PANAS!! : AKAN ADA FORMULA BARU UNTUK KALAHKAN BN DAN PAS PADA PRU14 INI

Anthony Loke berharap Pakatan Harapan punya formula ekoran situasi mesra Pas Umno kini

Rundingan antara Pas yang mendakwa pihaknya sebagai Blok Ketiga dengan Umno tidak mustahil akan berlaku menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kira-kira dua tahun dari sekarang.

Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke berkata, Pakatan Harapan terpaksa menempuh kemungkinan situasi itu sekaligus bersedia untuk pertandingan tiga penjuru.

"Pas terang-terang pada hari ini mahu jadi kuasa ketiga. Mereka mungkin mahu buat satu rundingan dengan Umno yang hanya memberi kesinambungan hayat kepada Umno untuk terus memerintah.

"Kita berdepan dengan perkara yang tidak dapat dielak sama ada Pas tetap akan bertanding di kerusi yang ditandinginya pada PRU13 lepas dan ini pastinya bertembung dengan Amanah.

"Kemungkinan (pertandingan) tiga penjuru di kerusi-kerusi terbabit amat tinggi tambahan Pas juga terang-terang menentang DAP," ujarnya dalam 'Wacana Terbuka: Amanah Bawa Tuah atau Rebah?' semalam.

Sehubungan itu, katanya, satu formula perlu dicari untuk menumpaskan BN walaupun Amanah dan Pakatan Harapan bertempur dengan Pas.

Ambil pengajaran

Mengambil contoh pengalamannya bertanding tiga penjuru di Parlimen Seremban pada PRU13 lalu, beliau berkata, terdapat pengundi Melayu yang tegar menolak DAP tetapi pada masa sama tidak mahukan BN.

"Saya juga menghadapi pertembungan tiga penjuru dengan undi diperoleh calon Isma agak signifikan iaitu hampir 7,000 undi.

"Ya. Tiga penjuru pada PRU14 nanti bukan satu yang kita mahu lihat tetapi realiti yang perlu kita hadapi," ujarnya.

Untuk rekod, Isma buat pertama kali bertanding dalam pilihan raya pada PRU13 atas tiket Barisan Jemaah Islamiah SeMalaysia (Berjasa) di tujuh kerusi Parlimen dan dua kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun).

Selanjutnya, mengulas insiden pertandingan tiga penjuru pada Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-11, Mei lalu antara DAP dan PKR, Anthony berkata, hal itu wajar memberi pengajaran besar kepada Pakatan Harapan.


"Kita perlu ambil pengajaran sekurang-kurangnya dalam Pakatan Harapan, itu tidak berulang dalam PRU14," tambahnya lagi.

mdl

Cara gandakan simpanan wang

IKLAN BERBAYAR

Beli simkad toneexcel harga bajet RM80.00 berbanding harga biasa RM98.60! Siapa cepat dia dapat! sms atau whastup " ya saya ingin membeli toneexcel dengan harga promosi! " kepada 010-7898637. Kami akan menghubungi anda dalam masa terdekat....tungguuuuuuuuu..!!!!!!


income-online
Previous
Next Post »

14 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 10:59 PG delete

Xyah formula baru.pas mmg kalah punyer. Tgkla next pru umno rampas kelantan. Pastu pas xda negeri dah pas makin lemah ditendang disepak dgn umno je.kahkahkah.pas nk buat ceramah pun kena halau mcm dulu2..kahkahkah. Time tu hadi candat sotong jele ptg2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 12:36 PTG delete

Formula baru.....PH kena kurangkan rasuah atau banteras perasuah habis-habisan....jgn tabur dedak tabur lah keyakinan kepada hamba2 kat bawah dan juga pengundi.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 3:32 PTG delete

Ph rasuah?kahkahkah. Rasuah balak kelantan tu tgk dulu sbl nk tuduh org.sbl tuduhan matsabu tolak hudud tu mana video nya???beratus kali mintak ni xdpt2 lg.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 4:17 PTG delete

LGE kafir. Akan tetapi...semangat juangnya seperti orang Islam.

Orang Umno/BN pula....nampak Islam akan tetapi...perangai nya serupa kafir.

Hadi pulak paling teruk mempergunakan islam ayat2 quran seban jubah bagai utk kepentingan politik sotong beliau..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 10:52 PTG delete

Betul ke?....kahkahkah....kesian, perasuah disanjung......TGHH di kutuk dimaki.....dunia, dunia.......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 11:32 PTG delete

Tghh?sapa tu,ooo penasihat umno parti perasuah terbesar ddunia tu ya.Kahkahkah.Kata bawak islam tapi sentiasa caci maki membarua babi anjing org dan paling hebat serban tebal tapi sokong rasuah.ish ish ish hebat islam pas blh plak sokong rasuah, eh boleh plak merompak balak kelantan yek.ish ish ish....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Julai 2016 6:03 PG delete

Walaun buta kayu mmg tongong...apa saja yg keluar dr mulut tghh dianggap mcm sabda atau wahyu...biarlah u turn lima enam belas kali pun...biar tghh buat perangai huduh pun...bahaya jugak kalu dah kena candu walaun ni...lagi parah drp totok umngok rupanya...kihkihkihhh..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Julai 2016 9:33 PG delete

Salah tu.bukan uturn berbelas kali,kalau hadi uturn berjuta kali pun mrk tetap setuju sbb mrk anggap hadi sbg tuhan.xblh lawan nt dikira kapir masok neraka..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Julai 2016 12:40 PTG delete

Patutlah prof agus bgtau...kalau dia jumpa walaun2 ni dia nak bawak gi jumpa pakar psikitri...hihihii

Reply
avatar
Wan Rosli
AUTHOR
4 Julai 2016 4:44 PTG delete

Jom bersolodariti bersama perasuah.. diharap Datuk Sri Khir Toyo dapat turut serta..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Julai 2016 4:50 PTG delete

Jom bersolidariti bersama perasuah.. diharap khir toyo dpt bersama..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Julai 2016 1:30 PG delete

Pas la bersolidariti dgn kir toyol,pas kan barua umno.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Julai 2016 10:59 PG delete

Patutlah PH tak berapa minat dengan Kanun Jenayah Islam ygn dibawa ke parlimen oleh TGHH..

Rupa2nya PH ada cara tersendiri utk memghapuskan dosa rasuah.. iaitu hendaklah bersekongkol dgn PH terlebih dahulu; kerananya dosa rasuah bolehlah disapu ke bawah karpet PH..
Kenapa? Tak percaya ke?

Cer perhatikan Tun M dan tok guru PAN LGE.. bukankah sudah pun dibersihkan dari rasuah?.. kesilapan khir toyo pula ialah dia tak mahu bersekongkol dgn PH!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Julai 2016 9:20 PTG delete

Ala jgnla ckp byk.tjuk la cpr video matsabu tolak hudud...beribu kali aku minta xdpt2....jgnla malukan pas tau...buktikan pas ada telor.kahkahkahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes