PANAS!! : ULAMA PARTI ISLAM (AMANAH) KESAL DENGAN PIHAK YG MENGELIRUKAN RAKYAT ISU 1MDB.

Penasihat Amanah Ustaz Ahmad AwangPenasihat Amanah Ustaz Ahmad Awang


Penasihat umum Parti Amanah Negara (Amanah) Ustaz Ahmad Awang kesal terhadap sikap sesetengah pihak yang mengelirukan rakyat berhubung tindakan Amerika Syarikat (AS) berkaitan skandal 1MDB.

Beliau berkata rakyat dikelirukan kononnya AS cuba mencampuri hal ehwal Malaysia sedangkan katanya AS mengambil tindakan demikian kerana tidak mahu berkompromi terhadap orang luar yang melakukan kesalahan di negara mereka.

“Yang paling malang tindakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dikelirukan seolah-olah ini campur tangan pihak asing.

“Sebenarnya tidak timbul campur tangan asing kerana ini kesalahan orang Malaysia di negara mereka.

“Orang luar merompak, mencuri, mereka ambil tindakanlah. Cuma orang itu sekarang tak ada di negara itu.

“Umpamanya Malaysian Official 1 yang sampai hari ini tidak diketahui walaupun ramai mentafsir ia sebagai perdana menteri kita,” katanya kepada Malasyia Dateline.

Beliau berkata demikain ketika diminta mengulas tindakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) mengemukakan saman sivil untuk menyita lebih AS$1 bilion aset didakwa diperolehi melalui dana 1MDB.

Ia sebahagian daripada dana AS$3.5 bilion yang disalahgunakan dan aset lain yang terlibat termasuk rumah agam dan mewah, karya seni, jet peribadi dan kutipan filem 'The Wolf of Wall Street'.
Dalam saman DOJ Amerika Syarikat yang difailkan, AS$731 juta dana 1MDB didakwa mengalir ke akaun bank rasmi 'Malaysian Official 1'.

DOJ menyifatkan tokoh itu sebagai "pegawai berpangkat tinggi dalam kerajaan Malaysia yang juga mempunyai kedudukan berkuasa dalam 1MDB".

Ahmad berkata, tiada siapa yang mahu membenarkan campur tangan asing namun Malaysia sendiri membisu berhubung skandal 1MDB yang sudah lama dibangkitkan.

“Kita memang tak setuju campur tangan asing dalam hal ehwal negara kita tapi dalam hal yang seprrti ini apatah lagi dalam konteks negara kita tidak mengambil langkah-langkah atas isu yang sudah dibangkitkan lama ini, tindakan DOJ ini perlu diberi kebebasan,” katanya.

Beliau turut melahirkan kekesalan terhadap sikap alim ulama yang dilihat membisu dalam isu 1MDB.

“Hari ini kita berasa dukacita apabila orang dah mula kaitkan ulama-ulamavkhususnya yang terlibat dalam parti Islam sebagai ‘memakan dedak’.

“Ada ulama-ulama yang berjuang dengan nama Islam mereka inilah yang diharapkan untuk menentang kezaliman dan penindasan yang dirasi rakyat,” katanya.

“Inilah yang Rasulullah S.A.W. Paling takut. Baginda menyebut tentang ulama yang merosakkan umat. Apabila ulama rosak maka rosaklah kerajaan,” katanya.

mdl

IKLAN BERBAYAR

mari kita tengok..

kita pakai HANDPHONE kan???
kita TOPUP kan setiap bulan???

dulu kita TOPUP keluar duit...RM5...RM10...RM20..RM30...RM50..RM100..KAN..KAN..

TAPI KINI TIDAK LAGI...KITA TOPUP SETIAP BULAN..DUIT MASUK BANK...

BANYAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BANYAK!!!!!!!!!!!!!!!

JOM KLIK LINK UNTUK DAPAT DUIT BANYAK!!!!

http://www.kelabsimkad.com/

Yang berminat nak ubah kehidupan dari miskin kepada lebih selesa dengan rezeki bergolek ini...

sila klik link dibawah ini..


http://www.kelabsimkad.com/
Previous
Next Post »

103 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 11:01 PG delete

Salah tu bukan memgelirukan tp hadi xtau apapun mdb tu.maybe hadi ingat mdb tu sejenis sotong besar yg nak memakan Malaysia. Mujur jg hadi ada keris panjang jg potong kek.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 12:09 PTG delete

Ulamak yg mendiamkan diri dgn kemungkaran yg berlaku di depan mata itu bukan ulamak namanya...itu ular dlm semak...tolonglah jgn panggil mereka2 ini ulamak...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 4:19 PTG delete

Ustaz, lama tak dengar berita, Ustaz baca doa kat mana hari ni? PAN ada event kat mana? Ustaz sibuk sangat kesana-kemari baca doa sampai hilang fokus dengan jawatan Ketua Umum PAN.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 4:24 PTG delete

Ulamak yang bersolidariti dengan perasuah itulah sebenar-benar ulamak....kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 4:27 PTG delete

Habis tu kalau Ustaz tak mendiamkan diri apa yang Ustaz boleh buat? Doa aje la kan?.....kahkahkah....doa tak perlu la bising-bising....kahkahkah....ketum pan la katakan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 4:58 PTG delete

Ulamak bg walaun2 spt tuang garu hadi awang dan harung jing yg bersolidariti dgn ketua perasuah negara a.k.a ketua penyamun duit rakyat.kahkahkah

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:04 PTG delete

Tgk mcm ularmak2 Pas lps merompak balak mrk guna duit rakyat meeting di krabi.

Rombongan baca dan mengaminkan doa beramai2 di krabi utk mangsa banjir kelantan.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:17 PTG delete

Ulamat terbilang hanya tadah doa kata kapten zaidi....betul tu kapten....kahkahkah.....dimana ada event disitu ada Ustaz......tapi tak lebih dari berdoa...kahkahkah.....hebat ulamak pan....bersodariti bersama perasuah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:19 PTG delete

Tiada bukti bro.....sebut la siapa individu.....macam penang dah jelas.....beli banglo tanpa swimming pool.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:29 PTG delete

Mari membalak bersama geng oolalamak di krabi. kita tinggalkn serambi mekah melayu yg kotor dan busuk..

Beli range rover terlajak murah hanya di kelantan.kahkahkah

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:33 PTG delete

Ularmak2 sampul hanya doa tadah tangan ada ramai dlm Pas parti penjual agama yg menyesatkn org2 melayu.

Mari bersolidariti bersama Hadi dan Najib, perasuah negara a.k.a ketua penyamun duit rakyat 1mdb.

DEDAK FOR ALL.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 6:14 PTG delete

Dedak untuk korang je.....dedak for all?.....kahkahkah........korang memang gila dedak....kahkahkah...dedak for all....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 6:17 PTG delete

Kesian korang aku nengok......kemana " DEDAK FOR ALL "..... DEDAK untuk korang je......kahkahkah....not for all.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 6:20 PTG delete

beli banglo murah dr org yg tnder projek nak kategori ape tu ostad....haha...tulurr mana tulurr..ada brani nk tgur tuan guru lim...tulurrr mana tulurr...ari ni baca doa kat mane?... dah buat knduri doa slamat utk tuan guru lim ke?...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 6:25 PTG delete

oooo..ni ke ostad yg buat prjanjian blakang tabir dgn dapig kat Perak dulu...haha...parti Islam amanah...Islam tang mana?...tang gesel ngan amoi ka atau berebut salam tngan bini orang mcm bkas mteri Perak rakan rundingan ostad blakang tabir kat Perak..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
2 Ogos 2016 7:23 PTG delete

Salam semua,

Orang yang menuduh beli banglo murah dari orang tender projek ada bukti ke???

Orang PAS memang macam tu, memfitnah je kerjanya. Entah-entah si bodoh yang cakap tu sama dengan si bodoh dalam blog Ibnu Hasyim yang kata Rafiji dan anak Nasarudin minta maaf dengan Tan Sri Khalid Ibrahim tebal buku teks budak sekolah!!! Cerita je dah tahu tak logik!!!

Mana bukti???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 7:34 PTG delete

Beli range rover terlajak murah hanya di kelantan.

Mari bersama kepimpinan olamak2 Pas guna duit rakyat bermeeting dan mengaminkan doa beramai2 utk mangsa banjir di krabi.kahkahkah

Slogan baru Pas di bawah pimpinan tuang garu Hadi Awang..PAS FOR DEDAK.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 7:38 PTG delete

Ostad2 yg gi mengaminkan doa beramai2 di krabi guna duit rakyat dah abis meeting ke belum?kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 7:40 PTG delete

PAS FOR ALL dibwh almarhum Tuan Guru Nik Aziz.

PAS FOR DEDAK kata tuang garu Hadi Awang.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 8:28 PTG delete

Korang je yang gila dedak.....kahkahkah....DEDAK FOR ALL....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 8:35 PTG delete

Tak perlu la korang nak bela perasuah yang salah tetap salah, perasuah tetap perasuah....kahkahkah...nobody, nobody, nobody, kalau tak caye cer tanya ustaz @ ulamak pan merangkap ketum pan salah ke tak salah rasuah ni?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:31 PTG delete

Beli range rover murah ape cter plak olamak beli range rover terlajak murah.membusukkan nama islam betol.tulurrr mana tulurrrr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:32 PTG delete

Ostad tengah meeting lg.enjoy de menjoy belasah duit rakyat.yehaaaa

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:34 PTG delete

Laaa walaun pas nk bising.fitnah matsabu pun xda bukti smpi skrg dh berjuta kali mintak tp xda pun.cari video smpi ke krabi agaknya.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:36 PTG delete

Laaaa xda modal ka walaun.kahkahkah.dah minum susu omega x ni smpi xda idea ni.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:41 PTG delete

Mari mencuci mata guna duit rakyat bersama ostad2 Pas di krabi.kahkahkah

KRABI OH KRABI..

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:46 PTG delete

Ustaz, bersolidariti dengan perasuah dan menderma kepada perasuah apa hukumnya ustaz @ ulamak @ ketum pan.....mungkin ustaz boleh boleh bagi pencerahan, macai-macai ustaz kat sini kurang faham lah, semoga adanya ustaz kat sini dapat lah meringan kekeliruan macai-macai ustaz kat sini...kahkahkah.....adddooooiiii.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:51 PTG delete

bawak g mahkamah je lah..kaau are bukti....xmain la nk backing2 org mkn rasuah....haha..dh nsihat ostad buat knduri doa slamat utk took guru lim x?... haha...apek...telur asin satu....telur asin boliau..itu ajimin sudah marah sama wa...haha...sikalang wa xda telur...hahahaha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:51 PTG delete

Wanrosli pondan sejati,
Bila dicabar kecut telornya,
Masa bila pulak video diberi,
Kalau dah beri mana video nya...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:54 PTG delete

Laaa.jgnla nk lari tajuk walaun 9:46....soalan mudah je.MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD????JGN kalih isu atau kasi jwpn bodoh..terus kasi video.. Lepas kasi video barula walaun blh fitnah lain ya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:56 PTG delete

ni je ke yg pencuci taik pakartun xde harapan bleh jawab...haha..low class...ptut asyik kna kncing dgn tok guru lim....haha...lpas ni kene kncing dgn tan tin tun pulak....kuyupppp...haha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:00 PTG delete

nak bukti tnggu dlm mahkamah la....haha...kalau xsalah ape mau takut....tapi mmng penakut pun...haha..ade brani sama pkr x?... haha...
yg bahalol sekor tu xabis abis mntak bukti matsabun....video edisi bangla xde lah....sorry aaaaa....haha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:00 PTG delete

Laaa xda modal ke walaun.g krabi pun otak lembab.kahkahkah.membazir duit rakyat je.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:08 PTG delete

Hapa da bangang walaon.kes balak kelantan bwk sprm pun xda respon sbb hadi dah jadi pemakan dedak najib.ape ke bangang pulak nk bwk mahkamah kes range rover tu.bengong walaun tu simpan la sikit utk cucu cicit.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:10 PTG delete

Kahkahkahkah.agak dah alasan bodoh.xlaku alasan tu.mana video matsabu tolak hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:11 PTG delete

Wanrosli g krabi cari video tu.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:21 PTG delete

aiiiikkkk....kata propesonal...kan ramai peguam....xkan xde cara nk kasi kes jalan....xpun ajak le bersih guling2 atas jalan.....haha...apek telur asin satu...telur asin boliau...itu ajimin sudh marah sama wa...sikalang wa xda telur....haha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:22 PTG delete

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Olammak meeting di krabi
Tapi xguna pun semuanya bangang

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:23 PTG delete

Udah walaun menggelupor.nkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:27 PTG delete

lu ni pemalas la...semua nak suap dpan mata....haha...oooo...baru ku ingat korang ni mmng pemalas smpai kerusi YB pun nak curi....haha...tulurrr mana tulurrr..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:28 PTG delete

Perposonal mana leh lawak dedak najib.tu sbb hadi taat setia pd najib.kahkahkah.nk tegur pasal mdb pun xberani.tulur mana tulur..kahkahkah.xkan itu pun walaun xblh pikir.nuar brahim xda kes pun blh masuk penjara sbb najib tu sbb hadi walak Kat najib.walaun walak kat hadi.kahkahkajkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:30 PTG delete

Jgnla cari alasan bodoh bro..nampak sgt bodohnya bila pusing2 kasi alasan...mana video matsabu tolak hudud???!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:36 PTG delete

Pas for dedak
Dedak for all

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:37 PTG delete

Aku cabar ni walaun.tunjukkan mana video matsabu tolak hudud....tulur mana tulurrrrr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:48 PTG delete

Ooooo xdak tulur rupanya walaung pas.kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:55 PTG delete

Ustaz, eloklah ustaz berdoa banyak2 kat sini supaya macai-macai ustaz kat sini tak lah kering modal, tak bengap dan tak malas untuk mendalami ilmu2 politik dan agama, jangan biarkan macai2 ustaz kat sini hanyut, kesian mereka ustaz.....tak tahu yang mana betul dah dan yang mana salah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 11:03 PTG delete

Aik.lari nampak..jawab dulu laa.mana video matsabu tolak hudud????jgn guna taktik bodoh nak kalih isu taktik tu utk manusia sebodoh walaun bolehlak okey.skrg tjuk la mana video matsabu tolak hudud????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 11:15 PTG delete

Tulur mana tulur walaungggg.kahkahkahjahjahjahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 11:30 PTG delete

Sakit perot bang ktawa..kahkahkah tulur kena rebus dh..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 7:53 PG delete

Sorong papan tarik paPAN,
Buah keranji digilis-gilis,

Ku sangka hanya harbi dalam negara (baca DAP) menjadi dokongan ulamak PAN,
Rupa2nya harbi di luar negara (baca AS) juga secara jelas menjadi dokongan si tukang baca doa penutup majlis.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 7:54 PG delete

Video Mat Sabu sudah lama diberi,
Tapi sampai sekarang masih tak mahu mengakui,

Mungkinkah kerana kebangangan sudah menguasai diri,
Lantaklah kalau sejak lahir memang dah bangang aku peduli apa.. kui kui kui.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:28 PG delete

Mari mencuci mata bersama ostad2 Pas guna duit rakyat di krabi.kahkahkah

KRABI OH KRABI

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:50 PG delete

Wanrosli pondan sejati,
Bila dicabar kecut telornya,
Masa bila pulak video diberi,
Kalau dah beri mana video nya...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:51 PG delete

Sian walaung wanrosli ngelupor cari alasan bodoh.org cabar ni.xberani sahut cabaran pun.tulurrrrr wanrosli mana tulurrrrrr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:53 PG delete

Jgn lari tajuk wanrosli xdak tulurrr.mana video matsabu tolak hudud?????kalau xda jgk tukar jela nama tu "ir wanrosli xda tulurrr "....kahkahkahkahkahkahkahkahakah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:55 PG delete

Kahkahkahkah..aku pun terbahak2 ketawa tgk walaun meggelupur.kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 10:00 PG delete

Nak buat PRN PP rancangan si kerajaan harbi,
Tuan Besar menempik khadam terus otak bergegar,

Memang benar kerajaan Kelantan pergi bermesyuarat di Krabi;
Bukannya bersolidariti bersama perasuah tegar.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 10:00 PG delete

Video Mat Sabu sudah lama diberi,
Tapi sampai sekarang masih tak mahu mengakui,

Mungkinkah kerana kebangangan sudah menguasai diri,
Lantaklah kalau sejak lahir memang dah bangang aku peduli apa.. kui kui kui.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 11:41 PG delete

Mari guna duit rakyat cuci mata di krabi.

Jom bersolidariti dgn Hadi dan Najib perasuah tegar a.k.a ketua penyamun duit rakyat 1mdb. Tiket ke syorga Pas menanti walaun.kahkahkah

Range rover terlajak murah hanya di kelantan.kahkahkah

KRABI OH KRABI

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 12:18 PTG delete

Wanrosli pondan sejati,
Bila dicabar kecut telornya,
Masa bila pulak video diberi,
Kalau dah beri mana video nya...

Tulurrr mana tulur wanrosli...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 12:21 PTG delete

Wanrosli xda tulurrrr
Heboh fitnah video hudud katanya
Kesian tgk wanrosli menggelupur
Umpama cacing kepanasan bodoh jadinya..

Kahkahkahkahkakahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 1:00 PTG delete

Minum air sambil menyelam,
Pakaian basah dihantar ke kedai dobi,

Ku sangkakan beliau seorang penasihat parti islam,
Rupa2nya hanya tukang baca doa di majlis yg disertai harbi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 2:23 PTG delete

Minum air sambil menyelam
Pakaian basah dihantar ke kedai dobi

Jom cuci mata tgk awek2 siam
Guna duit rakyat ostad2 meeting di Krabi.

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 2:30 PTG delete

Berjala di tebing Sungai Selangor,
Sambil berjala menaiki sampan,

Penasihat parti Islam PAN jelas halalkan Konsert Selena Gomez di Selangor,
Selagi tidak disentuh DAP yg dimuliakan.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 2:36 PTG delete

Di pagi hari solat sunat dhuha,
Menunggang motor membelok sambil menoleh,

Konon ada hati nak tegur TGHA,
Kalau setakat nak baca doa majlis penutup budak sekolah KAFA pun boleh.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 2:42 PTG delete

Jom bersolidariti dgn Hadi Awang dan Najib perasuah tegar a.k.a ketua penyamun duit rakyat 1mdb.

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 2:59 PTG delete

Mandi kolam sambil menyelam,
Selepas makan terus terlena,

Mudah sungguh jadi penasihat parti Islam,
Jom aminkan bacaaan doa penutup lepas tamat konsert Selena.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 4:26 PTG delete

KRABI OH KRABI

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 5:27 PTG delete

Ustaz, apa hukumnya bersolidariti dan menderma kepada perasuah? Sila bagi pencerahan agar macai2 Ustaz kat sini tidak hanyut dibawa oleh harbi...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 6:09 PTG delete

Ustaz, apa hukumnya menggangap Pas itu agama, tuang presidengnya mensyirikkan Allah dgn parti politik.

Apa hukumnya lebai2 berserban bersolidariti dgn ketua penyamun duit rakyat 1mdb a.k.a perasuah tegar atas nama agama dn bangsa?

Sila bg pencerahan agar macai2 dan walaun Hadi parti ajaran sesat kt sini tak terus lari dari akidah Islam. Ulama2 su mrk menjanjikn tiket ke syorga khayalan Pas.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 7:31 PTG delete

Di pagi hari solat sunat dhuha,
Menunggang motor membelok sambil menoleh,

Konon ada hati nak tegur TGHA,
Kalau setakat nak baca doa majlis penutup budak sekolah KAFA pun boleh.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 7:59 PTG delete

Berjala di tebing Sungai Selangor,
Sambil berjala menaiki sampan,

Penasihat parti Islam PAN jelas halalkan Konsert Selena Gomez di Selangor,
Selagi tidak disentuh DAP yg amat dimuliakan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 8:09 PTG delete

Kesiang korang.....kahkahkah....Ustaz tolonglah mereka....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 8:10 PTG delete

Berjala di sungai buloh,
Ckp mcm mna pun wan rosli tetap bodoh..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:52 PTG delete

Kahkahkah.smpi skrg xdak video matsabu tolak hudud...tulur mana wanrosli.....kahkahkahakh

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 11:23 PTG delete

Video Mat Sabu sudah lama diberi,
Tapi sampai sekarang masih tak mahu mengakui,

Akibat kebangangan yang sudah menguasai diri,
Lantaklah kalau sejak lahir memang dah bangang aku peduli apa.. kui kui kui.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
4 Ogos 2016 6:59 PG delete

Minum air sambil menyelam,
Pakaian basah dihantar ke kedai dobi,

Ku sangkakan beliau seorang penasihat parti islam,
Rupa2nya hanya tukang baca doa di majlis harbi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Ogos 2016 8:40 PG delete

Hudud mana..hudud?

Hudud Hadi dah jd HUDUDUITTT!!

KAH KAH KAH

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Ogos 2016 8:42 PG delete

Jom ikut ostad2 Pas guna duit rakyat bentang hudud di Krabi.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Ogos 2016 1:15 PTG delete

Bila masa kau tunjuk,linknya pun takda kat sini..oii tulurr tara ka wan rosli..dh bodoh,bangang.dh bangang bacul pulak tu..kahkahkah tulur mana oii kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
4 Ogos 2016 7:13 PTG delete

Sejak lahir kau dah bangang kAN?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Ogos 2016 7:30 PTG delete

Dibangangkan oleh Hadi temberang.kahkahkah

Ketaksuban melampau.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
4 Ogos 2016 8:58 PTG delete

Alhamdulillah.. Jadi aku TAK fitnahlah yg kau ni memang bangang..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Ogos 2016 12:57 PG delete

Ko tipu Allah, rasul dan diri sendiri pertahan ulama su menjual agama perjudikan Islam.

Walaun tolol Hadi yg sel2 otaknya tak berhubung dgn betul akibat ketaksuban melampau. Bodoh tk boleh diajar pandai tk boleh ikut. Kahkahkah

Mari bentang hudud Pas di Krabi. Joli guna duit rakyat 60k.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
5 Ogos 2016 11:44 PTG delete

Minum air sambil menyelam,
Pakaian dihantar ke kedai dobi,

Ku sangkakan beliau seorang penasihat parti islam,
Rupa2nya hanya tukang baca doa di majlis harbi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Ogos 2016 1:11 PG delete

Dah selesai bentang hudud Pas di Krabi?kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
6 Ogos 2016 7:26 PG delete

Sorong papan tarik paPAN,
Buah keranji digilis-gilis,

Ku sangka hanya harbi dalam negara (baca DAP) menjadi dokongan ulamak PAN,
Rupa2nya harbi di luar negara (baca AS) juga secara jelas menjadi dokongan si tukang baca doa penutup majlis.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Ogos 2016 1:25 PTG delete

KRABI OH KRABI

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
6 Ogos 2016 3:06 PTG delete

Pagi hari pergi ke kolam untuk berenang,
Petang hari pergi memancing di lautan,
Malam hari pula makan seafood di Kuala Perlis,

Alangkah bahagia kalau calon parti 'islam' PAN menang,
Bolehlah buat majlis minum Guiness Stout dan Carlsberg bersama Adun Sekinchan,
Akhir sekali jangan lupa penasihat parti Islam nak baca doa penutup majlis.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Ogos 2016 4:18 PTG delete

KRABI OH KRABI

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
6 Ogos 2016 8:52 PTG delete

Mandi kolam sambil menyelam,
Selepas makan terus terlena,

Mudah sungguh jadi penasihat parti Islam,
Hanya perlu bacakan doa penutup lepas tamat konsert Selena (Gomez).

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Ogos 2016 10:36 PTG delete

KAH KAH KAH!!!

TAKBURRR!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Ogos 2016 11:19 PTG delete

Wan rosli dh tahap gila tu..biar dia meraban sorg2..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
7 Ogos 2016 12:29 PG delete

Mudik ke hulu menaiki sampan,
Menaiki sampan sambil membawa ubi,

Alangkah bangganya parti PAN,
Punyai seorang ulamak tersohor pembaca doa di majlis harbi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Ogos 2016 8:09 PG delete

KAH KAH KAH!!!

TAKBUR!!!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
7 Ogos 2016 1:28 PTG delete

Buang sisa makanan ke dalam tong sampah,
Sampah dibakar di tempat membakar sampah,

Kini terbukti sudah UMNO menyokong bapak perasuah,
Yang menariknya pembaca doa majlis PAN turut menghalalkan solidariti bersama perasuah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Ogos 2016 8:20 PTG delete

Last2 wan rosli syok sndiri jadi sampah..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
7 Ogos 2016 11:06 PTG delete

Siang hari kuat bekerja sehingga letih lesu,
Letak kepala atas bantal terus terlena di awal malam,
Esok sambung lagi kerja di kuala,

Bila ulamak PAN tiada bantahan serta diam membisu,
Itu tanda mengharuskan majlis KONSERT MEGA SELENA GOMEZ di Shah Alam,
Kalau dah harus bolehlah baca doa penutup majlis pula.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Ogos 2016 8:59 PTG delete

Parti Islam Pas kantoi rasuah 1mdb.kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
9 Ogos 2016 10:01 PTG delete

Siang hari kuat bekerja sehingga letih lesu,
Letak kepala atas bantal terus terlena di awal malam,
Esok sambung lagi kerja di kuala,

Bila ulamak PAN tiada bantahan serta diam membisu,
Itu tanda mengharuskan majlis SOLIDARITI BERSAMA PERASUAH bersama parti 'islam',
Kalau dah harus bolehlah penasihat parti 'islam' baca doa penutup majlis pula.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Ogos 2016 10:11 PTG delete

Parti lebai Pas kantoi makan duit haram hasil rompakan terbesar rakyat Msia. Walaung2 bersubahat menyokong ketua pemyamun 1mdb.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
9 Ogos 2016 11:14 PTG delete

Nampaknya perancangan PAS utk hancurkan UMNO sudah semakin hampir jadi kenyataan dari hari ke hari..
Cuba bayangkan jika Najib jatuh dari awal spt yg dirancangkan oleh PH dan Tun M, pasti Tun M sendiri akan kemudi UMNO kembali sehingga jadi lebih kuat..
Kini dgn penubuhan parti baru, secara tak langsung Tun M bertindak membantu PAS utk sama2 hancurkan UMNO..
Hebat sungguh bacaan politik TGHA dan TITM!!

Takbir 3x

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Ogos 2016 11:07 PTG delete

Laaa mana pantun2 bodo wanrosli...kena gasak terus ilang pantun ya.kahkahjahjag.ni ada pantun baru..

Dua tiga kuceng berlari
Mana nak sama wanrosli xdak tulurrrrr


Kahkahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes