PANAS!! : PARTI PAS TIADA HARAPAN MENANG DI PULAU PINANG

Pas


SHAH ALAM - Harapan Pas untuk memenangi Pilihan Raya Negeri (PRN) Pulau Pinang dilihat agak sukar memandangkan kemenangan parti Islam itu sebelum ini dibantu oleh sokongan kaum cina serta PKR.

Dekan Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Madya Dr Ahmad Marthada Mohamed berkata, Pas kini bergerak bersendirian dan harapan untuk parti itu mendapat kembali undi yang diperoleh pada Pilihan Raya Umum-13 (PRU13) lalu adalah sangat sukar.

“Pas dijangka akan mengalami kesukaran untuk menang sekiranya mereka bertanding kerana tidak lagi mendapat sokongan daripada rakan sekutu mereka dan sukar untuk parti itu mencapai kemenangan jika bergerak sendirian,” katanya kepada Sinar Online hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Pas akan letak calon jika ada PRN P Pinang]

Semalam, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memaklumkan bahawa parti itu akan meletakkan calon di setiap kerusi Dun di Pulau Pinang sekiranya pilihan raya mengejut diadakan di negeri itu.

Dalam pada itu, Marthada memaklumkan bahawa sekiranya kerajaan Pulau Pinang membuat keputusan untuk mengadakan PRN, ia adalah satu keputusan yang tidak bijak kerana PRU14 hanya akan berlangsung dalam tempoh kurang dari dua tahun lagi.

Di samping itu, Marthada memaklumkan bahawa masih banyak agenda-agenda kerajaan pimpinan DAP yang masih tidak terlaksana seperti mana terkandung di dalam manifesto mereka dahulu.
“Antaranya adalah pembasmian kemiskinan, isu jenayah serta penyediaan perumahan murah kepada masyarakat miskin di luar dan dalam bandar.

“Sistem jalan raya di Pulau Pinang yang mengalami kesesakan teruk juga belum diselesaikan di samping isu banjir kilat dan pembangunan tidak terkawal sehingga menyebabkan tanah runtuh juga perlu diatasi dgn segera.

“Kesemua ini merupakan tanggungjawab kerajaan negeri yang perlu diutamakan, bukan dengan mengadakan PRN bagi menunjukkan sokongan saja,” katanya.

Buat masa ini, kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP masih menunggu persetujuan daripada rakan sekutunya dalam Pakatan Harapan sebelum memutuskan untuk melaksanakan pilihan raya mengejut di negeri ini.

sh

IKLAN BERBAYAR

Sertailah Dananiaga sekarang, terbaru


Di Malaysia, kepesatan EKONOMI negara yang semakin berkembang, memberi impak yang sangat POSITIF kepada Usahawan kecil dan besar. Banyak peluang perniagaan boleh diceburi, dan masyarakat juga tidak terlalu berkira untuk berbelanja. Memiliki perniagaan sendiri dilihat sebagai salah satu cara yang paling mudah untuk menaikkan TARAF HIDUP seseorang itu. Bagi mereka yang tiada pengalaman dalam perniagaan namun berminat membuka perniagaan sendiri sebagai alternatif untuk memenuhi keperluan hidup yang semakin meningkat.

DanaNiaga2u.com adalah sebuah platform direka khas untuk Rakan Komuniti membantu memberi ilmu dan panduan kepada mereka yang BARU dan ingin memulakan perniagaan secara BERKUMPULAN. Konsep promosi mudah dan senang. Ada handphone dan capaian internet, anda layak menyertai Komuniti DanaNiaga2u.com.

Daftar sekarang hanya RM10.00 sahaja Klik sini   
Previous
Next Post »

30 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 2:49 PTG delete

DAPig sembang je kencang nak bubar dun konon pilihanraya mengejut la, tak berani.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 3:25 PTG delete

Wanrosli sembang kencang kata matsabu tolak hudud tp bila Minta video bukti nya x da.kahkahkah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 5:58 PTG delete

Pascai jd pengacau utk pastikan harapan kalah dan umngok menang...itu jea peranan dia skrg...mmg dah tau pun dia akan kalah...namapun pencacaii...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 7:43 PTG delete

Sama je pakatan hampeh atau umngok yang menang, tiada beza....semuanya perasuah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 8:43 PTG delete

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Julai 2016 8:50 PTG delete

Konon benci perasuah
Jom bersolidariti bersama para perasuah!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 9:24 PTG delete

Konon benci perasuah.

Jom ikut Hadi dan Pas bersolidariti dgn bapak perasuah a.k.a ketua penyamun duit rakyat, Najib. Dapatkn tiket ke syorga buatan Pas.

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 10:05 PTG delete

Paspis kena tipu lagi dgn umngok..takda keperluan utk dibentang di parlimen..kahkahkah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 10:49 PTG delete

Slogan baru pas..dedak for all

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 10:57 PTG delete

Slogan terbaru ph " Solidariti Kearah Perasuah"......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Julai 2016 11:27 PTG delete

Slogan terbaru Pas "Solidariti Kearah ketua Perasuah a.k.a ketua Penyamun duit rakyat.."

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
26 Julai 2016 5:41 PG delete

Anak kit siang beli rumah terlajak murah harganya
Bapa mukhriz beli ladang amatlah terlajak luasnya

Dah terbukti PH yg bersolidariti bersama para perasuah banglo dan Perwaja
Muka tak malu nak babitkan PAS pula


Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
26 Julai 2016 5:52 PG delete

Masalah PAN ialah gagal memahami B Inggeris dgn baik. Sebab tu tak reti beza maksud solidariti dgn maksud bekerjasama dalam hal2 berkaitan agama Islam demi kebaikan org2 Islam..

Manakala maksud solidariti buat PH pula ialah perpaduan dengan para perasuah tegar tak kira besar mana pun nilai rasuah mereka janji dapat tarik sokongan org Cina..

Reply
avatar
26 Julai 2016 8:35 PG delete

Angan-angan besar sangat pas ni,rasa hebat sangat dah..jgn harap sangatlah nk tawan pp...satu kerusi tu pun nk menang mcm nk mampus...

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
26 Julai 2016 8:46 PG delete

Inikan negara demokrasi sape2 boleh bertanding..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 8:57 PG delete

Tp pas bertanding utk kalah.kahkahkah.otak letak kat lutut

Kan pas kuat ada siku lutut.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 8:58 PG delete

Nik amar beli rangerover tu apa cter plak??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 8:59 PG delete

Masalah pas xreti apa itu rasuah dan xreti apa itu hudud.hudud dikatakan akta 355.. Dedak dikatakan derma...mabuk ketum betui.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 9:34 PG delete

Masalah walaun2 Pas ni bodoh tk boleh diajar pandai tk boleh ikut.

Bekerjasama dlm hal2 agama apa kalo tuan garu presideng Pas nk jd punasihat Najib bapak perasuah a.k.a ketua penyamun duit rakyat dari parti penyamun umno.

Habis dirompak duit org islam dlm tabung haji, kwap, kwsp dan byk lg. Terang2 merompak dn merasuah guna duit rakyat. Apa yg dilakukn oleh Hadi, ularmak2 jebon dlm Pas utk selamatkn rakyat dn negara?

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 9:45 PG delete

Demokrasi tu sistem sekular. Haram utk Pas turut serta bertanding. Nnt tk dpt masuk syorga buatan Pas.kikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 11:16 PG delete

Sorga pas ada keris pjg..sapa ada keris ja blh masuk lepas tu kena rajin uturn.kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
26 Julai 2016 2:05 PTG delete

Budak2 bermain di tepi titi
Sambil memakan buah berangan

Perasuah Banglo gemar disolidariti
Perasuah Perwaja dilupa jangan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 6:23 PTG delete

Video matsabu tolak hudud dilupa jangan...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 9:06 PTG delete

Hadi bekerjasama dgn Najib bapak perasuah a.k.a ketua penyamun duit rakyat.

DEDAK FOR ALL.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
27 Julai 2016 6:45 PG delete

Anak kit siang beli rumah terlajak murah harganya
Bapa mukhriz beli ladang amatlah terlajak luasnya

Dah terbukti PH yg bersolidariti bersama para perasuah banglo dan Perwaja
Muka tak malu nak babitkan PAS pula

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Julai 2016 10:42 PG delete

Mari membalak bersama ularmak2 Pas di kelantan.

Jgn dilupa perasuah beli range rover terlajak murah harganya.huhuhu

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
27 Julai 2016 12:42 PTG delete

Beli banglo murah di PP,
Bersoladiriti bersama perasuah di PD,

Kalau PAS ada sayap DHPP,
DAP pula ada sayap DHPD (baca PAN).

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Julai 2016 12:51 PTG delete

Beli range rover murah di kelantan
Bersolidariti bersama perasuah 1mdb

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Julai 2016 3:46 PTG delete

"Budak-budak kuat bergaduh,
Bila bergaduh menjerit marah,
Ir Anonymous seorang yang bodoh,
Tuduh-menuduh, rupanya fitnah"

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
30 Julai 2016 7:17 PG delete

Ketika memanjat pokok terjumpa lebah lalu disengat,
Ternyata Nelofa rupanya masih lagi solo,

Kalau kita nak tipu macai bebal mudahlah sangat,
Hanya bagitahu diaorang bhw org yg disolidariti tak pernah terlibat rasuah Banglo.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes