Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, November 30, 2016

Panas!! : Ramai lagi pemimpin Umno Kedah sertai Amanah menjelang PRU14

Asmirul Anuar Aris Asmirul Anuar ArisTidak dapat dinafikan ramai lagi pimpinan Umno Kedah akan meninggalkan parti tersebut menjelangnya pilihan raya umum ke 14 yang akan datang, kata Ketua Pemuda Parti Amanah Kedah Asmirul Anuar Aris.
Beliau berkata, walaupun sebelum ini ramai bekas pimpinan Umno dari pelbagai peringkat dan sayap telah menyertai Parti Bersatu Pribumi Malaysia (PPBM) di Kedah, kejutan ini mampu menggoncang kedudukan Umno tidak lama lagi.
"Terdapat beberapa lagi tokoh Umno yang amat disegani di Kedah telah pun menyatakan hasrat mereka untuk meninggalkan Umno tidak lama lagi.
"Cumanya masa yang akan menentukan untuk mereka mengisytiharkan diri menyertai komponen Pakatan Harapan di Kedah.
"Saya optimis bukan saja tokoh-tokoh yang berpengaruh akan meninggalkan Umno Kedah, sebaliknya penyokong mereka juga akan turut serta, " jelasnya lagi.
Asmirul juga berkata antara pimpinan yang akan meninggalkan Umno merupakan tokoh yang mempunyai pengaruh.
"Mereka ini memilki kriteria kepimpinan yang menjadi pilihan rakyat.
"Salah seorang dari pimpinan ini adalah dari Bahagian Baling yang turut akan menyertai Bersatu tidak lama lagi.
"Keberanian mereka meninggalkan Umno membuktikan bahawa Umno sudah tidak lagi relevan untuk membela nasib orang Melayu dan juga rakyat di Kedah, " tegasnya lagi.
Malah katanya, pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang semakin lemah dan terpalit dengan pelbagai dakwaan skandal menjadi punca ramai yang akan meninggalkan Umno tidak lama lagi.
Tambah Asmirul lagi, hilangnya keyakinan mereka terhadap kepimpinan Najib turut mempengaruhi tindakan yang diambil walaupun ramai antara tokoh-tokoh tersebut adalah orang yang berpengaruh di Baling dan juga Kedah.
"Pengaruh yang ada pada Tun Mahathir sebagai pemimpin telah masak dengan sepak terjang Umno Kedah juga mempengaruhi sokongan yang diambil oleh pimpinan tersebut kali ini.
"Selain itu sokongan yang ada pada Datuk Seri Mukhriz sebagai bekas Menteri Besar Kedah yang disegani dan dekat dengan 'grass root' Umno juga menjadi faktor kepada sokongan yang akan menjadi realiti tidak lama lagi.
"Kejutan ini nanti akan memberi satu tamparan hebat bukan saja kepada kepimpinan Umno Kedah, tetapi juga kepada kepimpinan Najib yang penuh dengan seribu satu macam persoalan yang meragukan, " ujarnya lagi.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for BANNER TONE EXCEL

7 ulasan:

  1. Org umno masuk bersatu.org pas masuk amanah...lama kelamaan pupuslah umno dan pas..blh demam tuan aji pesideng kalau mcmni...baik rembat balak habis2an sebelum pru14..

    BalasPadam
  2. Polong lebai jual agama akan lebih meracau bila terbaca artikel nih..kahkahkah

    BalasPadam
  3. Nie bukan husam tugu sedang bermimpikah??
    Kahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mimpi walaun merompak balak kelantanla.apa lg.Kahkahkah

      Padam
    2. mari merompak balak dan menindas org asli bersama parti olalamak jual agama Pas.

      takbir!

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...