HOT!! : PARTI PAS PUNCANYA PEMBANGKANG SUKAR BERSATU.

Che Ibrahim Mohamed
Che Ibrahim Mohamed


KOTA BHARU - Kegagalan pakatan pembangkang untuk bersatu dalam Pakatan Harapan bukan disebabkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, sebaliknya berpunca daripada Pas.
Naib Pengerusi Amanah Kelantan, Che Ibrahim Mohamed berkata, Pas tidak boleh selama-lamanya menyalahkan pihak lain kerana kegagalan pakatan pembangkang.

“Setakat ini hanya Pas jadi masalah dan penghalang kepada pakatan pembangkang bersatu.
“Parti lain seperti DAP, PKR dan Amanah telah terima Pengerusi Bersatu itu sebagai antara penggerak pakatan pembangkang,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Beliau diminta mengulas kenyataan Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah yang didakwa berkata sikap Tun Mahathir yang tidak pernah berubah akan menyukarkan kerjasama pembangkang secara keseluruhan.
Malah Mohd Amar turut membayangkan pakatan pembangkang akan hadapi kesukaran jika terus bekerjasama dengan Tun Mahathir.

Che Ibrahim memberitahu, Pas mahu semua parti pembangkang lain berada bawah telunjuk mereka dan jadikan sebagai ketua.

“Sebab itu Pas hanya selesa bila berada dalam blok ketiga bersama parti-parti lebih kerdil seperti Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan Parti Barisan Jemaah Islamiah SeMalaysia (Berjasa).

“Pas tidak layak bercakap soal pakatan pembangkang dan parti lain terutama Bersatu dan PKR,” katanya.
Che Ibrahim berkata, kedua-dua situasi itu adalah berbeza dan setiap pihak mesti menggunakan neraca pertimbangan yang berbeza dalam menilai perkara tersebut.

“Pakatan Harapan tidak ada masalah berhadapan BN jika semua parti bergabung dalamnya nekad melupakan Pas.
“Selagi PKR atau Bersatu menaruh harapan Pas akan bersama pembangkang lain sedangkan Pas nekad tidak bersama DAP dan Amanah,  selagi itulah Pakatan Harapan dilihat tidak kemas dan bermasalah,” katanya.

sh

IKLAN BERBAYAR

Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

20 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 3:01 PTG delete

Ni sorang lagi bahlol, pembangkang tak bersatu salahkan PAS pulak.

Kenapa payah sangat nak bersatu tanpa PAS.

Pembangkang dah ada Pakatan Haprak kenapa masih nak PAS jugak?

Tak cukup kuat tanpa PAS kan?

Baru korang nak akui kekuatan PAS.

PAS akan pupus la, PAS parti ajaran sesat la, PAS dah hilang arah la, macam2 tuduhan, akhirnya merayu pada PAS jugak, bahlol.

Pakatan Haprak dah cukup dah semuanya ada,

Peliwat ada, pereka fitnah terhebat pun ada, tukang baca doa pun ada, profesional berapa ramai, perasuah pun ada, syiah pun ada, kafir najis pun ramai, pendokong LGBT pun berlambak, penyokong oktober fest tak terbilang dan ramai lagi orang2 hebat dalam Pakatan Haprak.

Akhirnya, PAS yang korang tuduh macam2 jugak yang korang merayu.

Itulah kehebatan PAS pimpinan TGHA. tahniah PAS.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 3:04 PTG delete

Woi bahlol jgn nak pusing2 mcm gasing.jgn nk kasi alasan bodoh nk menggelupur mcm cacing kepanasan...tunjuk kat aku mana ayat quran yg mengatakan kafir tu najis????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 3:05 PTG delete

Parti pas gunanya menyeleweng ayat alquran utk merompak merembat menyebat balak kelantan.....kalau banjir kat penang dikatakan balasan Allah tp kalau banjir besar kat kelantan dikatakan ujian Allah.demikianlah kebodohan pas.kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 4:10 PTG delete

Bahlol, patutlah sememangnya korang bahlol, kalau bagi nas pun kau mana reti nak baca, teliti Quran konon, nak tergelak rasanya...kejap aku nak gelak,

Kahkahkahkahkah,kihkihkihkihkih, hihihihihihi,hahahahaha, bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 4:17 PTG delete

Habis tu buat apa lagi merayu pada PAS, bahlol. Betul la tu banjir kat Penang balasan Allah SWT kepada pemimpin najis, dah lah najis perasuah pulak tu.

Di Kelantan sama macam Terengganu banjir bermusim tiap-tiap tahun walaupun siapa yang jadi kerajaan tiba musimnya akan terjadi banjir.

Keadaan ini dinamakan monsun atau musim tengkujuh, dah biasa bagi rakyat Kelantan dan Terengganu.

Kalau di Penang pelik kan? tiba-tiba banjir walhal tak ada pun musim tengkujuh disana, itulah balasan namanya, ada faham bahlol?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 4:55 PTG delete

Jangan la cari alasan bodoh bro. Nampak sgt kebodohan nya...tuduh kafir tu najis...so aku tanya mana dalil nya yg kata kafir tu najis?xkan ko terlalu bodoh smpi xfaham soalan mudah aku tu???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 4:58 PTG delete

Blh plak kat kelantan ada musim.kat penang xda musim... Mmg sah bahalol malaon sekor ni....kes balak kelantan pun kira musim jgk la ye....ajer bongok punya walaun.patutla bodoh senang kena tipu dgn umno konon hudud smpi skrg xda hudud pastu salahkan dap plak...kata kafir najis plak...mana ayat quran yg kata kafir tu najis??????tunjuk kat aku....ayat mana surah mana????jangan kasi alasan bodoh pulak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 5:45 PTG delete

Apa masalah dgn teliti ayat quran.tu la sbb walaunggas pas terlalu bodoh kan smpi quran pun xnk dirujuk...fitnah laju je tp ckp islam pongpang2...akhirnya memalukan diri sendiri spt contoh pas kata nk saman Sarawak report dlm sebulan tp xsaman2 pun padahal Allah suruh buat apa yg kita dah cakap cth dlm surah al Maidah ayat 1 "Wahai orang-orang yang beriman, penuhi serta sempurnakanlah perjanjian-perjanjian........"

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 5:46 PTG delete

Bahlol, kau lagi bodoh pasal tak tahu mengaji Quran, carilah sendiri kalau kau tak nak rasa diri tu bodoh dan bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 5:53 PTG delete

Bahlol, kat Penang ada musim tengkujuh ke bodoh?

Balak isu lain pulak, kan kau cerita pasal banjir, jangan jadi bodoh tahap keldai.

Kalau tak nak rasa diri tu bodoh dan bahlol lebih pada keldai elok kau mengaji Quran tu biar tahu surah mana yang mengatakan kafir itu najis.

Pasal hudud kau tak payah nak sibuk la, hudud ni bukan perjuangan kau dan kafir najis, ianya adalah perjuangan mukmin yang mendokong perintah Allah SWT.

Jauhkan diri kau tundari perjuangan memartabatkan syariat Allah SWT, sebabnya kau tu bodoh lebih dari keldai. Tunduk pada najis.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 7:50 PTG delete

Apasal aku cari pulak ko yg tuduh2 kafir tu najis dah tu suruh org lain plak.nampak sgt bebal ko ni guna nama tuhan plak nk kata kafir tu najis...huduh sungguh perangai....betul la kan xda pun dalil yg mengatakan kafir tu najis.....ko la sebenar2 nya najis mbusukan nama islam..kata islam bagai tp mencarut melucah mcm pelacur...phuiii

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 7:52 PTG delete

Hudud?sapa plak yg xperjuangkan hudud...kami xnk kena perbodohkan pasal hudud...ko kata matsabu tolak hudud,smpi sekarang aku mintak mana video matsabu tolak hudud??????mana????setakat ckp kosong aku pn blh tuduh hadi tu israel mak dia kapel dgn israel dptla si hadi ni bangang nk rosakkan islam.kahkahkahkahjag

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
12 Januari 2017 8:16 PTG delete

Itulah yang buat saya amat terpesona dgn parti pas ini.. terus berdakwah dalam pelbagai keadaan.. adakala kaedahnya keras dan adakala kaedahnya berhemah.. sekadar ingin mengambil contoh, bila perlu guna kaedah keras, maka keluarlah segala peringatan serta amaran termasuklah teguran yg dikatakan amanat kpd parti saingannya umno.

Manakala bila perlu guna kaedah yg berhemah, maka keluarlah juga segala peringatan manakala dari segi pendekatan pula mula lebih lembut seperti bekerjasama utk kebaikan umat islam.. sedangkan dalam masa yg sama tidak lupa pula menegur dalam perkara yg mungkar kpd parti saingannya umno. Ini dipanggil kaedah dinamik atau sederhana..

Tidak seperti ada sebuah parti yg mengaku islam di mana kaedahnya tetap konsisten iaitu menunduk sepanjang masa kpd sebuah parti sekular walau selembut mana ataupun sekeras mana pun sikap parti sekular itu terhadap islam. Ini dipanggil kaedah statik atau jumud..

Dasar barua!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 8:33 PTG delete

Helo wanrosli.xyah cakap bykla. Mana video matsabu tolak hudud?????? Dr dulu aku mintak xdpt2...ko tau x fitnah tu dosa besar.????islam hapa nye ko ni menfitnah je keje nye parti plak kejenye merompak balak kelantan.islam pebende tu islam dedak ke smpi Sarawak report pun xberani nk saman.. Dgn Sarawak report pun pas takut nk saman lagi mau ngaku islam kahkahkahkahkah. Biol btl walaunta pas sekor nih.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Januari 2017 8:41 PTG delete

Hudud kepala hotak kau walaunggas...pas merembat balak kelantan, memaki hamun menfitnah sana sini, barua umno mau laksana hudud...baik ko kata babi laksana hudud. Kahkahkahkahjah
Jgnla kasi hujah bodoh la walaun..banjir sebab musim tengkujuh pulak abistu masa kelantan tganu banjir negeri lain kedah selangor, perlis dll xbanjir..
Pastu plak kot ye konon musim tengkujuh dah tentu tiap tahun banjir,,abistu kelantan xda buat ape2 ke utk atasi masalah banjir spt tempat tadahan air,besarkan longkang buat empangan ke apa ke utk atasi mslh tersebut, brp lama pas perintah kelantan xreti nk atasi ke masalah tu?masih nak salahkan Allah sbb musim tengkujuh konon nya punca banjir...
Apalah bodoh punya walaun dah bodoh salahkan Allah pulak jdkan musim tengkujuh.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Januari 2017 12:10 PG delete

hahahahah.wan rosli di mana-mana ko berada,konon nak berdakwah cara pas,cara al-quran dan hadith,Nabi tak sedondon dgn abu jahal abu lahap,nabi tak merompak atau menerima rasuah dari abu jahal,abu lahap,nabi buat amar maaruf,tapi pas buat amar mungkar,Nabi tak minta tolong dari makhluk,nabi hanya ikut perintah allah sahaja,nabi tak mulakan hudud untuk tarbiah sahabat2nya,nabi tak menghina orang2 kafir,nabi hanya menyampaikan memberi berita gembira pada orang2 beriman dan menyampaikan amaran pada orang2 kafir,nabi mentauhidkan allah,tapi parti pas mentauhidkan hadi,sehinggakan sanggup kata jika hadi buat salahpun dapat pahala.

allah maha besar,maha kaya,allah amat murka jika manusia mensyirikkan dia.
betapa besarnya kuasa allah,antara bumi dan langgit umpama sebiji pasir dipadang pasir,Allah tidak berhajat pada makhluknya,makhluknya emandai-mandai mengingkari perintah dan petunjuknya.sedikitpun kekuasaanya/khazanahnya tak terjejas jika semua mahkluk tak ikut .perintahnya.Allah suruh berdakwah cara Rasullalh saw,bukan cara logikal manusia.Dalam quran dahpun bagitahu allah hanya redha cara2 nabi s.aw.seperti nabi mentarbiah sahabat-sahabat,hasilnya selama 23 tahun bersama muhajirin dan ansar,allah menghadihakan 2/3 dunia pada sahabat-sahabat.Semuanya kerana kerana pertolongan allah semata-mata.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Januari 2017 9:41 PG delete

Wanrosli dan walakontol yg lain mana ada telurrrrrrr..post pastu terus senyap. Kahkahkahkahkahkah.xberani nk lawan hujah sbb diorg walakontol2 pas semua bodo2 belaka.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Januari 2017 11:17 PG delete

Mana dan apa hasil kita setelah 1400 lebih Islam mengembang?

Rasulullah SAW hanya perlu 23 tahun, di Malaysia dah lebih 60 tahun masih lagi guna undang-undang Lord Reid?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Januari 2017 5:07 PTG delete

Kelantan perlu sejuta tahun lagi supaya blh rembat balak kelantan. Kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
30 Januari 2017 6:09 PG delete

Bukan husam ke ketua rembat balak masa jadi exco dulu? Jangan sangka org tak tahulah husang bulu ayang tahun baru cina. Tanah kelantan pun tergamak dijual kpd pemimpin dap perak yg bersekongkol dgn nizar dulu. Yg si nizar ni apatah lagi boleh aje dia serah tanah 999 tahun kpd sekolah cina di perak.. dasar barua dap! Keh keh

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng