Iklan Penaja 1

Isnin, Ogos 08, 2016

PANAS!! : UMNO MAKIN HILANG SOKONGAN...

Umno kurang popular di kalangan anak muda

SHAH ALAM - Parti baru yang bakal dipimpin oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat tidak sekuat Umno namun ia mampu melemahkan parti Melayu itu dengan menarik sebahagian pimpinan cawangan selepas ini.

Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, pengundi muda yang terdedah dengan dunia siber sebahagian besarnya mula hilang sokongan pada Umno khususnya di kawasan bandar.

“Kedudukan Umno jelas kurang popular di kalangan pengundi muda mungkin menjadi penyebab utama mengapa Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin memberikan peringatan kepada ahli pemuda.

“Ini menunjukkan bahawa Khairy seorang pemimpin peka di mana Umno sedang berdepan defisit sokongan dan semua pihak tidak harus mengabaikan apa sahaja bahaya yang mungkin wujud,” katanya kepada Sinar Online.

Sebelum ini, Khairy mengingatkan Pemuda Umno supaya tidak mengambil mudah penubuhan parti baharu oleh Tun Dr Mahathir Mohamad dengan beranggapan parti kecil itu tidak akan bertahan lama.

[ARTIKEL BERKAITAN: 'Jangan anggap parti kecil tak bertahan']

Dalam pada itu, Md Shukri berkata, golongan berpendidikan tinggi serta profesional juga dilihat semakin jauh dari Umno malah gejala peminggiran oleh generasi muda amat merbahaya kepada pergerakan pemuda sebagai benteng pelapis parti berkenaan.

“Kewujudan lebih ramai pemuda yang tidak berparti adalah petanda bahawa kekuatan Umno bila-bila masa boleh tergugat jika langkah proaktif membina kesetiaan ahli tidak tercapai.

“Beberapa buah negeri yang dikuasai Umno mungkin akan terlepas kepada pembangkang jika gesaan Khairy tidak diambil peduli,” katanya.

Tambahnya, Umno tidak seharusnya mengambil kira soal kerusi di Dewan Rakyat namun perlu memberikan perhatian serius kepada pergerakan akar umbi.

“Lompat parti secara tidak rasmi oleh ahli Umno kepada parti baharu boleh mengganggu jentera dan kekuatan di cawangan serta Pusat Daerah Mengundi (PDM),” katanya.

sh

IKLAN BERBAYAR

HANYA RM55 SAHAJA, ANDA BOLEH MENJADI JUTAWAN!!! CARANYA, MEMBELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM 

CARANYA : BELI 1 LOT BERHARGA RM55 SAHAJA... 

1 LOT ANDA AKAN DAPAT RM400.00 
2 LOT ANDA AKAN DAPAT RM800.00 
10 LOT ANDA AKAN DAPAT RM4000.00 
100 LOT ANDA AKAN DAPAT RM40,000.00 
1000 LOT ANDA AKAN DAPAT RM400,000.00 
2000 LOT ANDA AKAN DAPAT RM800,000.00 
2500 LOT ANDA AKAN DAPAT RM1,000,000.00 ANDA SUDAH JADI JUTAWAN!!!!!!!!! 

MAKLUMAT LEBIH LAYARI : http://biz55.lot.my

30 ulasan:

  1. Hadi = Najib

    Undi Pas = Undi Umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni lak brita baru,pas dpat 90juta tuu dari hj najib.patut ar aji sotong backup najib..hahaha wan rosli dpat bodoh,bangang n baghal je..hahahaha

      Padam
    2. Perghhhhhh.90 juta tu......kak ijat pun 250 juta....ulamak blh dibeli dgn 90 juta jaaaaa.puihhhh pas

      Padam
    3. Kahkahkah....pencacai ditipu lagi oleh sarawak report....kahkahkah.....bila PAS nak saman je terus kata kecurigaan meluas....kahkahkah....bila lah pencacai kat sini nak jadi matang.....kahkahkah

      Padam
  2. Bagus ahli umno keluarlah beramai-ramai....sebelum keluar pastikan pilih dulu parti mana....jangan masuk pakatan hampeh....sebab pakatan hipokrik ni tiada beza dengan umno.....melainkan yang keluar umno merelakan perasuah....umno = pakatan hancur....pilih betul2 dulu....baru buat decision....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahli2 umno yg keluar parti pilih lain asalkan bkn Pas parti ajaran sesat. Pemimpin2 atasan buncit perut mkn dedak 1mdb 90juta.Walaung2 dijanji dedak syorga Hadi di Krabi.kahkahkah

      Padam
    2. Harap muhasabah diri ye tuan....

      Padam
  3. Hadi ponteng lagi sidang dun tganu...apa punya taik ulamak mcm ni.ptuih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ponteng sidang dun....biasa je tu....lge...lks....dan ramai lagi biasa ponteng jugak....mat said berdegar-degar....cakap besar habuk pun tarak....sama je macam pakatan hipokrik....

      Padam
    2. lge..lks tu kafir yg tk kesah dosa pahala. Tuang garu hadi awang dan wakil2 Parti ajaran sesat tu dok jual nama Islam tp akhlak lebih buruk dari org kafir.

      Tok ketua Pas kerap ponteng dewan rakyat makan duit elaun haram.

      Walaung2 boleh tempah tiket ke syorga hadi di krabi.kahkahkah

      Padam
    3. Aiikk....tau pulak korang pasal dosa pahala.....kahkahkah....ingatkan dah lupa.....bagus.....sokong dap menentang Islam dapat pahala....bersolidariti dengan perasuah pun dapat pahala.....fitnah, tuduh, caci, perlekahkan TGHA pun dapat pahala kan?.....bagus...bagus...korang dah sedar....kahkahkah

      Padam
    4. Tok ketua parti islam dah kantoi makan dedak 1mdb dgn ketua penyamun negara Najib. Walaung2 meroyan sbb dah malu.kahkahkah

      Jom walaung2 ikut Hadi bersolidariti dgn Najib bapak perasuah negara 1mdb.

      DEDAK FOR ALL LEBAI HAMPAS.

      Padam
  4. Turun ke sungai menjala ikan,
    Ikan yang dibakar pastilah sedap,

    Kasihan PAN masih mengharapkan agar PAS dimalukan,
    Sebagaimana PAN dimalukan bila di'tanggapanmeluas'kan sebagai khadam DAP.

    BalasPadam
  5. Tak sabar tunggu tok ketua parti dedak 90juta naik mahkamah samang malu sarawak report.

    Parti islam kantoi terima rasuah hasil rompakan duit rakyat 1mdb.kahkahkah

    DEDAK FOR ALL LEBAI HAMPAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulurr tara brani nk saman..brita harian pun pasik tak brani nk saman..asik pantun je,last2 jadi bodoh..

      Padam
  6. Pantun wanrosli pun bodoh.kahkahkah.tulur mana tulurrrrr

    BalasPadam
  7. 90 juta tu fitnah, banglo tak kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banglo kafir harbi pun berani naik mahkamah lawan. Parti sunnah wal jamaah wal Rasuah tok gurunya diam menikus tk dgr bunyi.kahkahkah

      Padam
    2. Bagus tu atas pengiktirafan kafir harbi terhadap LGE.

      Padam
    3. Kafir harbi tu makhluk Allah yg belum terima hidayahnya. HIdayah milik Allah bkn milik parti ajaran sesat Pas.

      Lebai2 malang dgn walaung2 mrk menipu Allah, Rasul, org islam melayu dan ahli2 parti yg tolol utk habuan duniawi.

      Hudud adalah sandiwara Pas parti dedak 90juta.

      Takbirr!!!

      Padam
    4. Dedak 90 juta tu sandiwara Sarawak Report bukannya PAS..

      Padam
    5. Heran juga...Pru 14 nnt Pas nak bertanding semua kaw parlimen dan dun. Byk betul duit parti lebai tin milo ni kan? 90juta termasuk kot..

      Hadi pulak kata Pas bertanding pru bkn utk menang. Sebab guna duit rompakan tak berkat ler tuu..kahkahkah

      Byk betul duit parti tin milo. Tapi bertanding utk kalah. Keraguan yg meluas ni..kahkahkah

      Hudud akan jd sandiwara Pas setiap pru utk menipu Allah, Rasul dan ahli2 yg tolol.

      DEDAK FOR ALL LEBAI HAMPAS.

      Padam
  8. Nampaknya perancangan PAS utk hancurkan UMNO sudah semakin hampir jadi kenyataan dari hari ke hari..
    Cuba bayangkan jika Najib jatuh dari awal spt yg dirancangkan oleh PH dan Tun M, pasti Tun M sendiri akan kemudi UMNO kembali sehingga jadi lebih kuat..
    Kini dgn penubuhan parti baru, secara tak langsung Tun M bertindak membantu PAS utk sama2 hancurkan UMNO..
    Hebat sungguh bacaan politik TGHA dan TITM!!

    Takbir 3x

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas yg akan hancur di tangan Hadi Awang. Parti penjual agama utk habuan duniawi para lebai malang.

      Takbirrr!!!

      Padam
    2. Kini dah ada parti baru, buat apa lagi nak masuk PAN.. bekas ahli UMNO yg hendakkan sistem Islam yg diredhai Allah boleh masuk PAS dan yg masih berfikiran sekular pula boleh masuk parti baru. Bagaimanapun bagi yg bebal dan suka khianat kpd parti lama pula masih lagi boleh masuk PAN!

      Padam
    3. Parti Aku Songlap slogan baru Pas slps dedak for all lebai hampas.

      KAH KAH KAH.

      Takbirrr!!!

      Padam
    4. Rupa2nya PAN lebih berani dari Sarawak Report dalam membuat tuduhan fitnah terhadap PAS walaupun SR sudah keluar kenyataan yg lapuran itu hanya tanggapan meluas!

      Patutlah TGHA pernah memberi bayangan sblm pemilihan muktamar 2015 bahawa ada dua (2) barisan utk dibuat pilihan bagi kepimpinan baru samada barisan ulamak sejati PAS ataupun barisan pro DAP (G18). Syukurlah kami telah membuat keputusan yg terbaik iaitu dgn menyingkirkan G18. Kini terbukti sudah kebenaran dakwaan TGHA. We luv U TGHA!

      Padam
    5. Barisan ulamak pemakan dedak.kahkahkah

      Parti Aku Songlap.

      Padam
  9. Hahaha..aji sotong lagi kuat fitnah n buat onar..dari amanat kat banggol.pradong lagi.isu pil kuda.tu.blum cai lagi..saman ar srwk repot.kontol ltak kat kpala tu yg jadi tepu.huhuhu sidang dun ponteng alasan gi turki..tah2 gi krabi..huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kafir harbi tak perlu risau lagi kerana pastinya munafikun akan menawarkan hujah utk mereka..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive