PANAS!! : KENYATAAN TERKINI DSAI, UNTUK RAKYAT MALAYSIA

Anwar Ibrahim

SHAH ALAM - PKR sedia bekerjasama dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin sekiranya bekas Timbalan Presiden Umno itu mengesahkan untuk menyertai pembangkang melalui penubuhan parti baharu.

Bekas Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, kerjasama itu penting bagi membentuk satu 'cohesive' (kesepakatan) untuk menentang Umno-BN dan juga memberi manfaat kepada rakyat.
"Saya rasa kita tunggu pengumuman Tan Sri Muhyiddin Yassin. (Dan) kalau program itu agendanya untuk membantu rakyat, kita boleh kerjasama, tiada masalah.

"Tetapi dalam keadaan sekarang masih terlalu awal untuk melihat manfaat dari segi kerjasama dengan wujudnya parti baharu, kita perlu tunggu penjelasan apakah dasar, kebaikan dan keseluruhan dalam ekonomi, politik dan sebagainya," katanya yang dipetik menerusi KiniTv, semalam.

Dalam satu kenyataan sebelum ini, Muhyiddin menyatakan beliau secara peribadi bersetuju dengan dengan cadangan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menubuhkan sebuah parti politik baharu.

dana-100-all

“Saya juga akur bahawa penubuhan sebuah wadah politik baharu hanya akan berkesan sekiranya ia dipersetujui secara konsensus oleh rakan-rakan pimpinan parti-parti pembangkang yang lain. Untuk itu saya akan meneruskan perbincangan dengan pihak-pihak yang berkaitan sebelum memutuskan langkah selanjutnya,” katanya.

Muhyiddin berkata, sekiranya cadangan itu menjadi kenyataan parti baharu itu perlu bekerjasama dengan semua pihak berkaitan, termasuk Pakatan Harapan, Pas dan pertubuhan masyarakat sivil untuk meneruskan perjuangan menyelamatkan Malaysia di samping mengambil langkah-langkah perlu untuk melakukan reformasi institusi.

Muhyiddin, juga berkata beliau sependapat dengan Anwar, Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, dan Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan beberapa pimpinan Pakatan Harapan dan Pas yang lain bahawa parti-parti pembangkang perlu kembali berunding untuk mewujudkan kesepakatan dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.

“Kesepakatan ini adalah amat penting untuk meraih keyakinan rakyat bahawa parti-parti politik selain BN mampu untuk menerajui Malaysia dengan lebih baik dan membela nasib rakyat,” katanya.

sh

IKLAN BERBAYAR

Menjana pendapatan lumayan dengan menjual simkad telifon.

Kepada yang berminat menjual simkad telifon.
boleh hubungi kami di :

tel : 017-6689897
web : www.kelabsimkad.com

kelebihan

1. untung runcit sekeping RM20.00
2. komisen topup sehingga 26 peratus sehingga 3 level.
dan banyak lagi rujuk sini
Previous
Next Post »

19 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Julai 2016 3:01 PTG delete

Tertubuhnya PKR kerana angkara Mahathir, sekarang semua ini jadi satu gabungan dan satu bahtera yang kelam-kabut.

Dari sekecil-kecil perompak sehinggalah sebesar-besar penyamun semuanya tergabung dalam satu bahtera.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Julai 2016 4:48 PTG delete

Tertubuh nya pas dr mana pulak?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Julai 2016 12:07 PG delete

Pas parti dedak

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
22 Julai 2016 5:25 PG delete

Tak baik tuduh PAS mcm tu.. Tapi rapiji kata kat Sgor byk dedak pompuan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Julai 2016 6:14 PG delete

Kahkahkah wan rosli jdi ir lak pngkat sudah naik ooo minumlah susu omega pil kuda hadi+ daun ketum...siapa ye rapiji..kahkahkah naik pgkat mkin bodoh lak..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Julai 2016 9:14 PG delete

Kikikiki.naik la ir ke rr ke mr ke bebal sama je wanrosli nih.kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Julai 2016 10:54 PG delete

Pas parti haramjadah..kerja malas tp berebut rebut nak upah banyak ..itulah pas sekarang..bila malas kerja asyik mkn dedak dan rasuah balak saja ..itulah cara mudah nk senang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Julai 2016 11:59 PG delete

PH lah yang rompak harta rakyat, balak dibukit habis digondol kat Penang sampai banjir. Mudah dan cepat, itulah pentadbiran PH.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Julai 2016 1:46 PTG delete

Aii ir tukar takda nma lak kahkahkah,balak mna ada kat penang tu?kahkahkah..dh lah walakontol siarkn gbar2 bnjir tpi rupanya thailand pnya,apa punya bodoh,ni tmbah lagi seekor ir bangang yg tukar2 nama..kahkahkahkah nmpak bangangnya..kahkahkah senak perut asik ketawa lihat kebangangan walakontol ir ni..kahkahkahkah adooiii

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Julai 2016 4:37 PTG delete

Lain kali tukar la nama ir wanrosli.kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
23 Julai 2016 7:31 PG delete

Apa beza rasuah perwaja dgn 1 mdb? Sama je.. Tambah lg rasuah pompuan di Sgor wa kali lima

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Julai 2016 7:13 PTG delete

Apa beza rompak balak kelantan dgn mdb..dgn fitnah pil kuda...sama2 bertopengkan islam utk merompak duit rakyat..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
24 Julai 2016 6:00 PTG delete

Fitnah husam pun nak dijaja kihkihkih.. setakat korang je lah percaya dgn husam tuh..

Woitttt.. Tak nak nafikan ke ada rasuah perwaja??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Julai 2016 10:22 PTG delete

Ala kata org fitnah dijaja pulak..fitnah matsabu plak apa cerita.mana video matsabu tolak hudud???

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Julai 2016 7:00 PG delete

Aikkkk tak nafikan pun.. So betullah ada berlaku rasuah perwaja.. Jom bersolidariti..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Julai 2016 7:06 PG delete

Satu lagi nak tambah pantun

Alangkah pelik seorang pemimpin yg ditolak
Dijaja sana sini kononnya teraniaya!

Husam kata di Kelantan ada rasuah balak
Tapi husam juga yg sokong perasuah perwaja!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Julai 2016 12:48 PTG delete

Video matsabu tolak hudud pun xda LG dah nk fitnah lain pulak wanrosli ni.....haje bebal walaong pas sekor ni.kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
27 Julai 2016 7:53 PG delete

Anak itik berparuh tebal,
Anak monyet suka makan buah,

Kalau kita nak dilihat cerdik di mata penyokong bebal,
Jom lah kita bersolidariti bersama para perasuah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Julai 2016 3:51 PTG delete

"Budak-budak kuat bergaduh,
Bila bergaduh menjerit marah,
Ir Anonymous seorang yang bodoh,
Tuduh-menuduh, rupanya fitnah"

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes