Contoh Terbaik : 30 pemimpin Amanah khatam Quran setiap bulan di Kelantan

Pimpinan Amanah Kelantan bergambar selepas majlis khatam Quran di Wisma Tok Guru SalorPimpinan Amanah Kelantan bergambar selepas majlis khatam Quran di Wisma Tok Guru Salor
Program khatam Quran bulanan melibatkan pimpinan Amanah negeri dan kawasan-kawasan seluruh Kelantan yang bermula November tahun lalu telah disempurnakan buat kali pertama di Wisma Tok Guru Salor.
Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah berkata program cadangan penasihat Amanah negeri Datuk Husam Musa itu amat sesuai diamalkan oleh ahli Amanah di semua peringkat.
"Setiap bulan seramai 30 pimpinan dikumpulkan dalam satu halaqat dan setiap orang dikehendaki membaca satu juzuk yang ditentukan.
"Jadi setiap bulan, satu kumpulan akan khatam bacaan 30 juzuk al Quran," katanya.
Menurutnya sehingga ini Amanah telah berjaya mewujudkan tiga kumpulan melibatkan 90 orang.
"Pada hari Jumaat setiap hujung bulan, satu majlis khatam akan diadakan secara beramai-ramai selepas kuliah Jumaat di Wisma Tok Guru," katanya.
Dalam majlis yang diadakan Jumaat lalu, tiga kumpulan yang berjaya mengkhatamkan al-Quran untuk bulan November dan Disember telah bersama-sama hadir ke majlis khatam tersebut.
Pengarah Kepimpinan dan Sumber Manusia Amanah Kelantan Hafiz Musa telah mengetuai majlis tersebut.
Wan Rahim yakin program seperti ini akan menjadikan ahli-ahli Amanah sentiasa rapat dengan al Quran dan menolak tuduhan liar kononnya Amanah satu parti yang meninggalkan perjuangan Islam.
"Program ini akan kita perluaskan sehingga setiap ahli yang menyertai Amanah akan terlibat dengan program khatam bulanan seperti ini sebagai salah satu pengikat ahli-ahli dan pimpinan parti.
"Pihak biro berkaitan hal ini juga akan merangka banyak lagi program-program kerohanian bagi membolehkan ahli-ahli Amanah meningkatkan diri dan menjadi teladan kepada seluruh masyarakat," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR 

Previous
Next Post »

18 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Januari 2017 2:42 PTG delete

Tak perlu nak cerila lah, kat masjid PAS hari2 ada orang khatam Quran.

Sebulan 30 orang pemimpin PAN kahtam Quran setahun fuhhhh, ramainya pemimpin PAN.

Kalau melibatkan Wan Rahim lebong tak hairan la Husang pun boleh khatam 10 kaii sebulan.

KAHKAHKAH.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Januari 2017 2:55 PTG delete

lobai, betui betui kata hang, sebab ostaz hijau dah bagi dalil 3 kali baca surah ikhlas dah sama dgn baca satu quraan..jadi memang ramai walaun yg mengaji tak habis tu dok khatam quraan tiap tiap minit....huhuhu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Januari 2017 3:20 PTG delete

Pas hari2 khatam quran tp merompak balak ape cter.kahkahkah baca je xikut suruhan tuhan watpe...bodo piang aih walaunggas sekor ni kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Januari 2017 5:56 PTG delete

Kalau jahil tak perlu berbicara, lebih baik diam dari manampakkan kebodohan diri sendiri.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Januari 2017 5:57 PTG delete

Kena fahami dulu perkataan "rompak" tu apa, Kalau tak faham bukak kamus belajar, jangan jadi bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Januari 2017 6:44 PTG delete

Jangan mcm gay tua..berdegar2 atas mimbar tapi malamnya membuat maksiat.Munafik yg disembah puak lgbt dan PANtat....ptuiihhhhh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Januari 2017 8:09 PTG delete

Ramai walaunta meroyan kat sini..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 12:58 PG delete

Pas parti ulamak2 suu kaki lebong yg sebenarnya.

Nak buat himpunan dah tak laku terpaksa jual nama malaikat dan ruu355.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 1:00 PG delete

Sopannya bahasa pejuang Islam. Hasil berguru dgn Ayahtollah Hadi le ni.kikikiki

Takbir!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 1:02 PG delete

Org jahil tak sedar dirinya yg sebenar jahil cth mcm anon 5:56.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 6:51 PG delete

Bercakap tanpa ilmu syariat menampakkan kebodohan dan kebenggongan.

Tolol dan bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 6:57 PG delete

Macam kau la bodoh, jahil ilmu agama nak bercakap soal agama.

Bila dikatakan kafir itu najis minta nas pulak, kan bodoh tu.

Tanyalah lah pemimpin PAN yang dah khatam Quran 30 orang sebulan.

Takkan semuannya 30 orang khatam Quran tapi tak tahu apa yang dibaca.

Ada tak Quran menyebut kafir itu najs atau setakat baca Quran tapi tak tahu apa yang dibaca, itulah kerja sia-sia.

BAHLOL

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 7:59 PG delete

Bahasa pejuang LGBT lagi dahsyat, hanya tahu mengkafirkan orang lain kalau tak sehaluan dengan mereka. Belajar dengan siapa? Dengan Tuan Guru Lim Kit Sial ke?

Reply
avatar
Abang Mat
AUTHOR
11 Januari 2017 9:37 PG delete

Manisnya kata2 kita bila dah terpisah oleh ideologi politik.... Amat sedih sekali perasaan ini.. mu kato ko aku... Aku kato ko mu... Mu wak tubik busuk aku... Aku wak tubik busuk mu..... Bravoooo...!!!!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 4:00 PTG delete

Tuan guru lim kit sial pun xlah merompak balak kelantan mcm Kerajaan islam kelantan lakukan..tuan guru lim kit sial kena belajar lagi dr tuan guru hardy cotong...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 4:01 PTG delete

Olammak sesat pas tau melucap melancap dan mencarut aja.lain apah xtau satu sen tarak guna. Kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Januari 2017 4:13 PTG delete

Ayahtollah Hadi munafik kencing berdiri, walaun2 biolnya kencing berlari.kahkahkah

Reply
avatar
11 Januari 2017 4:26 PTG delete

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng