SOALAN PANAS!! KEPADA AHLI PAS..DARI DATO HUSAM MUSA.

Di mana Islamnya Pas jika tiada akhlak, kata Husam Musa. Gambar Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh. Di mana Islamnya Pas jika tiada akhlak, kata Husam Musa. Gambar Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.

Dalam Dialog Bersama Husam Musa malam tadi, pemimpin Pas yang lantang mengkritik kepimpinan parti itu mempersoalkan sejauh mana Pas masih mengamalkan nilai Islam.

“Saya nak tanya pada orang-orang Pas di mana Islamnya Pas selepas Tuan Guru Nik Aziz meninggal dunia? Tolong senaraikan termasuk Mursyidul Am Pas (Datuk Dr Haron Din),” soalnya di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor (KLSCAH).

Menyenaraikan beberapa nama pemimpin Pas Pusat seperti Pengerusi Jawatankuasa Disiplin dan Tatatertib, Dr Daeng Sanusi Daeng Mariok dan Ketua Penerangan, Nasrudin Hassan; beliau memberitahu dirinya menerima serangan peribadi selepas menegur kepimpinan kerajaan Pas negeri Kelantan.

“Saya diserang macam-macam, lari duit balak. Boleh orang-orang kita (Pas) ngaji agama begitu. Saya berdiri tegak lawan pembulian.

“Saya buat lawatan, balak telah dicuri. Lima bukit sudah digondol,” dedahnya selain turut menyebut nama Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali serta Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Ustaz Dr Riduan Mohd Nor.

Pada masa sama, Husam juga menyelar Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berhubung penyerahan surat pemecatannya.

“Saya minta Datuk Taki hantarlah surat pemecatan itu. Saya nak bagi pada anak cucu. Saya nak beritahu Datuk Taki, tulislah elok-elok. Presiden Pas boleh buanglah Setiausaha Agung macam itu,” bidasnya sambil memberitahu berlaku kesilapan nama ayah pada sepucuk surat yang telah diterimanya daripada Pas.

Menjawab soalan moderator yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Ilham Centre, Hisomuddin Bakar tentang tempoh yang terlalu lambat untuk Husam membuat keputusan memilih mana-mana parti pembangkang, beliau mengakui dirinya lemah.

“Saya tidak kuat. Saudara (moderator) boleh provok, (tapi) tak boleh ubah saya. Mungkin saya salah tapi apa yang penting, saya mendapat gambaran membaca apa yang ada dalam radar. Ada sebab-sebab tersendiri. Setakat ini saya boleh berpuas hati.

“Untuk maju ke depan tidak semestinya isytihar masuk parti,” tambah bekas Naib Presiden Pas yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Salor itu dalam dialog lebih dua jam anjuran Free Public Forum Malaysia (FPF).

Untuk rekod, Dr Sanusi pada 6 Mei iaitu sehari sebelum pembuangan undi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak mengesahkan Husam dipecat daripada menjadi ahli Pas berkuat kuasa 23 April lalu.
Menurutnya lagi, Husam didapati telah melakukan tindakan dan perbuatan yang bersalahan dengan Fasal 82(1)(b), (c), (d), (e) dan (f), Perlembagaan Pas.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 
Previous
Next Post »

63 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 10:34 PG delete

Sudah-sudah lah Husang, ahli2 dan penyokong PAS dah lama kenal kamu, cukup-cukuplah bercakap pasal PAS dah tiada kena mengena lagi kamu dengan PAS, kamu patut risau pasal kerusi yang belum kamu serah, kamu patut risau dengan isteri tersayang.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Mei 2016 10:49 PG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Risau isteri tersayang?

Pasal isu baiah ke?

Saya nak bertanya, kalau kita bernazar kita wajib tunaikan betul tak?

Bolehkah kita bernazar, contohnya ketika mendapatkan sesuatu, kita bernazar untuk berzina?

Tak boleh, hukumnya haram!!!

Sama juga baiah, menceraikan isteri tanpa sebab-sebab tertentu yang berkaitan dengannya adalah menganiaya atau menzalimi kaum wanita!!! Apa hukum menganiaya atau menzalimi kaum wanita???

Haram!!!


Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Mei 2016 10:52 PG delete

Kalau dalam bahasa latin perkara ini dipanggil 'void ap initio', batal ketika permulaan lagi. Dah batal dari permulaan lagi nak risau apa?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Mei 2016 10:58 PG delete

Encik tahu tak pemimpin-pemimpin parti Encik sebenarnya melakukan kezaliman???

Patutlah sekarang geng dengan orang-orang yang zalim!!! Nak jadi penasihat UMNO/BN konon, patutlah isu 1MDB, isu FGVH isu salah guna wang Tabung Haji dan sebagainya tak disentuh maklumlah dah bersama pihak yang zalim!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Mei 2016 11:05 PG delete

Yang Encik sendiri,

Tahu tak ayat al-Quran surah Hud ayat 113, ayatnya agak panjang bermaksud antara lain "janganlah kamu menghampiri orang zalim kelak dibakar oleh api neraka".

Saya tak pernah pun jumpa satu ayat pun di dalam al-Quran mengatakan bahawa bahawa ulama sahaja diberi pengecualian boleh jadi zalim!!!

Yang Encik nak ikut ulama zalim macam ni nak buat apa? Encik nak ikut ulama zalim ke nak ikut al-Quran???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Mei 2016 11:08 PG delete

Minta maaf saya bertanya, apakah kelulusan tertinggi Encik?

Saya dah tak tahan, ramai sangat orang dalam parti Encik ni saya tak nak cakap bodoh la tapi tak cerdik!!!

Kata pepatah Arab, kalau nak wangi duduk dengan penjual minyak wangi, kalau nak pandai duduk dengan orang-orang yang pandai.

Nasihat saya keluarlah daripada kelompok kawan-kawan Encik tu.

Wassalam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 11:56 PG delete

Nk tau itulah wan rosli sesumpah..bro nobody ckaplah ape pun nti dia pusing lain.mklum je lah bebal al baghal..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 4:04 PTG delete

Anon 10:49'

Saya nasihatkan sedara pelajari dulu apa itu nazar dan apa itu sumpah baiah, jangan samakan nazar dengan sumpah baiah. Ianya tidak sama.

Kalau mereka rasa sumpah baiah tu menzalimi wanita kenapa dari awal mereka sanggup berbaiah? Adakah jawatan dan kuasa melemahkan pemikiran mereka?

Cuba sedara senaraikan kezaliman pemimpin kami seperti yang didakwa.

Orang cerdik tidak akan kata dia cerdik dan orang bodoh pun tak kata dia bodoh, sedara boleh nilai sendiri dengan kecerdikan atau kebodohan sedara yang sedara miliki tak perlu mengukur setinggi mana kelulusan seseorang itu, cukup dengan pemikiran masing-masing yang dikurniakan oleh Allah swt.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 5:51 PTG delete

Salah pimpinan pas bkrjasama dgn umngok wktu krisis mb slngor,bntang hudud tpi ponteng,guna sistem chai,akhlak tara..pornografi..cuba guna mata n tgok ar tu pun buta ker?.kau tu yg bodoh tak npak salh pmimpin.main ikot je.hadi mkan taik,kau pun ikut..kahkahkahkah dah lah wan rosli..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 6:23 PTG delete

Hahaha....bekerjasama dengan kafir pun tidak salah yang salah tunduk kepada kafir, tunduk bukan hormat tapi demi dedak...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 6:25 PTG delete

Perghhh.masak walaon pas kene bantai dgn nobody...cian nye

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 6:34 PTG delete

Kesiang Husang, akhlak rosak kerana kuasa dan jawatan, sanggup langgar baiah, kalau nak akhlak terpuji pulangkan kerusi tu dulu baru boleh bercerita pasal akhlak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 6:39 PTG delete

Anon 11:05, kami tak perlu penerangan Al-Quran dari sedara, kami ada ustaz, kami ada Tuan Guru dan kami ada ulama, mereka lebih arif dengan tafsir Al-Quran.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 6:41 PTG delete

Tak rasa gatal pun....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 6:44 PTG delete

Sian pas Langgar baiah buduh xblh tp boleh merompak balak...sian otak macaipas sekor ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 7:03 PTG delete

Oic...pas ada ulamak yg merompak balak tu kan...6:41 mmgla xrasa gatal sbb kulit babi.kahkahkahkahah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 7:29 PTG delete

kesian pas selangor angkara kejahilan dan kesombongan pas pusat dan puak2 ganu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 8:12 PTG delete

Projek kambing jamnpuri hilang kemana Husang?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 9:28 PTG delete

Kau tau husam dulu curi.mcm2 masa dlm.kjaan kelantan...berpuloh2 juta...sbb tu nik.aziz buang dia..nak bukti? Knp nak bukti...xkan ckp.jer.xleh terima? Klu ckp jer...mcm2 org boleh ckp...klu.betul...islam.x.larang husam bwk.bukti.pd.sprm..binawe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 9:29 PTG delete

Yg kesian kau...buat fb palsu pastu tebar fitnah...kesian..idup.xleh nk.beza antata betul.dan khayalan...fitnah cepat dijilat

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 9:32 PTG delete

Nobody ni bodoh rupanya...xleh nk beza antara baiah(janji) dgn sumpah talak 3...talak.3.si kolid semak tu jer...kelantan xde...tapi.janji ttp janji...langgar janji.ni jenis apa..klu.kejer.dgn kapir pun...dh berenti pulang balikla apa2 yg patut..xkan kita nak berdalih...jgn ikut syiah plak.atau puak2 kapir yg xpegang janji walau dh sign

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 9:34 PTG delete

Greenpork mmg suka fitnah2.ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 9:35 PTG delete

Yg pasti pan dia x minat...tersipu2 wan rahim.lamaran x d terima..mana 10 adun pok.wer...kecek bapok...isi yillek...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 9:38 PTG delete

Jgn ikut tuan guru lks dah le...hudud tolak...beer pertahan...amoi mari...mike buang...lgbt rapat...mahkamah syariah lipat

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Mei 2016 10:57 PTG delete

*HARI INI DALAM SEJARAH PAS*

*PRESIDEN PAS DEDAHKAN USAHA BARAT UNTUK MENGHANCURAN GERAKAN ISLAM (21 MEI 2007)*

PADA hari ini dalam tahun 2007, Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang telah mendedahkan peranan yang sedang dimainkan oleh Barat, terutama CIA menerusi Rand Corporation untuk melemahkan gerakan Islam di seluruh dunia, termasuk PAS. Beliau mendedahkan demikian dalam satu temuramah dengan wartawan Harakah, Ahmad Lutfi Othman dan Mohd Rashidi Hassan di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut. Presiden PAS itu memberi tahu, konflik kepemimpinan yang berlaku dalam PAS dan perebutan jawatan utama dalam parti adalah kesan dari tindakan _"musuh-musuh Islam antarabangsa yang turut memainkan peranan aktif"_ terutama oleh _"badan yang ditaja oleh Barat, diwujudkan oleh CIA, iaitu Rand Corporation."_

Rand Corporation adalah sebuah kumpulan pemikir dasar global Amerika Syarikat (AS) yang ditubuhkan pada 1948, kemudian menjadi pemikir utama dasar luar AS sejak berakhir Perang Dingin serta pertembungan baru Barat dan Islam dalam teori _The Clash of Civilization._ Dalam menghadapi kebangkitan gerakan Islam, laporan Rand Corporation pada 2003 yang bertajuk _Civil Democratic Islam_ telah membahagikan umat Islam kepada empat golongan iaitu fundamentalis, tradisionalis, modernis dan sekularis. Mereka merancang untuk memperalatkan kelompok tradisionalis dan modernis bagi menghadapi fundamentalis, iaitu kumpulan yang dikatakan menentang budaya demokrasi Barat dan mahu menegakkan negara Islam yang melaksanakan syariat.

Pada 16 Mac 2006, Rumah Putih telah menerbitkan _National Security Strategy_ yang menjelaskan strategi AS untuk menghadapi Islam. Pada 2007, Rand Corporation menerbitkan laporannya yang bertajuk _Building Moderate Muslim Network_ yang mengatur strategi mengukuhkan kedudukan golongan moderate liberal dalam masyarakat Islam yang dikatakan tidak seimbang dalam menghadapi kemaraan gerakan Islam 'fundamentalis' yang mahu menegakkan Islam kaffah. Rand Corporation telah menyenaraikan ciri-ciri golongan Muslim moderat liberal yang akan mendukung rancangan mereka seperti pendukung demokrasi, pejuang hak asasi manusia, kebebasan agama dan kesetaraan gender, pendukung pluralisme, golongan yang menerima sumber hukum bukan mazhab dan penentang terorisme.

Antara strategi yang disusun oleh mereka ialah menyokong gerakan modernis Islam yang mempromosi fahaman Islam liberal, melagakan kelompok fundamentalis dengan golongan tradisional dalam isu agama termasuk mazhab, menentang perjuangan fundamentalis dalam menegakkan negara Islam dan mendukung sekularisme. Menurut Tuan Guru Haji Abdul Hadi, Barat bertujuan untuk mewujudkan kebebasan demokrasi tanpa syariat kepada umat Islam seperti yang dilakukan terhadap negara komunis. Usaha Barat mewujudkan Islam moderat adalah untuk merosakkan aqidah dan syariat Islam melalui kelompok yang dipanggil Islam Liberal atau Post Islamism. Mereka mahu mewujudkan parti Islam yang didukung oleh Muslim sekular melalui parti Islam pro agenda demokrasi sekular Barat.

Tuan Guru Haji Abdul Hadi turut mendedahkan bahawa sejak kebangkitan Islam pada awal 1990-an, golongan berpendidikan Barat mula bersama gerakan Islam termasuk PAS untuk tegakkan syariat secara menyeluruh. Barat bertindak balas dengan mewujudkan jurang ulamak dan bukan ulamak (profesional) yang akhirnya memecahkan kepemimpinan gerakan Islam. Beliau mengingatkan ahli-ahli PAS supaya peka dengan strategi Barat ini, kerana ahli-ahli yang tidak peka akan terpengaruh dan menjadi alat kepada strategi Barat ini. Tend perebutan jawatan utama dalam parti sejak alaf baru ini, menurut Presiden PAS itu juga adalah kesan dari strategi Barat ini.

Mohd Fadli Ghani
Head, House of Resources
Pusat Penyelidikan PAS
21 Mei 2016

Sumber:http://pas.org.my/arkib/hari-ini-dalam-sejarah-pas/8667-hari-ini-dalam-sejarah-pas-presiden-pas-dedahkan-usaha-barat-untuk-menghancuran-gerakan-islam-21-mei-2007

Arkib Hari Ini Dalam Sejarah

�� Sebarkan seluas-luasnya….
Terima Kasih.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 1:12 PG delete

Ketinggalan zaman

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 1:14 PG delete

Utk bacaan walaunta okla melompat2 la depa baca mcm beruk.kahkahkah..hadi apah pun xtau 1mdb pun sepatah haram xtau lagi mau merapu.kahkahkah. Walaon buduh blhla tipu2.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 1:17 PG delete

Sabarla walaon. Tgu je nt.xkan nk kelam kabut mcm pas ngelejat bwk hudud last2 kene tipu umno.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 1:19 PG delete

Aik.pesideng fitnah pil kuda apa cter

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 7:45 PG delete

Husang tunngu keris telanjang masuk meminang, dah dipinang bernikahlah husang dgn keris telanjang, PAN tiada dasar dan perlembagaan, PAN tiada arah tuju hanya ikut arus yang dibawa DAP, tiada pendirian.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 7:45 PG delete

Wan rosli mna tau prancangan hadi n umngok..dia jdi bodoh ngikot je.tuang presideng masuk tong taik dia ikot gak.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 7:47 PG delete

Satu lagi ulasan bodoh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 9:37 PG delete

Mmgla macaipas kan bodoh2 belaka termasuk wanrosli. Kuikuikui

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2016 11:59 PG delete

Nabi siap sebut ciri2 nya 1500 tahun dulu pun.

1. Apabila berbicara dia bohong. ("Hari ini Husam dipecat, besok pagi saya umumkan 10 orang yang keluar dari PAS")
2. Apabila berjanji, dia mungkiri ("Pesta makan biryani kambing, tebus Sumpah, Tebus Baiah")
3. Apabila diberi amanah, dia khianat ("Jadi YB sebab bertanding atas tiket dan logo PAS, diberi amanah oleh Pemimpin dan penyokong PAS untuk jadi YB, pastu dia bawak lari pulok kerusi tu")

Dan ambe benar2 yakini tidak berbelah bagi dengan kata2 yang keluar dari mulut nabi ni adalah benar dengan sebenar2nya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 12:05 PTG delete

Sabarla wanrosli, kisah adun kelantan nk kuar parti tu akan menyusul kemudian, xperlu gelojoh mcm hadi gelojoh bentang hudud tp kena tipu ngan umno.kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2016 1:00 PTG delete

Dah lupa ke? Cuba rujuk no. 1 di atas kembali...kui kui kui

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 1:19 PTG delete

Aku cukup hairan puak2 walakontol dan walakonek ...wala sgt kat pemimpin2 munafik...pemimpin2 pas ramai munafik termasuk presiden..mana ada akhlak islam dlm diri mereka..mereka byk menonjolkan akhlak yahudi dan syiah..cuba lihat perkataan dan perbuatan terlalu jauh dari akhlak islam dan nabi tak pernah ajar..mereka ternyata tersesat jauh disebalik jubah labuh dan serban bawang besar..mereka dan walakontol,walakonek dan wala keldai sdg meyiapkan diri utk ke neraka.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 6:04 PTG delete

Jauhi PAS kerana dalamnya ada najis yang akan mengotorkan kita semua...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 6:20 PTG delete

Kahkahkah,hadi ckp nk bentang hudud pas tu gi jepun tak bohong ar.buta punya org..pe kan daya..bodoh al baghal wal bebal kata kn kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2016 9:12 PTG delete

Nk jwb ni senang jer.. speaker dewan rakyat dah maklumkan pembentangan tak sempat utk sesi masa itu.. simple.. kalau masih tak paham lebih baik pergi buat Perkhidmatan Angkut Najis..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2016 9:13 PTG delete

Mungkin najis yg ditinggalkan oleh Parti Angkut Najis!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 11:22 PTG delete

LAa tu je la yg wanrosli tau.label org barua la kapir la babi la sebijik perangai pesideng.. Lain apa pun xtau. Bila minta video matsabu tolak hudud.tetiba wanrosli jadi pelupa.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 11:25 PTG delete

Pas parti Ajaran sesat..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2016 11:52 PTG delete

Mana mungkin golongan tolak hudud sama dgn yg menyokong..

Mana mungkin golongan terima LGBT sama dgn yg menentang..

Mana mungkin golongan terima Syiah sama dgn yg menentang..

Mana mungkin golongan sanggup jd kuda DAP sama dgn yg menentang DAP..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mei 2016 12:55 PG delete

Ckp soal hudud.mana video matsabu tolak hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mei 2016 10:39 PG delete

pada macai2 pan cuba faham akan isu semasa jangan hanya ikut telunjuk umno sahaja pada nobody yang pandai mengatur ulasan tahniah kerana didunia ini anda berjaya dengan bantuan dari napsu anda sendiri yang buta dan membutakan hati sendira. dari ulasan anda terbukti anda adalah pengikut sekular yang mudah membuat tuduhan dan fitnah untuk memburuk2kan pergerakan islam dengan tujuan untuk memecahkan jemaah islam dan kelemahan serta perpecahan jemaah islam adalah kejayaan diri anda berbanggalah anda dengan kejayaan anda. sebaik2 perancangan adalah dari allah swt.moga anda lebih belajar dan lihat hasil kerja tangan anda sendiri ingat dunia ini penuh dengan cabaran akhirat tempat yang kekal abadi. jangan tinggalkan al quran, hadis dan sunah nabi. istikomahlah hingga kemenangan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mei 2016 8:35 PTG delete

Ckp pjg xguna.mana video matsabu tolak hudud??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 9:32 PG delete

macai pan tak cerdik dan tak mahu cerdik ada bukti pun tak guna sebab macai pan bukan nak ambik tahu pun yang penting bagi pan asal bukan pas umno dan dap ok. bilalah macai pan nak cerdik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 9:35 PG delete

mana islamnya perjuangan husam yang memburuk2kan ulamak dengan fitnah yang tiada bukti dan lebih membangga2kan orang lain dari presiden sendiri.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 9:59 PG delete

Islam ke pas rompak balak kelantan? Islam ke pas membarua menjebon mengkapir,islam ke pas pakai dewa utk tarik undi cina, islam ke jadi penasihat umno?mslh btl otak pas ni. Bangang tanpa sempadan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:05 PG delete

Wanrosli nk kalih isu plak.sorry xlaku kalih isu tu.mana video matsabu tolak hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:07 PG delete

Mana video matsabu tolak hudud ni wanrosli. Cptla tjuk..jgn bg alasan2 bodoh atau kalih isu atau menunjukkn kebongokan pas.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 12:08 PTG delete

macai pan jangan tunjuk sangat kebongokan walaupun dah sedia bongok dah terbukti nak bukti apa sekarang dah bersekongkol dengan umno pulak org dah tahu pun pan khadam umno

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 4:37 PTG delete

Pas la bongok.bukti jelas pun, nampak.yg hadi jadi penasihat najib tu kan bukti jelas lg bersuluh..xkan macaipas bodoh sgt tu pun xnmpak?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:35 PTG delete

macai pan yang bongok ikut aja telunjuk umno dengan dap sama2 bekerjasama untuk lawan pas. cuba ikuti betul2 umno adalah musuh utama pas tapi pas adalah musuh utama umno, dap dan pan sebab pas satu2nya parti islam. umno sedang bergolak untuk nak menyelamatkan umno maka pan digunakan untuk lawan pas dan pengaruh dap digunakan untuk pancing cina pandai umno buat perancangan. undi sama macam undi umno dan dap.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:42 PTG delete

mana bukti pas rompak balak kelantan cuba tanya husam. yang pan dok laga2kan ulamak dok kutuk dok gitnah tu apa cita. pakai dewa adun dah mohon maaf dan dah bertaubat tapi yang rasmikan pesta arak langga baiah tu apa pulak. islam suruh kita nasihat menasihati tapi prk tetap lawan tapi pan lawan juga untuk bagi umno menang. moga allah merahmati pejuangan menegakkan islam di malaysia.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 12:06 PG delete

Pas nk lawan umno.penasihat nak lawan tuannya.biol ke otak wanrosli nih.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 7:56 PG delete

lawan tetap lawan walau berhadapan 3 penjuru namun umno tetap musuh pas biar pan tolong umno pas tetap lawan islam akan tetap ditegakkan dimalaysia.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mei 2016 12:31 PG delete

Nik abduh dah kata pas berkerjasama dgn umno...wayang apa lagi kata pas nk lawan umno ni wanrosli.. Jgnla tjuk sgt bodo tu.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mei 2016 12:57 PG delete

bodoh punya macai pan demi dap sanggup pecah belahkan umat islam. tak suka pada pas pun jangan pecah belahkan umat islam kembalilah pada al quran. dap senyum aja tngok umat islam berpecah. mcmana lkw dapat singapor cuba kaji sejarah jangan jadi penyebab kehancuran umat islam nnt menyesal

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
29 Mei 2016 10:30 PTG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
29 Mei 2016 10:45 PTG delete

Kafirun tuduh: TGHA berpakat dgn UMNO utk bentang usul RUU.. so kalau ianya betul berpakat pastinya ada skrip.

Munafik tuduh: TGHA teragak2 utk huraikan usul yg dibentang.. so kalau ianya betul teragak2 pastinya tak ada skrip!

Lihat betapa caca merbanya golongan kafirun dan munafikun.. tapi mereka tetap punyai sikap yg sama.. iaitu tak gembira dgn pembentangan usul RUU!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:25 PTG delete

Kalau btl napa tangguh bentang.pastu najib terang2 kata bkn hudud.akta je.kahkahkah. Siang2 kena tipu umno.haje bodoh pas ni.kahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes