Bersih5.0 : Himpunan Bersih 5 paling berjaya

Himpunan Bersih 5 dianggap paling berjaya kerana disertai pelbagai kaum di negera ini.Himpunan Bersih 5 dianggap paling berjaya kerana disertai pelbagai kaum di negera ini.


Perhimpunan Bersih 5 adalah yang paling berjaya diadakan dengan rakyat Malaysia pelbagai kaum keluar beramai-ramai untuk menyertai perhimpunan ini.

Demikian kata Penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa ketika memberikan ucapan di perhimpunan kali ini.

Menurut beliau, walaupun rakyat ditakutkan serta diugut oleh kumpulan baju merah, tetapi sambutan tetap amat menggalakan.

Pandangan Husam turut dikongsi oleh ramai peserta perhimpunan Bersih hari ini.
Bagi mereka, himpunan kali ini jauh lebih baik dari Bersih 4 sekurang-kurangnya kerana lebih ramai muka Melayu kelihatan dalam himpunan kali ini.

Perhimpunan Bersih 5 ini turut dihadiri oleh pemimpin utama pembangkang termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad.

Turut serta adalah beberapa pimpinan tertinggi Parti Amanah Negara, PKR, DAP dan juga Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Antara pemimpin Amanah yang hadir adalah penasihatnya, Ustaz Ahmad Awang dan presidennya Tuan Haji Mohamad Sabu dan lain-lain.

Perhimpunan Bersih tahun ini menyaksi kelainan yang amat ketara apabila orang Melayu turun dengan ramai dalam perhimpunan ini berbanding dengan perhimpunan Bersih 4.

Pelbagai pihak memberikan angka masing-masing tentang jumlah penyertaan kali ini dari serendah 20,000 sehingga ke angka seratus ribu peserta.

Ia disifatkan sebagai antara himpunan Bersih paling berjaya menghimpunkan orang ramai khasnya orang Melayu walaupun diboikot oleh sebuah parti Islam.

Perhimpunan kali ini dikatakan semakin panas apabila geng baju merah yang ditaja oleh sebuah parti politik turut berhimpun kali ini.

Bagaimanapun ekoran pemimpin mereka Datuk Seri Jamal Yunus ditangkap oleh polis menjelang himpunan ini, geng baju merah seolah-olah hilang hala tuju dalam perhimpunan ini.

Mereka hanya mundar mandir dari Sogo ke PWTC tanpa hala tuju yang jelas.

mdl

IKLAN BERBAYAR
Image result for banner iklan tone excel

Previous
Next Post »

30 ulasan

Write ulasan
Nobody
AUTHOR
20 November 2016 9:38 PTG delete

Salam semua,

Sekarang ni bukan hanya YB Dato' Mahfuz Omar, ada lagi beberapa Ahli Parlimen PAS menyertai Bersih 5!!!

Secara perlahan-lahan, ramai ahli-ahli parlimen PAS yang sudah menyedari kemungkaran Haji Hadi dan PAS!!!!

Tetapi apakan daya, ada penyokong PAS macam ni punya bodoh, punya banyak topik dalam dunia ni yang disibuk nya Gay Tua!!!

Yang disebutnya Anwar dan peguam-peguamnya tak boleh jawab soalan Tan Sri Shafie (si bodoh tu kata Datuk, punyalah bodoh, Tan Sri lah bahlol) cerita mana dia reka ni???

Nak tunjuk pandai sangat ada air mani 4cm, sebutkan hansard mahkamah yang kata perdebatan berkenaan air mani 4cm yang Tan Sri Shafie tuduh Anwar dan barisan peguam tak boleh jawab???

Bukti tu exhibit yang mana???

Anwar dituduh di bawah seksyen apa???

Dah orang nasihatkan jangan sebarkan fitnah, ini termasuk dalam kes hudud, dosa besar dan dilarang di dalam Al-Quran,surah An-Nur ayat 4, masih nak buat dosa-dosa besar!!!

Dah orang nasihat masih nak buat kerja-kerja bodoh!!! KAn dah nampak bodoh!!! Bodoh punya budak!!! Kau ni umur berapa??? 19 tahun, kerja tetap tak ada ke yang bodoh sangat ni???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 November 2016 10:51 PTG delete

Admin, secara jujurnya berapa ramai peserta bersih 5.0 kali ini dan berapa ramai peserta Melayu?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 12:08 PG delete

Demo Bersih 4 dan 5 berjalan lebih lancar dan aman tanpa kehadiran Pas dan provokasi Umno. Kaum berbilang bangsa dan agama bersatu padu bergabung tenaga tanpa peralatkan agama masing2.

Bersatu dah ganti Pas sbg parti org melayu dlm PH. Pas Parti Angkuh Sombong boleh melingkup di PRU14. Aamiin..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 12:12 PG delete

Gambar2 lautan manusia berbaju kuning membuatkan hati macai2 bodoh ketua penyamun dan walaun2 tolol lebai jual agama semakin tak senang duduk mcm cacing kepanasan.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 12:32 PG delete

20 ribu yg hadir, semuanya PAN.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 12:42 PG delete

En. Tanpa Nama,

Kiraan terbaru menunjukkan lebih 200,000 peserta!!! Apa cerita unit amal???

Reply
avatar
21 November 2016 12:59 PG delete

Kehadiran kali melayu menìngkat bersih kali ini..dengarnya 30%. Cuba fikir.. kehadiran meningkat tu... boleh lena ke pimpinan pas..kalau seandai bersih 6 terjadi.. peningkatan melayu lebih 50%.. sah2 byk mp dan dun pas melompat...

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 1:18 PG delete

En. Tanpa Nama,

Kiraan terbaru menunjukkan lebih 200,000 peserta!!! Apa cerita unit amal???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 7:44 PG delete

Macamana boleh kata 200 ribu? Nak sedapkan hati? Berapa ramai Melayu?

Banyak gambar menunjukkan majoritinya Cina.

Mahathir ajak rakyat mengubah dan membaiki segala kerosakan yang telah beliau lakukan selama 22 tahun, Mahathir bijak hijack pembangkang.

Lihat kekejaman Mahathir pada era reformasi 1998, takkan begitu mudah boleh lupa.
( lihat youtube " era reformasi 1998 " )

Rakyat hanya diperbodohkan.

Najib dah hantar notis perletakan jawatan?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 7:52 PG delete

Takkan pembangkang nak harapkan bersih untuk tawan putrajaya?

Kalau macam ni tunggu bersih 10 atau 15 baru boleh tawan putrajaya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 7:53 PG delete

Tak logik 200 ribu tu, lebih lagi 500 ribu la baru logik....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 7:58 PG delete

Unit Amal duduk kat rumah ler, kan peserta dah ramai 500 ribu tu...angka 200 tu belum boleh memuaskan hati...letak la 500 ribu...kahkahkah

Kamu kata 200 ribu, aku kata 500 ribu, baru nampak angka tu gempak.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 8:00 PG delete

En. TAnpa Nama,

Ketika Pilihanraya Umum 1986, PAs tinggal 1 kerusi parlimen tau!!!

Satu-satunya ahli parlimen PAS adalah almarhum Nik Aziz!!!

Apa pentingnya ada kuasa???

Dulu penceramah PAs bebas ke nak berceramah di Selangor, Pulau Pinang hatta di KElantan pun???

Banyak perkara kebajikan yang kita boleh buat yang dulu tak dibenarkan pun!!!

Sejak ada reformasi dan Bersih, berapa banyak kerusi Parlimen PAS menang???

Itupun Haji Hadi sabotaj keluarkan watikah khas calon akhirnya banyak kerusi PR kalah!!!

Jadi takkanlah pembangkang nak harapkan bersih sahaja nak tawan Putrajaya tetapi kalau duduk mengangkang di rumah memang tak boleh diharap!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 8:02 PG delete

Itulah, unit amal tak ada macam mana nak kira tak???

Yang nyatanya, PAS kalau dalam hati masih ada taman dengan UMNO pergilah, rakyat tak hairan!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 8:06 PG delete

Hadis Rasulullah barang siapa melihat kemungkaran maka hendaklah dia mencegah dengan tangan, kalau tak mampu cegahlah dengan lisan, kalau tak mampu cegahlah dengan hati, itulah selemah-lemah iman!!!

Kalau dah duduk goyang telur kat rumah je siap sokong kemungkaran DS Najib Razak biayai filem lucah, kenakan GST rakyat tak ada duit nak makan, itu entah-entah dah tak ada iman!!!

Mana cinta kepada Rasulullah??? HAdis RAsulullah pun taknak ikut!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 8:25 PG delete

En. Tanpa Nama,

Kau kiralah satu persatu gambar tu!!!

Daripada gambar di Bangsar, gambar di masjid India, depan MAsjid Jamek, KL Sentral sampailah ke dataran KLCC!!! Lepas tu kau kira Melayu berapa, CIna berapa dan India berapa!!!

Lepas tu, mengikut Saidina Umar, kita menghukum dengan apa yang kita nampak!!!

Kau tak pergi Bersih mana kau tahu, ikut jelah cerita blog-blog pro PAS, membohong jelah macam kau juga lah, air mani sedalam 4cm, benda yang tak ada di mahkamah kau ada-adakan!!! Kenapa kau nak berbohong??? KAu dah tak ada hujah ke???

Mahathir ajak mengubah dan memperbaiki segala kerosakan yang dia buat??? Bukan semua benda yang dia buat tak elok, tetapi kalau dia ajak betulkan apa yang rosak betullah apa yang dia buat!!!

Sekarang benda yang ditambah rosak oleh DS NAjib PAS taknak betulkan, itulah yang lebih memperbodohkan rakyat!!!

Haji Hadi dah jawab ke isu lombong mangan nak makan duit haram RM 10,000,000.00 untuk 50 bulan???

Kalau betul kau cinta Rasulullah, kau pergi berdemo kepada Haji Hadi agak-agak dia letak jawatan tak???

Tetapi demonstrasi dibenarkan Islam!!! Ahli PArlimen dan ADUN PAS pun ada yang sertai Bersih sekarang sebab dah taknak bersubahat dengan kemungkaran Haji Hadi!!!

KAta Rasulullah, kalau Fatimah mencuri aku potong tangan dia.

Kata kau, kalau Haji HAdi betul-betul kebas duit lombong mangan pun tak apa sebab dia Melayu dan Presiden PAs begitu???

Kata kau DS Najib kebas duit rakyat dan biayai filem lucah the Wolf of Wall Street pun tak apa sebab dia Melayu dan Islam begitu???

Buat apa kau minta Najib letak jawatan??? Kau kan sokong Najib!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 8:54 PG delete

PH masih gagal membawa Melayu menguningkan bandaraya KL, tiada sambutan dari Melayu.

Pemandangan di Bersih 5 seolah-olah kita berada di Guangzhou ataupun di Beijing di benua China.

Semua kawasan didomonasi oleh kaum Cina, kemana pergi Melayu?

Jumlah peserta bukan ukuran tapi penyertaan Melayu hanya 30% je.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 9:00 PG delete

Bukan Najib je yang buat mungkar malah ramai pemimpin dikalangan PH yang rosak akhlak, elok bawa juga hadis Rasulullah saw kepada mereka.

Kamu lagi la teruk hanya guna hadis pada orang yang kamu benci, hadis Rasulullah saw bukan untuk orang2 tertentu je.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 9:02 PG delete

Elok juga PAS bekerjasama dengan UMNO mereka pun tergolong dalam golongan mereka rukuk dan sujud.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 9:07 PG delete

Itu semua cerita lama, kami amat faham dengan perjuangan PAS.

Bukan kerusi yang menjadi agenda utama PAS, ada lagi perkara yang lebih utama yang perlu diperjuangkan. Kami amat memahami.

Reformasi bersama DSAI sudah jadi kenangan bagi kami.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 9:42 PG delete

En. Tanpa Nama,

Siapa kata saya guna hadis kepada orang yang saya benci sahaja???

Encik saya tak benci pun saya nasihatkan jangan menuduh zina atau liwat tanpa bukti yang cukup, apa ENcik buat, memperolokkan lagi seolah-olah ayat AL-Quran tu tak ada makna pada Encik???

Saya cabar Encik tunjukkan bukti yang dijawab air mani sedalam 4cm yang tak ada pun dalam kes mahkamah, apa cerita??? Tak cukup-cukup ke memfitnah???

Mana pemimpin PH yang rosak akhlak??? Tak semua pemimpin baik termasuk Haji Hadi nampak alim rupanya kuat makan duit haram!!!

Tetapi adakah dosa mereka melibatkan rakyat???

Itulah, lain kali kalau tak cukup ilmu pergilah menuntut ilmu, contohnya fiqh alawiyat oleh Imam Al-Ghazali, jangan asyik menuduh je!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 9:54 PG delete

En. Tanpa Nama,

Ada beberapa panduan yang Islam beri berkenaan hal ni.

Satu ialah ayat Al-Quran, satu daripada Rasulullah dan satu lagi daripada Saidina Umar.

Rasulullah dulu, kan Encik cintakan Rasulullah!!!

Hati-hati dengan doa orang yang dizalimi sebab doa mereka tidak ada hijab dengan Allah walaupun mereka bukan Islam!!!

Quran kata jangan cenderung kepada orang yang zalim kelak terkena percikan api neraka!!!

Saidina Umar kata sembahyang sahaja tak cukup!! Panjang ceritanya, lain kali kita bahaskan.

Jadi kesimpulannya, rukuk dan sujud je tak cukup, kalau dia zalim jangan cenderung dengan dia dan bersama orang yang dizalimi walaupun dia bukan Islam!!!

Mana kau belajar agama ni yang buta kayu sangat ni???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 9:57 PG delete

En. Tanpa Nama,

Bukan kerusi yang menjadi agenda utama PAS, ada lagi perkara lebih utama yang perlu diperjuangkan iaitu lombong mangan komisyen RM 10,000,000.00 untuk 50 bulan hahhahahahha!!!

Kami pun amat memahami!!!

Reformasi bersama DSAI sudah menjadi kenangan sebab sekarang bersekongkol dengan pembiaya filem lucah!!!

Apa punya bodohlah alasan!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 10:07 PG delete

En. TAnpa Nama,

Apa pulak!!! Kalau dah tak datang tu dengar pulak cerita geng merah memanglah tak ada sambutan Melayu!!!

Pergi check dalam blog cananglahnie contohnya, ada video masa ditanya kenapa datang perhimpunan merah? Budak tu kata nak menjawab fitnah Bersih kepada Merah??? Wartawan tanya apa yang BErsih fitnah apa??? Tak boleh jawab!!! Punyalah bodoh!!!

Samalah Encik kalau nak tahu siapa yang pakai PAk Arab tu, Cina ke Melayu???

Siapa orang tua yang geng merah paksa pakai baju merah??? (Bodoh punya merah dengan orang tua bolehlah!!!) Melayu!!!

Dah tu???

Jumlah peserta bukan ukuran, penyertaan Melayu bukan ukuran, tetapi perjuangan melepaskan Rakyat yang dizalimi!!!

Al-Quran kata jangan cenderung kepada orang yang zalim bukan kalau dia rukuk dan sujud je kena ikut!!!

Bodoh lah macam tu!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 11:15 PG delete

Kamu ni bodoh ke apa? Bila masa aku fitnah DSAI?

Kalau betul nak bawa hadis dan ayat-ayat Al-Quran, sila bawa satu ayat pada kafir DAPigs bahawa Allah swt melarang umat manusia makan babi.


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 11:22 PG delete

Aku copy paste ayat MSO, Pemandangan di bersih semalam seolah-olah kita berada di Guangzhou dan di Beijing di benua China.

Kamu kenal siapa MSO?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 1:03 PTG delete

Jumlah org2 melayu yg hadir Bersih5 lebihkurang je dgn bilangan yg hadir Bersih 1-3 masa Pas ikut serta. Yg bezanya Bersih 4 dan 5 kaum cina lebih berani menunjukkan rasa tak puas hati pd kerajaan Najib penyamun yg menindas.

Org2 Cina ni tamadun mrk dah ribuan tahun. mrk bangsa yg celik politik dan majoriti berniaga. Mrk tahu apa akan terjadi pd negara/rakyat Msia kalau penyangak mcm Najib terus memerintah.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 1:05 PTG delete

EN. TAnpa Nama,

Jangan nak berlakon la!!!

Sebab tu pakai Tanpa Nama agaknya. Nak menipu je kerjaya!!!

Encik, tanggungjawab saya bukan setakat DAP je, PAS yang sudah bergelar BABI tu lagi menjadi keutamaan saya tau!!!

Apa punya parti Lebai lah boleh pula bersekongkol dengan kezaliman???

Kalau betul nak bawa hadis dan ayat AL-Quran, sebutkan kita kena ikut orang yang sujud dan rukuk walaupun dia zalim???

Itulah, dulu kecik-kecik bodoh tak nak mengaji pandai, sebutkanlah Fiqh Alawiyat, dosa makan babi dengan dosa menzalimi orang mana lebih besar???

Tu belum lagi kalau dosa makan babi dengan dosa makan duit haram RM 10,000,000.00 untuk 50 bulan???

Tu belum lagi dosa makan babi dengan dosa menyertai parti babi hahahha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 November 2016 1:10 PTG delete

Maksud MSO..org2 Melayu kaum majoriti di negara ini yg sepatutnya menunjukkan kerisauan krn penyangak dan perompak spt Najib n co diberi kuasa menjaga harta dan duit rakyat. Fikirkan ttg nasib generasi muda akn dtg.

Org Melayu mudah ditipu dan diperalatkan pemimpin2 sendiri yg sanggup menggadai agama dan bangsa demi kepentingan peribadi.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 November 2016 1:15 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Mohd Sayuti Omar siapa tak kenal!!! Bekas penyokong setia PAS yang dah berubah hati bila perjuangan PAS sudah lari daripada tuntutan agama!!!

Lain kali pergi, ikut Rafizi berapa ramai Melayu???

Melayu yang tinggal adalah Melayu yang sanggup bersekongkol dengan kezaliman walaupun Al-QUran melarang kerana DS NAjib sujud dan rukuk???

Apa punya bodoh punya kenyataan!!!

Kamu kenal siapa Dr NAsruddin Al-Bany, Syiekhul ISlam Ibnu Taimiyah, Hujjatul ISlam Imam Al-Ghazali, Imam Ibnu Hajar Al-Asqalani dan Al-Buty???

TAk kenal kan sebab ikut penyokong PAS semua ulama adalah Haji HAdi dan Haji Hadi adalah semua ulama??? JAdi menyanggah Haji HAdi bererti menyanggah semua ulama???

Sekarang, semua ulama dah kantoi lombong mangan RM 10,000,000.00 untuk 50 bulan apa cerita???

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes