Iklan Penaja 1

Rabu, Jun 01, 2016

SURAT PANAS!! : DATUK HUSAM MUSA KEPADA PRESIDEN PAS.

Husam mahu pemecatan beliau dibatalkan - Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh

Adun Salor Dato' Husam Musa yang menganggap proses pemecatan beliau daripada Pas tidak sah menghantar surat panjang setebal 25 muka surat bagi memberi penjelasan berhubung tuduhan-tuduhan yang dibuat kepada beliau oleh lembaga disiplin parti.

Husam memulakan surat berkenaan dengan kata-kata "masih tergiang-giang di telinga saya, ayat yang selalu YB TG bacakan dalam ucapan-ucapan YB TG pada awal tahun 80 an:

فَاقْضِ مَا أَنتَ قَاضٍ إِنَّمَا تَقْضِي هَذِهِ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا

".... maka putuskanlah apa yang hendak kamu putuskan. Sesungguhnya kamu hanya akan dapat memutuskan pada kehidupan di dunia ini saja." - Surah Ta Ha ayat, 82"

"Sudah ditakdirkan, saya dipecat keahlian dari Pas. Saya tidak merungut tentangnya.
"Apa yang saya ingin rungutkan adalah cara dan keadaan pemecatan itu," kata beiau sebelum menjelaskan satu persatu jawapan kepada tuduhan-tuduhan yang dikenakan kepadanya.
Beliau menjawab satu persatu semua pertuduhan yang dihantar melalui surat yang diterimanya 24 Mei lalu.

Misalnya untuk tuduhan pertama, beliau didakwa membuat kenyataan " Presiden PAS hendak membawa PAS menyertai UMNO, Presiden PAS mahukan jawatan Menteri dalam kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional dan Presiden PAS mahukan jawatan sebagai Penasihat yang berstatus Menteri".

Tuduhan-tuduhan ini dikatakan dituturkan beliau dalam satu ceramah di Mulong pada 5 November 2015.

Bagi menjelaskan hal ini Husam mengemukan transkrip uncapan ini untuk membuktikan pertuduhan berkenaan tidak relevan sama sekali,

"..Nak gi nasihat, kita setaro mana sihat gak. Masalah perumahan nak nasihat Najib. Rakyat loni kalo takdop rumah pun takpo kalo kerajaan hok jahat ni tukar. Dengan tu bila naik kerajaan jjurus, kita buleh buat rumah. Kalo ada formula rumah bakpo tak mari nasihat ko Kelate dulu, rumah banjir tak siap lagi. Buat di Kelate dulu, jadi contoh barulah kita buleh royak ko Najib tengok ni aku, puak-puak aku buleh buat. Kerajaan aku pun tak leh buat rumah pah nak gi nasihat Najib lagumana. Sapo dia nak ccayo? ....

... Kalu kata nak kerjasama royak molek biar jelas. Panggil muktamar, panggil kawasan-kawasan, royak ko kawasan kita ni kerjasama doh. Ajk kita campur dengan AJK dia, exco kita campur dengan exco dia.

Menteri dia.. nak jadi menteri tak leh mugo penuh doh.. 39 ore ko berapa doh? Penuh doh nak lantik .. nak lantik sapo eh..Baihaki janganlah ambo royak doh ko dia jangan Ki. Ok lah Ok.. nak lantik sapo dia jadi menteri..lantik lah sapo-sapo hok kita kira ore kita. Datuk Nazri royak doh. Hok ni adik kakok buleh doh lah ambo lepas doh. Nazri royak doh tok soh masuklah, tak sah ppakat pasal menteri penuh doh. Nak lantik ttindih.

Sebab tu timbul setengah idea buat penasihat iaitu bergaji penuh menteri tapi tak jadi menteri. Ni ore agak. Pasal bila tak jelas, macam-macam ore buleh agak. Dalam proses parti ni kena ada keputusan.
Dalam kes PERKASA, Datuk Ibrahim Ali, ambo pertahan Presiden ambo pasal Presiden tidak dakap, Presiden duduk cacang gitu jah, Brehim Ali gi khabat dia. Tapi gi jupo depe ramai-ramai tu lah peluang Brehim Ali gi dakap. Kalu tak jupo takleh nak khabat. Bila datuk Ibrahim ali gi khabat Presiden kita ore kejut habis.

MasyaAllah PAS ni parti Melayu ko parti Islam? Mulo parti Islam. Pesuruhjaya PAS Selangor buat kenyataan esokkan, PAS Selangor tidak menerima kerjasama dengan PERKASA. Maknanya gapo? Maknanya benda tu buat tidak dengan keputusan parti".

Penjelasan beliau satu persatu berkaitan jawapan terhadap pertuduhan yang dikenakan boleh diteliti di sini, https://goo.gl/mkY3dI

Di akhir surat ini Husam mahu supaya pemecatan ke atasnya di batalkan dan ditarik balik.
"Ingin ditegaskan, saya tidak melakukan apa-apa kesalahan baik mengikut perlembagaan Pas mahu pun ukuran Islam.

"Apa tah lagi, pertuduhan yang dikenakan adalah sangat dangkal dan tidak menepati prinsip penyiasatan yang kemas.

"Saya juga tidak diberikan keadilan penghakiman dan perbicaraan seperti mana yang dituntut oleh Islam," katanya.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 

39 ulasan:

  1. Sudah-sudah lah Usang dah semakin Husam jadinya, mana 10 adun yang pergi kenduri beriani kat rumah kamu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aik.yg kata kenduri kendara tu bukan husam dol.ko slh org ni.kahkahkah... Org lain yg ckp,husam pulak kene..aje buruk perangai pas.serupa perangai hadi,mic mca gerakan yg bantah hudud tp hadi salahkan dap pulak. Kahkahkah. Otak letak kat lutut kot.kahkahkah

      Padam
    2. Pas udah jadi badut skrg.sama je dgn umno pakai keris.satu xpela ni smpi 2 keris.kahkahkah. Nak tikam sapa tu smpi 2 keris.elok bwk sepuluh keris la gantung kat leher.kahkahkah

      Padam
    3. Wan Rahim kata 10 adun pergi kenduri beriani kambing kat rumah Usang nak tanggalkan baiah......kahkahkah.....kantoi

      Padam
    4. PAN-Imayam udah jadi kuda kepang yang kelaparan dedak.....kahkahkah

      Padam
    5. Keris ni kalau bagi kat Mat Sabu alamatnya jadi keris terbang la...kahkahkah

      Padam
    6. Okla tu kalau jadi keris terbang tp xjadi macai umno.kahkahkah. Silap.jd macai mca mic gerakan.kahkahkah

      Padam
    7. Keris tuan Ibrahim ada 3 sebenar nya campur satu keris kontot dlm seluar. Kahkahkah

      Padam
    8. Apa pulak bukan macai umno, terhangguk-hangguk dengan madey dan umno sampai kena tipu 1.2 juta apa ke hal?....kahkahkah...dah lah macai umno jadi kuda pulak pada DAP....kahkahkah....

      Padam
    9. Ala okla jd kuda madey drp jd kuda najib pastu jadi barua mca.kahkahkah. Mca mic gerakan bantah ruu tu hadi terus kecut telo, menikus, satu patah pkataan pun xda. Kahkahkah.

      Padam
    10. Nanti bulan oktober kau nk sokog ke ruu tu? Atau kau kecut telo menikus kene herdik di dap...kah kah kah

      Padam
  2. Huse, bo bo la demo kacau PAS....gi la demo jupo sapo-sapo hok kuat dalam umno dengor royak demo minat keris telanjang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas dah jadi parti keris rupanya patutla xjadi laksana hudud.dah jadi rakan rasuah bn.kahkahkah

      Padam
    2. Pan nak jadi Imayam tak kisah dengan hudud...kahkahkah

      Padam
    3. Hudud mende nye.akta syariah je.kahkahkah.akta syariah dgn hudud pun walaunta xblh bezakan mmg bahalol bin tolol walaunta nih.kahkahkah

      Padam
    4. Lepas ni,muktamar tahun depan pas elok pakai spender superman ngan ottomen berlawan kebabom.kahkahkah

      Padam
    5. DAP ada sekor superman kat Sarawak, nak suruh hantar skrew kat Semenanjung bagi kat PAN ke? Sekelip mata blh sampai....kahkahkah......besar punya skrew....kahkahkahkah

      Padam
    6. Kalah superman tu kalau lawan adun pas yg pakai dewa kat selangor tu.kahkahkah. Adun tu pakai keris je screw superman terus kalah superman.kahkahkah

      Padam
    7. Husam pun x sudi masuk pan...tebal muka wan rahim kene tolak kaw2 sgn husam

      Padam
  3. Muktamar harini nik abduh harap ahli pas yg lari ke Amanah kembali semula pada pas.ap cter ni.dh ludah nk jilat balik ker.kahkahkah. Dah semua yg rajin wat kerja lari ke Amanah,tgal yg rajin melalak je dlm pas baru la sedar diri.kahkahkah. Padan muka.kahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sbb byk yg kene tipu dgn g18...ada ke melayu nk murtad nk dbenarkan...nama allah x pertahan langsung...pesta beer bangkit plak pertahankan...betul ke parti islam...mmmg sah rejimen ke 10 parti dap

      Padam
    2. Sape benarkan melayu murtad.dah kes matsabu tolak hudud pun beratus Kali Minta video tp xda pun.ni pitnah baru pulak.kesian pas.xda yg bijak.semua tgal yg kaki fitnah.elok juga sbb sama ngan umno.pasumno

      Padam
  4. Diharap para pengkomen tidak menggunakan perkataan DAP lagi kerana boleh menyebabkan kemarahan PAN!.. Kalau nak kutuk UMNO dipersilakan.. PAS 100 peratus mengalu2kan..

    Opsssss terrrrsebut DAP lagi.. sori PAN!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alah xdak hal la wanrosli nk sebut pan dap berjuta kali pun xda masalah aih.kami fhm wanrosli walaunta pas mmg terbiasa zikir pan dap 24jam malah kami mengalu2 kan supaya wanrosli sebut pan dap 24jam.tp alangkah baiknya kalau zikir pan dap tu wanrosli tukar kpd zikir sebut nama Allah dpt juga pahala.Ops.lupa plak.mana video matsabu tolak hudud?

      Padam
    2. Ops..tersilap tertanya pulak video matsabu tolak hudud. Ops...ops..sory walakontol.. Ops.mana video nya.ops sory silap lagi.ops. Ops... Mana video nya smpi skrg x da lagi.ops ops.kahkahkah

      Padam
    3. Bila dap kata komunis pejuang kemeedekaan...maf sabu kedepan
      Bila dap kata chinpeng kasi ampun...mat sabu lagi kedepan
      Bila dap kata xnk hudud...mat sabu jgk ke depan

      Padam
    4. Ops ops ops.jenuh kata pan tolak hudud tp mana video nya.

      Padam
    5. Bukan hudud je Pan tolak, apa yang Dap tolak Pan akan tolak yang tariknya cuma dedak...kahkahkah

      Padam
    6. Ops kalih lagi.ops terkalih pulak.jgnla kalih2 walaunta, menci tau,menci2(pinjam ayat nik abodoh).tjukla video matsabu tolak hudud tu.kahkahkah

      Padam
    7. Mike sabun mmg tolak hudud psl takut dgn lge/lks....cuma dedak je tarik...kahkahkah

      Padam
    8. Setakat tuduh mcmtu aku pn blh.cthnya "hadi ajen yahudi kuat seks tu sbb jual pil kuda".kahkahkahkah.tuduh tanpa bukto Kat pitnah.so mana buktinya.ops.kalih isu la tu.kahkahkahkah

      Padam
    9. Aku nk tuduh la cmni.hadi la pelakon dlm video seks german tu.kahkahkahkah..

      Padam
    10. Aku nk tuduh tuan Ibrahim tu sebenarnya hang tuah sbb Ada 2 keris.satu keris biasa satu lg keris tamingtaik.kahkahkah.

      Padam
    11. Kahkahkah...mcm budak2 tadika.....mike sabu tolak hudud tarik dedak....kahkahkah.....

      Padam
    12. Kahkahkah..mcm budak2 taska...hadisotong tolak hudud(cuma akta je) tarik dedak...Kahkahkah...

      Padam
  5. Pas hentikan guna nama islam ..pas sama dgn parti parti sekular lain kalaupun tak dipanggil sbg parti kafir...guna nama islam berdegar2 tp tindakan sebijik mcm munafik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah tu sbnrnya pas parti paling hina sbb jual nama agama Islam semata2 nk tarik undi, parti2 lain xda la yg sgup jual nama agama Islam utk raih undi,hanya pas aje mcmtu...elok pas kembali bertaubat..

      Padam
    2. Parti lain ada ke perlembagaan islam? Kalau takde, samada ia mahu sekapal dgn PAS ataupun mahu sekapal dgn DAP..

      Opsssss terrrrsebut DAP tanpa sengaja lagi.. sori PAN!

      Padam
    3. Ala tau la wanrosli ketagih sebut pan dap sbb sbl ni ratib pan dap.xpa kami lg ske sbb pas sentiasa igt kami tp jgn lupa video matsabu tolak hudud.lama kami minta xdpt lg.kahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive