Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Disember 27, 2016

Panas!! : Datuk Husam seru adun yang sokong Amanah boleh Tinggalkan Parti Pas.

Husam MusaHusam Musa
Sampai bilakah para Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pas yang menyokong Amanah di Kelantan akan kekal dalam parti itu kini menjadi isu yang hangat diperdebatkan.
Malam tadi, mentor mereka, Datuk Husam Musa mencadangkan agar mereka membuat keputusan lebih awal berbanding dengan meninggalkan Pas selepas parlimen dan Dun dibubarkan.
"Boleh saja kalau selepas Dun dibubar tetapi soalnya orang ramai boleh percaya ke kalau saat-saat macam tu," kata Husam dalam ucapannya di Dewan Perhimpunan Cina Kelantan malam tadi.
Sehubungan itu, beliau mencadangkan para penyokong Amanah ini bertindak meninggalkan Pas lebih awal, iaitu sebelum parlimen dan Dun dibubarkan.
Sebelum ini, Pengerusi Amanah Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah mendakwa 10 Adun Pas akan bersama Husam jika beliau menyertai Amanah.
Namun kemudiannya beliau berkata, 10 orang yang beliau maksudkan adalah kemasukan Husam sama dengan kekuatan 10 Adun Pas menyertai Amanah.
Husam akan berdebat dengan Exco Agama Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Nasaruddin Daud tidak lama lagi.
Tajuk yang akan diperdebatkan adalah "Baiah" yang menjadi antara batu penghalang kepada kemasukan para Adun Pas ke dalam Amanah.
Bagi Husam isu "Baiah" ini adalah isu pokok yang menyekat kebebasan bersuara dan berpolitik di negeri itu.
"Jika kita berjaya merungkaikan ini, saya berharap seorang dua lagi rakan-rakan saya dalam Pas boleh menyertai Amanah," kata Husam malam tadi.
Bagi Husam, baiah ini terbatal selepas Pas sendiri sudah bertukar haluan menuju satu yang lain berbanding sebelum ini.
Husam mengucapkan terima kasih kepada Amanah Kelantan kerana telah memberikan beliau surat watikah membenarkan beliau menyertai debat itu.
Para pemimpin Amanah mendakwa, ada antara 12 hingga 19 Adun Pas berpotensi meninggalkan parti itu menjelang pilihan raya umum akan datang.
Tempoh pembubaran Parlimen dan Dun dipilih kerana selepas Dun dibubarkan, ikatan mereka dengan "baiah" atau janji setia itu akan terungkai dengan sendirinya.
Husam berharap debat beliau dengan Nasaruddin nanti akan menjelaskan isu ini dan tidak lagi menjadi fobia di kalangan Adun Pas untuk meninggalkan parti itu.
Sehingga kini, Datuk Kamarudin Jaffar (Parlimen Tumpat) dan Dr Mohamad Hatta Ramli (Parlimen Kuala Krai) adalah dua wakil rakyat Pas yang meninggalkan parti itu tanpa risau terikat dengan baiah itu.
Husam pula dipecat dari Pas dan menyertai Amanah selepas itu.
mdl
IKLAN BERBAYAR 

Image result for ramai berjaya dengan tone excel

12 ulasan:

  1. Husang kuasa 10 dan 15 kali mimpi TGNA.

    Kihkihkihkih

    BalasPadam
  2. Ingat firman Allah SWT, jangan tinggalkan perjuangan orang-orang mukmin dan mengambil orang-orang kafir teman-teman penolong.

    Jauhi sifat munafik yang boleh merosakkan diri sendiri.

    بَشِّرِالْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا * الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا

    “Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih, (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin.Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu?Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allâh. (QS. An-Nisa’ [4]: 138-139)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jauhi Parti.Ajaran.Syiah dibwh pimpinan Ayahtollah Hadi munafik bersiri. Sesat dan menyesatkan org melayu.

      Padam
    2. Munafikun tidak menyokong kafir harbi.

      Padam
    3. Di Selangor, parti lebai dan walaun2 munafikun jd hamba abdi kafir harbi DAP dan liberal PKR. Apa pendirian walaun2 munafikun Parti.Ajaran.Syiah?

      Padam
    4. Isssh, kamu tak faham sebenarnya, di Selangor kafir harbi DAP lah yang jadi hamba abdi PKR dan PAS. Tak faham tak payah komen la.

      Padam
    5. Walaun biol mana tau berfikir..Parti liberal DAP dan PKR gabungan PH. 2 lwn 1 PAS kalah. Jadilah hamba abdi yg melukut tepi gantang atas ehsan parti sekular liberal. Parti lebai munafikun takde kemaluan. PAS berambus, Selangor ttp milik PH.

      KAH KAH KAH

      Padam
    6. Kalau PAS keluar dan bergabung dengan BN, amacam? Mampus lah Haprak.

      Azmin tu dah kena gari dengan jawatan MB pasal PAS jugak.

      Kau jangan jadi bodoh, kau ingat Azmin nak ke gadaikan jawatan MB yang disandang sekarang.

      Tu la kalau tak reti berfikir tak payah la komen macam tahu segalanya.

      Padam
    7. Walaun biol yg tolol. Itu buktinya parti lebai munafikun. Kalo PAS ada kemaluan dan maruah cepat2 berambus dari Selangor. Dari menyembah kafir DAP dan liberal PKR, melukut ditepi gantang atas ehsan:PH.kahkahkah

      Bergabunglah dgn Umno apa ada hal. Pas berambus satu rahmat buat rakyat Selangor.

      Padam
    8. Yang tak ada kemaluan PKR dan DAP lah bahlol, PR dah terkibur tapi masih lagi nakkan PAS.

      Korang bodoh la sebenarnya, penyembah berhala kau sanjung. PAS masih lagi jadi rebutan, nampak tak kekuatan PAS, benggong.

      Padam
    9. Pas sila berambus dari Selangor cepat2. Parti lebai munafikun sanggup melutut menyembah kafir DAP dan liberal PKR. Umno sebelah mata pun tk pandang Pas utk bergabung.

      Pas takde maruah parti melukut tepi gantang atas ehsan PH.kahkahkah

      Padam
    10. Apa bengong walaun pas sekor tu.dok kata pr dh berkubur tp masih terhegeh2 jawatan kat selangor tu apahal.xtau malu ke.xda maruah ke basih bersama krjn dselangor yg ada dap skali tu.xterasa mkn babi ker..opss..pas kan dah jadi babi (pigs),kihkihkih

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...