dgn najib terus terkencing2 pas xberani nk tegur.kahkahjahjahjahjagjagjahag.....(nak gelak...tahan jer).kahkahkahkahkahkah.bedekah bedekah.....

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
28 Januari 2017 4:55 PTG delete

Nampak tak betapa Allah hina parti pan kini.. setelah terkeluar dari jamaah islam terus bertukar watak sehingga bagitu mudah percaya kepada para fasik yg menyampikan sesuatu berita.. pada mereka apa2 shj berita asal sahaja datang dari si kafir dan fasik pastilah mereka membenarkannya..

Harap kita tidak mengajar anak2 kita utk mendekati parti pan yg amat hina juga di mata muslimin kini..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
29 Januari 2017 12:30 PG delete

Nampak tak Allah laknat pas sebagai babi (pigs)!!!

Cerita banyak pun tak guna!!!

Tak payah jauhlah hukum reka sendiri.

Ada ke kata sentuh kafir batal wudhu'??? Punyalah bodoh orang pas ni hukum islam pun tak tahu cerita pan hina di mata muslimin pulak???

Aku ni muslim aku rasa pas hina di mata aku pasal bodoh tak berilmu!!!

Dah tak berilmu reka sendiri hukum pula tu, fitnah sana sini lagi!!!

Memang najis parti babi tu!!!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
29 Januari 2017 5:09 PG delete

Setakat nobody sorang je lah yg mungkin tergamak mengajar anak dia agar mendekati pan si barua dap keh keh..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
29 Januari 2017 12:22 PTG delete

Kau ni cerita apa ir anonymous,

Fakta langsung tak ada!!!!

Kalau kau pun bodoh tak nak belajar cerdikkan diri sampai bilapun kau bodoh macam ni!!!

Nanti babi tu haram kau suruh pulak anak kau join pigs!!!

Mencuri tu berdosa kau suruh anak kau sokong penyamun terbesar dunia!!!

Syiah merogol dan membunuh umat islam syria kau suruh dia peluk dengan syiah pasal abuya kau hadi sial berpeluk dengan syiah!!!

Nanti anak kau merempat negara dah tergadai kepada china jadilah anak kau barua komunis china!!!

Tak ke bodoh bapak macam kau!!! Hahaha anak dan bapak nanti sama2 bodoh dan diperbodohkan!!!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
30 Januari 2017 6:02 PG delete

Kan aku dah kata dulu kalau nak org ramai selain pan percaya, suruh aje tun m buat kenyataan yg tun m telah memfitnah dsai selama ini..

Kepada nobodoh bahalol tak payah nak paksa org terbaik percaya dgn rekaan cerita fantasia kau tu.. hanya org pan yg sebodoh kau je nak percaya.. jangan buat malu generasi kamu kalau akhir nanti mereka dapat tahu bahawa kejayaan mutlak kamu hanyalah menjadi barua dap shj..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
31 Januari 2017 10:14 PG delete

Kan aku dah cakap daripada dulu kalau dah bodoh tu belajar!!!!

Imam ghazali menekankan kepada fiqh alawiyat atau keutamaan!!!

Apasal kau tak suruh hadi sial tu buat kenyataan kenapa dia berbohong dan makan duit haram???

Suruhlah hadi buat kenyataan kenapa dia tak bela rakyat sebaliknya bela perompak harta negara???

Suruhlah hadi buat kenyataan kenapa dia tak bela rakyat syria sebaliknya menyokong syiah perogol dan pembunuh???

Jadi, kalau kau tu dah bodoh sangat dah sangap apa pun tak reti, ketahuilah rakyat dan negara sekarang sedang dalam bahaya, anwar dan mahathir pun daj bermaafan, kau pergi sibukkan diri kau dengan menyelamatkan akidah umat islam daripada syiah!!!

Itu lagi baik daripada kau sibukkan pasal.orang yang dah bermaafan!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
31 Januari 2017 6:16 PTG delete

Masih menunggu tun madey tarik balik tuduhan terhadap dsai. lepas tu barulah nasihatkan org pan agar percaya kpd dsai. selagi ini tak berlaku maka terima sahajalah apa yg dituduh oleh tun madey kpd dsai tu! redha jelah.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes