KENYATAAN PANAS!! : YB RAFIZI RAMLI TENTANG KEKALAHAN PAKATAN HARAPAN (WAJIB BACA)


Rafizi Ramli

SHAH ALAM – PKR menyifatkan kemenangan BN di dua Pilihan Raya Kecil (PRK) semalam akibat dua penyakit yang dideritai pengundi sejak sekian lama.

Naib Presidennya, Rafizi Ramli berkata, perjuangan masih jauh sekiranya rakyat terus dijangkiti dua penyakit ini iaitu sentimen perkauman atau keagamaan dan kebendaan.

“Penyakit sentimen perkauman atau keagamaan di mana ramai pengundi pasrah dengan rasuah, penyelewengan dan pelbagai lagi sedang mereka mengeluh setiap hari kerana bagi mereka memerangi Cina DAP dan sekutu mereka iaitu PKR dan Amanah itu lebih penting dari membantu diri mereka sendiri.

“Akhirnya serangan perkauman yang bertubi-tubi oleh kedua-dua Umno dan Pas telah meningkatkan sokongan kepada Umno dan mengekalkan baki sokongan pengundi Melayu kepada Pas,” katanya.

Katanya lagi, penyakit kedua iaitu kebendaan apabila dijanjikan pelbagai projek dan wang yang diagih semasa kempen.

“Baik pengundi Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan dan semua yang lain faktor projek yang dijanjikan dan wang kebendaan yang diagihkan semasa kempen tetap berkesan mengekalkan sejumlah undi kepada mereka.

“PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar membuktikan bahawa penyakit kebendaan ini tidak mengenal kaum, agama, tempat atau masa,” katanya.

Tambahnya, beliau akan mengkaji dan memperhalusi dapatan-dapatan ini di peringkat PKR dan Pakatan Harapan.

Semalam, BN mengekalkan kemenangan di dua PRK dengan majoriti lebih besar apabila meraih  majoriti 6,969 undi di Kuala Kangsar berbanding 1,082 undi dalam pilihan raya umum 2013 dan majoriti 9,191 undi di Sungai Besar, berbanding majoriti 399 undi pada 2013.

sh

IKLAN BERBAYAR

PENCEN AWAL DENGAN TONE EXCEL !!! 

Buka mata anda, kerana peluang yang kecil boleh memberi pulangan yang besar sehingga boleh di warisi! Sertai kami untuk mendapatkan sim kad Tone Excel . Sesi penerangan percuma melalui telefon disediakan. Jangan lupa taip "Ya! Saya ingin menjadi jutawan Tone Excel " Sila sms atau whastup ke nombor telefon 010-7898637. Kami akan menghubungi anda melalui telefon untuk memberi maklumat lengkap. Bertindak segera!!!

Cara gandakan simpanan wang
Previous
Next Post »

13 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Jun 2016 11:14 PG delete

Ada satu lagi sindrom yg rafizi terlepas pandang.sindrom pas pasik iaitu sikap pas yg bodoh sombong berlagak pandai kuat hebat tp sbnrnya bebal bangang dan mundur.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Jun 2016 1:53 PTG delete

Habislah korang PRU 14 nanti bungkus lah....kahkahkah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Jun 2016 2:13 PTG delete

Kau yang bodoh sekarang kita merayu pada pas supaya bergabung dengan ph untuk Benjamin pineng dan Eleanor tak hilang kau tu yang bodoh kata pas bodoh.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Jun 2016 2:31 PTG delete

Pis la bodoh tolong umno pulak udah sama2 pakai keris tp keris pis lg pjg sedepa.kahkahkah. Pas kata dap makan babi haram tp najib amek rasuah xla pulak haram ya.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Jun 2016 6:42 PTG delete

PAS, tolong kami PAS......tolong lah bergabung dengan kami.....kami risau....risau pasal....Penang.....risau pasal....Selangor.....tolong lah kami PAS.....selamatkan lah dedak kami...wahai PAS.....kami merayu......tolllllllloooooooonnnnngggggg kami PAS...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Jun 2016 8:19 PTG delete

Hek eleh.poyo.kalau bodoh jgk
N tjuk sgt bro.cukupla dgn kebodohan keris terpanjang didunia buat potong kek tu.KAHKAHKAH

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Jun 2016 8:22 PTG delete

No way.. kamu sejak dulu memang dambakan undi Cina kerana ia adalah hidup dan mati kamu dalam politik! Dan kamu berjaya mendapatkannya!.. Nak apa lagi.. nak undi Melayu plk ke? PAN kan ada?.. hehe..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Jun 2016 11:57 PTG delete

Udah fitnah baru pulak wanrosli ni.utk pengetahuan wanrosli, Malaysia ni berbilang kaum,dan islam merupakan rahmat sekelian alam xkira melayu cina India dsb.Dlm quran juga xmenyebut islam hanya utk pas.wanrosli kata pan xnk undi melayu? Kalau nk merepek pun agak2 la bro. Berpijakla dibumi nyata.yg pas pun nk undi cina plak apahal? Pas kan suci murni xrs berdosa ke kalau cina mkn babi undi pas.kahkahkah. Oh ya.kalau wanrosli nk fitnah baru,fitnah lama tu kasi bukti dulu. Mana video matsabu tolak hudud nye?????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Jun 2016 12:30 PG delete

Betul tu....Islam bukan untuk PAS.....tapi PAS bawa Islam.....kami tak mampu bawa Islam macam PAS....tenang dan berhemah......namun kami mohon pada PAS....kami berharap PAS bergabunglah..... dengan kami.....tak lena tidur....terbayang...Penang....Selangor.....pru 14....mana nak tanding?......semua sibuk....rakan2....sibuk ditempat sendiri...kami???....siapa nak bantu???.....mana jentera kami???.....tolong kami PAS!!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Jun 2016 10:08 PG delete

Pas bwk islam?islam rompak balak?islam sokong perasuah terbesar dunia?islam yg keluar pas jadi kapir?islam yg fitnah2 org suka2 label org baru jebon babi anjing nyamuk?islam yg perkauman anti cina?jgnla perasan pas bwk islam.dulu zaman nik aziz btl pas bwk islam tp skrg pas bwk dedak siap jadi penasihat umno pulak tu.kahkahkah. Sama2 pakai keris pjg pulak.. Lagipun baju pun dah sedondon dgn najib.kuat btl dedak najib smpi 1 parti berjaya mkn dedak. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Jun 2016 10:54 PG delete

Kahkahkah.tgkla betapa sombong nya pas? Pkr ph berlembut ati ajak bergabung tumbangkan bn tp pas cukup sombong bongkak ego. Islam ada ajar umatnya bersikap mcmtu?perasan la pas bwk islam padahal lebih sesat dr org2 kafir.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
24 Jun 2016 7:11 PTG delete

Mana boleh bergabung dgn pengkhianat..Tak rela aku..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Jun 2016 10:56 PTG delete

Betul tu.perompak balak mane blh bergabung dgn Amanah/ph..perompak pas kena bergabung dgn perompak umno baru kena.keris pun dah sama.baju pun dah sedondon.. Tak rela aku.kahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes