PANAS!! : BERITA BAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA..[WAJIB BACA]

Tan Sri Muhyiddin YasinTan Sri Muhyiddin Yasin

Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin menerima cadangan Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk menubuhkan sebuah parti politik baharu yang akan bekerjasama dengan semua pembangkang sedia ada.

Bagaimanapun kata beliau penubuhan sebuah wadah politik baharu hanya akan berkesan sekiranya ia dipersetujui secara konsensus oleh rakan-rakan pimpinan parti-parti pembangkang yang lain.

"Untuk itu saya akan meneruskan perbincangan dengan pihak-pihak yang berkaitan sebelum memutuskan langkah selanjutnya," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

dana-100-all
Beliau bersependapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Dato' Seri Azmin Mohamed Ali dan beberapa pimpinan PH dan PAS yang lain bahawa parti-parti pembangkang perlu kembali berunding untuk mewujudkan kesepakatan dalam menghadapi pilihanraya umum akan datang.

"Kesepakatan ini adalah amat penting untuk meraih keyakinan rakyat bahawa parti-parti politik selain BN mampu untuk menerajui Malaysia dengan lebih baik dan membela nasib rakyat,"katanya.

Menurut beliau perkembangan positif ini dan kesesediaan untuk berbincang dengan semua pihak bagi bersama-sama mencari kaedah terbaik untuk membawa perubahan politik dan kerajaan yang amat dinanti-nantikan oleh seluruh rakyat Malaysia menerusi pilihanraya umum akan datang.

"Andaian bahawa BN akan terus berkuasa dan pemimpin rasuah akan terus bermaharajalela lantaran perpecahan dalam kalangan parti-parti pembangkang tidak semestinya betul.

"Saya yakin Malaysia sudah bersedia untuk menyongsong arus perubahan dan rakyat tanpa mengira kaum dan agama akan bersatu hati untuk membela nasib rakyat, menentang rasuah, salah guna kuasa dan manipulasi sentimen perkauman yang melampau demi mencipta masa depan yang lebih baik untuk semua," katanya.

Parti baharu nanti kata beliau akan bekerjasama dengan semua pihak termasuk Pakatan Harapan, PAS dan pertubuhan masyarakat sivil untuk meneruskan perjuangan menyelamatkan Malaysia di samping mengambil langkah-langkah perlu untuk melakukan reformasi institusi.

"Saya telah berbincang dengan Tun Dr Mahathir, Datuk Seri Shafie Apdal, Datuk Seri Mukhriz dan rakan-rakan yang lain mengenai keperluan penubuhan sebuah wadah politik untuk meneruskan perjuangan ini menerusi penyertaan di dalam pilihanraya," katanya.

Beliau berharap berkat muafakat rakyat dan jiwa besar pemimpin yang ikhlas memperjuangkan nasib rakyat dan kepentingan negara, kita akan berjaya mengenepikan perbezaan, mewujudkan kesepakatan dan mencapai kemenangan.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Beli simkad toneexcel harga bajet RM80.00 berbanding harga biasa RM98.60! Siapa cepat dia dapat! sms atau whastup " ya saya ingin membeli toneexcel dengan harga promosi! " kepada 010-7898637. Kami akan menghubungi anda dalam masa terdekat....tungguuuuuuuuu..!!!!!!
Previous
Next Post »

33 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 12:38 PTG delete

Buat apa tambah parti lagi lebih baik perbetulkan pembangkang yang sedia ada, tambah parti tiada guna kalau penyokong masih sama bilangannya, berpecah belah boleh menguntungkan UMNO/BN.

Perkara ini bukanlah satu berita baik untuk rakyat Malaysia sebenarnya berita ini adalah satu lagi bala yang akan melanda politik Malaysia.

Sikap berpuak-puak pembangkang perlu dijadikan perkara yang sepatutnya diatasi dan memperbetulkan perkara yang salah.

Yang paling perlu diatasi adalah latar belakang pemimpin dan individu yang berjawatan didalam parti yang perlu dibersihkan terlebih dahulu daripada sikap yang berpuak-puak, perasuah, perompak dan pemimpin yang mempunyai skandal.

Untuk apa dikumpulkan individu yang disabitkan rasuah, skandal dan golongan yang berpuak-puak didalam satu bahtera? Kelam kabut jadinya.

Puak Mahathir sebenarnya tidak yakin dengan pembangkang yang sedia ada pasal tu mereka merancang untuk menubuhkan parti baharu ini adalah kerana kedudukan dan jawatan mereka didalam parti, tak kedengaran pulak mat sabu atau lks/lge atau jijah atau mana-mana pemimpin PH menawarkan jawatan masing-masing. Ini menunjukkan salah satu sikap berpuak-puak Mahthiir belum lagi dikira sikap berpuak-puak didalam PH.

Lupakan saja hasrat untuk menubuhkan parti baharu kerana ianya merugikan pembangkang dan menguntungkan UMNO/BN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 12:42 PTG delete

Xjugak.ramai penyokong umno bn yg pro madey team akan undi parti baru madey so akan mengurangkan undi utk umno...sedikit sebanyak umno akan kehilangan byk undi..pemakan dedak tetap undi umno tp penubuhan parti baru madey akan menambahkan undi utk pembangkang,ini merupakan berita baik utk pembangkang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 12:43 PTG delete

Aku rasa walaun pas akan kata "Dengan penubuhan parti baru madey akan memudahkan pas menawan putrajaya"..wakakakaka

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 2:14 PTG delete

Penyokong umno/bn memang dah selesa dengan najib dan mereka dah lama selesa sejak dari zaman madey lagi, yang mulakan tabur dedak ni adalah madey dan disambung pula oleh najib.

Mereka selalu dibagi dedak oleh kerajaan umno/bn dan sekarang pun mereka dapat dedak dari kerajaan umno/bn, madey bukan lagi salah seorang penabur dedak oleh kerana itu amat sukar untuk menarik mereka bersama pembangkang.

Walaupun ada penyokong umno\bn yang berjaya ditarik namun masalah yang akan dihadapi oleh pakatan pembangkang akan bertambah lebar, sikap berpuak inilah yang akan meruntuhkan pakatan pembangkang.

Tertubuhnya parti baharu ini pun kerana ada kepentingan peribadi masing-masing.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 2:17 PTG delete

Hal ini tiada kaitan denga PAS, kami tidak terburu-buru untuk menawan putrajaya, kami juga tidak akan melompat masuk kedalam bahtera yang penuh dengan perasuah dan perompak, bahtera yang kelam kanut.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 2:25 PTG delete

Aik.sapa yg merompak balak kelantan tu yea smpai gondol 20hektar balak smpai banjir la 1 Malaysia .kikikiki..ooo dap kot yg perintah.kelantan tu kan.kikikiki

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
17 Julai 2016 2:30 PTG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Hal ini ada kaitan dengan PAS.

Tak payahlah kata bahtera orang lain, bahtera sendiri duit Tabung Memali jutaan ringgit hilang, kohilal lingkup, tanah Kelantan pun dapat kat pemimpin parti, mangsa banjir pun belum dapat rumah lagi, syirik pula tu, bodoh lagi, tak payah cakaplah kami tidak terburu-buru untuk menawan Putrajaya!!!

Nak tawan apa kalau masing-masing bodoh nak mampus???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 2:34 PTG delete

Pembangkang ok bersatu cuma masalah pas yg rosakkan Pembangkang. Cuba lihat masa nik aziz ada,pas x lah mcm ni.skrg pas pun sudah jadi pemakan dedak umno.xkan nak harapkan pas lagi.madey nk tubuh parti baru kira spt membantu Pembangkang menambahkan musuh pada bn..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 2:37 PTG delete

Pelik pulak kenyataan walaong diatas..aritu kata pas bukan nk putrajaya tp cuma nak redha Allah.ni skrg kata x terburu2 nk tawan putrajaya? Uturn lagi...aduhai pas...ni yg pas selangor sokong titm,pas olamak pusat sokong hadi pulak?mana satu ni pas oiii

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 2:58 PTG delete

Bukan PAS yang rosakkan PR, siapa yang putuskan hubungan TGHH? Siapa yang nak menjatuhkan TSKI dengan fitnah? Siapa yang mulakan langkah kajang? Siapa yang tidak bersetuju untuk tidak bersetuju, asalnya bersetuju untuk tidak bersetuju....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 3:03 PTG delete

Tak perlu lah korang nak tabur fitnah, bahtera yang penuh dengan perompak dan perasuah yang kelam kabut hala tuju entah kemana korang nak naik jugak ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 3:04 PTG delete

Terimalah kenyataan bahawa PH memang ramai perasuah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 3:11 PTG delete

Apabila madey berpelukan dengan pemimpin korang madey terus jadi suci dari segala kerosakan yang telah beliau lakukan dari dulu hingga ke era najib, pemimpin korang ni hebat kan bila peluk je terus jadi suci.

Aku rasa kalau najib peluk pemimpin korang najib pun aku jadi suci walaupun korang benci dengan najib, dulu korang jugak yang benci madey kan?

Lge pun korang masih nak bela lagi, siap bagi derma dan bersolidariti dengan beliau, kenapa korang jadi begini?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 3:13 PTG delete

Semua tu fitnah, namakan individu yang terlibat macam kat Penang tu dah jelas individunya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 6:39 PTG delete

Inshaallah PAS boleh bersatu dengan Pakatan Harapan dengan syarat turunkan Haji Hadi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 9:21 PTG delete

Btl tu kat penang pas fitnah larangan azan kan kan kan.last2 minta maaf...aiyo...apa cter pas buat fitnah ni.kata islam tp fitnah.malu oooo

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 9:22 PTG delete

Laaaa.wanrosli pusing2 lagi..soalan pokok xjwb...soalan pokok mudah je.mana video matsabu tolak hudud??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 9:34 PTG delete

Hehehehe......korang tak tahu ke yang TGHH dipilih oleh ahli-ahli PAS, siapa yang nak turunkan TGHH? Lks atau lge atau mat sabu?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 9:36 PTG delete

Dah bagi video tapi tak reti pulak nak tengok, memang bebal lah penyokong PH dan pembela perompak dan perasuah ni....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Julai 2016 10:21 PTG delete

Sememangnya kita dah tahu dari awal lagi akan kebebalannya..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Julai 2016 10:22 PTG delete

Jomlah kita bersolidariti bersama para perasuah.. Nobody pasti setuju..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 10:25 PTG delete

Pis memang cilakak jing

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 10:30 PTG delete

Bukan masalah peluk madey jd suci, bukan masalah bela lge, kita nak pastikan bn dan pis hilang kat muka bumi ni, subhanallah alhamdulillah Allahuakbar

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Julai 2016 10:58 PTG delete

Yang hilang hanya perasuah dan perompak je, bersolidariti bersama perasuah, mengalu-alukan kepala perompak untuk teraju pembangkang, kebodohan apakah ini?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2016 10:38 PG delete

Ala walaung pusing2...dah bagi la dah bagi byk kali laa...nak menipu pun agak2 la...kalau dah bagi tunjuk la bukti mana video yg dh bagi tu?tjuk je la bukti apa nk menggelupur cari alasan lg...kasi cepat...tu pun kalau walaon pas ada telor la.kahkahkah.berkali2 aku cabar pun terbukti pas xdak telor...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2016 10:51 PG delete

Aku ulangi lagi cabaran pada parawalaung wanrosli.tunjukkanla MANA VIDEO MATASABU TOLAK HUDUD??!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2016 11:03 PG delete

Korang tak reti nak bukak youtube ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2016 11:08 PG delete

Ape ker bodoh punya walaun.YouTube ada berjutaW video.Jgnla kasi alasan.kasi la link video matsabu tolak hudud tu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2016 4:09 PTG delete

Mana la link video matsabu tolak hudud ni...beribu2 kali Minta xkan 1 pun xada...parawalaong pulak kasi alasan2 bangang nk elak.soryla xlaku alasan2 bangang mcmtu.utk walakontol pas bolehla diperbangangkan.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Julai 2016 12:28 PG delete

Jgnla bg alasan bodoh.kasi la video matsabu tolak hudud tu.apa yg menggelupor sgt tu wanrosli oi...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Julai 2016 7:31 PG delete

Tak reti nk bukak link ke ngot?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Julai 2016 4:33 PTG delete

Mana link nya wanrosli ngok???

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes