PRU14 : PAKATAN HARAPAN BOLEH MENANG JIKA BERLAKU 3 PENJURU

Mahfuz Omar
Mahfuz Omar




ALOR SETAR - Bukan Pas yang keliru, sebaliknya parti pembangkang yang masih keliru dengan pendirian yang dinyatakan Pas sebelum ini.

Demikian tegas Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berhubung pendirian Pas yang masih lagi belum memutuskan sama ada akan bersama Pakatan Harapan atau bekerjasama dengan BN.

“Parti pembangkang masih harap Pas bersama mereka, sebenarnya Pakatan Harapan dan Bersatu keliru. Pas tidak keliru, kenyataan Pas amat jelas ketika menyatakan syarat dan pendirian parti itu,” katanya.

Menurutnya, jika pendirian Pas itu difahami secara tersurat, amat jelas Pas tidak bersedia menjalin kerjasama dengan mana-mana pihak.
“Pemikiran pimpinan parti jelas belum bersedia bersama rakan-rakan dalam parti pembangkang, tidak perlulah membuang masa meminang atau memujuk Pas.Apabila Pas letak syarat sebegitu, bermakna mereka menolak secara baik,” katanya.
Mahfuz berkata, jika Pas berminat sudah pasti diadakan rundingan terlebih dahulu sebelum letak syarat sebagai panduan.

Menurutnya, Pas hanya mempunyai dua pilihan sama ada kembali kepada gabungan pembangkang atau mewujudkan kerjasama politik dengan BN untuk menghadapi PRU14.
“Tidak semestinya Pas sertai BN, cuma perlu ada kerjasama elak pertembungan antara Pas dan BN. Jika berlaku pertembungan tiga penjuru, Umno akan merebut undi Pas, dan Pas juga akan rebut undi Umno, ia tidak beri keuntungan kepada kedua-dua parti,” katanya.

Sebaliknya, katanya, sekiranya Pas-Umno seiring, mereka akan dapat gabungkan kekuatan undi itu.
“Itu antara yang perlu difikirkan oleh Pas. Ini kerana mereka yang lari dari Umno sokong Bersatu, yang lari dari Pas pula sokong Amanah, di mana mereka akan menyokong gabungan pembangkang,” katanya.

Mengulas sama ada Pas sengaja guna taktik membuat keputusan di saat akhir, katanya, tidak mustahil Pas masih bergelut untuk meneutralkan ahli parti itu yang agak tegar menolak Umno.

“Mungkin sekarang dalam proses ubah minda ahli yang sebelum ini terikat pada amanat Presiden, Datuk Seri Abd Hadi Awang, supaya dapat menerima Umno untuk elak masalah menjelang PRU14,” katanya.

Bagaimana pun, katanya, sekiranya masalah dalaman itu masih tidak dapat diselesaikan, PRU14 akan menyaksikan pertembungan antara Pas-gabungan pembangkang-BN.

“Gabungan pembangkang tanpa Pas dilihat lebih kuat untuk menang jika berlakunya pertembungan tiga penjuru,” katanya.

sh
IKLAN BERBAYAR 

Image result for bukti gaji tone excel
Previous
Next Post »

10 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Disember 2016 11:09 PG delete

Tak habis-habis lagi adegan memujuk dan meminang anak dara comel.

Berulang kali dah dinyatakan pendirian anak dara comel dalam Bahasa Malaysia.

Tidak pernah sekalipun anak dara comel menolak pinangan menggunakan bahasa Arab walaupun fasih berbahasa Arab.

Pemimpin Hambar masih lagi bukan saja dalam kekeliruan bahkan tidak faham juga bahasa ibunda.

PAS bukan saja dilihat sebagai anak dara comel bahkan PAS dilihat mempunyai kekuatan yang mampu memenuhi impian mereka iaitu Putrajaya.

Syabas kepada PAS kerana berjaya membuktikan tanpa PAS, pakatan Hambar hanyalah satu pakatan yang lemah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Disember 2016 3:36 PTG delete

Salah tu bukan anak dara...tp pelacur...umno pun dia nk, pkr pun dia nk...ni jenis pelacur xkira apa.asal ada duit jalannnnnnn....90juta kasi telan dulu....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Disember 2016 6:47 PTG delete

Sipendubur dan pemuki agung korang tu kira pelacur jugak ler...
Kesian mgkin mati meroyan dgn ura2 pakatan mahdey dgn dapigs mengangkat boboi jd pm...
Pemuja gay tua jangan ada yg gantung diri pulak...

Kahkahakahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Disember 2016 7:10 PTG delete

Pas pelacur agama.

KAHKAHKAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Disember 2016 11:38 PTG delete

Hehehe...yg pasti pelacur2 agama dlm pas semuanya dh buat parti baru.Parti baru diberi gelaran PANtat oleh mat sabun.Mat sabun yg memberi gelaran aljuburi kpd gay tua.Gay tua yg sedang meroyan dlm penjara bila mamak kerala berpalat...opsss berpakat dgn dapigs utk jadikan boboi sbg pm mrk.Timb pm pulak diberi pada dapigs...hehehehe
Maka PANtat dan pgayR cuma pengelap bontot dapigs selepas berak dgn tisu jamban.
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Disember 2016 8:28 PG delete

Mahfuz dah tahu dia akan tersingkir dari jadicalon PRU dan sedang buat sesuatu untuk.......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Disember 2016 11:35 PG delete

Pas pelacur agama patutla tiap masa melucah..mmg tepat perangai pas mcmtu.kahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Disember 2016 11:36 PG delete

Mahfuz baik masuk Amanah segera sbl kena tendang hadi..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Disember 2016 3:49 PTG delete

Dialu2kan masuk PANtat atau pgayR...situ jer layak utk mr.bean nie...
Buka jer pintu luas2 utk dia kluar..biar jadi kuli dapigs sampai mati....
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Disember 2016 4:10 PTG delete

Ish ish ish. Melucah je keje walaun parti pelacur ni.dah la pelacur, melucah 24jam je keje nye.xtkt ke Allah ambil nyawa dlm keadaan melucah bukan mengucap?!!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes