Gerakan Islam sepakat bantah penglibatan Iran, Hizbullah di Syria


Dr Syed Azman Syed NawawiDr Syed Azman Syed Nawawi
Pemimpin gerakan Islam sepakat dan membantah keras pendekatan yang diambil oleh Iran dan Hizbullah Lubnan yang terlibat secara ketenteraan dalam konflik di Syria dan Yaman.
"Bagi pimpinan gerakan Islam dunia tidak timbul langsung soal konflik yang berlaku ini adalah persoalan ‘Khilaf’ atau ‘Ijtihad Politik' maupun ‘Ta'awun’ bagi mengelakkan perpecahan," dakwa Dr Syed Azman Ahmad Nawawi bekas Pengerusi Lajnah Antarabangsa Pas dalam satu tulisan hari ini.

Katanya, bagi pimpinan gerakan Islam tiada sebarang keraguan mengenai peranan Iran dan Hizbullah Lubnan untuk membantu regim Al Assad supaya terus berkuasa dan membunuh Umat Islam di Syria.

"Ingat! Kita sedang berhadapan dengan musibah ummah yang amat parah. Darah umat Islam sedang mengalir dengan harga yang amat murah di serata dunia.

"Renunglah apa yang sedang berlaku di Syria, Yaman, Libya, Irak dan Afghanistan," katanya dalam tulisan itu.

Menurut beliau, di bumi Syria sahaja sudah lebih 1 juta saudara-saudara kita menjadi korban konflik yang tidak menampakkan kesudahan. Lebih 6 juta rakyat Syria kini menjadi pelarian dan merempat di pelbagai negara.

Saban hari anak kecil di bunuh, ibu-ibu dibom, isteri kehilangang suami dan anak-anak kehilangan bapa. Semua ini berlaku di hadapan mata kita 1.7 bilion umat Islam.
Bekas Setiausaha Politik Presiden Pas itu berkata, beliau memahami pendirian yang diambil oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam isu ini.
"Walaupun saya telah lebih setahun tidak bersama dengan Pas, saya sendiri telah banyak kali bersama beliau menghadiri program Muktamar Taqrib ini di Tehran dan bertemu dengan pimpinan Iran termasuk bekas Presiden Khatami, Ahmadinejad dan Ayatullah Khamenaie sendiri.
"Begitu juga kami bertemu dengan pimpinan Hizbullah Hassan Nasrullah di Beirut. Bagi saya apa jua perbezaan yang ada saya tetap menghormati pendirian yang diambil oleh beliau," katanya yang juga Pengerusi Asia Forum for Peace & Development (AFPAD).
Beliau tidak kesah Abdul Hadi mengambil pendirian sendiri dalam isu ini.
"Ambilah perdirian yang tersendiri. Akan tetapi jangan sekali-kali kita cuba memburuk-burukkan pihak lain termasuk para ulama yang muktabar seperti Sheikh Qaradawi dan Sheikh Ghanoushi dan jangan sekali-kali cuba mengheret mana-mana pihak lain termasuk pergerakan Ikhwan atau Hamas untuk disamakan dengan sikap kita ini," kata Adun Batu Burok, Terengganu yang pakar dalam isu gerakan Islam sedunia itu.
Menurutnya, Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) pimpinan Syeikh Dr. Yusuf al-Qaradawi dan Setiausaha Agungnya Dr. Ali al-Qaradaghi membantah lawatan Abdul Hadi ke Tehran.

Lawatan Hadi ke Iran tidak mewakili KUIS dan lawatan tersebut adalah lawatan yang tidak sah daripada mana-mana kakitangannya dan ia tidak mewakili sesiapa selain orang yang melaksanakannya.

Bagi Qardawi juga, kata Syed Azman, Iran memainkan peranan jahat dan membunuh keluarga kita di Halab/Aleppo khasnya dan Syria amnya.
Beliau juga berkata, Ikhwan Muslimin juga membantah dengan keras rejim Basyar Assad yang memenjara dan membunuh ribuan rakyat mereka yang bangkit menentang rejim.

Mereka juga membantah dengan keras penglibatan Iran dan Hizbullah Lubnan secara ketenteraan terutama dalam konflik di Syria dan Yaman.
Begitu juga harakah Hamasdan Jihad Islami Palestin. Mereka telah menutup pejabat mereka di Damsyik dan semua pimpinan tertinggi mereka berpindah keluar dari Syria sebaik sahaja berlaku konflik berdarah di Syria.
"Perlu diingat bahawa dalam konflik di Syria ini, selain dari Sheikh Yusuf Qaradawi, ulama-ulama lain seperti Sheikh Rached Ghanoushi dan kebanyakan ulama-ulama besar dari Syria sendiri serta pimpinan gerakan Islam di Moroko, Yaman, Sudan dan pergerakan Jamaat Islami dan Ikhwan Muslimin diserata dunia 'secara jumhur menolak' rejim Basyar Assad di Syria," katanya.
Mereka juga membantah keras pendekatan yang diambil oleh Iran dan Hizbullah Lubnan yang terlibat secara ketenteraan dalam konflik di Syria dan Yaman.
Sehubungan itu, Syed Azman meminta para ulama-ulama, guru-guru dan anak muda yang berkobar-kobar semangat mereka, "cukup-cukuplah kita mencaci maki, memanggil teman-teman yang kita pernah bersama sejak berpuluh-puluh tahun berkorban dan bersama merasa susah jerih perjuangang ini dengan panggilan keji dan nista. "
"Apakah kita merasakan kita 'lebih suci' dari mereka kerana kita adalah golongan Al-Azahari atau Al-Baghdadi atau Al-Sudani dan berhak mencaci maki mereka? Apakah kita merasakan kita sahaja berjuang di jalan Allah?
"Hentikan memanggil sahabat kamu sendiri sebagai 'penkhianat', 'barua', 'golongan terlaknat'," katanya.
Bagi beliau, perbezaan tidak semestinya melelaikan ukhuwah yang telah terbina sejak berpuluh-puluh tahun.
"Ingat kita semua adalah pendakwah dan bukannya penghukum."
mdl
IKLAN BERBAYAR 

Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

34 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Disember 2016 11:08 PG delete

Pergi lah kesana, sembang kencang kat negara sendiri takkan sampai suara kita nih kat sana.

Kepada pembenci ulamak dan tuan guru atau ustaz, berhenti lah mencaci maki mereka.

Macam maknyah dilorong Hj Taib yang selalu mencaci maki pelanggan kerana menolak perkhidmatan yang ditawarkan.

Kihkihkihkih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Disember 2016 3:51 PTG delete

Walaun tolol ayatollah Hadi Parti Ajaran Syaitan.

Takbur!

KAHKAHKAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 10:45 PG delete

Ulamak perangai setan mmg patut kena benci...kahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 1:07 PTG delete

Dalam al-Quran Surah Ali Imran ayat 28 Allâh swt berfirman :

لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ إِلا أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ

“Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi perwakilan dengan meninggalkan orang-orang mukmin.barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allâh, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka.Dan Allâh memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya.Dan hanya kepada Allâh engkau kembali.”(QS. Ali Imran [3]: 28).

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 1:09 PTG delete

Perangai syaitan tu ada pada munafikun yang memuja kafir untuk menjatuhkan Islam bukan pada Ulamak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 1:49 PTG delete

Sitolol dan sivangang apa dia peduli sgt dgn kapir jd ketua mrk.Diangkat sebagai kaliPah ada ler...
Tak heran nasib mrk umpama hamba abdi kpd maharaja tokong.Nak membantah takut kena pancung...hehehe
Yang sekor puak gay lgbt nie mana reti hormat mufti.Wlpun simufti dah bagi saranan bersumpah laknat..dia akan cuba spin sana sini mcm gay tua.Rugi jer mufti tu mndpt ijazah kedoktoran tapi demi menyelamatkan pelaku maksiat sitolol berusaha mempertahankannya walau apa cara sekalipun.Sebagai bekas pengikut gay tua nie...klu dh jelas dia munafik jangan harap aku nak menatap mukanya kecuali dia bertaubat dan mengaku segala kesalahannya selain bersumpah laknat.TAPI rasanya tak akan mungkin...hehehe
Malam nie lps isyak kiranya nak mengeteh dgn rakan2 umno dan pas..sembang2 ttg masa depan ummah.

X-Reformis 98

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 3:23 PTG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Dr. Yusuf Al-Qaradhawi bukan ulama???

Al-Qaradashi bukan ulama???

Rachid Ganaushi siapa???

Munafikun ialah ulama macam Haji Hadi bersekongkol dengan syiah pembunuh dan perogol umat Islam Sunni!!!

Kau ni bodoh ke apa???

Perangai syaitan tu ada pada munafikun pemuja penyembah Saidina Ali dan Hussein macam Hadi buat kat syiahlah!!!

Cakap nak mewakili suara Islam, satu pun dalam majlis tu tak disebut untuk membela rakyat Syria membela apa???

Membodohkan ahli PAS yang memang sedia ada bodoh ada la!!!

Kau tu bodoh percaya jelah cakap orang bodoh!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 3:33 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Siapa yang meninggalkan orang mukmin???

Mukmin celup macam HAdi siapa taknak tinggalkan????

Sokong syiah tu mukmin ke???

Orang nak tahu Mukmin ke tak mukmin ikut cara Islam!!!

Kalau dah bersekongkol dengan syiah yang membunuh dan merogol umat Islam mukmin apa????

Ayat tu sebenarnya balik kepada kau, kalau dah menjual agama ikut kati mukmin apa???

Kalau dah anak tiri Najib buat filem lucah Hadi senyap-senyap sokong mukmin apa macam tu???

Kami ikut Dr Yusuf Al-Qaradhawi la!!!

Kami tak ikut HAdi yang bersekongkol dengan syiah!!!!

Kami ikut orang mukmin je!!! Kalau dah buat filem lucah pun Hadi diam, kami tak ikut penipu terang-terang macam ni!!!

Tulis ayat Al-Quran, nuzul ayat tak tahu, maklumlah belajar tak pandai, sekolah tak tinggi. Tu yang petik ikut suka tak sedar ayat larangan tuduh zina dan liwat tanpa saksi kenapa tak ikut???

Ada tak ayat Al-Quran membenarkan kita memfitnah???

Kau tu reka cerita filem lucah terlaris di Jepun filem lucah VIP Malaysia bila kau nak ikut Al-Quran???

Dah salah memfitnah tu minta maaf la!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 3:37 PTG delete

Yang bersekongkol dengan kafir tu apa pulak?

Kau tu yang bodoh dan bahlol, tiada pendirian macam puak LGBT.

Pemuja penyembah berhala dan kafirun ni yang kau agung-agung kan?

Kalau setakat duduk depan komputer didalam bilik yang sempit tak perlu la nak berhujah.

Orang bodoh je yang tunduk pada kafir dan penyembah berhala.

Mana pendirian kamu wahai bahlol?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 3:39 PTG delete

Syiah tu siapa? kafir ke?

Cuba jawab dulu soklan nih.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 3:45 PTG delete

Pas penyembah pemuja kafir DAP di Selangor. Bila nak angkat kaki berambus dari Selangor.

Mana pendirian kamu wahai walaun bahlol?

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 3:48 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Si tolol dan si bangang tu ialah kau!!!

Siapa maharaja tokong???

Siapa puak gay LGBT???

Kau reka fitnah lagi???

Kenapa kita kena buat benda yang tak wajib???

Mufti tu kata wajib ke bodoh???

Kalau wajib, bukan Anwar je, Najib Razak yang dituduh bermaksiat dengan penyanyi dan pelakon terkenal tahun 90an seruh dia sumpah laknat!!!

Datuk Mustapa Ali yang ada video seks dengan China Doll suruh dia bersumpah laknat!!!

Mokhtar Senik Dewan Ulama PAS Pahang dituduh bermaksiat dengan janda anak satu suruh dia sumpah laknat!!!

Nasruddin Hassan At-Tantawi suruh dia sumpah laknat tak tengok filem lucah di Germany lepas tu taknak bayar!!!

Macam kau cakap la, rugi jer mufti tu dapat ijazah kedoktoran tapi demi kau nak cover line sebab memfitnah, apasal kau tak suruh mereka semua sekali sumpah laknat???

Kau tu bukannya nak kebenaran!!! Kau tu bodoh fanatik parti sekolah tak tinggi!!! Sebagai bekas pengikut gay tua (sudah-sudahlah kau berbohong, masa kes Anwar tu umur kau baru 5 tahun x-reformis apa ingat semua orang percaya dengan kebodohan kau ke??), kau tak rasa ke kau buat fitnah terpilih???

Anwar kena, orang lain tak perlu pula ikut cakap mufti walaupun tak wajib???

Kan kau tu tunjuk diri kau bodoh!!!

Dah kau percaya sangat dengan sumpah laknat, kenapa kau tak tunjuk dulu kau bersumpah video lucah VIP MAlaysia jadi video lucah terlaris di Jepun!!!!

Kau buat maksiat memfitnah kau taknak pula sumpah laknat!!!

Kalau kau bukan munafik kau sumpahlah sekarang!!!

Kau mengeteh dengan rakan-rakan UMNO dan PAS memikirkan masa depan ummah pun buat apa???

Kau tu bangang!!! Ada pencuri kau ikut pencuri!!! Ada pembuat filem lucah kau ikut pembuat filem lucaj!!! Ada syiah kau ikut syiah!!!

Memang masa depan ummah kelam kat tangan kau!!!

Baik kau sumpah laknat dulu!!!

Kalau tak kau memang laknatullah!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 3:49 PTG delete

Betul kata walaun..mcm Pas kat Selangor le tuu..Jadi hamba abdi penyembah berhala kafir DAP dan liberal PKR. Apa ko rasa walaun tolol? Oren?

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 3:57 PTG delete

Bila aku bersekongkiol dengan orang kafir???

Kalau macam tu kau cakap la kenapa Hadi bersekongkol dengan MCA, MIC, Gerakan dan PPP???

Kau tu yang bodoh dan bahlol, tiada pendirian memfitnah orang LGBT sebab tak ada bukti!!!

Apa bukti kami pemuja penyembah berhala???

Kalau setakat nak tuduh kau pun pemuja penyembah berhala, UMNO, MCA, MIC, Gerakan dan PPP bun ada penyembah berhala!!!

Kau pemuja penyembah berhala lah macam gitu!!!

Siapa kata duduk depan komputer di dalam bilik yang sempit tak perlu berhujah???

Hujah pakai ilmu la bodoh!!!

Kalau sekolah tak tinggi macam kau ilmu apa yang kau ada???

Pendirian apa yang kau persoalkan aku???

Orang bodoh macam kau memang tunduk kepada orang kafir dan penyembah berhala, saidina Ali dan Hussein, bukan tunduk kepada ISlam!!!

Islam kata jangan mencuri, kalau Najib Razak mencuri harta rakyat kau orang UMNO dan PAS sokong kau ikut Islam ke???

Kalau anak tiri Najib buat filem lucah kau orang UMNO dan PAS sokong kau ikut Islam ke???

Kalau Hadi sokong syiah kau orang UMNO dan PAS sokong kau ikut Islam ke???

Kalau macam tu kaulah kafir laknat penyembah berhala tu!!!

Woi kafir laknat, mana pendirian kau???

Dah tak cukup bodoh lagi ke???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 4:04 PTG delete

Wahai bodoh,

Syiah ada 3 golongan.

Pertama Zaidiah biasanya di Yaman. Mereka cuma mengutamakan Saidina Ali.

Kedua Syiah Jaafariah dan Rafidhah (menolak).

Mereka banyak di Iran, Lubnan dan Iraq. Mereka ni kafir!!! Al-Quran mereka 17,000 ayat!!! Mereka mengkafirkan para sahabat termasuk Saidina Abu Bakar dan Saidatina Aisyah!!!

Ketiga Syiah Batiniah seperti Alawiyat dan Ismailiyat!!!

Mereka dah sampai menyembah Imam-imam mereka. Di Syira mereka kata Lailahailla Basyar!!!

Tak kafir ke???

Kau ingat aku macam kau ke beri bukti bodoh filem lucah terlaris di Jepun adalah video lucah VIP Malaysia???

Yang berpeluk dengan Hadi tu Zaidiah Yaman ke???

Woi bahlol, aku bukan bangang macam kau lah sekolah tak tinggi!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 4:39 PTG delete

Golongan LGBT ni tiada pendirian.

Yang hak dan yang batil ditelan bulat-bulat.

Tiada pemisahan diantara yang benar dan yang salah.

Mana pendirian kau bahlol?

Anwar ke Madey?

Bilamasa TGHA bersekongkol dengan MIC, Gerakan dan MCA?

Tapi kalau dengan kafir DAP semua Pakatan Haprak tunduk.

MCA, MIC dan Gerakan tiada kuasa untuk menundukkan UMNO, yang nampak hanya UMNO yang menundukkan kafir-kafir ni.

DAP penuh dengan rasuah dan kerosakan akhlak, tapi kafir ni jugak kau sanjung kan?

Puak LGBT ni Allah swt jadikan mereka lelaki tapi mereka nak jugak jadi lembut macam perempuan, yang tiada buah dada diadakannya, jalan pulak mengalahkan perempuan tapi bila nak marah suara tetiba jadi garau.

Kalau duduk dalam bilik sempit tak perlu nak memburukkan orang yang mempunyai pengalaman antarabangsa.

Suruh je KUIS tu lucutkan jawatan TGHA kalau rasa TGHA dah tersasar jauh.

Apa ada pada jawatan kalau pendirian dan prinsip yang ada digadaikan pada kafir.

Yusuf Al-Qardhawi pun pernah jugak bertemu dan bermesyuarat dengan pemimpin Yahudi dan pemimpin syiah, sebabnya itu Yusuf Qardawi bukan TGHA.

Kalau TGHA serba serbi tak kena, orang lain takpe asal jangan TGHA.

Pendirian aku senang je, jangan tunduk pada penyembah berhala dan kafirun.

Apa yang umno dan Najib lakukan ianya tiada kena mengena dengan Parti Islam SeMalaysia.

Sunni dan Syiah akhir nya akan bersatu bukan bersatu dengan kafir untuk menjatuhkan Islam.

Mana pendirian kamu wahai bahlol?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 4:44 PTG delete

Ingat bahlol, kau dah tuduh aku kafir, siapa yang nak selamatkan kau dari neraka jahannam kecuali Allah swt.

Hati kalau dah dikunci oleh Allah swt, tiada siapa yang boleh selamatkan kau.

LGBT pun akan neraka, kafir DAP pun akan ke neraka kalau mereka tidak bertaubat.

Tulis panjang-panjang lagi panjang dosa kamu bahlol, bertaubatlah sementara ada kesempatan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 4:53 PTG delete

Ada jugak Syiah yang masih Islam kan?

Habis tu yang kau merepek dan melolong nak marahkan TGHA tu kenapa? Pasal tak nak bersekongkol dengan DAP kan?

Bodoh dan bahlol lah kamu rupanya.

Kamu tahu apa mazhab individu yang berpeluk dengan TGHA?

Berpeluk dengan kafir halal ke?

Tunduk pada kafir halal ke?

LGBT tu halal ke?

Menuduh orang meliwat halal ke?

Bersubahat dengan pemfitnah liwat tu halal ke?

Golongan LGBT je yang tiada pendirian.

Woi bahlol belajar tinggi pun buat apa, tiada pendirian.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 4:58 PTG delete

Senang je, kalau Anwar taknak bersumpah laknat suruh je Madey mengaku bahawa semua tu fitnah.

Madey tak mahu mengaku ianya fitnah.

Anwar pun tak berani nak sumpah laknat.

Dua orang ni mesti ada satu kebenaran.

Mana pendirian kamu Anwar ke Madey?

Belajar tinggi2 tapi tiada prinsip macam puak LGBT.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 6:57 PTG delete

En. Tanpa Nama yang bodoh,

Boleh tak aku tunjukkan kau kebodohan kau??

Pertama kau cerita LGBT tak ada kaitan dengan aku!!!

Kedua apa kaitan LGBT dengan pendirian???

Nik Aziz dan Dr Yusuf Al-Qaradhawi ada pendirian!!!

Mereka kata ANwar tak bersalah!!! Tak ada bukti menunjukkan bahawa Anwar meliwat!!!

Mereka tak bersekongkol dengan orang yang zalim dan menganiayai orang lain!!!

Kau tu mereka-reka fitnah, mana bukti kau video lucah terlaris di Jepun video lucah VIP Malaysia??? Yang batil pun kau telan apa cerita kau???

Mana pendirian kau???

Yang dijemput oleh Syiah Iran selain Hadi adalah Ustaz Ahmad Awang, Ustaz Ghani Samsuddin dan Husam Musa kenapa mereka taknak pergi???

Mereka ni ada pendirian!!!

Bukan macam Hadi, dulu mengkafirkan UMNO sekarang tak ada pendirian pula!!!

Syiah bunuh umat Islam, siap sokong syiah!!! Bahlol kau ni sampai sekarang tak nampak!!!

Najib mencuri 2.6 billion pun sokong!!!

Mana pendirian HAdi cuba kau jawab???

Bila Hadi tunduk dengan UMNO, MIC, MCA, PPP dan Gerakan??? Sekarang la!!!

Yang bising membantah MCA dan MIC, yang dituduh menentang Islam DAP, itu tak bersekongkol ke???

Bila pula pakatan harapan tunduk dengan DAP??? Cuba kau beri bukti sikit???

Bila pula DAP penuh dengan rasuah dan rosak akhlak??? Mana bukti kau??? Kau nak cerita pasal banglo tak ada kolam ke??? Kau tunjukkan kepada aku sekarang apa fakta-fakta berkaitan banglo tu aku nak kaji sama ada rasuah ke atau dianiaya???

Di MAlaysia kalau curi 2.6 billion, SPRM kata ada kes, bank negara kata ada kes pejabat peguam negara boleh tutupkan kes!!!

Kalau kau tak ada pelajaran tak payahlah kata aku menuduh di bilik yang sempit sebab aku dudk di ruang tamu lepas tu aku memang kerja oversea dulu bukan macam kau macai kilang berlagak jadi pemikir ummah!!!

Orang macam aku tahu Hadi tu bodoh!!!

KAu bersyarah dengan aku pasal LGBT pun tak guna pasal aku bukan LGBT!!!

Baik kau bersyarah pasal fitnah kau menuduh orang LGBT!!!

Aku dah cakap dari dulu lagi, tak lama hayat HAdi di KUIS!!! Dapat jawatan pun atas recommendation Anwar!!! Lepas tu berlagak kata orang tak dengar dan tak nampak!!!! Dr Al-Qaradhawi bersyarah baru-baru ni bersemangat habis lagi membela orang Islam Syria!!!

Hadi sial tu satu kenyataan dia pun tak ada untuk membela rakyat Syria ulama apa macam tu???

Memang Hadi sial tu patut kena!!! Dia tak membela pun Sunni!!! Al-Qaradhawi jumpa waktu masih belum ada krisis!!! Hadi tak guna tu mana ada membela muslim???

Penyembah berhala ada dalam UMNO, MCA, MIC dan sebagainya. Apasal Hadi tunduk kepada mereka???

Ada, Najib kebas duit rakyat Hadi tetap sokong Najib!!! Anak tiri Najib buat filem lucah Hadi sial tu tetap sokong!!!

Sunni dan Syiah akhirnya tak akan bersatu kerana perbezaan bukan kerana furuq tetapi masalah akidah!!!

Kalau akidah dah sesat nak bersatu macam mana??? Kau nak bela sangat ni kau nak jadi kafir ke???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 7:02 PTG delete

Wahai syaitan,

Aku saja kata kau macam tu!!!

tuduh kau kafir laknat kau tahu marah tetapi kau menuduh Anwar gay tua kau reka-reka bukti cerita filem lucah terlaris di Jepun adalah video VIP MAlaysia tak apa???

Kau fitnah orang tak marah??? Kau nak fikir marah kau je???

Dosa-dosa kau memfitnah tu dah banyak sangat!!!

Kau tambah=tambah cerita pasal DAP lagi. Kau pun masuk neraka juga sebab memfitnah dan menafikan ayat-ayat Al-Quran!!!

Kau fitnah banyak-banyak pun orang tahu kau memfitnah!!! Dosa kau memang dah banyak!!!

Kalau tak takkan Allah laknat parti kau sebagai parti babi!!!

Perangai kau memang macam babi!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 7:10 PTG delete

Woi bahlol,

Sebab tu aku cakap kau bodoh!!!

Aku tanya tadi Hadi sial tu berpeluk dengan Zaidiah YAman ke???

Yang Hadi sial tu berpeluk dengan Syiah kafir lah bangang!!!

Syiah yang masa menang di Aleppo mengatakan bahawa kami dah menewaskan orang kafir (sunni)!!!

Masalah dia bukan peluk!!! Masalah dia peluk dengan pembunuh dan perogol muslim sunni!!!

Kau ni tak ada otak ke???

Aku tahu la kau tu tak berpelajaran, macai kilang je, tapi takkanlah benda-benda macam ni kau tak boleh fikir???

LEpas tu kau ni bodoh sangat la, siapa yang tunduk dengan orang kafir????

Kau tunjuk bukti????

Kau jangan nak cerita pasal video lucah terlaris di Jepun kau bukti tak ada, kau tu tak ada pelajaran jangan ingat semua orang tak ada pelajaran macam kau???

Kerajaan Pulau Pinang pun tak pernah halalkan LGBT yang kau ungkit benda yang tak ada apahal???

Menuduh liwat tu kau!!! Kau ni dah bodoh sangat ke tanya soalan tu pada aku. Memanglah haram!!! Tapi kau yang buat fitnah tu!!!

Woi bahlol yang tongong, bila kau nak sambung belajar ni!!!

KALAU KAU TU DAH TAK BERPELAJARAN, IQ PUN RENDAH, JANGAN CAKAP ORANG BAHLOL, KAU TU SERIBU KALI LEBIH BANGANG!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 7:22 PTG delete

SENANG JE, KAU PERGI BERSUMPAH LAKNAT DULU MENGATAKAN VIDEO LUCAH TERLARIS DI JEPUN ADALAH VIDEO LUCAH VIP MALAYSIA!!!!

DALAM AL-QURAN ADA MENGATAKAN BAHAWA AMAT BESAR DOSA ORANG YANG MENGATAKAN SESUATU YANG DIA TAK BUAT!!!

KAU MEMANG MANUSIA BERDOSA SEBAB TU KAU TAK BUAT TAPI SURUH ORANG BUAT!!!

MAHATHIR DAH MENGAKU TETAPI SEBAB DIPENGARUHI PEMIMPIN UMNO YANG KAU PUJA TU!!!

KAU KAN PUJA PENYEMBAH BERHALA UMNO, MCA DAN MIC!!!

KAU PUN TAK BERANI BERSUMPAH LAKNAT APA CERITA??? KAU LAH SUMPAH LAKNAT DULU!!!

PENDIRIAN AKU SAMA SEPERTI YANG DIUTARAKAN OLEH IMAM AL-GHAZALI, FIQH ALAWIYAT!!!

MANA KEUTAMAAN SEKARANG!!! BENDA YANG ORANG DAH BERMAAFAN TU KEUTAMAAN AKU KE???

KEUTAMAAN AKU SEKARANG IALAH KEKEJAMAN KEPADA RAKYAT SYRIA!!!

HADI SIAL TU NAMA JE ULAMA ADA DIA MEMBELA RAKYAT SYRIA MASA PERSIDANGAN DI IRAN???

KEUTAMAAN AKU JUGA IALAH KEBAJIKAN RAKYAT MALAYSIA!!! RAKYAT DAH KENA GST, BARANG NAIK HARGA, KENA MACAM-MACAM, LEPAS TU DUIT DAH DIHABISKAN OLEH NAJIB DI SAMPING BUAT FILEM LUCAH THE WOLF OF THE WALL STREET!!!

HADI SIAL KAU ADA FIKIR PASAL RAKYAT KE??? BARANG NAIK HARGA, MAKANAN NAIK HARGA, APA YANG SI SIAL TU FIKIRKAN???

KAU PUN SAMA JE SIAL, YANG KAU FIKIR PASAL UMMAH SANGAT TU APA YANG KAU FIKIR???

KAU NAK FIKIR APA, KAU TU BODOH, IMAM AL-GHAZALI PUYA FIQH ALAWIYAT PUN KAU TAK TAHU, NAK CERITA APA DENGAN ORANG BODOH MACAM KAU???

RASULULLAH PUN SURUH UMAT DIA BELAJAR SUPAYA TAK JADI BODOH!!!

YANG KAU BODOH SANGAT NI APA HAL???

KAU NI TAK ADA PELAJARANKAN???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 9:47 PTG delete

Anon 4:58
Kata tuan mmg benar....mahdey dan gay tua membuat rakyat jadi gila dgn cerita liwat.Sapa yg meliwat dan kena liwat sampai 1 malaysia jd tidak keruan.
Skrg mrk berdua dianggap dh comolot TETAPI dosa2 liwat tak pernah diterangkan apa sebenarnya berlaku kpd rakyat.
Maka...buatlah pengakuan tak pon bersumpah laknatlah.Wajib tak wajib ia utk mengetahui siapakah pendusta sebenar.
SUSAH SANGAT KERRRRR....TOLOL VANGANG!!!!!

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah



X-Reformis 98

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Disember 2016 10:50 PTG delete

En. Tanpa Nama,

TAk payahlah tulis sendiri sendiri jawab. Kau tu seorang je!!!

Tak payahlah kau nak tunjuk kau tu ada sokongan!!!

KAU CERITA BANYAK-BANYAK BUAT APA!!!!

ALLAH KATA AMAT BESAR DOSA ORANG YANG MENYURUH TETAPI DIA TAK BUAT!!!

SEKARANG SEBELUM KAU NAK SURUH ANWAR, NAJIB RAZAK, MUHYIDDIN YASSIN, NASRUDDIN HASSAN AT-TANTAWI, MUSTAPHA ALI DAN MOKHTAR SENIK (KETIGA-TIGA YANG TERAKHIR PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS) KAU SENDIRI BERSUMPAH LAKNAT BAHAWA DAKWAAN KAU VIDEO LUCAH TERLARIS DI JEPUN ADALAH VIDEO LUCAH VIP MALAYSIA!!!

KAU TAK PAYAH NAK PUSING-PUSING!!!

AKU IKUT AYAT KAU ... WAJIB TAK WAJIB IA UTK MENGETAHUI PENDUSTA SEBENAR.

SUSSAH SANGAT KERRRR....TOLOL VANGANG!!!!!

YANG PASTI HADI SIAL TU LAGI TERUK BERDUSTA!!!

CAKAP WAKIL KUIS RUPANYA PEMBOHONG!!!

MACAM KAU JUGALAH, PEMFITNAH TEGAR MASUK NERAKA KAFIR LAKNAT!!!!

KAHKAHAHKAHKAHKAHAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKKAHAKKKKTUIHHHH

MENGAKU X-REFORMIS TAPI MASA TU UMUR 5 TAHUN X-REFORMIS APA???

SEBENARNYA MACAI KERJA KILANG JE TU TAPI PENDUSTA TEGAR MENGAKU JURUTERA SEBAB MALU KERJA KILANG!!!

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAH!!!

LAKNATULLAH!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Disember 2016 11:48 PTG delete

Wahai Setan,

Yang tuduh Anwar tu Madey la bodoh, yang kau puja-puja tu, yang pernah hina Rasullullah saw.

Dan kau punya lah bodoh menyokong Madey macam takde akal la pulak.

Kau kena faham dulu fitnah terhadap Anwar dicipta oleh Madey yang kau puja tu, bodoh.

Rakyat ramai percaya dengan fitnah Madey, perkara ni kena faham betul-betul nanti generasi akan datang pun keliru, akan jadi sejarah ni bahalol.

Suruh Madey mintak maaf secara terbuka macam saranan Shaari Shungib, jangan kelirukan generasi yang mendatang akibat ketiadaan pendirian dan prinsip kau tu benggong.

Kau dah tuduh sedara semuslim kau kafir kau tanggunglah akibatnya nanti.

Hanya Allah saja lah yang dapat menyedarkan kau, SubhanAllah.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 12:10 PG delete

Bodoh tak faham bahasa, yang tuduh Anwar tu Madey, jangan jadi bodoh lagi.

Rakyat teramai percaya dengan fitnah yang direka oleh Madey.

Sejarah akan mengatakan Anwar adalah seorang peliwat atau sejarah akan menceritakan bahawa Madey lah yang memfitnah Anwar, mana satu nih? Tak keliru ke?

Takkan sejarah akan menceritakan Anwar difitnah oleh rakyat atau difitnah oleh pembangkang, atau dari seteru Anwar, ada akal bodoh jugak tak reti nak fikir.

Aku nak tanya kau, LGBT ni haram ke tak haram?

LGBT ni memang tiada pendirian, sebab apa?

Sebab mereka adalah lelaki yang lupa dengan pendirian mereka, mereka ni kaum sejenis.

Bahlol, PAS tiada sebarang ikatan dengan BN walau apa pun tuduhan yang kau lemparkan itu semua fitnah, kami dah bertahun dengan fitnah ni, masih tetap fitnah.

Kenapa baru sekarang ada krisis sunni-syiah?

Sedangkan syiah dah bertapak beribu tahun dulu.

Kenapa baru sekarang kita sibuk dengan syiah?

Biar KUIS lucut je jawatan TGHA, tiada apa dengan jawatan kalau pendirian dan prinsip digadaikan pada kafir yang menentang Islam.

TGHA boleh kemana saja dengan pendirian dan prinsipnya dan ianya boleh saja mewakili PAS, membawa suara pendokong PAS.

Itu hanya pendapat kau saja, tapi lain pula pendapat kami dan TGHA.

Islam akan tetap bersatu apabila tiba masanya nanti, ingat janji Allah swt.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 12:20 PG delete

Habis tu kau nak suruh THGA tunjuk bontot kat dia, bodoh banggang.

Ramai lagi ulamak sunni dan pemimpin Islam yang berpeluk dengan syiah dan dengan kafir pun ada kau tak sibuk pun bahlol.

Yang tuduh Anwar meliwat tu Madey lah bonggok, berapa kali nak cakap?

Sejarah pun akan keliru sebab kau takde pendirian.

Mana pemdirian kau bahlol?

Anwar meliwat ke Madey yang memfitnah?

Nyatakan pendirian kau sekarang bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 12:23 PG delete

Jangan cakap lagi, sila nyatakan pendirian kamu sekarang.

Madey atau Anwar?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 12:26 PG delete

Mana pendirian kamu? Cakap banyak tak guna.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 12:37 PG delete

Nampak sgt otak ko lembab...tolol
Mudah hilang ingatan mcm mahdey jugak..hehehe
Mgkin mulut ko bnyk mencarut dan mengata org spt pondan tua..
Aku tak pernah kata video paling laris lah..tolol
Klip2 gambar gay tua dlm majalah porno di jepun...cerita 4 tahun yg lps.Rakan ekspatriat dari jepun pernah ceritakan.
Majoriti rakyat kecuali puak lgbt masih tertanya2 kebenaran cerita liwat gay tua.
Maka mrk ingin tahu siapa yg benar antara mahdey dan gay tua?Persoalannya kenapa mrk tak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan setelah comolot.Adakah ia benar2 fitnah dpd mahdey atau gay tua mmg peliwat dan pendubur?????
Klu tiada pengakuan..apalah salah klu mrk bersumpah laknat utk menyatakan siapa pendusta.
SUSAH SANGAT KER TOLOLLLL!!!!

Klu tak...sampai bila2 pon 2 ekor manusia tu mmg sah munafik dan sukar dipercayai.Yang percaya pada mrk hanyalah puak yg cintakan lubang taik dan pengelap bontot dapigs dulu kini dan selamanya...
TERMASUK KO LAH TOLOL...
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 12:58 PG delete

Satu lagi...tolol
Saranan bersumpah laknat dituju khas buat gay tua oleh seorg mufti.
Memang tak wajib tapi klu aku rasa tak bersalah dgn segala tuduhan tersebut..wallahi..wabillahi..watallahi aku tak bersalah...
Buat apa takut nak lafazkan...
BETUL TAK NOBODY AKA TOLOL...
SUSAH SANGAT KERRR...TOLOL...

Masa najib dituduh berkomplot membunuh altantuya...nampak mcm benar cerita dimainkan oleh puak lgbt tetapi najib berani bersumpah laknat di 3 tempat dan masjid dgn mengatakan dia tak terlibat.Walau ada yg msh berprasangka sekurg2nya dia berani dan yakin tak terlibat dan bersalah.
Kenapa gay tua yg berpeluang membersihkan sedikit maruahnya takut bersumpah laknat?????
Adakah mahdey benar dan gay tua sah peliwat dan pendubur????!!!!

Tolol...selagi tiada pengakuan dpd mahdey dan sumpah laknat dpd gay tua...rakyat termasuk aku tak kisah dan khuatir mggelar mrk munafik.
Dan tak kesah pon ko kata kami membuat fitnah krn mrk lah punca sebenarnya yg meletakkan maruah mrk ke lubang taik.
TERMASUK KORANG PUAK LGBT YG CINTAKAN LOBANG TAIK....
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 1:10 PG delete

Tak pernah pulak dgr Ayahtollah Hadi dan geng lebai Parti Ajaran Syiah bersumpah laknat tk mkn duit haram 90juta rompakan terbesar duit rakyat msia. Ketua perompak dari parti United Menyamun Najib Organisation.

PAS hamba abdi kafir DAP dan liberal PKR di Selangor..apa pendirian walaun2 tolol?

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Disember 2016 2:49 PG delete

http://www.aplikasiduit.com/index.php?id=berbudiberbakti

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes