Terbaik!! : Parti Amanah Kubang Kerian anggap MP Kubang Kerian "hero rakyat"walaupun berbeza parti

Baihaqi menyertai perhimpunan aman Bersih 5 19 November lalu Baihaqi menyertai perhimpunan aman Bersih 5 19 November lalu
Amanah Kubang Kerian melahirkan rasa syukur kerana ahli parlimen kawasan itu, Baihaqi Atiqulllah belum 'hilang rasa' kepada keperitan hidup yang dideritai rakyat dengan bersama di perhimpunan aman Bersih 5 sabtu lalu.
"Beliau sepatutnya dinobatkan sebagai hero rakyat marhaen dan bukannya dilabel dengan gelaran buruk oleh golongan tertentu," kata Ketua Amanah Kawasan Kubang Kerian, Fauzi Mohamad ketika ditemui Malaysia Dateline malam tadi.
Walaupun berbeza parti katanya, semua pihak perlu besama dalam menghadapi penyelewengan dan penindasan terhadap rakyat.
"Kini percubaan memanipulasi pilihan raya sekali lagi cuba dibuat dengan terang-terangan selalu cadangan persempadanan baru pilihan raya oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
"Rakyat pula ditekan dengan kenaikan harga barangan keperluan asas yang amat menekan golongan rakyat terbanyak," katanya.
Kehadiran Baihaqi ke Bersih 5 katanya, memberi kelegaan kepada pengundi-pengundinya dulu bahawa beliau masih sanggup berjuang untuk rakyat dan bukan sekadar menjadi pak sanggup kepada kumpulan yang kini dilihat penjilat rejim rakus Datuk Seri Najib Razak.
Menurutnya usaha kumpulan golongan tertentu yang merangka pelbagai ikhtiar bagi menggagalkan Bersih 5, akhirnya memberi kefahaman kepada rakyat tentang siapa sebenar mereka.
"Mereka mahu buktikan mereka sedia lari dari bela rakyat tertindas demi untuk mendapat pujian dan habuan dari penguasa zalim.
"Ada pemimpin tertentu buat program bersih longkang, yang lain pula buat pertandingan bola jaring di hari rakyat marhaen seluruh negara berhimpun untuk suarakan rintihan kepada penguasa yang menindas," katanya.
Tapi katanya, penduduk Kubang Kerian merasa bangga kerana pemimpin yang mereka pilih masih belum beku hati dan perasaan terhadap derita rakyat.
"Insya Allah kita akan buat program khas untuk menghargai wakil rakyat kami yang jelas sanggup berkorban demi kesejahteraan rakyat," katanya.
Menurutnya, semangat kebangkitan rakyat Bersih 5 tidak berakhir 19 November.
"Kita akan bawa Bersih 5 turun ke akar umbi untuk diterjemah ke peti undi supaya perubahan kepada sebuah pentadibiran baru Malaysia yang adil dan bersih benar-benar menjadi kenyataan," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR 
Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

24 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
22 November 2016 6:23 PTG delete

Mendidih hati ketua lebai dan walaun2 jual agama kalo baca ni.kikiki

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 November 2016 10:19 PTG delete

Penyokong UMNO PAS kita tak habis-habis suruh rukuk bersama orang yang rukuk.

Adakah beliau mencadangkan menyamunlah bersama dengan orang yang menyamun???

Ataupun buat filem lucahlah bersama pembuat filem lucah???

Ataupun kebas duit lombong mangan lah bersama pengbas duit lombong mangan di Kelantan???

Tak ada kaitan!!! Pengikut Islam yang bodoh!!!

Kasi malu kaum je!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 November 2016 10:46 PTG delete

Salam semua,

Rasulullah bersabda, ketaatan kepada pemimpin hanya dalam perkara yang baik.

Maksudnya kalau Najib Razak buat maksiat kebas duit biaya filem lucah mana boleh taat!!!

Kalau Haji Hadi pun sokong NAjib Razak buat maksiat dengan Haji HAdi pun kita tak boleh taat!!!

Tapi ada mangkuk ni cadangkan suruh kita rukuk bersama orang yang rukuk bermaksud bermaksiat dengan orang yang melakukan maksiat???

Bodoh betul mangkuk tu!!! Nas yang tak ada kaitan diputar belitnya!!!

Dia ingat Islam ni agama boleh diputar-belit???

Dia ni nak jadi syiah ke apa???

Memang bodoh dia tu. Agak-agaknya lah geng perhimpunan merah, budak 19 tahun habis sekolah tak ada kerja dapatlah duit poket RM 50.00!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 November 2016 11:12 PTG delete

Rukuk lah bersama mereka yang rukuk, bukan tak biasa sembahyang beriman atau sembahyang Jumaat, sedara tak pernah rukuk ke bersama dengan orang2 PAS dan UMNO?

Takkan seluruh saf Jumaat semuanya orang2 PH?

Atau takkan pula sedara nak rukuk dengan Cina kafir DAP?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 November 2016 11:21 PTG delete

EN. Tanpa Nama,

Saya tanya, rukuklah bersama orang yang rukuk adakah bermaksud kalau DS Najib RAzak kebas duit kita pun ikut dia kebas duit???

Ataupun Haji HAdi nak kebas RM 10,000,000.00 bermaksud kita pun ikut dia kebas RM 10,000,000.00???

Ikut Islam macam mana??? Peristiwa halaf fudul. Sabda Rasulullah, aku pernah dibawa oleh bapa-bapa saudaraku bagi mengadakan halaf fudul bagi membela mereka yang dizalimi.

Yang kau DS Najib dan Haji HAdi buat maksiat apasal kau nak sokong dia???

Sebab dia rukuk??? Sebab dia sujud???

Tak ke bangang??? Kau dah menyalahi Islam!!!

Kau pergilah cari hadis ke atau ayat Al-Quran ke yang mengatakan walaupun DS NAjib buat maksiat, kau kena sokong dia kerana dia sujud dan rukuk!!!

Janganlah bangang sangat tara tu!!!

Takkan pula ENcik nak rukuk dengan bumiputra kafir UMNO???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 November 2016 11:29 PTG delete

Itu pendapat kamu, tak semestinya rukuk dan sujud bersama dengan orang2 umno dan orang2 pas kebas duit, kalau macam tu satu masjid la semuanya perompak dan pencuri.

Aku tanya kamu tak pernah sujud ke bersama2 orang2 umno dan orang2 pas?

Reply
avatar
Laura Jacobs
AUTHOR
22 November 2016 11:33 PTG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
avatar
Nobody
AUTHOR
22 November 2016 11:39 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Encik selama cakap kenapa ikut PAS dan UMNO sebab diorang rukuk dan sujud. Encik jangan bohong saya dah semak komen ENcik sebelum ni!!!

Saya kata DS NAjib kebas duit dan zalim kepada Rakyat, oleh itu saya tak boleh ikut UMNO sebab itu bukan sunnah Rasulullah ikut orang kebas duit!!!

Encik dah tahu DS NAjib kebas duit, orang UMNO sokong DS Najib kebas duit kenapa Encik nak sokong UMNO???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 12:04 PG delete

Kesian tgk walaun2 tolol lebai jual agama ni. Takde sape waima DAP sekalipun yg suruh ahli2 parti politik bermusuh sesama sendiri hingga tk boleh solat dan rukuk sama2.

Yg memulakan permusuhan2 ini adalah Hadi Awang dan lebai2 jual agama dlm Pas. Merekalah yg memecahbelahkan org Melayu dan mengkafirkan jutaan umat Islam dlm Umno.

Yg rakyat marah pemimpin2 atasan Pas yg nak bekerjasama dgn pemimpin dari parti penyamun negara. Ketuanya penyangak, perompak duit rakyat, penggadai harta negara, zalim dan menindas golongan marhaen.

Apa untungnya Islam bila parti jual agama dan parti jual bangsa nak bekerjasama?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 12:17 PG delete

Pernah tak rukuk dan sujud bersama dengan org2 PAS dan UMNO?

Jawab dulu soklan nih?

Bersama satu saf mungkin kamu bersebelahan dengan mereka.

Tak rasa ke mereka ni pencuri dan kebas duit?

Masjid2 banyak dibiayai oleh kerajaan dan pas juga ada banyak masjid persendirian, surau2 pas merata, kamu rukuk dan sujud kat mana?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 12:20 PG delete

Memang benar mereka rukuk dan sujud macam kita tapi mereka bukan dari golongan penyembah berhala.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
23 November 2016 12:42 PG delete

En. Tanpa Nama,

Itulah kalau tak ikut ajaran ISlam!!!

Saya dah tulis di atas, peristiwa halaf fudul!!! Pergilah semak kalau rasa tak betul!!!

Kita kena membantu orang yang dizalimi walaupun mereka bukan Islam!!!

Kita kena menentang orang yang zalim walaupun dia Islam!!!

Yang Encik ni sampai sekarang nak membantah, nak juga bersama pihak yang zalim, menganiayai Rakyat, membiayai filem lucah dan merompak duit rakyat apahal???

Tak kisahlah golongan apapun tetapi Islam kata jangan bersama orang yang zalim!!!

Penyembah berhala yang disebutnya, penyembah duit RM 10,000,000.00 kenapa tak sebut???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
23 November 2016 12:51 PG delete

En. Tanpa Nama,

Kenapa menyokong orang zalim yang buat maksiat walaupun dia rukuk dan sujud???

Saya tanya soalan ini dulu jadi jawab soalan saya dulu.

Tak rasa ke mereka berketuakan pencuri dan penyamun???

Masjid2 banyak juga dibiayai oleh kerajaan DAP pulau pinang, kalau ENcik di Pulau Pinang rukuk dan sujud di mana???

Janganlah buat hujah bodoh macam tu!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 8:00 PG delete

Bantu membantu memang dituntut oleh Islam, walau pun mereka bukan Islam.

Bantu mereka apa yang perlu je bukan bantu mereka melakukan kerosakan terhadap Islam.

Pemimpin zalim memang dah lama bersarang dalam kerajaan.

Dulu kezaliman Madey tiada tolok banding di Malaysia ni, kini Madey dah keluar dari UMNO dan segala kezaliman yang telah beliau lakukan amat mudah dimaafkan oleh pembangkang.

Mana tahu di tahun-tahun akan datang Najib pun ikut langkah Madey.

Keluar dari UMNO masuk pembangkang, masa tu semua kezaliman Najib dilupakan oleh pembangkang sebab matlamatnya sama iaitu menjatuhkan UMNO.

Tapi yang pasti bila tiba masa rukuk dan sujud mereka akan rukuk dan sujud bersama walaupun mereka dari UMNO dan PAS.

Bukan rukuk dan sujud bersama penyembah berhala.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 8:42 PG delete

Di Selangor, Pas dan walaun2 tolol lebai jual agama rukuk dan sujud bersama penyembah berhala boleh pulak ye? Tak salah pulak ye?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
23 November 2016 9:05 PG delete

En. Tanpa Nama,

Jangan jadi bodoh!!!

Encik bukan peserta himpunan merah kan, kalau tak mungkin Encik ni berusia 19 tahun tak ada kerja sebab ekonomi DS Najib Razak dan UMNO/BN lingkupkan sanggup jual maruah sebab RM 50.00?

KAlau nak berdebat pun, jangan guna hujah tak boleh pakai!!!

Siapa kata bantu rakyat apa yang perlu je tak kisahlah meraka tu Islam ke bukan Islam???

Adakah Encik mencadangkan bahawa kalau orang tu OKU beri je RM300.00 habis cerita sebab itu je yang dia perlu!!!

Itu bodoh namanya!!! OKU pun nak hidup selesa!!! Rakyat ni bukan manusia ke???

Kerajaan bagi bantuan cukup ke selama ni???

Sudah-sudahlah hujah bodoh macam tu!!!

Pemimpin zalim memang ada dalam kerajaan??? Mengaku pun!!! Kenapa nak bersekongkol dengan pemimpin zalim??? Nak masuk neraka ke???

Hujah bodoh lagi!!!

Tun Mahathir zalim. DS Najib lagi zalim!!! Tun Mahathir ada tak membiayai filem lucah??? Tun Dr Mahathir ada tak mengalami duit hilang berbillion ringgit??? Tun Dr Mahathir pernah tak hutang negara tak boleh bayar???

Hutang Malaysia kerajaan dah sangkut nak bayar tau!!!

Kerajan DS Najib tak mampu bayar hutang potong subsidi tetapi kenakan cukai tambahan, perniagaan banyak tutup, sebab Tun Mahathir zalim sanggup sokong DS Najib yang jauh lebih zalim. Tak ke bodoh sangat tu???

Mana tau di tahun-tahun akan datang Najib pun ikut langkah Mahathir???

Kalau macam tu bolehlah kita cakap mana tau di tahun-tahun akan datang Najib jadi penyembah berhala???

Hujah bodoh lagi. Saidina Umar al-Khattab kata kita berhukum dengan apa yang kita nampak!!!

UMNO kalau jatuh pun pergi mamposlah yang penting rakyat tak ditindas!!! Apasal, jatuhkan UMNO berdosa ke???

TApi yang pastinya bila tiba waktu rukuk dan sujud mereka akan rukuk dan sujud bersama walaupun mereka daripada PKR, AManah, Bersatu mahupun DAP!!! DAP ada orang ISlam tau jadi jangan buat hujah bodoh lagi macam ni!!!

NAjib Razak kebas duit rakyat buat filem lucah, penyembah berhala je ke yang kena bala, kita yang sujud dan rukuk ni tak kena bala sekali ke???

Apa punya hujah lah bodoh sangat ni!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
23 November 2016 9:16 PG delete

En. Tanpa Nama,

Lupa. Encik kata bukan bantu mereka melakukan kerosakan terhadap Islam!!!

Kita tengok kerajaan DS Najib RAzak dulu.

Membiayai filem lucah bukan kerosakan terhadap Islam ke???

Kebas duit rakyat bukan kerosakan terhadap Islam ke???

Habis jual tanah-tanah kerajaan dan harta negara bukan kerosakan terhadap Islam ke???

Hutang lagi keliling pinggang bukan kerosakan terhadap Islam ke???

Islam adalah satu cara hidup tau!!!

Jadi bukan membantu melakukan kerosakan terhadap Islam maksudnya jangan bantu Najib RAzak biaya filem lucah lagi!!!

Hujah pun tak cerdik bila lah budak ni nak jadi pandai sikit!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 3:42 PTG delete

Mudah je soklan aku ni, tulis panjang2 buang masa jugak, kamu sujud dan rukuk kat masjid mana setiap Jumaat? kat surau mana kamu sujud dan rukuk pada setiap waktu?

Kalau dah boleh rukuk dan sujud bersama UMNO, PKR, PAS dan PAN, itu menunjukkan bahawa kita ni semua muslim yang dari dulu lagi sentiasa bersatu.

Imam mungkin dari UMNO, bilal mungkin dari PKR dan makmum pulak berbagai-bagai fahaman politik.

Dari takbiratul ihram sehingga salam terakhir, wirid, zikir dan menadah doa bersama, UMNO doakan PAN, PKR doakan PAS dan PAS doakan PAN juga.

Aku doakan kamu, kamu juga doakan aku, adakah doa aku dan doa mereka sia-sia kerana mereka itu adalah orang2 UMNO dan PAS?



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 3:57 PTG delete

Tak betul kamu meletakkan kesalahan individu pada semua kerajaan dan parti memerintah.

Bukan semuanya silap, masih ramai lagi yang berakhlak mulia dan jujur dalam UMNO.

Sampai masanya kamu rukuk dan sujud jugak dengan mereka walaupun kamu tahu imam tu dari UMNO.

Takkan pulak kita nak rukuk dan sujud dengan kafir harbi DAP, penyembah berhala.

Betulkan?

Itulah cara hidup Islam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 4:24 PTG delete

Soklan ni kamu kena tanya makmun, bilal2 dan imam2 dimasjid2 dan surau2 atau orang2 muslimah yang berdiam diri.

Sebelum kamu mula untuk rukuk dan sujud bersama mereka kamu tanya mereka dulu kenapa kamu sokong pemimpin zalim?

Ataupun sebelum Khutbah Jumaat sebelum Khatib naik keatas mimbar kamu boleh bagi sedikit penerangan kepada mereka semua, kenapa mereka menyokong pemimpin zalim?

Kalau setakat aku je kat sini tiada apa pun. Buang masa je, takkan bertambah pun sokongan pada pembangkang.

Kalau pembangkang betul2 nakkan kuasa sebenar disurau2 dan dimasjid2 lah tempatnya, bukan berkomentar dan membuang masa kat sini. Tiada pulangan.

Kalau aku di Pulau Pinang aku bermusafir, aku akan ada 2 atau 3 individu bersama aku.

Apabila bermusafir kita kena lantik salah seorang jadi ketua diantara kita, siapa yang lebih layak untuk menjadi imam.

Aku tetap rukuk dan sujud bersama makmun di Masjid Pulau Pinang pasal aku tahu mereka pun rukuk dan sujud bersama menyembah tuhan yang maha ESA iatu Allah SWT dan mereka bukanlah dari golongan penyembah berhala.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 4:32 PTG delete

Bilamasa pulak kafir harbi rukuk dan sujud bersama mukmin di Selangor?

Mereka penyembah berhala mereka tidak akan rukuk dan sujud kepada Allah SWT.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 6:36 PTG delete

Kesiannya tgk walaun tolol lebai jual agama..sape yg bermusuhan selama ni? Pemimpin2 Pas yg menghasut dan memecahbelah org melayu. Dulu kafirkan jutaan melayu Umno. Lps kenyang dedak ketua penyamun, lebai2 jual agama buat u turn. Jilat ludah sendiri.

Skrg serang Amanah dan Bersatu pulak yg majoritinya org mukmin. Umno parti penyamun dah jd parti malaikat pulak utk lebai2 jual agama. kahkahkah

Masjid rumah Allah bkn milik mana2 parti politik. Apa ke sengal bangang walaun lebai jual agama ni.

Kalau umat Islam melawat negara kafir pun banyak je masjid2 terbuka utk mana2 muslim tak kira apa bangsa utk solat.

Yg walaun tolol nak kaitkan rukuk dan sujud atas dasar fahaman politik tak ke sesat dan bodoh namanya.

Kau yg solat bkn nya Pas atau Umno yg dpt pahala.Patutlah org panggil Pas Parti Ajaran Syaitan jual agama. Umno penyamun Utk Melayu No Otak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 November 2016 6:45 PTG delete

Pas kata PR dan PH didominasi oleh kafir harbi DAP. Dah tahu mcm tu Pas takde maruah ke berketuakan DAP di Selangor. Takkan nak tunggu PKR dan DAP halau dari kerajaan negeri. Angkat kaki sendiri belahlah. Drp terus mkn elaun dan gaji haram kerajaan sekular liberal.

Pas dan walaun2 tolol lebai jual agama penyembah tokong di Selangor.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 November 2016 9:06 PTG delete

Mb selangor dpd dapigs ker???

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes