PANAS!! : PARTI PAS TIDAK LAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB AGAMA.

Letak calon lightweight, Amanah dilihat kalah awal

KUALA KANGSAR - ‎Calon Parti Amanah Negara (Amanah) Dr Ahmad Termizi Ramli berkata, tujuan beliau masuk gelanggang bertanding dalam PRK Kuala Kangsar  adalah kerana Pas tidak berjaya memainkan peranannya sebagai parti yang baik.

Kata Ahmad Termizi, sekiranya tanggungjawab ‎terhadap agama dan negara dilaksanakan oleh Pas, mungkin beliau 'duduk berehat' sekarang.

"Saya beginilah, kita ada tanggungjawab terhadap agama dan negara, jadi kalau ia boleh dilakukan ‎dalam Pas...saya pun lagi suka pencen, jaga cucu kerana pencen profesor saya cukup.

"Tapi kita lihat Pas (minta maaflah) telah tidak memainkan perananya, tidak melaksanakan tanggungjawab agama,  jadi apa pilihan pada saya, apa saya nak jawab pada ALLAH bila berlaku begini, jadi kami tiada pilihan kecuali meneruskan perjuangan yang kita rasa  Pas dalam ijtihad ia  boleh main peranan lain‎,"katanya dalam sidang media Pejabat Amanah Jalan Daeng Selili‎, Kuala Kangsar, hari ini.

‎Katanya lagi, walaupun beliau merupakan bekas ahli Pas seumur hidup, tetapi perubahan yang berlaku dalam parti Islam itu membuatkan beliau terpanggil untuk melakukan perubahan terhadap Kuala Kangsar dengan cara mewakili parti Amanah.

"Saya Pas dalam perut mak lagi... jadi tiada 'love lost'  tapi kepentingan negara mengatasi kepentingan peribadi, lagi pun saya tidak terikat dengan bai'ah,"katanya.

PRK Kuala Kangsar akan menyaksikan  pertandingan empat penjuru di mana Ahmad Termizi Ramli akan ‎ditentang oleh calon Pas Dr Najihatussalehah Ahmad, Datin Mastura Mohd Yazid dari BN ,dan Izat Bukhary Ismail Bukhary (Bebas).

PRK Parlimen Kuala Kangsar diadakan berikutan kematian Wan Mohammad Khair-il Anuar yang terkorban dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak pada 5 Mei lalu. ‎
Sebanyak 32,949 orang layak mengundi pada PRK itu mengikut daftar pemilih yang didaftarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sehingga 7 Mei lepas.

Pengundian PRK Kuala Kangsar diadakan pada 18‎ Jun ini.

sh

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 
Previous
Next Post »

20 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 12:51 PTG delete

Bagus la kalau macam tu, nanti kalau dah menang boleh lah undi akta 355 diparlimen, jangan buat ceramah masa orang tengah solat tarawih walaupun kita tidak bersama dengan mereka bersolat tarawih, mintak hormat sikit je, nanti rakyat nampak kamu hanya sembang je, buat perkara kebaikan tak perlu lah nak kecoh satu stadium, PAN, PAN, Kuali DAPur.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 12:58 PTG delete

Najib pun pas kecut telo xberani nk tegur pasal mdb lg senyap mcm tikus , siap pitnah org 24jam kutuk pan dap pastu anti cina pulak tu,org cmni nk laksana hudud. Ptuihhhhhh.balak kelantan pun pas rompak lagi mau cakap hudud.puihhhhhhhhh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 2:22 PTG delete

Kat Perak nasib baik ada 3 ekor katak sekor dari DAP 2 ekor dari PKR kalau tak habislan tanah kat Perak digadaikan oleh Nizar.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 2:25 PTG delete

Kahkahkah....marah betul PAN apabila dipanggil PAN, pengkhianat tak layak nak panggil amanah, ugut media supaya sebut amanah...kahkahkah...PANdir ok jugak PAN*** ok jugak, Imayam pun ok...kahkahkah...PAN, PAN, PAndir.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 4:48 PTG delete

Xmarahla pgil pan.kami okey je.kahkahkah.mmg kami tau walaun ske sebut pan dap 24jam zikir xpe xdak masalah aih.sebutla tiap saat lagi kami suke seolah2 memuja kami.kahkahkah.tp jgn lupa bwk keris panjang.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 4:50 PTG delete

Pas dah kata masuk prk bkn utk menang.abistu utk ape???taula mau kasi pecah undi kasi tuan dia (umno) menang.penasihat lah katekan.kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 5:04 PTG delete

Salah tu.punaisihat @ punahsihat

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 5:06 PTG delete

Pas parti ajaran sesat itu jelah yg tau nye.melabel2 ikut hadi,label barua babi anjing dsb tp kalau tang umno....kecut telo hadi.kuikuikui

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 9:59 PTG delete

PAN nak laksana tanggungjawab agama? Kahkahkah...nak tergelak pun ada....rasa kesian pun ada, umat Islam sedang bertarawih PAN pulak sibuk dengan ceramah caci maki, tanggung jawab agama konon, laaa...lupa pulak syiah tidak bertarawih rupanya....kahkahkah...nasib la PAN ada pemimpin macam ni.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Jun 2016 11:37 PTG delete

Parti AMaaNAH bukan PANtat kuali dap katenye.Parti PANdir di perkudakan oleh DAPig semua org tahu tak yah sembang gegar

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Jun 2016 12:14 PG delete

Pemimpin PAS sibuk mengimamkan solat Tarawih sebaliknya pemimpin Kuali DAPur dalam masa yang sama sibuk berceramah menabur fitnah, masyarakat bukan Islam pun tahu siapa pemimpin Islam sebenarnya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Jun 2016 2:27 PG delete

Takat terawih n tonggang tonggek sbhyang akhlak tara tak guna gak,ngata org lain tpi salah sndiri tak nmpak lak ye,lagi kesian,tk ckup lagi,jual agama kononnya pas juara dlm mbela agama,tpi hakikatnya mbela umngok n bn..dgn dap brani tpi dgn mca,mic kecot,siap ckap mreka baik lagi,sedangkn sblum ni bukan main kuat hentam meraka..skrg uturn lak..umngok senyum.je tgok pas dikudakn oleh pil kuda aji sotong.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Jun 2016 2:31 PG delete

Bukan mcm parti ajaran songsang yg kuat hentam umngok n bn sblum ni tpi jadi sesat arah n hala tuju,ahli pas n rakyat tau juga hal ni,sembang mcm nk kasi tumbang tpi akhirnya pas yg ditelanjangkn umngok..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Jun 2016 2:37 PG delete

Rkyat pun tau pas dh jdi pasik bila bkrjasama dgn umngok dan bn,tu bila pasumngok cramah prk sgelintir je yg datang,tpksa lak tabur fitnah kat masjid smbil bwak tin milo n uncang kerandut nk isi dana sbb yg dpt byk duit aji sotong n company je,kesian ahli pas yg bawah2 dpat hampeh n penat terjerit2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Jun 2016 11:57 PG delete

Rakyat tau pas permompak balak kelantan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Jun 2016 3:16 PTG delete

puak2 tak suka umat islam bersatu mereka lebih suka islam hancur sebabtu asyk fitnah ug aja sebelum ni bila ug dah gagal sibuk tuduh pas khadam umno pulak lepas ni apa pulak ikutlah pan asalkan nnti jangan lupa sokong ruu 355 kat parlimen itu tuntutan pengundi umat islam disetiap kerusi yang kamu ada walaupun kamu penghianat tapi tanggungjawab kena pikul.moga allah swt mengerakkan hati kamu untuk sokong ruu 355.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Jun 2016 3:22 PTG delete

isu balak kelantan apasal sampay sekarang masih tak terbukti lagi. dah lama macai pan asyk curi balak aja tapi bila nak laksanakan hudud tak sokong. kita kena sokong hudud sebab pencuri balak boleh kena dihukum potong tangan dan negeri akan dirahmati allah swt. ke tak percaya janji allah swt tu yang tentang. samalah kita berdoa agar pencuri balak kelantan dapat ditangkap dan siperlaku di kenakan hukuman yang setimpal. saya mohon agar hukum hudud dapat dikenakan pada siperlaku.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Jun 2016 5:41 PTG delete

Aik.awal kata hukum hudud tp last kata ruu355. Apa ke bengap walaung ni.muktamar dah tegaskan ruu355 xdak kaitan ngan hudud pun.walaung kena tipu buta ja sbb kebodohan sendiri.Kahkahkah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Jun 2016 4:41 PTG delete

Mujurlah PAS konsisten bersama islam bukan bersama DAP!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Jun 2016 5:36 PTG delete

Mujur pas bersama umno sehati sekeris..Kahkahkah.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes