AMARAN!!! : PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN WAJAR BERFIKIR 7 KALI SEBELUM BERKERJASAMA DENGAN PARTI PAS.

Pakatan Harapan harus sedar bahawa Pas adalah rakan kongsi yang berisiko tinggi, risiko dikhianati sama ada sebelum mahupun selepas pilihan raya.Pakatan Harapan harus sedar bahawa Pas adalah rakan kongsi yang berisiko tinggi, risiko dikhianati sama ada sebelum mahupun selepas pilihan raya.

Setelah Pas hampir pasti dipermainkan Umno dalam usaha mereka membawa usul pindaan RUU355 diparlimen telah keluar kenyataan yang agak "pelik" daripada pemimpin Pas tentang kesudian mereka untuk bekerjasama dengan Pakatan Harapan menentang Umno Barisan Nasional pada pilihan raya yang akan datang.

Ironinya, kurang sebulan dari hari ini, Mursidul Am Pas Hashim Jasin sebagai mana dilaporkan portal Bernama pada 13 oktober lalu menegaskan tidak akan sama sekali bekerjasama dengan DAP lagi dan sanggup menghadapi pertandingan tiga penjuru pada Pru yang akan datang tetapi beberapa hari lalu individu yang sama mengeluarkan kenyataan sudi bekerjasama walaupun dengan DAP untuk berhadapan dengan Umno.

Sebelum itu juga telah viral satu video sedutan ceramah Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mendakwa jika mereka lawan Umno, maka bukan islam akan memerintah dan mudaratnya lebih besar, namun hairannya bagaimana kali ini Ustaz Hadi boleh mengeluarkan kenyataan setuju untuk bekerjasama dengan Pakatan Harapan yang mana lawannya adalah Umno?

Pendek kata, sebelum usul 355 hampir pasti gagal dibahaskan di parlimen, sikap Pas terhadap Pakatan Harapan adalah 360° berbeza dengan sikap mereka hari ini.

Pemimpin Pakatan harus jelas, bahawa perubahan drastik ini berlaku selepas Pas rasai ditipu Umno buat kesekian kalinya walaupun sebelum ini dinasihati berulang kali oleh parti pembangkang lain untuk berwaspada dengan helah Umno yang ingin memecahkan Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat telahpun terkubur dek kerana keangkuhan Pas enggan menerima nasihat rakan Pakatan bahkan Pas sendiri berpecah kerananya sehingga tertubuhnya Amanah, lalu apabila mereka ingin cuba kembali setelah berjaya merosakkan Pakatan Rakyat, ada pimpinan Pakatan Harapan teruja dan menerimanya begitu sahaja?

Tidak Boleh! Pas mungkin rela "dikencing" Umno berkali kali namun adakah pemimpin Pakatan Harapan rela untuk dikencing Pas buat kali kedua?

Jangan begitu, Pakatan harus sedar bahawa Pas adalah rakan kongsi yang berisiko tinggi, risiko dikhianati sama ada sebelum mahupun selepas pilihan raya itu tinggi,bayangkan jika Pas bersama Pakatan berhadapan BN pada Pru14, Pakatan dan BN masing masing mendapat jumlah kerusi yang hampir sama dan Pas memenangi beberapa kerusi yang menjadikan mereka ada kuasa penentu "king maker" untuk membentuk kerajaan, dibimbangi mereka akan sekali lagi memporak perandakan pembangkang dengan meminta kedudukan yang tidak selayaknya untuk mereka jika Pakatan ingin mendapatkan sokongan mereka, dan akan berpaling kepada Umno sekiranya Pakatan enggan menurutinya, bukankah ini akan merugikan Pakatan itu sendiri?

Pas juga punyai rekod lama khianat sebelum pilihanraya dimana telah berlaku pertindihan calon di kerusi milik PKR menyebabkan PKR kalah disemua kerusi tersebut termasuklah BN berjaya merampas dun Kota Damansara.

Kedua analisis senario ini adalah berasas apabila Pas juga mempunyai rekod sebagaimana didedahkan oleh Ustaz Ahmad Awang sewaktu beliau menjadi naib presiden Pas tidak seberapa lama dahulu bahawa beliau dihubungi pemimpin tertinggi Pas untuk membubarkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak dan menubuhkan kerajaan perpaduan melayu islam bersama Umno pada ketika itu.

Pemimpin Pakatan Harapan wajar berfikir 7 kali sebelum mula memikirkan untuk bekerjasama dengan Pas,dan fikir lagi 7 kali sebelum bertindak melakukan kerjasama, dan jika ia dilakukan sekalipun haruslah dengan cermat dan berhati hati bimbang Pakatan mungkin dikencing buat kali kedua.

mdl

IKLAN BERBAYAR
 Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

16 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 11:35 PG delete

Ph bakal kena kencing lagi dgn hadi..runding 1 lawan 1 akhirnya lawan semua...umno menang juga.yahoo

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 11:53 PG delete

Buat apa fikir sampai 7 kali, profesional dan cerdik pandai hanya perlu fikir sekali je dan memuktamadkan keputusan dengan prinsip dan ketegasan, baru betul beb.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 12:56 PTG delete

Cukup cukuplah kena kencing lagi...
Aku setuju 1000% dgn artikel di atas...
Terbaik punya pencerahan...
Pimpinan ph perlu hati2...
Terutamanya si azmin anak ali tu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 2:25 PTG delete

Pemimpin2 Tua dlm Pas ni dah nyanyok.
Patut diganti dgn pemimpin muda yg bertenaga dan berfikiran kedepan.

Tengook ajalah di perliment..nak cakap pun terketar2...suara mcn jeluar tak keluar ja. Takda aura langsung utk berucap dan berbahas.

Satu lagi...
Kalau terus di lantik jd pemimpin..tak lama mana pun...tengok lah usia mereka sudah lah...silap2 tak sampai setahun dh nak kena buat PRK pulak.

Mennyusahkan rakyat.

Gantilah yg muda sikit...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 3:29 PTG delete

Yg muda kalau yg ok xpa tp yg benggong mcm tantawi dan abduh lebih merosakkan pas...biarla pas tenggelam dgn labu2 nya.jgnlah ph turut sama tenggelam

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 9:16 PTG delete

Itulah silapnya anwar...hanya berfikir sekali jer sebelum memuki chinadoll dlm video besi.
Apa dah jadi??!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 9:32 PTG delete

Sapa suruh korang bodoh piang hisap pelir dapigs giler sgt....
Semua nak ikut telunjuk tokong anak beranak sampai tulur korang semuanya kena genggam habis oleh haprak dapigs.
Yang nyata..suara pas tak dihormati dlm ph.Klu tidak..langkah kejang arahan pondan rapiji tak akan berlaku.Semuanya krn masing2 nak buat drama tanpa ikut skrip bersama.
Nampaknya demo jalanan bershit tajaan yahudi george soros umpama para pelacur dan sundal2 berpakaian kuning menarik perhatian pelanggan.Tak ramai yg nak ikut.Kadang2 nampak bodoh krn para pemimpin bershit kenyang dgn wang tajaan jutaan rm tapi para pelacur hanya memekik melolong cuma dibayar antara rm30 ke rm50.Itu byrn utk melayu bumiputera yg bodoh2 belaka.Yg cina dapigs ntah berapa mrk dpt krn semua sedar masyarakat cina klu buang masa sia2 mcm tu tanpa fulus yg berbaloi...tak akan dtg punya....
Msh ingat lagi..sundal2 tua bershit bermalam di hotel2 berbintang2.Yg tak ada nama hanya berkhemah di padang jer.Nasib tak hujan lebat dan tak dipanah petir.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 9:34 PTG delete

Pigs mana pulak yg sesat ni??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 9:41 PTG delete

Elehhh...pemimpin2 ph ramai yg bodoh2 belaka.Kebanyakan otak guna utk mendubur dan memuki jer.Klu yg bijak tu...hanya bijak buat provokasi dan fitnah jer.Bukan pandai pon nak bertoleransi.Masa masih blm popular...jilat taik pon sanggup.Sanggup ikut itu ini sehingga ada yg berlakon umpama para kalifah.Bila dh rasa sokongan kuat...topeng2 muka semua dibuka.Memang siallah lakonan anak beranak tokong serta sundal2 badut ph yg gila nak berkuasa nie....
Patutlah muka serupa sundal jalanan...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 10:03 PTG delete

Satu parti jual bangsa menipu org melayu. Satu lg parti peralatkan agama menipu umat Islam dulu, kini dan selamanya..Dua2 parti perosak ummah dan keharmonian kaum berbilang agama dlm negara.

Undi Pas = Undi Umno

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 November 2016 11:07 PTG delete

Di dun swk...siapa yg tolak siapa klu tak dapigs...ptuiiih!!

Reply
avatar
4 November 2016 8:18 PG delete

ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
ALHAMDULILLAH..!!
saya bersyukur kpd Allah SWT.
atas keberhasilan PENARIKAN UANG
GHAIB.setelah melalui proses panjang &
sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
dengan catatan:
1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
2.tidak untuk memperkaya diri
-PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
-MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
-PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
6.DILILIT HUTANG
7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
8.DILILIT HUTANG
--------------------------------------------------
bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 November 2016 12:28 PTG delete

Ada pun sekor walaun nyaut tp bodoh betul..tulis pjg tp mcm budak tadika br belajar menulis...xda yg bijak2 ke dlm PIGS ni walaun oi.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 November 2016 2:31 PTG delete

Sentap ker cai...
Terima jer hakikat yg parti panTat..pgayR dan bunga taik ayam hanya anjeng2 sundal dapigs...
Tokong dlm pakatan haprak dh standard maharaja kpd korang.Korang hanya layak pengelap taik tokong jer...Qahqahqahqah..
Mujur pas dh terajang kapir harbi tu....ptuiiihhhh

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
4 November 2016 5:26 PTG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Apa cerita??? Kalau setakat nak meludah tu tak payahlah tulis,bukan kena dengan kita orang pun hahahhaha!!!!

Saya faham kenapa Encik tulis bermacam-macam di atas, memuki china doll lah, parti panTat lah, pelir lah, kenapa Encik keluarkan bahasa yang lucah dan tidak sesuai dengan pembaca terutamanya golongan remaja dan kanak-kanak???

Encik nak suruh remaja dan kanak-kanak kita mencarut atau melakukan perbuatan lucah ke???

Sebab Encik terdesak!!! Encik tak boleh jawab hujah!!! IQ Encik zero dan bodoh nak mampos!!! Sebab tu keluar benda-benda bodoh macam ni!!!!

Kita pergi kepada tuduhan Encik iaitu Anwar fikir sekali je sebelum memuki China Doll dalam video besi???

Pertama, macam mana Encik boleh kata Anwar fikir sekali je???

Kedua, betulkah Anwar orang yang memuki China Doll dalam video besi tu??? Siapa sahkan orang tu adalah Anwar???

Encik tahu tak kesalahan menuduh orang berzina dinyatakan di dalam suran An-Nur ayat 4!!! Kalau Encik tuduh tanpa bukti mengikut undang-undang hudud Encik perlu dirotan 80 kali atau 100 kali (khilaf ulama), Encik seorang yang fasik dan kesaksian Encik tidak akan diterima di mana-mana mahkamah Islam di dunia!!!

KEnapa Encik ni bodoh sangat??? ENcik ni tak malu ke sebegini bodoh???

PArti bodoh untuk orang yang bodoh hahahahha!!! PASIK untuk orang yang fasik hahahhaha!!!!

Bodoh punya orang!!!! MEncarut konon!!! Ingat kita orang terkesan dengan mencarut bagai tu!!! Kalau dah bodoh tu bodoh juga!!!

Reply
avatar
Laura Jacobs
AUTHOR
18 November 2016 6:09 PTG delete

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi hari ini kami melalui e-mel supaya kita boleh memberikan syarat-syarat pinjaman dan syarat-syarat kami di: (saintloanss@gmail.com)

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes