Iklan Penaja 1

Jumaat, Mei 06, 2016

PANAS!! : TERKINI, PARTI PAS PECAT DATUK HUSAM MUSA..

 

Jawatankuasa tatatertib PAS hari ini memutuskan untuk memecat bekas naib presiden parti itu, Datuk Husam Musa selepas mempertimbangkan kes itu dari semua aspek serta mengambil kira kepentingan parti .

Pengumuman pemecatan Husam yang juga adalah ADUN Salor dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib PAS, Dr Sanusi Daeng Mariok.

Menurut Sanusi, jawatankuasa tatatertib PAS yang bersidang pada 23 April lalu mendapati Husam melakukan tindakan dan perbuatan yang bersalahan dengan Fasal 82(1)(b), (c), (d), (e) dan (f), Perlembagaan PAS.

Justeru katanya, jawatankuasa tersebut dengan sebulat suara bersetuju memecat Husam dari menjadi ahli PAS berkuat kuasa pada hari keputusan.

"Jawatankuasa tatatertib telah meneliti aduan salah laku terhadap Husam dan mempertimbangkan kes beliau dari semua aspek.

"Husam didapati melakukan tindakan dan perbuatan yang bersalahan dengan Fasal 82(1)(b), (c), (d), (e) dan (f), Perlembagaan PAS," katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Sanusi berkata, keputusan itu juga dibuat setelah mengambil kira kepentingan parti dan perjuangan Husam.

mk

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

 BISNES ONLINE 100%

85 ulasan:

  1. Alhamdulillah.. lihatlah wahai PAN.. sdgkan husam musa pun PAS berani pecat inikan plk adun kubang rotan nak keluar PAS utk masuk PAN.. apa yg nak dibanggakan kalau PAS ada adun yg tergamak tunduk akur kpd TGPDR.. lebih baik keluar atau dipecat..

    Kenapa PAN?? Terkejut PANda ke?..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.terbaek,Pas masuk perangkap.husam bebas blh masuk Amanah.yahoo.kahKahkahkah.

      Padam
    2. Kenapa org pas panggil PAN,kenapa tak berani sebut Amanah? Saja tanya...jgn marah yea...

      Padam
    3. Rasanya dah jwb dulu.. tapi tak pe aku bersedia ulangi.. tapi dgn soalan jgk le..

      Ada kah org Amanah tergamak langgar sumpah baiah kemudian harta wakaf kemudian tolak hudud (jika konsesus pakatan tolak hudud) dan byk lagi lah?

      Setahu aku hanya PAN shj yg tergamak..

      Padam
    4. Sumpah talak bini ke.Alahai Hina nya Pas cagarkan bini utk Sumpah.Pas anggap bini mcm pelacur ke.alahai rendahnya otak wanrosli oi.

      Padam
    5. Eh eh.cakap pasal hudud ya wanrosli."MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD"???dah beratus kali minta tp xdpt2 lg..

      Padam
  2. Alhamdulillah... semoga Dato Husam akan mengetuai AMANAH bersama sama Abg Mat, Salahudin Ayub, Khalid Samad dll...
    Semoga impian ini akan menjadi kenyataan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lama Amanah tgu husam masuk Amanah,bermakna husam xterikat baiah gadai bini ke hapa ke sbb Pas sendiri pecat husam.terbaek husam...nape Pas xpecat Mahfuz sekali.

      Padam
    2. Seperti PAN, PAS pun teramat gembira dgn berita pemecatan husam musa.. alhamdulillah.. cuma jgn PAN malu plk nanti kalau2 husam buat rayuan..

      Padam
    3. Aik.Pas Masih mengharapkan husam buat rayuan ke.kahKahkahkah..

      Padam
    4. Bukan.. takut PAN malu atau terkejut PANda nanti ..

      Padam
    5. Nangis lagi Kuat la wanrosli,dahla sorg adun lompat parti,lagi sorg kena pecat ni dah 2 org Kuat Pas xda dlm Pas..nt prn sarawak nt Pas kalah lagi wanrosli nangis terisak isak.Cian wanrosli.kahKahkahkah

      Padam
    6. Mana ada 2 org kuat PAS.. dua org tunggangan DAP ada laa..

      Padam
    7. Yg tinggal nti walakontol mcm zuhdi,tongtowi.amaro jerman oopp wan rosli skali..kahkahkah elok ar tu.khdam umngok...

      Padam
    8. Lepas ni pecatla Mahfuz plak dan ramai lagi,lg senang mrk masuk Amanah.Lebih cepat Pas bungkus. KahKahkahkah

      Padam
    9. Itulah jealah modal yg geng pascai duk ratib selama ni...dap, dap dan dap...dah sama mcm umngok...dah xder modal...

      Padam
    10. Tahniah kepada PAS dan mimpi ngeri bagi Mat Sabu kerana pengikut2 PANdir lebih memerlukan Husam memegang jawatan presiden PANdir.....kita tunggu.

      Padam
    11. KahKahkahkah.komen diatas jelas menunjukkan Pas takut Ngan husam.kahKahkahkah.ajak debat pun takut.hapa lah Pas Ni.

      Padam
    12. Pascai ni berani berkokok luar gelanggang jea...ajak berdebat secara live penakut hampass...perangai dah serupa mcm umngok...

      Padam
  3. Kita tunggu dan lihat 11 adun yang akan mengikut jejak husang seperti yang didakwa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KahKahkahkah.itu khabar angin je xda siapa dakwa pun 11 adun Pas Akan ikut husam.kalau btl Alhamdulilah.blh kasi Amanah pula perintah kelantan sbb Pas xnk kuasa pun,Cuma nk redha Allah aje kan...

      Padam
    2. Tak payah tukar topik.. tu bukan khabar angin tapi tu fitnah oleh juak PAN yg dah malu kerana tak dapat bwk keluar 10 org Adun serentak.. bukan 11 yer pemfitnah..

      Padam
    3. Hahaha.Wan Rahim kata insyaallah.tgu la,jgnla gopoh wanrosli.kahKahkahkah

      Padam
  4. Oh ya teringat pula aritu walaon kata pemimpin pH yg x dbenarkan masuk sarawak sbb perangai buruk mmg elok dilarang masuk sarawak.harini Khairudin Aman Razali pula xdbenarkan masuk sarawak..apa cter pemimpin Pas pun perangai buruk ke?kahKahkahkah

    BalasPadam
  5. kamu mahu pemimpin islam tapi dok calon orang kristian. tak takut ke agenda kristian kat org pas yang lemah iman nanti.. takut jadi agenda kristian melebar kat pas pulak ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu mahu pemimpin Islam, tetapi kemuka calon Kristian – Abang Jo
      KUCHING: Timbalan Presiden PBB, Abang Johari Abang Openg menyelar Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang berkata Sarawak hanya boleh diperintah oleh Bumiputera yang beragama Islam.
      Bingung dengan sikap Hadi, Abang Johari berkata parti Islam itu mengetengahkan seorang calon Christian, Clement Bayang, sebagai calon kerusi Kakus.
      “Mana satu yang betul? Mereka (PAS) kemuka calon bukan Islam tetapi mereka kata Sarawak hanya boleh diperintah oleh orang Islam? Apa yang sedang berlaku?” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan hak milik tanah kepada warga Kampung Senari hari ini.

      Padam
    2. TGHH mahu ketua yg beragama Islam yg blh membimbing adun2 x kira muslim ke tidak, itu maksud TGHH, faham dulu maksud sebenar jgn kelam kabut.

      Padam
    3. Hadi sndiri srupa ketam..ada hati nk mintak gitu..kahkahkah.gi mndi swimming pool yg ada susu omega cpur pil kuda cpur dedak,kahkahkah

      Padam
    4. Habis la kalau hadi pimpin semua adun uturn aje keje nye kahKahkahkah

      Padam
    5. 7:16.. begitulah responses tanpa hujah oleh PAN bila kita dah jwp secara sopan dan berhemah.. sbb tu sy suka sgt dgn sikap penyokong2 PAS ni.

      Padam
    6. 7:16.. begitulah responses tanpa hujah oleh PAN bila kita dah jwp secara sopan dan berhemah.. sbb tu sy suka sgt dgn sikap penyokong2 PAS ni.

      Padam
    7. Laaa.wanrosli ulang2 post byk2 kali ni apahal.brp la umur wanrosli ni Tua bangka Sgt ker.kahKahkahkah

      Padam
    8. Wanrosli mana video matsabu tolak hudud???Selagi wanrosli xtunjuk bukti Selagi itulah kata2 wanrosli xterpakai,fitnah busuk pas

      Padam
    9. An Anonymous, memang sudah dijangka mereka akan spin perkara yang sama berulang kali, dah biasa.

      Kita tunggu esok, Wan Rahim kata kalau hari ini PAS pecat Husam esok beliau akan adakan sidang media bahawa ada 10 adun akan ikut Husam menyertai PAN.

      Padam
    10. Aik buat fitnah Lagi wanrosli.mana Ada Wan Rahim kata camtu.Wan Rahim bukan mcm wanrosli bebal.kahKahkahkah

      Padam
    11. Memalukan PAN.. org nak berpolitik dia pun nak berpolitik.. tapi tak tahu gapo satu.. diharap sudah2lah malukan PAN dgn tahap rendah politik sebegini.. lain kali kalau nak tanya tu biarlah nampak mcm PAN dah buat homework dgn mengikuti perkembamgan terkini.. mujurlah aku tak masuk PAN.. buat malu company jer..

      Padam
    12. Utk makluman wanrosli, Pan bukanlah company seperti mana Pas dah jadi company balak kelantan.kahKahkahkah.membalak bersama ulamak kelantan.kahKahkahkah

      Padam
    13. Nampak tak kelurusbendulan PAN dlm berkomen?

      Padam
    14. Yeke.kebendulan Pas pula diperbodohkan umno isu hudud kelantan apa cter.kahKahkahkah

      Padam
  6. macai pan bukan bebal tapi bengap isu yang dah kuar dengan nyata pun dia nak spin tu yang asyk tanya pasai mat sabu tolah hudud sebenarnya dah tahu tapi dah biasa fitnah jadi dah jadi amalanlah tu yang bebal otak tu. bawak2 betobatlah macai pan kaki fitnah khodam umno. kalau dah khodam umno perangai pun ikut umno jugak semua yang macai pan buat semua yang umno ajar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laaa kata Kat org fitnah...yg wanrosli tuduh matsabu tolak hudud kata Ada bukti video lagi tp jelas xda dan jelas Pas parti penfitnah...aku Ulang lagi yg penfitnah,mana video matsabu tolak hudud??????buktikan Pas bukan parti penfitnah.

      Padam
    2. Kahkahkah...bro 10:26,naik brbuih ckap dgn org bebal tu satu hapah pun tara,bila tnya je dia pusing ke lain.tu je lah yg puak walakontol ni leh buat.mcm umngok dh..kahkahkah dia ak,ikk,uukk(mcm yg kat zoo tu)..bila kpanasan.kahkahkah..

      Padam
  7. Wan Rahim PAN ternyata penipu besar sama je dengan umno, malu PAN ada pemimpin yang hanya berkata-kata perkara yang tidak pasti, sama taraf dengan umno.

    Anuar Tahir sekarang tengah sibuk memilih lori besar untuk menyambut Husam, belum tahu lagi Husam nak ke dengan PAN atau Husam terus masuk DAP. Jika bersama PAN mesti Husam nak ambil jawatan presiden, dedak kena bagi sama rata, kalau direct DAP, dedak tak perlu dibagi-bagi. Manakah pilihan Husam?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laaa mcm ni perangai walaon Pas.komen walaon diatas jelas menunjukkan perangai Pas buruk mcm syaitan.inikah yg dikatakan Islam?nilai sendiri akhlak anda,bagus tu teruskan Cara anda,Rakyat melihat je karenah Pas.next pru kasi tumbang Pas Dan umno

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Syaitan? Macam biasa dgr tuh.. macam dah dirancang rupa2nya musuh2 islam ni.. modus operandi sama anyara PAN dan DAP..

      PAN panggil PAS, syaitan!
      DAP panggil DZN, satan!

      Hmmmm.. baik punye regu musuh islam.

      Padam
    4. Pas hanyalah sebuah parti,bukan agama Islam.wanrosli kena fhm tu,kalau itu pun xfaham,elokla Pas sekolah tadika balik.musuh Islam dan musuh Pas pula berbeza,Pas memusuhi pan yg jg membawa Islam tp Pas membela umno yg Islam tp membawa perangai Syaitan..

      Padam
    5. Menfitnah juga adalah perangai Syaitan yg mana wanrosli mengikuti perangai Syaitan iaitu Menfitnah matsabu tolak hudud.Jikalau tidak sila tunjukkan bukti video matsabu tolak hudud???buktikan wanrosli tidak mengikuti perangai Syaitan.

      Padam
    6. An Anonymous, satu perhimpunan diadakan semalam kerana membantah pemecatan Husam, yang datang memberi sokongan kepada Husam adalah anak beranak Husam, harum manis ada tiga atau empat biji dan yang paling ramai ialah wartawan.

      Menitis airmata Husam apabila dikhabarkan beliau dipecat, hebat Husam berlakon sama macam taktik yang Mahathir gunakan dulu.

      Padam
    7. PAS memang la parti politik bengap, perjuangan yang dibawa PAS itulah yang menjadikan PAS parti Islam, dasar dan perlembagaan selari dengan Al-Quran dan Al-Hadis.

      Macamana kamu boleh kata PAN ni parti yang membawa Islam sedangkan perlembagaan belum siap lagi sehingga kini, kamu hanya boleh kata PAN adalah parti yang dianggotai oleh orang Islam bukan membawa Islam. Kamu belum faham, kami dah lama faham.

      PAN kena siapkan dulu perlembagaan parti dan dasar perlembagaan parti hendaklah selari dengan Al-Quran dan Al-Hadis baru boleh bermegah PAN dengan Islam, kalau hanya mengaku parti Islam tapi dasar dan perlembagaan belum sempurna ibarat ayam berak kapur, sama je dengan umno.

      Padam
    8. Tuduh husam berlakon pulak.Sudah2la fitnah org.fitnah matsabu tolakhudud pun xda bukti lg. Adakah Pas dah jadi parti penfitnah????

      Padam
    9. Mat Sabu ada dua pilihan tolak hudud atau tolak dedak?

      Padam
    10. Tunjukkanla akhlak Pas.ni nmpk Pas Hina sangat tuduh2 ni ape cter?mcmne plak hadi yg jadi penasihat najib?bapak segala dedak sudah mkn ke

      Padam
    11. PAN ada dua pilihan, tolak hudud sambil tarik dedak atau tolak dedak sambil tarik hudud. Yang mana satu pilihan PAN?

      Padam
    12. Wanrosli bising Lebih Bila minta video matsabu tolak hudud,Kalih isu.amende Pas perangai buruk cmnie?sape mkn dedak ni,hadipesideng penasihat najibla mkn dedak,pan xterlibat dgn najib apatah lagi jadi penasihat tp pesideng Pas sendiri mkn dedak,walakontol semua lagi la mabuk dedak semua

      Padam
  8. Betul ni CaiPAN, PAN ada dua pilihan tolak hudud atau tolak dedak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu je la yg wanrosli tau melabel itu ini ratib pan dap 24 jam.teruskanla tunjuk kebodohan Pas tu ya.kahKahkahkah

      Padam
    2. Mmg bodoh pn,video mat sabu tu dia takda klau video jerman ada la kahkahkah..smua wan rosli komen sndiri.kahkahkah.

      Padam
    3. PAN kini ada dua pilihan sebenarnya.. nak jadi KHODAM DAP atau KHODAM UMNO.. tapi kelihatannya yg terkini PAN pilih kedua2nya.. Tahniah PAN kerana berjaya memper'kuat'kan parti yg masih tak de perlembagaan!

      Padam
    4. Jgn larui tajuk wanrosli..aku minta videomatsabu tolak hudud mana?????

      Padam
    5. Ops.jgn wanrosli kasi video Pas syok sendiri sudahla,atau video German pun okay juga.kahKahkahkah

      Padam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KahKahkahkah.mesti komen bodo tu pasai kena remove.kahKahkahkah

      Padam
    2. Memalukan PAN bab 'kena remove' ni.. Woiii PAN yg lain.. tak mahu terangkan ke pasal remove ni...jgn terus menerus membiarkan kedangkalan PAN didedahkan serta diketawakan oleh PAS.. please somebody explain to anon 5:45.. what is this 'kena remove' about.. malunya PAN kalau yg lain pun tak tahu juga..

      Padam
    3. Kena remove sbb Ulasan bodo la, lucah ke,Ulasan wanrosli terampau bangang Mstla kena remove.kahKahkahkah.Kira blog ni Okla jgk siarkan komen2 wanrosli walaupun byk komen2 budih wanrosli.kalau blog walaunta lagi la takut nk siarkan komen pan.kahKahkahkah.Nak kata malu,malu lagi Bila tuduh matsabu tolak hudud,ngaku Ada video tp apa pun tarak.kahKahkahkah.kata ramai macaipas komen xkan sekor pun xda video matsabu tolak hudud tu.kahKahkahkah

      Padam
    4. (👆🏼👆🏼👆🏼AKIBAT MALAS NAK BUAT HOMEWORK PASAL 'KENA REMOVE', MAKA TERSERLAH SUDAH KEDANGKALAN PAN DAN PARA PENYOKONG2NYA..
      KUI KUI KUI)

      Padam
    5. Mabuk pil kuda kot wanrosli ni.kuikuikui.tau la Pas xmenang kerusi Kat sarawak.jgnla terlalu bersedih Hati.kuikuikui

      Padam
    6. Ala gila ka apa wanrosli ni dia yg kena remove.Kata Kat org plak.kahKahkahkah.Sah mereng.kahKahkahkah.sepanjang aku komen xpenah kena remove.kahKahkahkah

      Padam
    7. Dah tlbih dos susu omega.tu yg meroyan tak memasal..dh jdi mcm budak kecik yg blum mumayiz..kahkahkah.cian hadi dpt trooper mcam wan rosli ni..kahkahkah

      Padam
    8. Pas kata Kuat hebat dasat boiboiboy tp awat Satu kerusi pun xmenang Kat sarawak.kahKahkahkah

      Padam
    9. Kalau aku PAN pasti aku malu ber-ahlikan mcm anon 10:00 tu. Oleh kerana PAN yg lain tak nak ngajor, meh sini aku nak ngajor bg mengelak PAN terus diperlekehkan oleh PAS atas kedangkalan PAN sendiri.. tapi kalau lepas ni masih nak menunjuk2 'pandai' (dalam kedangkalan), terpulanglah..

      Yg 'remove' tu kita sendiri bukan blogger/admin OK!

      Buat malu PAN ajer!!.. Aku ikhlas ngajor ni sbb tak sampai hati melihat kedangkalan musuh politik aku ni (baca PAN) berterusan.. nanti org kata tak de fight la pulak berlawan dgn org dangkal yg lemah minda tapi menyangka dirinya bijak.. dan yg lebih menyeronokkan dan mengaibkan lagi tu pulak, mereka sangka PAS tak perasan akan kedangkalan mereka!!!!..

      P/S sbnrnya aku ni PAN tp sengaja menyamar PAS kerana tak sanggup melihat sahabat2ku PAN terus menerus berada dlm keadaan DANGKAL!..

      Alamak tertekan 'Terbitkan' pulak!!
      Kuang kuang kuang.. nak remove lah.. eh eh nanti ada lagi org PAN yg masih dangkal (macam anon 10:00) tu gelakkan lagi dan kata dah kena remove oleh admin.. adusshh.. biar jo lah kalau macam tu..

      Padam
    10. Kahkahkah...lain mintak lain jwab.sengal tol

      Padam
    11. Ooo Yeke.soryla maybe aku brp tau bab remove tu sbb xda plak aku pnh remove komen aku.xda nk uturn2.kalau Salah minta maaf xla sombong mcm pas.. pastu plak pasal apa remove sendiri?dah post pastu remove sendiri ke?cepatnya uturn.????tp apasal Ada komen yg smpi post 2kali Benda yg Sama tp xpulak awk remove?

      Padam
    12. Laaa buruknye perangai wanrosli,kejap ngaku Pas kejap ngaku Pan.sah2 lah byk komen2 Sama sendiri tu wanrosli komen2 wanrosli balik.kahKahkahkah.hodoh perangai Pas.kata bijak tu hodoh.kahKahkahkah

      Padam
    13. Kahkahkah smua wan rosli komen wan rosli..kahkahkah jeleknya.huhu kjap jadi lain,jap nti nk jdi lain.apa susu yg kau minum ni..hadi pesan minum susu omega cpur pil kuda..kahkahkah ni mcm2 yg kau minum last2 mroyan tak memasal..adoii cian tgok..gi brendam dlm swimming pool dulu.kahkahkah

      Padam
    14. Mana wanrosli ni,jenuh kene bantai senyap jer nangis ker pun.Rilex la wanrosli.xkan xmenang Satu kerusi prn sarawak nk bersedih Hati Sgt,kan Pas masuk utk dikalahkan.patutnya Pas bergumbira. kuikuikui

      Padam
    15. Baguslah kalau dah mengaku DANGKAL sebelum ni.. patut berterima kasih pd aku kerana berjaya memberhentikan keDANGKALan kau walaupun hanya utk SEKETIKA..

      Padam
    16. Ala Benda kecik aje.pan xsombong/bongkak mcm pas,kalau pan Ada Salah silap segera minta maaf dan perbetulkan kesalahan.terima kasih memberi sedikit tunjuk ajar. Inilah sikap pan.tp Ada sedikit persoalan.kenapa sendiri remove komen sendiri?bukan sekali dah bbrp kali mcmtu.

      Padam
  10. Saja nak betulkan salah ejaan, spacing dsbnya.. bukan nak jd perfectionist tapi kalau dah trg2 ada mistake tak sedap mata memandang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. KahKahkahkah.Yeke.bukan uturn ke,komen melampau buruk pastu malu nk kasi org Baca pastu padam balik.kahKahkahkah.mistake tulisan apasalahnya tp mistake menfitnah matsabu tolak hidid Satu dosa besar tu wanrosli Ken faham.buktikan mana video matsabu tolak hudud

      Padam
    2. Pengumuman PAS utk bertanding melawan UMNO di k kangsar dan sg besar membuktikan PAS tak mahu berUG dgn UMNO.. manakala tindakan PH bersekongkol dgn Tun M, Muhyidin dan mukhriz utk jatuhkan najib agar UMNO dapat diselamatkan dari kekalahan pd PRU 14 pula utk membuktikan bhw PH bakal berUG dgn PM baru jika najib berjaya dijatuhkan..!

      Padam
    3. Pusing lagi brp kali mau ulang ni mana video matsabu tolak hudud ni wanrosli oiiiiii.hapa ke jenis bengap wanrosli ni soalan mudah pun xfaham ke

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    5. Laaaa.uturn lagi wanrosli. Kahkahkahkah. Hapa la wanrosli mat uturn ni.kahkahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive