Iklan Penaja 1

Rabu, Julai 27, 2016

PANAS!!! : YB RAFIZI RAMLI BONGKAR LAGI.....SALAHGUNA KUASA NAJIB


Rafizi Ramli Rafizi Ramli Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mendakwa kerajaan menyerahkan kontrak bernilai RM740 juta kepada syarikat bermasalah TH Heavy Engineering Bhd (THHE) melalui rundingan terus.

Kata Rafizi tindakan itu dibuat bagi menutup kesilapan Lembaga Tabung Haji melabur dalam THHE.

Menurut anggota parlimen Pandan itu suntikan dana berkenaan diperlukan kerana keadaan kewangan THHE yang "terlalu terdesak" selepas ia didakwa disaman kontraktornya kerana menanggung tunggakan hutang.

Suntikan ini diperlukan memandangkan keadaan kewangan THHE yang terlalu terdesak terutamanya selepas ia disaman oleh kontraktornya untuk mengutip hutang tertunggak.

Katanya ia juga mungkin membahayakan keselamatan negara kerana kontrak berkenaan memerlukan syarikat itu membekal, membina, menguji dan mentauliah tiga unit kapal rondaan luar pesisir pantai (OPV) kepada Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM).

"Dalam keadaan keselamatan yang runcing di luar pesisir pantai Malaysia terutamanya di timur Sabah (ekoran peristiwa penculikan berulang), tindakan menganugerahkan kontrak pembinaan OPV kepada sebuah syarikat yang langsung tidak berpengalaman samalah seperti menempah masalah kerana kemungkinan besar kapal itu tidak dapat disiapkan mengikut jadual.

"Ini akan merencatkan usaha menambah baik kawalan keselamatan perairan negara yang akan menyebabkan ancaman lanun dan penculikan akan berterusan," katanya dalam kenyataan semalam.
Dakwa Rafizi kontrak berkenaan juga diberikan ketika THHE "sudah terdedah kepada kerugian" bernilai RM554 juta.

Katanya tindakan Datuk Seri Najib Razak - selaku menteri kewangan - membenarkan pelaburan itu sebagai "terdesak dan sangat tidak bertanggungjawab".

Dalam kenyataan sama Rafizi yang juga setiausaha agung PKR turut melampirkan tiga surat bertarikh 2 Jun, didakwanya daripada Kementerian Kewangan kepada Ketua Pengarah Bahagian Hal Ehwal Penguatkuasaan Maritim Malaysia (BHEPMM), beralamat di Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya.

Berdasarkan salinan itu BHEPMM dimaklumkan kerajaan meluluskan permohonan THHE melalui rundingan terus.

Keputusan itu dibuat hasil mesyuarat Jawatankuasa Perolehan Kementerian Kewangan pada 31 Mei lalu. Mesyuarat itu dipengerusikan oleh Najib.

Pada surat itu dinyatakan kerajaan menerima permohonan THHE untuk membekal, menghantar menguji dan mentauliah tiga OPV - bernilai RM740 juta.

Bagaimanapun kebenaran itu disertakan syarat, iaitu THHE mesti bekerjasama dengan syarikat tempatan lain yang mempunyai kemudahan, keupayaan dan pengalaman membina kapal.

Hasil semakan dibuat, kata Rafizi, menunjukkan THHE sebenarnya tidak pernah memiliki pengalaman membina OPV seperti yang dikehendaki.

"THHE adalah sebuah syarikat yang membina kemudahan pelantar di luar pesisir pantai.

"Kalau dalam perniagaan sekarang pun ia (menghadapi) masalah untuk menyiapkan kerja-kerja sehingga mengalami kelewatan dan turut digantung Petronas Carigali daripada turut serta dalam kontrak perolehan Petronas Carigali, sudah tentu THHE akan bermasalah (untuk) menyediakan kapal-kapal OPV yang diperlukan sekarang," katanya seperti dilapor Malaysiakini.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Membaca blog pun boleh menjadi jutawan daftar sekarang PANAS!!!

Selamat Datang ke blog Usahawan Internet biz55.lot.my

1. Blog ini menawarkan kepada pengunjung dan pelawat di sini untuk menjadi usahawan dan jutawan bersama dengan kami.

2. Hanya dengan modal yang rendah pengunjung dan pelawat pun boleh menjadi usahawan dan jutawan. dengan program yang kami sediakan.

3. Hanya bermodal RM55.00 anda boleh menjadi usahawan dan jutawan.

4. Jom!! cipta sejarah hanya berdaftar dengan kami hanya RM55.00 pun boleh menjadi usahawan dan jutawan.

5. Biar semua pengunjung dan pelawat di blog ini boleh menjadi kaya.. Ayuh!!! kita cipta sejarah baru.

6. Kami menyediakan tapak iklan dan program formula terbaik untuk semua pengunjung dan pelawat di blog ini untuk menjadi usahawan dan jutawan.

7. Kami beri lebih 72 peratus jualan kami kepada pengunjung yang berdaftar di blog biz55.lot.my kami dan pengunjung akan meraihkan pendapatan tanpa hak. Selagi ada jualan, pendapatan anda tetap mengalir..

8. Rebutlah sekarang!!! jadilah Jutawan yang pertama di blog Usahawan Internet biz55.lot.my Daftar Now!!!

Lawati link sini : http://biz55.lot.my

31 ulasan:

  1. Atas nama Islam dan sbg tuang punahsihat Najib, diharap tuan garu Hadi Awang dari parti penjual agama Pas dpt nasihatkn kerajaan penyamun umno yg diketuai oleh Najib memulangkn semula semua duit2 dan harta2 rakyat yg telah dirompak.

    DEDAK FOR ALL.





    BalasPadam
  2. Hadi kata bukan tugas dia nk nasihat najib.tugas dia mkn dedak ajer.kahkahkaj

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak harimau bermain di tepi rimba,
      Anak singa turut diajak bersama,

      Dedak tokong banglo yg didamba,
      Dedak Perwaja pula yg menjelma.

      Padam
    2. Dedak range rover terlajak murah jgn dilupa

      Padam
    3. Video matsabu tolak hudud jangan dilupa...

      Padam
  3. "Budak-budak kuat bergaduh,
    Bila bergaduh menjerit marah,
    Ir Anonymous seorang yang bodoh,
    Tuduh-menuduh, rupanya fitnah"

    BalasPadam
  4. "Wanrosli seekor pondan
    Bila dicabar kecut telornya

    Buat fitnah kerja harian
    Bila menjawab jelas bebalnya"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak dara memasak sambil berborak,
      Si teruna memerhati sambil memetik seroja,

      Sejak bersolidariti bersama Pakatan Haprak,
      Sucilah sudah si perasuah banglo dan Perwaja.

      Padam
    2. Kahkahkah.wanrosli pondan.kahkahkah.video matsabu tolak hudud pun xda lagi dan mau fitnah sokong perwaja plak.kahkahkah.mmg pondan btl.kahkahkah.berkali2 kena cabar pun masih kecut telor.kahkahkahkah

      Padam
  5. Sejak bersolidariti menjadi PASIK

    Sucilah sudah si perasuah range rover dan perompak balak kelantan.

    DEDAK FOR ALL.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak dara memasak sambil berborak,
      Si teruna memerhati sambil memetik seroja,

      Sejak bersolidariti bersama Pakatan Haprak,
      Sucilah sudah si perasuah banglo dan Perwaja.

      Padam
    2. Anak dara hadi memasak sambil berborak,
      Si teruna harun jing memerhati sambil memetik seroja,

      Sejak berpenasihat bersama umno,
      Sucilah sudah si perasuah 1mdb dan perompak balak kelantan.

      Padam
    3. Anak kit siang beli rumah terlajak murah harganya
      Bapa mukhriz beli ladang amatlah terlajak luasnya

      Dah terbukti PH yg bersolidariti bersama para perasuah banglo dan Perwaja
      Muka tak malu nak babitkan PAS pula

      Padam
    4. Nik amar beli range rover terlajak murah harganya
      Olammak rompak balak kelantan amatlah terlajak luasnya

      Dah terbukti PAS macai umno yg bersolidariti bersama para perasuah 1MDB dan balak kelantan
      Muka tak malu nak babitkan Pan pula
      tambah lagi pas kaki fitnah sampai skrg mana video matsabu tolak hudud??

      Padam
  6. Wanrosli sekolah mana???takut nk jwb rupanya.kakakakakakah

    BalasPadam
  7. Dah terbukti Pas bersolidariti bersama para perasuah range rover terlajak murah dan ketua penyamun 1mdb.

    Muka tak malu jual agama perjudi Islam utk cari makan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada pemimpin PH memiliki 9 buah kenderaan mereka tak jual agama, tak sebut agama pun....

      Padam
    2. Dakwalah org tu kalo tuduhan betul. Takde sape yg nk cover kalo betul buat salah.

      Lainlah Pas parti jual agama. Yg haram pun boleh jd halal hanya dgn putarbelit ayat quran dan hadis.

      Padam
    3. Xda masalah kalau nk ada 10bijik kereta asalkan xrompak harta rakyat..xjual agama..ni canang satu dunie pasal hududlah islam lah dlm masa yg sama licin balak kelantan kena bedal olamak pas..

      Padam
    4. Kahkahkah....macai lembab macam ni la....pembela perasuah.

      " Solidariti for Perasuah"

      Padam
    5. Solidariti for 1mdb...lebai hadi xberani komen najib.kahkahakhakh

      Padam
  8. " Kadang-kadang, kita tertanya-tanya, apa jenis rakan yang kita ada. Apabila mereka dalam krisis, kita ke hulu ke ke hilir menyokong mereka, tanpa mengira apa berlaku.

    " Tetapi apabilal tiba masa kita perlukan sokongan, mereka bocorkan segala-galanya terlebih dahulu kepada media, meninggalkan kita dalam keadaan telanjang sepenuhnya"

    " Atau sekejap....siapa yang bersendirian umumkan terkuburnya Pakatan Rakyat? " Atau sekejap......siapa yang umumkan pembetukan Pakatan Harapan kepada semua media sebelum keputusan muktamad?"

    " Jangan lucutkan semua terlebih dahulu dan kemudian mengadu ditinggalkan telanjang".


    ........kahkahkah.....kahkahkah......kahkahkah....tanda-tanda awal ke ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok jgk drpd pas telanjang tonton tgk video german.kahkahkah

      Padam
  9. Sorong papan tarik papan,
    Monyet bermain bersama tapir,

    Kadang2 kasihan juga pada si PAN,
    TGHH masih kekal; terkontang2 pula si kuali leper.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorong keris tarik keris pjg hadi,
      Monyet bermain bersama wanrosli,

      Kadang2 kasihan juga pada si PAS,
      Matsabu masih kekal; terkontang2 pula si hadi sotong.

      Padam
  10. Sian wanrosli pondan..org cabar tunjuk video matsabu tolak hudud smpi skrg masih xda...mana telor pondan oi...kahkahkakahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak Mat ke kedai membeli joran,
      Ikan yg ditangkap dibuat baja,

      Hingga kini sungguhlah aku hairan,
      Tiada penafian ada rasuah Perwaja!

      Padam
    2. Video matsabutolakhudud jgn dilupa...kahkahakkahkah

      Padam
  11. Video Mat Sabu sudah lama diberi,
    Tapi sampai sekarang masih tak mahu mengakui,

    Mungkinkah kerana kebangangan sudah menguasai diri,
    Lantaklah aku peduli apa.. Kui kui kui.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli pondan sejati,
      Bila dicabar kecut telornya,
      Masa bila pulak video diberi,
      Kalau dah beri mana video nya....

      Wanrosli kasi alasan bodoh lagi...sorry xlaku alasan tu...skrg ni mana video nya??????

      Padam
    2. Kahkahkah.makin nampak jelas bodohnya wanrosli.. Kuikuikui...

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive