Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Januari 23, 2017

PANAS!! : STRATEGI HUSAM MUSA UNTUK KALAHKAN UMNOBN DAN PAS DI PRU14.

Penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa berkata strategi tiga penjuru boleh digunakan ke atas Pas di Kelantan pada pilihan raya akan datang jika parti tersebut menganggu gabungan pembangkang di luar negeri ituPenasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa berkata strategi tiga penjuru boleh digunakan ke atas Pas di Kelantan pada pilihan raya akan datang jika parti tersebut menganggu gabungan pembangkang di luar negeri itu
Penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa menyifatkan terdapat dua paksi dalam Pas yang perlu difahami supaya gabungan parti pembangkang tidak membuang masa ketika Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) semakin hampir.
"Tidak dinafikan ada dua paksi dalam Pas. Bila Pas nak berunding dengan rakan-rakan pembangkang untuk melengahkan mereka, Pas akan hantar Datuk Tuan Ibrahim dan Datuk Mustafa Ali sebagai 'diplomat' untuk bermanis-manis muka, membuang masa pembangkang.
"Tetapi yang memegang keputusan utama adalah komponen pemimpin yang lain. Kalau kita gagal memahami kedudukan ini kita akan diheret," tegasnya ketika slot 'hard talk' yang turut dihadiri Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Mahathir Mohamad di Ampang malam tadi.
Sehubungan itu, beliau berkata, strategi tiga penjuru boleh digunakan ke atas Pas di Kelantan pada pilihan raya akan datang jika parti tersebut menganggu gabungan pembangkang di luar negeri itu.
"Ada pelbagai cara. Saya melalui Amanah Kelantan menggunakan strategi tiga penjuru Pas ke atas parti itu. Mereka kena ingat strategi yang sama boleh dikenakan terhadap Pas di Kelantan.
"Dengan strategi tiga penjuru, bukan saja Pas akan hilang kerajaan yang satu-satunya Pas ada tetapi InsyaAllah parti yang menjadi alternatif kepada Barisan Nasional di Kelantan adalah Bersatu, Amanah dan Pakatan Harapan.
"Dalam konteks Pas di Kelantan, sokongan utama kepada Pas datang dari saluran 1 tetapi daripada kajian, saya dapati mereka juga paling tinggi menolak kerjasama Pas-Umno. Jadi, jangan terkejut kalau Amanah menang di Kelantan," jelasnya diikuti tepukan gemuruh hadirin di dewan De Palma Hotel Ampang itu.
Mengulas lanjut tentang kewujudan PPBM, Husam dalam slot yang dimoderatorkan pensyarah Dr Maszlee Malik itu berpendapat parti berlogokan bunga raya berkenaan penting dalam menangkis ketakutan orang Melayu.
"Saya sangat menghargai Bersatu kerana membantu menghilangkan kebimbangan orang Melayu jika mereka ingin menukar kerajaan. Tempat Umno itu sudah ada pihak yang datang bersama dalam susunan pembangkang dengan syarat ada sinergi dengan gerakan Datuk Anwar Ibrahim.
"Pembangkang sampai tahap sekarang adalah sebab hasil inisiatif Datuk Anwar Ibrahim dalam menyatukan gerakan-gerakan di luar BN. Peranan Dr Mahathir sangat penting dan kritikal pada masa ini. Bersatu mesti lebih berperanan jika kita ingin berjaya," ujarnya lagi.
Forum tersebut yang mengisi slot dalam Majlis Makan Malam anjuran Amanah Titiwangsa dan Seputeh turut menyaksikan deklamasi puisi oleh Sasterawan Negara, A. Samad Said serta persembahan muzik kumpulan Tremolo dan Wayfarers.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for bukti gaji tone excel

14 ulasan:

  1. Mane walataik ni...senyap je g mkn taik hadi ker kasi otak biol sikit baru leh mencarut kahkahkahkahkahkah...
    Soalan aku xberjawab lg
    1) Mana video Matsabu Tolak hudud?
    2) Mana ayat Quran yg mengatakan kafir tu najis ( bukan Kafir musyrik plak yea)..
    Pondan2 walataik sila jawab dgn hujah jgn dok menfitnah mencarut sana sini je kejenye....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko suruh datuk seri anwar bin ibrahim bersumpah laknat dulu.
      Atau ko suruh tun mahdey bersumpah laknat adakah anwar sengaja difitnah atau anwar benar2 seorg pendubur dan pemuki.

      Ko kim salam dgn husam tugu...bnyk2 kan bermimpi krn mimpi2 nya amat ditunggu2 oleh para hamba abdi penjilat bontot kapir dapigs dlm menentu hala tuju PANtat dlm politik bwh tapak kaki dapigs...
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      X-Reformis 98

      Padam
    2. Masa zaman nik aziz dulu aku tak pernah jumpa org pas yg mulut huduh mcm ni...betullah pas yg dulu bukanlah pas yg skrg...pru 14 aku tunggu mu datang...

      Padam
    3. Mulut suka carut. Jiwa kacau hati kotor

      Padam
    4. Tertulis oleh malaikat. Org ini akan tetap kena soal oleh Allah.itulah catatan amal buruk carut dan maki hamun.

      Padam
    5. Low class coment. Mencarut.

      Padam
    6. Elehh...habis anwar tu tak disoal oleh malaikat ker?????
      Atau mrk nie ada layanan vvip...
      Ptuiiihhhh....
      Cai..aku bukan org pas atau umno tapi pro kedua2nya..hehehe

      X-Reformis 98

      Padam
  2. Bahlol2 kat sini sememangnya tolol, kafir musyrik tu adalah kafir la ngok.

    Musyrik itu kafir dan kafir itu musyrik.

    Musyrikin ni golongan kafir yang lebih rendah martabatnya dari ahli kitab, yahudi dan nasrani.

    Kalau bodoh tak payah la nak berdebat pasal kafir.

    Mensyirikkan Allah Yang Maha Esa adalah musyirikin jua, menyekutukan Allah SWT dengan menyembah berhala dan mempercayai sesatu kuasa selain dari Allah SWT itu adalah kafir yang mengsyirikkan Allah SWT .

    Musyrikin adalah kafir dan kafir itu adalah musyrikan, Ikut suka kamu nak gelar mereka kafir musyrik pun boleh sebabnya kafir itu adalah musyrikin dan musyirikin itu kafir.

    Sama je.

    Bahlol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woi walataik bahalol. Kalau kafir tu musyrik, musyrik tu kafir knp Allah sebut kafir musyrik... Kalau bangang jgn tunjuk bro...kafir pun ada byk jenis ko xtau ke walataik??? Musyrik diambil brp pkataan musyrikin Mekah pada waktu Nabi Muhammad berdakwah di mekah..xkan itu pun ko xtau beza antara kafir dan musyrik..... Kalau ilmu agama hanya sebesar tahik jgn nk celupar malabel kafir najis. MANA AYAT QURAN YG KATA KAFIR NAJIS (BUKAN KAFIR MUSYRIK)???? Bila ko sebut kafir bermakna seluruh org kafir adalah najis padahal kafir ada berbagai2 jenis....baganga tahap mana ko ni kata kafir tu najis?????tula dah la sekolah malas.bila dah jadi bodoh salahkan kafir..bebal sama mcm haditaik. Kihkihkih

      Padam
    2. Bahalol, musyrik tu apa? Kau cakap apa itu musyrik?

      Banggang dan tolol, patutla pemikran kacau musyrik dengan kafir apa bezanya, bodoh?

      Musyrik tu golongan yang menidakkan Allah SWT dan Nabi SAW, apabila dah menduakan Allah SWT dan tidak menerima Nabi SAW sebagai rasul maka terjadi lah syirik, syirik itulah kafir bodoh.

      Memang kafir banyak kategorinya yang pasti mereka semuanya syirik, syirik itu musyirikin dan musyrikin itu la kafir ngok.

      Bodoh dan bahalol.

      Padam
    3. Syirik tu kafir????? Laaaaaa bodohnya ko...sekolah kat mana ko ni kata Syirik tu pulak kafir... Ko spin2 pusing2 ayat xguna pun sbb kata2 busuk xlaku...tunjuk kat aku ayat mana surah mana kata Syirik tu kafir???? Jgn kasi alasan bodo pulak sbb xlarat nk gelak tgk ko tafsirkn musyrik, kafir, syirik ikut kepala otaktaik ko tu jer.kahjahjahjahjgkahjahjah.tunjuk kat aku mana ayat yg kata Syirik tu kafir????

      Padam
    4. Aku nak tnya walaun jap dok kat kafir najis, syirik, musyrik lah apa jadah lah...duu zaman nabi ada abu jahal.Abu Jahal tu org islam ke kafir?????

      Padam
    5. Senyap plak walataik ni...telor hilang kr.kahkahkahjahkahjahah.......(nk gelak..tahan jer)

      Padam
    6. Nampak tak betapa Allah hina parti pan kini.. setelah terkeluar dari jamaah islam terus bertukar watak sehingga bagitu mudah percaya kepada para fasik yg menyampaikan sesuatu berita.. pada mereka apa2 shj berita asal sahaja datang dari si kafir dan fasik pastilah mereka membenarkannya..

      Harap kita tidak mengajar anak2 kita utk mendekati parti pan yg amat hina juga di mata muslimin kini..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...