PANAS!! : PENSYARAH PRO UMNO/PAS KENA SEKOLAH KIKIKIKI

Kenapakah Ridhuan tidak membantu memudahkan urusan iniKenapakah Ridhuan tidak membantu memudahkan urusan ini

Pemuda Amanah Nasional mempersoal pandangan pensyarah Mohd Ridhuan Tee Abdullah yang dilihat cuba bermain politik murahan dengan mencanangkan sentimen perkauman atas nama agama.
Timbalan Ketuanya, Faiz Fadzil berkata, cadangan penceramah itu supaya akronim Amanah digantikan dengan Pan adalah suara pihak yang terdesak dan terancam dengan kemaraan Amanah.

dana-100-all

"Amanah adalah satu nama yang mempunyai identiti dan prinsip mulia dari sudut Islam dan sejagat.
"Adakah ketakutan Ridhuan pada nama Amanah seolah-olah beliau cuba membela kepimpinan negara yang semakin kehilangan nilai amanah?" bidasnya ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini.

Beliau berkata, peratusan undi yan diperoleh Amanah pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar baru-baru ini menunjukkan perjuangan Amanah kini semakin diterima rakyat.

"Atas dasar memulihkan krisis negara hari ini, kemunculan Amanah yang berjuang bersama PKR dan DAP dalam Pakatan Harapan amat relevan dalam mengubah sistem pemerintahan Umno-BN yang korup dengan mewujudkan pemerintahan berasaskn ketelusan, urus tadbir baik, keadilan dan integriti.

"Atas dasar ini, konsep negara 'Al-Amin' adalah gagasan yang akan diperjuangkan," jelasnya mengulas tulisan Ridhuan bertajuk, 'Amanah: Antara kuali dan papan' di akhbar Sinar Harian hari ini.
Mengulas tuduhan Ridhuan kononnya Amanah bersubahat dengan 'ultra kiasu' dalam menolak agenda Islam terutama Rang Undang-Undang (RUU) 355, beliau menjawab, Amanah tidak pernah menentang pindaan peruntukan itu sebaliknya yakin sebarang usaha ke arah peningkatan kuasa Mahkamah Syariah perlu dilakukan secara ikhlas tanpa membangkitkan sebarang polemik.

"Kaedah konsultasi dan penerangan perlu dipergiat agar semua pihak dapat memahaminya tanpa mewujudkan sebarang keadaan yang boleh menggugat keharmonian antara kaum di negara ini.
"Kenapa tidak Ridhuan menggesa pihak kerajaan sendiri meminda Akta 355 jika kerajaan benar-benar ikhlas mahu memartabatkan kedudukan hukum syariah di negara ini?

"Kenapakah Ridhuan tidak membantu memudahkan urusan ini?" bidas peguam itu.

Menurut Faiz, pindaan RUU 355 itu hendaklah dibawa oleh pihak kerajaan iaitu oleh menteri yang menjaga hal ehwal agama Islam memandangkan kelulusannya adalah lebih mudah kerana dibawa oleh pihak kerajaan sendiri yang memiliki majoriti di Parlimen.


"Amanah bukan khadam kepada mana-mana pihak termasuk DAP, tetapi berkongsi dasar perjuangan yang sama iaitu menentang kezaliman pemerintah terhadap rakyat," tambahnya lagi.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Beli simkad toneexcel harga bajet RM80.00 berbanding harga biasa RM98.60! Siapa cepat dia dapat! sms atau whastup " ya saya ingin membeli toneexcel dengan harga promosi! " kepada 010-7898637. Kami akan menghubungi anda dalam masa terdekat....tungguuuuuuuuu..!!!!!!

Cara gandakan simpanan wang
Previous
Next Post »

37 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 8:14 PG delete

Aku tiru Cara walaon pas buat tuduhan , hadi xnak bentang hudud masa diizinkan bentang hudud masa sidang parlimen lepas bermakna pas tolak hudud..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 8:36 PG delete

Secara hakikatnya perbentang rang undang2 hari tu, bukan sahaja ahli2 parlimen dari PH dan BN tak sempat selidik rang undang2 tu... haji hadi sendiri pun blurr kalau didesak bentang hari tu... malah entah ada atau tidak rang undang2 tu dalam beg dia hari tu.

Reply
avatar
MakoFSA
AUTHOR
12 Julai 2016 9:29 PG delete

tak rasa berdosa ke mereka itu canang nama Hudud walhal RUU bukan hudud sebenar.

dah tu label yg tk setuju RUU sebagai musuh islam, harbi dan pengkhianat.

Malaysia mesti dibersihkan dpd politik sesat ala syiah dan khawarij ISIS

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 10:46 PG delete

Mrk xmerasa dosa sbb dedak telah mengaburi segalanya...ruu 355 tiada kaitan dgn hudud tp dicanangkan sbg hudud demi menipu org melayu supaya undi pas...hina sungguh cara pas

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 10:57 PG delete

bakpo hj hadi yg bentang ruu tersebut? apa kaitan dia dgn negeri kelantan sbb setahu kawe dia bekas mb teranung. nik abdoh ketua pemuda dok wat gapo? takiyudin tok wakil kb dok wat apa? lain2 ahli parlimen negeri kelate parti pis ggi mmano? dok gotel amende?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 11:43 PG delete

Hudud mende kelantan tu,hutan balak gondol xdak tindakan apa2 pun.lagi hadi mau sembang bab hudud.org2 bodoh shj yg percaya....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 11:51 PG delete

Baru bunga-bunga hudud belum hudud lagi, baru akta 355 dah rasa tergugat. Mat sabu, BN dan PH semuanya sama, tolak hudud halalkan rasuah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 11:58 PG delete

Hudud xda bunga2 atau taik2 bunga...hudud adalah hudud...kalau ada pulak bunga2 bermakna bukan hudud.kena paham tu walaon..dok kata matsabu tolak hudud tu mana bukti video matsabu kata tolak hudud tu??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 12:56 PTG delete

Akta 355 kearah memperkasakan hudud, takkan 355 dah mengelabah bro....yang bersalah dan pemakan dedak je yang takutkan hudud....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 12:58 PTG delete

Golongan macam mat sabu lah yang tolak hudud, pemakan dedak....pembela rasuah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 3:21 PTG delete

Aku tanya ni.mana video yg kata matsabu tolak hudud?!! Ok skrg aku ikut cara walaon pas berfikir,knp masa diizinkan bentang ruu hudud tp hadi xnak bentang kasi alasan bodoh kekangan masa....senang je jwpn nya Hadi tolak hudud...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 3:22 PTG delete

Sekurang2 nya matsabu xrompak balak kelantan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 3:24 PTG delete

Kearah perlaksanaan hudud kepala hotak kau.ruu355 naik kan denda je.denda bukan hudud....kalau mcmtu negara kapir yg naik kan denda pun kira kearah perlaksanaan hudud la ya..bebal btl malaon pas nih.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 8:53 PTG delete

Kalau naik kan denda kenapa korang, mat sabu dan kafir DAP menolak usul tersebut macam orang hilang akal je, dah memang dasar kafir anti Islam semuanya yang berkaitan Islam yang boleh merugikan kafir-kafir ni mereka akan tentang diikuti pula oleh keldai-keldai yang kelaparan dedak.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 8:54 PTG delete

Mat sabu memang tolak hudud pasai mat sabu ikut telunjuk tuan besar...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 9:20 PTG delete

Walakontol dh takde alasan,bpusing2 jwpan...kahkahkah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 10:40 PTG delete

Mana video matsabu tolak hudud tu wanrosli...

Reply
avatar
Ramboo III
AUTHOR
12 Julai 2016 11:55 PTG delete

Xperlu video, ada mata tengok,pan berpaut pd kaki dap,selagi pan ikut arahan abg bsr, dedak(baca wang) akan terus ditabur, tp awas jgn ckp pasal hudud,nanti kena tendang..slowly, but survey abg mat akan keluar statement senada dgn tongsan & team lapiji bhw bhw hudud bertentangan dgn perlembangan msia..Bertaubatlah wahai pan, jgn bg dap jerut leher anda.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 7:54 PG delete

Perompak, perasuah, pemabuk arak, kaki judi, pelacur dan pencinta maksiat begitu takut dengan hudud, kafir DAP dan pemakan dedak tegar ( PAN ) cuba memperjuangkan dan mempertahankan aktiviti yang boleh merosakkan akhlak dan boleh merugikan ekonomi kafir.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 9:01 PG delete

Kalau xperlu bukti aku pun blh tuduh hadi ejen israel kat Malaysia ni.dulu mak dia kapel ngan israel dpt si hadi ni jd ejen israel nk hancurkan islam di Malaysia. Kekekekeke

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 9:03 PG delete

Kutuk2 pan tp kelantan negeri paling byk maksiat (pinjam kata nazri aziz) dan kelantan juga negeri paling kotor(pinjam kata prof agus)...tambah lg kata2 prof agus kalau jumpa pentaksub pas mcmni bwk p jumpa pakar otak dulu check otak dia berfungsi ke x atau dah penuh dedak
Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 9:04 PG delete

Nk tgk ni mana video nya

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 9:09 PG delete

Perompak balak kelantan pun dap la ya walakontol..bijak otak walakontol berpikir seperti berpikir menggunakan kontol

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 12:31 PTG delete

Mak kau dulu kapel dengan lks keluar kau psl tu marah sgt apabila ada orang kutuk ayah kau......kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 12:34 PTG delete

Perompak harta rakyat Penang yang jelas kau tak nampak kau hanya buat fitnah kat pemimpin Kelantan gondol balak......pemikiran bengap.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 5:03 PTG delete

Kelantan 20ribu hektar dah gondol.walaun jgnla buta kayu..lain kali buka mata cari maklumat.jgn mkn dedak ja ni kan dah jd bodo buat malu pas je walaupun pas xtau malu.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 5:05 PTG delete

Kahkahkahkah.tau pun marah.tu LA wanrosli aku mintak bukti kata xperlu bukti.aku ikut cara wanrosli jela kan kan kan.kahkahkah.kalau ikut cara kau tu aku pun blh tuduh mak wanrosli dulu pelacur semua lelaki melayu cina india dia balon maka lahirlah wanrosli ni.kahkahkah.xperlu bukti btl x.kekekekeke

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 6:43 PTG delete

Walakontol bila kalah hujah je brpintal2 alasan..dasar gemblong!!kahkahkahkah..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Julai 2016 10:36 PTG delete

Jgnlah cerita sejarah mak sendiri kat org 5:05 oii

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Julai 2016 10:38 PTG delete

Kelantan dah biasa difitnah tp yg kena dakwa Penang

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 10:56 PTG delete

Dsai pun kena dakwa.kelantan xkena dakwa sbb dah jadi macai umno

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 11:06 PTG delete

Laaa kan mak wanrosli tu.terpaksala citer sbb wanrosli kata xperlu buktikan...dulu mak wanrosli pelacur ooo ske main ngan negro ooo..pastu semua lelaki dia balon dgn cina melayu india , dgn kuda pun dia main oooo sdp giler kata mak wanrosli. Kahkahkah.tuduhan aku ni xyah bukti sbb ikut cara wanrosli la kan tuduhan xperlu bukti.kekekekeke

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 11:36 PTG delete

Cian walakontol yg berpikir guna kontol..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:01 PG delete

Yeke dah bagi.kalau dah bagi mana dia video nya...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Julai 2016 12:02 PG delete

Masa bila plak matsa tolak hudud.aku Minta video matsabu tolak hudud smpi skrg xdpt2 lg ni apa cter.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes