Panas!! : Rafizi Ramli mahu Ustaz Hadi jawab tentang kerjasama Umno

Rafizi Ramli Rafizi RamliNaib Presiden PKR, Rafizi Ramli secara terbuka mempersoal sikap kepimpinan Pas yang mengambil pendekatan berbaik-baik dengan Umno ketika rakyat dibebani dengan pelbagai masalah ekonomi.
Berucap pada majlis makan malam anjuran Amanah Kelantan di Dewan Perniagaan Cina negeri di Kota Bharu, beliau berkata, soal kerjasama seperti dianjurkan Islam sebenarnya tidak termasuk dalam hal yang merosakkan.
"Saya nak Datuk Seri Hadi (Presiden Pas) jawab kalau Najib terus buat hutang, menyusahkan rakyat, menyebabkan harga barang naik, orang tiada kerja, cukai dan lain-lain, adakah terus membantu Datuk Seri Najib ataupun menasihati atau bekerjasama dalam hal-hal yang nampaknya baik dibawa oleh Umno, tidakkah itu perlu dibandingkan dengan kerosakan dan bahaya jauh lebih besar yang terhasil daripada kerjasama tersebut?
"Betul, Allah ingatkan kita bantu-membantu dalam perkara yang baik, tetapi dalam ayat sama kita juga diingatkan jangan kita bantu-membantu perkara yang tidak baik," tegasnya kelmarin.
Sekali lagi menyebut nama Hadi yang juga Timbalan Presiden Kesatuan Ulama Islam Sedunia itu, Rafizi mengingatkan semua parti politik tentang pentingnya keutamaan diberi kepada usaha menjatuhkan kepimpinan Najib Razak sebelum beban rakyat semakin bertambah.
"Dalam soal kita ada Perdana Menteri seperti Datuk Seri Najib yang hilang duit tiap-tiap hari ini, saya tanya pada semua, baik sama ada pimpinan Amanah, PKR, DAP, Bersatu bahkan Pas, yang mana satu keutamaan paling besar untuk kita mencari keredaan Allah?
"Hentikan mudarat yang paling besar itu atau terus biar kekal dia lebih lama di Putrajaya, kerana Datuk Seri Hadi kalau (biar) 10 tahun lagi, hutang kita melampau, ekonomi kita teruk, orang islam jadi mangsa dan hamba kepaa riba dan pinjaman.
"Kalau nak beli kereta kena buat pinjaman sampai 15 tahun, sampai bunga riba itu sama dengan riba pokok, tidakkah kita juga menangggung dosa?" bidas Rafizi lagi.
Untuk rekod, Hadi sejak tahun lalu bersedia untuk sepentas dengan Najib yang juga Presiden Umno walaupun Ahli Parlimen Marang itu umum diketahui kerap ponteng dalam perbahasan sidang Dewan Rakyat.
Sikap Hadi yang dianggap pihak media pro Umno sebagai simbol perpaduan antara dua parti itu dapat dilihat apabila hadir pada Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 dan Himpunan Solidariti Ummah Untuk Rohingya awal bulan ini.
mdl

IKLAN BERBAYAR 

Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

16 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Disember 2016 10:56 PG delete

Rapiji, elok kau jaga rumah tangga kau yang sedang porak peranda, rumah tangga penuh dengan rasuah, kerosakan akhlak dan yang paling teruk Anwar disabitkan tuduhan meliwat.

Yang tuduh Anwar meliwat kau boleh sanjung sampai melutut, kau ni pun termasuk manusia yang tiada pendirian.

Kau nak tanya TGHA pasal berbaik-baik dengan umno? Siapa kau bahlol?

Elok nya kau tanya diri kau sendiri atau kau tanya Madey atau Anwar.

Kau tanya Anwar tu betul ke beliau meliwat dan kau tanya pulak Madey, betul ke beliau memfitnah Anwar.

Nak campur hal rumah tangga orang rumah tangga sendiri pun tiada pendirian, prinsip dan moral.

Kalau pun PAS berbaik dengan umno apa yang kau nak takutkan?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Disember 2016 11:18 PG delete

Ayahtollah Hadi munafik bersiri dari Parti Ajaran Syiah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Disember 2016 11:21 PG delete

Memerangi PAS yg sesat sama mcm memerangi syiah di Iran dan Syria.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Disember 2016 4:30 PTG delete

Xdak modai ka walaun..elok hang p jaga bini hang dulu naaaaa...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Disember 2016 4:31 PTG delete

Hanya org gilaseks saja pilih parti pas (parti ajaran seks)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Disember 2016 8:31 PTG delete

Panglima langkah kejang suka bergurau...hanya layak dilayan oleh puak lgbt dan hamba abdi dapigs.
Klu dia hebat...ajar gay tua bersumpah laknat.Atau ajar mahdey buat pengakuan kes liwat gay tua benar atau fitnah.Tak kan dh comolot maka semuanya disembunyikan dpd rakyat.Hanya puak yg tolol dan vangang tanpa prinsip jer angguk2 kepala dgn permainan mrk nie termasuk ketua pondan nobody....
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Disember 2016 8:36 PTG delete

PANtat tak payah diperangi krn mrk tak pandai berperang.Mrk kasta hamba dlm pakatan haprak.
Tugas utama...lap bontot kapir dapigs dulu kini dan selamanya.
kahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 1:29 PG delete

Sopannya bahasa walaun biol Syiah pimpinan Ayahtollah Hadi. Sanggup jd pengelap bontot kafir DAP dan liberal PKR di Selangor. Parti melukut atas ehsan PH.

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 1:34 PG delete

Parti hamPAS ni dahlah melukut atas rasa kesian PH di Selangor. Umno pandang sebelah mata pun tk nak bergabung dgn Pas. Terpaksalah melutut jd hamba abdi kafir DAP dan liberal PKR.

Cepat2 sikit berambus dari Selangor ye kadam.

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 1:40 PG delete

Laaaaaaa...
Ada lg ka org yg nak undi Pas
Parti yg tak ketahuan tu.
Parti yg mkn keliling..
Nak ambik undi org, lps tu dah menang, dia ikut kepala otak dia ja nak joint parti mana.
Kan bengong nama nya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 7:50 PG delete

Aku dulu undi Pas akan datang mungkin tidak lagi

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 9:34 PG delete

Aku bukan lagi mungkin....confirm 100% xkan undi pas lagi.taubat dh diperbodohkan ulamak sesat pas....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 10:34 PG delete

Undi kau tak penting bagi PAS bahlol, undi kau memang untuk penyembah berhala je. Kau mana ada pendirian.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 10:42 PG delete

Undi Pas utk walaun2 biol je. Sbb tu lebai2 jual agama bodohkan pengikut tolol mrk.

Sanggup melutut sembah kafir dap liberal pkr boleh, berpeluk dgn toghut umno pun boleh, melantik diri sendiri jd tuhan lg lah boleh..

Walaun2 biol mana ada pendirian. Kalo Ayahtollah Hadi kata tahi tu sedap dimakan walaun2 biol akan mkn sampai abis.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 12:04 PTG delete

Bangangnya walaunggas diatas..kalau xnak undi buat apa masuk politik...baik buat kelab janda jer.kahkahkahkahkah.kalau walaun pas bangang jgnla tunjuk..kan dah malu...ops....babi mana tau malu.lahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Disember 2016 4:25 PTG delete

Ulama tua dah nak nyanyok sebab itu cakap putar belit. Alim konon tapi berkawan dengan iblis sebab diri sendiri pun dah jadi setan. Tahi palat punya presiden, banyak auta. Lagi lingkup parti PAS dibuatnya baru sedar ahli2 PAS yang presiden mereka ini haris ditukar.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng