Panas!! Pakatan Harapan mahu anjur himpunan rakyat marah rasuah

Mohamad SabuMohamad Sabu
Pakatan Harapan bercadang menganjurkan perhimpunan mega bagi menunjukkan kemarahan rakyat terhadap skandal rasuah yang semakin berleluasa di negara ini.
Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) Mohamad Sabu berkata, perhimpunan itu akan diadakan sebelum pilihan raya umum ke-14 di seluruh negara dan Kuala Lumpur untuk rakyat berkumpul bagi menyatakan bantahan terhadap rasuah, lapor Sinar Harian.
Menurutnya, beberapa badan bukan kerajaan (NGO) telah menghubunginya sebelum ini bagi menyatakan hasrat sama mengadakan perhimpunan itu dan berharap seluruh lapisan masyarakat turut menyertainya apabila tarikh perhimpunan itu ditentukan kelak.
"Perhimpunan ini diadakan kerana rakyat semakin marah dengan isu rasuah yang dilihat seperti tidak dapat dibendung lagi.
"Bukan sahaja diperingkat bawahan sahaja berlaku rasuah ini malah sekarang kita boleh dengar banyak pegawai di peringkat tertinggi ditangkap dengan hasil wang sogokan yang tidak masuk akal," katanya ketika menyampaikan ceramah pada perhimpunan solidariti bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Tapak Ekspo Seberang Jaya, malam tadi.
Turut hadir dalam perhimpunan tersebut ialah Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan kepimpinan Pakatan Harapan lain.
Sementara itu, Mohamad Sabu mendakwa, masalah rasuah dilihat akan terus berlaku sekiranya seorang individu yang berkait dengan skandal RM2.6 billion tidak ditangkap oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
mdl

IKLAN BERBAYAR

Previous
Next Post »

32 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 10:08 PG delete

Destinasi pertama wajib berdemo di Penang dihadapan komtar Ketua Menteri Penang kerana berkait rapat dengan Pakatan Haprak.

Jangan hanya nak salahkan UMNO je yang memang terkenal dengan rasuah dari era Mahathir sehingga ke era Najib.

DAP dan PKR pun penuh sarat dengan rasuah yang dipendamkan oleh pemimpin atasan.

Jangan berkokok ekor bergelumang dengan tahi, kotor dan najis.

Mat Sabu amat kecewa kerana tidak diberikan jawatan sebaliknya Puddin yang dapat jawatan.

Demo anti rasuah yang dilancarkan oleh Mat Sabu secara tak langsung menyindir pemimpin najis DAP yang disabitkan kesalahan rasuah.

Satu perkembangan positif dari Mat Sabu, syabas.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 3:58 PTG delete

Lokasi terbaek demo kat dlm utan kawasan balak kene rembat dek ulamak kelantan.satu perkembangan baik utk olammak

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 4:06 PTG delete

Walaunta bangang. Soalan aku ko belum jwb lagi. Cer bgtau surah mana ayat mana yg kata kafir tu najis???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 9:08 PTG delete

Nampak sangat kamu ni jahil, tak pernah mengaji, kau tanya lah Ustaz yang kau kenal surah mana yang mengatakan kafir itu najis, sudah-sudah lah tunjuk kebahlolan kamu tu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 9:13 PTG delete

Hutan tu bukan dirembat dan dirompak, kerajaan Kelantan mengikut procedure dan SOP.

Yang kita bimbangnya takut terjadinya rasuah akibat pembalakan, aku yakin apabila kerajaan yang dipimpin oleh PAS yang melakukan pembalakan ini demi untuk kesejahteraan rakayat Kelantan, ianya bebas akan dari rasuah, faham tak bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 9:51 PTG delete

Puak lgbt n PANtat nie sana sini laungkan anti rasuah.Bila bapak rasuah si mamak kerala dah comolot dgn bapak gay...maka segala dosa mrk hilang begitu shj.Memang dasar tonggeng bontot nie..hehehehehe
Ttg rm2.6b...
Dah disiasat oleh PAC yg turut dianggotai vvip pakatan haprak.Begitu juga dpd sprm dan nyata siasatan tidak menemui sebarang salahlaku kecuali persepsi negatif utk menjatuhkan org lain iaitu najib.Wlpun siasatan dh dijalankan...persepsi tersebut dijadikan modal dan senjata berterusan utk menimbulkan keraguan kpd rakyat.

Sama dgn kes mendubur dan memuki gay tua yg menjadi bualan hingga kini.Dibuktikan gay tua mmg bersalah krn gagal mnjwb bgmana air maninya boleh terbenam sdlm 4cm dlm dubur mangsa.Perkara tersebut terbukti benar dan gelaran sebagai peliwat tua melekat sehingga skrg krn gagal dlm perbicaraan.
Bagaimana pula dgn memuki chinadoll?Isunya adalah adanya video serta jam tempahan khas pemberian pemimpin luar trtggl dlm kamar zina.Kebodohan paling nyata adalah peluang menyucikan diri dgn bersumpah laknat gagal dilakukan dgn penipuan berdolak dalih.Maka sampai skrg dia digelar pemuki video besi.

Bezanya kedua2 kes iaitu rm2.6b dan salahlaku seks gay tua adalah BUKTI yg dikemukakan.Bukannya persepsi negatif atau fitnah yg berpanjangan demi kuasa politik msg2.
Sebagai rakyat biasa...rm2.6b adalah bukan satu kesalahan krn bank negara, mt parti serta kabinet dah dimaklumkan sumber wang tersebut sblm puak lgbt membuat fitnah.
Beza dgn salahlaku seks gay tua krn dia kalah dgn bukti yg dikemukakn oleh pendakwaraya.Bukan fitnah krn mahdey dlm bbrapa bulan yg lps turut mgiyakan bhw gay tua tak layak jd pm krn msh terlibat dgn salahlaku seks semasa ditemubual dlm stesen tv luar negara.
Lagipun dia tak mahu melakukan sumpah laknat yg disarankan oleh mufti perlis hingga persepsi rakyat yg beragama mgatakan dia takut krn sah dia bersalah....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 10:22 PTG delete

Jgn lari dari tajuk wahai walaun bangang tolol bahalol.tunjuk kat aku mana dalil yg kata kafir tu najis?nak kata aku jahil ka apa ka tpulanglah tp aku tgk pas bijak Tara mana.bijak merompak balak adalah....aku dh Kata jgn ckp pusing2 mcm keling sbb ckp2 walaun mmg xleh pakai....tunjuk Kat aku mana dalil ayat mana surah mana mengatakan kafir tu najis????!??jgn menggelupur cari alasan lain plak ya walaun.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 10:24 PTG delete

Tulis pjg2 tp tp xda isi fakta dan ulasan pula tersangat bodoh...sudahla copypaste nmpK sgt bodohnya..soalan mudah je. Bila pas nk saman sarawak report?????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 10:28 PTG delete

Nampak walaun bodoh tolol dan bahalol....walaun yg kata kafir tu najis teriba suruh org lain plak tjuk surah.aje bangang punya walaun.tunjuk sini ayat mana dalil yg kata kafir tu najis?????jgn menggelupur Cari alasan sama spt tuduhan matsabu tolak hudud smpi skrg walaun menggelupur cari alasan kahkahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 10:37 PTG delete

Rembat balak ikut SOP kepala hotak kau walaun...membalak smpi kawasan rumah org asli pun Kira ikut sop ke bahlol tolol...ada rasuah?haaa ngaku plak ada rasuah pembalakan ya.agak2 dap la yea perintah kelantan kehkehkeh...xda pengawasan ke.kenapa smpi tangkap org asli kalau ikut procedure... Kalau ikut procedure apahal smpi lesen pembalakan kena tarik balik.kalau bodoh jgnla tunjuk walaun...baik walaun kata babi tu halal dimakan sbb ikut procedure. Kehkehkeh

Reply
avatar
11 Januari 2017 11:14 PTG delete

Mangkok.. tak yah lah ckp gay tua.. kau boleh buktikan ke.. ngo PBB sendiri ckp perbicaraan anuar tu tempang.. apa lagi ketua ulamak dunia yusof qardawi.. siap keluar fatwa berkenaan kes anuar tu.. siapa engkau berbanding yusof qardawi. Kalau kau seorg beragama islam kau faham apa yg aku ckp ini. Tak payahlah kau asyik nak berdendang gay tua.. gay tua. Kalau anuar buat biarlah dia menjawab depan Allah.. tp kalau dia tak buat.. jgn lak kau di padang mahsyar nanti merangkak2 mencari anuar. Cara kau menulis ni.. aku rasa tahap PMR gagal ni..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 11:56 PTG delete

Bro dicermin, perkara yang berlaku adalah melibatkan moral DSAI yang masih belum dipastikan sepenuhnya tentang kelakuan songsang yang dituduh dan keluarga menanggung derita angkara siapa?

Adakah yang memfitnah sudah mengemukakan permohonan maaf secara terbuka dan mengaku semua tuduhan yang dilemparkan kepada DSAI itu adalah fitnah semata-mata?

Permohonan maaf secara terbuka perlu sebab ianya melibatkan keluarga DSAI dan seluruh rakyat Malaysia. Apa yang bermain difikiran rakyat pada situasi dan ketika ini?

Ianya akan menjadi sejarah bro, kalau BN masih memegang kuasa maka sejarah akan mengatakan DSAI adalah seorang peliwat dan jika PH yang berkuasa maka yang memfitnah akan kekal sebagai pereka fitnah terhebat di Malaysia.

Tapi siapa yang sebenarnya yang memfitnah dan menzalimi DSAI sekeluarga dan juga memperbodohkan seluruh rakyat Malaysia?

Rakyat masih keliru.

Sejarah akan melakar semua yang terjadi dimasa silam samada benar atau karut semua itu bergantung pada kuasa.

Pastinya disini seluruh rakyat Malaysia diperbodohkan sehingga kini sebabnya DSAI masih lagi menangung derita akibat perbuatan ini.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 11:58 PTG delete

Bahlol, kau nak buat apa dengan dalil tu? Nak lawan nas ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 7:57 PG delete

Bahlol, kerajaan Kelantan tidak menganiayai orang asli, mereka sebenarnya dah dirasuah dengan arak danroko oleh pihak yg tidak bertanggungjawab untuk memburukkan kerajaan Kelantan.

Kerajaan Kelantan bukan macam kerajaan negeri lain, terutama Penang yang dah sah Ketua Menterinya terlibat dengan rasuah, kerajaan PAS adalah kerajaan yang bebas dengan RASUAH.

Lesen ditarik ada sebabnya bahlol, bukan kerana orang asli, kalau kau nak tahu secara detail kau tanya kerajaan Kelantan yang memang semua tahu mereka bersih dari RASUAH.

Mat Sabu sindir Lim Go Eng kau masih bodoh membahlolkan diri sendriri.

TOLOL.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 8:00 PG delete

Ada nas pun kau mana reti nak faham sebabnya kau tu bahlol, suruh mengaji tak nak asyik menyibuk dengan hal2 LGBT.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 9:15 PG delete

Xda dalil kan?menfitnah lagi?inilah kerja pas. 24jam fitnah org...islam apa mcmtu?dok kata itu ini tp pas dah jadi babi (pigs) xsedar diri.. ...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 9:20 PG delete

Bangang ke walaun. Ko kata kafir tu najis. Mana dalil mengatakan kafir tu najis?ko ikut ayat quran ke atau ayat bodoh ulamak taik pas tu..ko kata kafir tu najis.ayat mana surat mana yg mengatakan kafir tu najis sbb aku mmg sentiasa meneliti ayat2 al quran so aku tanya ni surah berapa ayat brp yg mengatakan kafir tu najis.setahu aku ko ji yg najis sbb membusukan lagi nama islam.kata islam tp mencarut bagai xmcm islam pun lebih hina dr org kafir..... Dh jgn ckp byk pusing2 mcm keling.mana dalil mengatakan kafir tu najis??????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 9:22 PG delete

Gay tua ka gay muda ka tp xlah sehina kelantan sanggup rompak balak kelantan tp pakaian jubah serban bagai...perangai mcm setan....ituulah pas skrg..menggunakan nama islam nk merompak menfitnah org sesuka hati...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:28 PG delete

membalak utk kesejahteraan rakyat? hingga berlaku banjir lumpuh.

apapun kalau dah ada repot sepatutnya sprm siasat lah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:30 PG delete

dh org minta nas, tunjuk aje lah kalau ada

klu tidak elok diam.. sebeb agama ni tk boleh main taklik2 aje.. kena ada nas.

ok klu org kafir najis... najis yg mana.. ringan? sederhana? atau berat?

cara suci ka mcmana?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:36 PG delete

ada sebab apa?

siar aje lah dlm media social.

ni stail hj hadi la.. ada sebab ada sebab.. yg kunun dia sorang tau.. org lain semua bodoh tk tau

tu sebb hadi sokong syiah.. ada sebab tersangat sulit dan rahsia

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:38 PG delete

ye la tulis panjang2 jgn la masa ambik pilkuda.. kan dah merapu tkde sapa nk baca.

penuh dgn kata2 kotor pulak. makan lah pilkuda yg belum expire lain kali..

walaunta semakin dungu

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:49 PG delete

Tiada bukti nak sabitkan kerajaan Kelantan sebab mereka bersih rasuah tidak seperti di Penang dah jelas rasuahnya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:52 PG delete

Itu menunjukkan kau ni bodoh tak pernah menghafal Quran.

Taklik kepala hotak kau.

Kau cari lah sendiri jangan malas dan jadi bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:55 PG delete

Itu perlunya bertalaki dengan guru yang betul, jangan bertalaki dengan Madey atau puak LGBT atau kafir najis.

Bila masa TGHA sokong syiah, jangan jadi bongok, kalau Mat Sabu aku setuju lah memang syiah pun.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 10:57 PG delete

Jangan malas, jadi lah umat yang berserah diri jangan jadi bodoh sombong.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 11:00 PG delete

Fahami dulu istilah "rompak" sebelum sebarkan fitnah pada kerajaan Kelantan yang sifar rasuah, tidak sama dengan Penang yang dah jelas KM nya perasuah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 11:03 PG delete

Teliti konon, kelakar pulak rasanya, woi bahlol kalau kau jenis yang teliti Quran kau akan jumpa surah mana yang mengatakan kafir itu najis, kau tahu ke tahu baca Quran ni bahlol?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 2:56 PTG delete

Sbb aku xjumpa ayat nya.Mana ayat yang kata kafir tu najis?????jgn ckp pusing2 nmpak sangat menggelupur cari alasan...bgtau aku surah mana ayat mana??????cer buktikan pas bukan kaki fitnah walaupun sentiasa menfitnah. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 2:58 PTG delete

Xkan perkataan rompak pun walaun tak paham...ajer bodoh walaunggas sekor ni...kahkahkahkah. Jgnla kalih isu dgn alasan terbodoh pulak.... Mai tunjuk aku mana ayat quran yg kata kafir tu najis?????

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
12 Januari 2017 8:19 PTG delete

Itulah yang buat saya amat terpesona dgn parti pas ini.. terus berdakwah dalam pelbagai keadaan.. adakala kaedahnya keras dan adakala kaedahnya berhemah.. sekadar ingin mengambil contoh, bila perlu guna kaedah keras, maka keluarlah segala peringatan serta amaran termasuklah teguran yg dikatakan amanat kpd parti saingannya umno.

Manakala bila perlu guna kaedah yg berhemah, maka keluarlah juga segala peringatan manakala dari segi pendekatan pula mula lebih lembut seperti bekerjasama utk kebaikan umat islam.. sedangkan dalam masa yg sama tidak lupa pula menegur dalam perkara yg mungkar kpd parti saingannya umno. Ini dipanggil kaedah dinamik atau sederhana..

Tidak seperti ada sebuah parti yg mengaku islam di mana kaedahnya tetap konsisten iaitu menunduk sepanjang masa kpd sebuah parti sekular walau selembut mana ataupun sekeras mana pun sikap parti sekular itu terhadap islam. Ini dipanggil kaedah statik atau jumud..

Dasar barua!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 9:01 PTG delete

Pala hotak ko.dr dulu smpi sekarang ko fitnah matsabu tolak hudud tp xda apa2 bukti lagi mau kata terpesona dgn pas..baik ko kata terpesona melihat tahik.kahkahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng