PANAS!! : YB KHALID SAMAD NASIHAT TUAN IBRAHIM [WAJID BACA]

khalid-samad_pakatan_pas_600

PETALING JAYA: Pemimpin PAS perlu membuat ketetapan sebulat suara jika mahu berkawan semula dengan rakan komponen daripada Pakatan Harapan (PH) untuk menentang Barisan Nasional (BN).

Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad berkata, parti itu tidak mempunyai masalah jika PAS berminat melaksanakan ‘gencatan serangan’ untuk melawan musuh sebenar mereka.

“Kalau Tuan Ibrahim isytihar nak berkawan semula, tidak ada masalah. Jangan sampai Tuan Ibrahim cakap lain, tetapi Datuk Seri Abdul Hadi Awang cakap lain pula.

“Bincang dan fikir betul-betul sesama sendiri sama ada hendak berkawan untuk lawan BN atau tidak. Jangan sekejap kata hendak bermusuh dengan DAP, bermusuh dengan Amanah kerana kita tidak ada masa,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.

Tegasnya, tiada apa yang boleh dilakukan jika PAS bertegas hendak menjadi hero, walaupun Amanah pernah mengingatkan PAS mengenai kepentingan bersatu untuk menjatuhkan BN dan sekaligus menawan Putrajaya.

dana-100-all

“Dari dulu kita dah cakap, kita kena bersatu dan PAS pula yang bergaduh hingga isytihar DAP sebagai musuh.

“Sewaktu zaman PAS bersama Pakatan Rakyat, tidak ada mana-mana parti yang jadi hero kerana kita mengamalkan kepimpinan melalui kesepakatan. Kalau PAS hendak jadi hero apa yang kita boleh buat?” soalnya.

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataan hari ini menyeru “gencatan serangan” dilaksanakan antara parti-parti pembangkang supaya tidak menyerang sesama sendiri, sebaliknya menghalakan senjata ke arah lawan, iaitu BN.

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli pula menyambut baik saranan Tuan Ibrahim itu dan bersetuju ‘gencatan serangan’ perlu dilakukan secepat mungkin.

“Ada baiknya sekiranya satu perjumpaan tidak rasmi boleh diusahakan untuk membincangkan langkah lanjut untuk mencari titik mula ini ke arah kebersamaan dalam melawan BN,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Bagaimanapun, beliau akan menunggu arahan daripada presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebelum boleh mengambil tindakan lanjut.


Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke pula berkata, saranan Tuan Ibrahim itu akan dibawa ke mesyuarat pemimpin PH terlebih dahulu, sebelum parti itu membuat keputusannya.

fmt

IKLAN BERBAYAR

Beli simkad toneexcel harga bajet RM80.00 berbanding harga biasa RM98.60! Siapa cepat dia dapat! sms atau whastup " ya saya ingin membeli toneexcel dengan harga promosi! " kepada 010-7898637. Kami akan menghubungi anda dalam masa terdekat....tungguuuuuuuuu..!!!!!!

Cara gandakan simpanan wang
Previous
Next Post »

55 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 9:01 PG delete

Pas ajak genjatan senjata tp hairan juga selama ni dok kutuk cina babi kafir harbi makan babi,pas xrasa kotoe Ker berkerjasama dgn dap yg makan babi.pas kan parti suci murni tiada kotoran walau sebesar zarah boleh ke campur dgn dap yg pengotor makan babi.lagi satu pas kata pan jadi barua dap ni kalau pas join balik nt pas jadi barua dap xpe ke.atau spt ibarat pepatah "menjilat ludah sendiri"..mana maruah pas??

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Julai 2016 10:44 PG delete

Yang kelakarnya si khalid dah pecah kan tembelang alasan mereka tinggalkan PAS iaitu kerana PAS tolak DAP.. Nmpknya mmg tepatlah PAS tak pilih profesional bangang macam Khalid ni.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Julai 2016 10:47 PG delete

Bilamasa PAS nak kerjasama dgn DAP dan khodamnya? PAS cuma nak gencatan senjata tak faham ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 11:19 PG delete

Genjatan senjatan tu berdamai la.awat wanrosli bengan sangat.xrasa bdosa ke berdamai dgn dap pan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 11:21 PG delete

Xkelakar pun.lg kelakar bila wanrosli tuduh matsabu tolak hudud tp bila minta smpi skrg beribu2 kali xda video nya.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 11:55 PG delete

Khalid jangan perasan pulak, bukan PAS nak sertai PH, PAS tak akan meleburkan prinsip dan menggadaikan kerusi, PAS masih kekal dengan prinsip tiada kerusi yang akan diagihkan kepada PAN,

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 11:57 PG delete

Tau tkpe..gi minum susu omega dedak hadi baru komen wan rosli oii..kata bodoh marah,skrg ni btul2 kau bodoh kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:00 PTG delete

Elok PH lakukan pembersihan keatas pemimpin-pemimpin yang ada dalam PH, yang mana terlibat dengan rasuah elok lah ditukar dengan pemimpin yang ada prinsip dan integriti sebelum pru 14 biar rakyat nampak PH bersih dari rasuah bukan setakat sembang kencang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:00 PTG delete

Sapa yg prasaan,sapa yg nk gencatan?kata bodoh marah tpi mmg bodoh pun..kahkahkahkah..gi ajak wan rosli minum susu dedak dulu baru komen yee..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:01 PTG delete

Khalid Samak ni pru 14 nanti nak tanding kat mana?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:03 PTG delete

Lagi sorg yg bodoh dtg...kahkahkah mlas nk ulas dgn geng org sakit jiwa n otak mereng..dh minum susu dedak tak?kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:04 PTG delete

Lagi satu bodoh dtg...sibuk tnya org nk tanding mana..geng2 moktar snake kot..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:09 PTG delete

Tanya kalik samak,tu hadi samak tu nk tanding mana plak nt...harun samak pulak mau tanding mana...semua walaun pas kompom kalah la nt.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:11 PTG delete

Pas yg terhegeh2 ajak damai tetiba ph plak kena lakukan pembersihan..mabuk ketoom ka wanrosli ni....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:12 PTG delete

Prinsip apa nya pas ni.setau aku pas zaman nik aziz berprinsip.pas skrg ni prinsip dedak jer..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:21 PTG delete

Kau nak cari mana sokongan 50%, jgn bengap bro, PH masing2 16% je...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:22 PTG delete

Eh kan dah terbukti ramai pemimpin PH yang terkena dedak.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:24 PTG delete

Apa pulak bodoh bro, orang bodoh je yang bela perasuah, dah terbukti ramai kalangan pemimpin PH yang rasuah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:29 PTG delete

Kan elok lakukan pembersihan awal-awal, PH tak sama dengan umno kan?, jgn pulak PH dan umno dilihat rakyat sinonim dengan rasuah.....fikir bro.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:33 PTG delete

Khalik Samak ni sebenarnya gelisah dan resah memikirkan kerusi mana nanti nak tanding....maklum la pru 14 nanti semua sibuk ditempat masing2, selama ni PAN hanya bergantung dgn pkr dan dap, PAN mana ada kekuatan.....realiti ni bro bukan fitnah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:38 PTG delete

Laaa....korang tak perlu risau la pasal Tuan Guru Haji Hadi, beliau tak hairan la....TGHH tak akan lari dari Rusila, madrasah kat Rusila, Pelajar2 ramai kat Rusila, kalau korang nak mendalami ilmu agama korang pun boleh datang ke Rusila, tenang bro.....korang tak berminat ke?

Reply
avatar
ikan
AUTHOR
14 Julai 2016 12:48 PTG delete

belajar ilmu agama tuduh pil kuda ka, perkataan barua, khadam dsb. tu belajar kt area lorong hj taib choket je wan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:56 PTG delete

Pil kuda dah selesai, dua kali kena bayar kat TGHH, alahai sedara takkan pengkhianat kita nak panggil sayang...dah memang betul barua....itulah perkataan yang paling tepat.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 2:39 PTG delete

Aik.sapa yg kena bayar.kes pil kuda jelas hakim bgtau hadi tuduh tanpa bukti.cuma hadi lepas sbb xbubuh nama tertuduh.kalau bubuh nama mmg hadi kena.point paling penting.hadi mengeluarkan tuduhan "Calon pkr jual pil kuda" tanpa bukti.buat makluman walaun tuduhan tanpa bukti ia dikira sbg fitnah...jgn buat2 bodo aaaa walaun....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 2:41 PTG delete

X elok suruh org sedangkan diri sendiri xbuat.umpama ketam ajar anak berjalan lurus.elok pas dulu buat pembersihan awal.kan elok pas buat pembersihan awal2.yg sokong hadi dan najib kasi masuk umno terus, yg sokong titm blh stay dlm pas..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 2:42 PTG delete

Yeke.cuba sebutkan siapa pimpinan ph yg kena dedak tu???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 2:49 PTG delete

Puak2 walaung ni menuduh sesuka ati, buat makluman walaung tuduhan mesti bersandarkan bukti kukuh..spt cth mudah puak2 walaung kata matsabu tolak hudud ada bukti video jelas so aku minta ni mana bukti nya????beribu ribu kali aku minta xda bukti pun....kan jelas pas dan para walaung kaki fitnah..islam x ajar fitnah..otomatiknya pas xbwk islam pun hanya parawalaung jer perasan.kekeke

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:14 PTG delete

Walakontol sibuk ngata ph last2 baru2 ni ydp pas saman pemimpin sndiri atas isu pemilikn tanah di klantan.kes sdg brjalan dimahkamah...amenda cerita skrg?..allah balas tunai skejap je.tak sedar tak tau ar..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:18 PTG delete

Geng walaung ni mana reti sedar2.kalo xcaya nt msti die kata tu cara pas politik cara matang ydp saman pemimpin pas.kahkahkah.depa anggap hadi tu mcm nabi,maksom xder salah silap walau sebesar zarah.manakala parti pas di anggap sbg agama.sape keluar pas jd kapir..pelik bin ajaib zaman negara2 islam lain xda pun parti pas kira kapir la kot ya pas.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:23 PTG delete

Tpi.aku rasa tak sedar kot sbb asik perasaan islam tu dia punya.sampai walakontol ada bgitau prjuangkn islam n ada no ahli pas boleh msuk syurga n yg bukn ahli pas(prjuang islam blakang)tak dpat masuk...kahkahkah gelak aku tgok ceramah walakontol tu.mcm la syurga tu bapak dia punya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:29 PTG delete

Kalau xde individu yang dituduh macamana pulak boleh dikatakan fitnah, pasal tu la TGHH dapat bayaran dari diri yang mengaku dituduh atau pun mamat ni terasa pedas kot pasal mamat ni makan cili....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:32 PTG delete

Mat Sabu memang tolak hudud kau je masih bengap pemikiran, rasuah dah terbukti masih lagi nak bela perasuah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:37 PTG delete

Kalau betul apa yang dikata biar individu itu yang menanggungnya, kita tak bela perasuah atau pesalah seperti penyokong PH yang bela membabi buta, kalau salah jatuhkan hukuman bukan bersolidariti bersama perasuah dan siap bagi derma lagi kepada perasuah, PAS berprinsip, yang salah tetap salah tiada pembelaan kepada pesalah, itulah perbezaan diantara PAS dan PH.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:42 PTG delete

Korang yang sepatutnya sedar, korang sekarang jadi pembela kepada pemimpin rasuah, korang ni masih hanyut lagi, PAS bukan agama tapi PAS membawa agama bersama politik, tiada siapa yang kata keluar PAS jadi kafir. Itu semua cakap-cakap orang yang cukup kecewa dan dengki dengan prinsip dan pendirian PAS.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 3:50 PTG delete

Korang sebenarnya kecewa dan dengki dengan PAS, PAS bawa Islam, PAS ada ustaz, PAS ada Tuan Guru, kebanyakkan pemimpin PAS akan menjdi Imam solat Jumaat dan berkhutbah diatas mimbar pada setiap Jumaat, PAS ada kuliah agama dan PAS ada surau dan masjid persendirian, itulah perbezaan diantara PAS dengan parti2 politik yang lain yan membuatkan korang tidak senang dengan dakwah PAS.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 4:27 PTG delete

Takyah pusing pjg2.soalan mudah jer.mana video matsabu tolak hudud????jgn kasi alasan lg ya wanrosli.kami dh bukti video yg dijanjikan tu....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 4:29 PTG delete

Dah lama tgu bukti video beribu kali minta.bygkan bukan sekali minta. Beribu kali dah.kalau tuduh tanpa bukti aku pn blh tuduh hadi yahudi sbb nama die hadi...haaaa.tp kami bukan mcmtu.skrg kami nk bukti.mana video matsabu tolak hudud??????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Julai 2016 5:44 PTG delete

Mana Ada pas beli banglo murah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Julai 2016 5:46 PTG delete

Tak tgk lg rupa2nya bengap

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 6:08 PTG delete

Nk tgk la ni mana video nya?blh x jgn kasi alasan.kami minta video bukti.bukan alasan2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 6:09 PTG delete

Apa mabuk wanrosli.sapa kata pas beli banglo murah...dah tu jgn melalut.mana video matsabu tolak hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 6:17 PTG delete

Wan rosli n walakontol membodohkan diri sndiri dgn brmacam alasan n bila trkena diri sndiri..kahkahkah..pusing sana sini.kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 11:52 PTG delete

Laaa.alasan lagi.kalau dah bagi, mana video nya wanrosli ngok...tunjukla cpt,apa yg beribu2 alasan ni....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Julai 2016 12:51 PG delete

Sian wanrosli walakontol ketawalan bersimpul2 lidah kasi alasan.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Julai 2016 4:17 PTG delete

Bila bagi nya?xda pun.kalau btl dah bagi,kasi la sekarang,aku nk tgk.cptla kasi.apa yg takut sgt

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Julai 2016 9:22 PTG delete

Buat penat je bg byk kali
Kalau dah bengap tu bangang jugak

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Julai 2016 11:19 PTG delete

Kalau dah bagi.mana video nya..sila tunjukkan video nya...cakap2 kosong aku blh ckp "aku dah kasi video bukti hadi tu ejen isreal".kakakakaka

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 2:47 PTG delete

Wanrosli kata dah bg byk kali.adoyai.busuknya Wanrosli... Aku sentiasa check sini.Wanrosli hanya kasi sekali tu pun bukan video matsabu tolak hudud.tp video pas syok sendiri Komen.sekali tu je Wanrosli kasi.nk menipu pun agak2 la oi Wanrosli.dahla penfitnah skrg nk jd penipu pulak..alahai pas..dah tu,jgn nk lari...kasi la segera mana video nya???kompom wanrosli kasi alasan bongok lg nih.kahkhkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Julai 2016 4:54 PTG delete

Sebut jela.apa nk takut.berani kerana benar.takut kerana salah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Julai 2016 4:55 PTG delete

Jgnla kasi alasan bodo.kasi video cepat?

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes