Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Mei 10, 2016

PANAS!! : PECAT DATUK HUSAM MUSA AKAN MEMBERI KESAN KEPADA PARTI PAS.

Roslan Abdul Rahman

KUALA KRAI - Pemecatan Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa oleh Jawatankuasa Tatatertib parti itu sudah dijangka terutama dalam kalangan penganalisis politik tempatan.

Ketua Kawasan Amanah Kuala Krai, Roslan Abdul Rahman berkata, Husam individu penting dalam kerajaan Kelantan pada era pemerintahan Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurutnya, beliau banyak memberi sumbangan hingga berjaya mengangkat nama kerajaan negeri sepanjang menjawat jawatan exco.

“Begitu juga dalam parti, sehingga beliau diangkat sebagai Naib Presiden Pas.

“Pemecatan beliau sudah tentu akan memberi kesan sedikit sebanyak kepada masa depan politik Pas,” katanya.

Roslan berkata, sebagai seorang pemimpin yang mempunyai pengalaman politik begitu lama, beliau yakin Husam akan terus memilih jalan membela rakyat.

Jawatankuasa Tatatertib Pas memutuskan pemecatan ke atas Adun Salor itu setelah bersidang pada 23 April lalu.

Pemecatan dibuat setelah Husam melakukan tindakan dan perbuatan bersalahan dengan Fasal 82(1)(b),(c),(d) dan (f) Perlembagaan Pas.

sh


IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

https://sspniplusonline.ptptn.gov.my/sspniplusonline/?id=000001591 

50 ulasan:

  1. Bagus Pas lepas ni pecat pula Mahfuz,kalau tuan Ibrahim pun degil jg bising pasal 1mdb elok pecat juga,kasi tinggal semua walaon yg pro hadi-najib saja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Better amik tahu pasal rumahtangga sendiri.. seperti deraf perlembagaan parti misalnya..

      Padam
    2. Salam En. Anonymous,

      Kalau tak ada perlembagaan macam mana nak tubuhkan parti. Encik ni buat lawak ke???

      Padam
    3. Tubuh parti dulu perlembagaan masih dirangka, tidak salah parti tiada perlembagaan tapi malu lah sikit bila ditanya dasar dan perlembagaan belum tiada.

      Padam
    4. Salam Encik,

      Tulah saya cakap. Mana ada pertubuhan boleh ditubuh tanpa perlembagaan???

      Encik tak pernah pergi ROS ke???

      Nasihat saya lain kali kalau nak cakap biar ada fakta, tak kisahlah Encik parti mana pun, jangan tunjukkan diri sendiri tak cerdik!!!

      Padam
    5. Salam Encik,

      Tulah saya cakap. Mana ada pertubuhan boleh ditubuh tanpa perlembagaan???

      Encik tak pernah pergi ROS ke???

      Nasihat saya lain kali kalau nak cakap biar ada fakta, tak kisahlah Encik parti mana pun, jangan tunjukkan diri sendiri tak cerdik!!!

      Padam
    6. Saranan saya simple je tapi lain org akan menafsirkan dgn yg berlainan maksud brgantung tinggi rendahnya pengetahuan politik mereka..tapi kalau tuan seorg yg berpengalaman dlm politik sepatutnya yg tuan faham ialah bila saya kata perlembagaan sendiri bermaksud perlembegaan PAN sendiri yg berkaitan dakwaan bhw mereka parti islam selain PAS; bukannya merujuj perlembagaan parti pekerja yg asal..

      Harap tuan nobody tidak merendahkan pandangan saya terhadap tuan dari segi politik.. Saya bg satu contoh lain.. bila TGHH berkata yg maksudnya nak buat apa kita menang jika tidak mendapat keredhaan Allah.. yg ditafsirkan oleh golongan yg rendah pengetahuan politik ialah PAS bertanding bukan utk menang!!

      Padam
  2. PAS memang terkesan dengan pemecatan Husam, terkesan macamana? Terkesan dengan tiada lagi api dalam sekam, terkesan dengan tiada lagi pisau dalam lipatan, terkesan PAS menuju kearah kebaikan kerana tiada lagi pembuat onar dalam PAS selepas ini. Itulah kebijaksnaan PAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagusla pas buang semua org bijak,buang semua golongan professional, tgal golongan ustaz saja pandai ceramah saja sana sini pastu pandai kutuk2 saja xreti buat kerja, bagus utk masa depan pas yg makin malap..

      Padam
    2. Utk pengetahuan tuan yg keluar PAS hanya tak sampai pun 1%.. dan dlm PaS masih lagi bersepah golongan bijak pandai, ustaz dan termasuk juga golongan profesional macam saya.. Dan sejuta lebih yg tinggal sebenarnya berjaya mengeluarkan PAS dari kemalapan setelah keluarnya G17 (sblm G16)..

      Padam
    3. Utk pengetahuan tuan yg keluar PAS hanya tak sampai pun 1%.. dan dlm PaS masih lagi bersepah golongan bijak pandai, ustaz dan termasuk juga golongan profesional macam saya.. Dan sejuta lebih yg tinggal sebenarnya berjaya mengeluarkan PAS dari kemalapan setelah keluarnya G17 (sblm G16)..

      Padam
  3. Dimasa pentadbiran arwah TGNA kenapa TGNA tidak menamakan Husam sebagai MB yang akan menggantikan beliau, kenapa ?

    Hanya TGNA yang mengetahui siapa Husam sebenarnya, sebab itu TGNA tidak menamakan Husam sebagai pengganti beliau, selepas TGNA tiada maka terselah sudah siapa Husam sebenarnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TGNA tahu menilai yg mana permata dan yg mana kaca...husam terlalu muda utk diangkat MB sedangkan waktu senior husam yg tua2 sdg tunggu nk jawatan mb.
      Sbb itu husam dilantik sbg exco sbg tapak utknya maju kedepan sambil timba ilmu2 dan pengalaman..TGNA bijak dan berhemah dan tidak tamak galoba dan tergopoh gapah mcm presideng...

      Padam
    2. TGNA memang tahu siapa permata dan siapa kaca, sebab tu Husam hanya dilantik sebagai exco supaya terserlah kekacaannya, bijak TGNA.

      Padam
    3. Salam En. Anonymous,

      Kenapa Tuan Guru Hadi Awang tak sabar-sabar menyuruh Datuk Ahmad Yaakob angkat sumpah tanpa mengambil kira keadaan Nik Aziz setuju ke tak???

      Kalau tak tau cerita sebenarnya jangan suka-suka tebar fitnah!!!

      Padam
    4. Wasalam,

      TGNA lebih mengenali TGHH, mereka sudah lama berjuang bersama, kamu tidak tahu cerita diantara mereka jangan pandai2 nak tunjuk bahawa kamu lebih mengenali TGNA daripada TGHH. Sekian.

      Padam
    5. Salam Encik Anonymous,

      Rasulullah tak tahu perkara ghaib kecuali diberi tahu Jibril.

      Tuan Guru Nik Aziz pun tak tahu Ibrahim Ali nak lompat???

      Encik tahu pulak Tuan Guru Nik Aziz hanya lantik Husam sebagai Exco sebab kaca???

      Encik ni dapat wahyu ke apa?? Entah-entah jin beritahu kot???

      Padam
    6. perghhhhhh masak wanrosli kena hentam terus terdiam wanrosli. kahkahkah

      Padam
    7. buat pengetahuan nobody, an anoynimous@wanrosli mmg kaki penfitnah, heboh2 dok kata matsabu tolak hudud kata ada bukti video, bila minta bukti yg ada bukti video pas syok sendiri komen sendiri.. sepatah ucapan matsabu pun xda dlm video tu.. bila minta lg video bukti jelas matsabu tolak hudud smpi skrg xda, pstu kalih isu... alahai wanrosli oi.. malu pas ada macai vongok mcm dia. kahkahkah

      Padam
    8. Nobody,

      Sedara telah melampaui batas pemikiran, tiada siapa yang boleh dibandingkan dengan Rasulullah saw dan sedara sendiri secara sedar telah melakukan satu kesilapan.

      Hanya para rasul dan nabi sahaja yang layak menerima wahyu, tanpa sedara sedar betapa sedara telah meletakkan taraf para rasul sama dengan hujah saya diatas hanya kerana Husam.

      Kembali kepada permata dan kaca seperti yang dimaksudkan diatas, permata hanya pada mereka yang taksub dengan parti Kuali dan Husam adalah kaca bagi PAS.

      TGNA dan TGHH adalah pemimpin tertinggi PAS, mereka banyak persamaan dan mereka lebih mengenali siapa Husam.

      Husam umpama kaca bagi PAS kerana semua tindakan dan bicaranya tidak melambangkan dasar dan perjuangan PAS yang sebenar.

      Jikalau tuan Nobody mengangap Husam sebagai permata terpulang kepada sedara, bagi saya Husam hanyalah kaca dan jangan sekali-kali sedara memyamakan para rasul dengan manusia lain selepasnya.

      Padam
    9. Ckap pusing2 walakontol ni..ada baik kita biar kn je,sjarah dh buktikn tghh mmg pemecah pas.dlm dada agamawan mcm hadi masih ada "keduniaan' yg dipandang.biarkn je walakontol ni nk brbunyi apa pun..

      Padam
    10. Hanya parti Kuali yang tidak mementingkan keduniaan, marilah kita lompat ramai2 masuk kuali supaya kita lupa tentang keduniaan. Mat Sabu tidak mementingkan dunia, Kolik Samak pun hanya berbicara pasal akhirat, Husam pun kena pecat dari PAS kerana asyik bercerita pasal akhirat.

      Padam
    11. Setakat cakap label kuali aje lah yg pas tahu.lain habuk pun tarak.husam kena pecat sbb lantang kritik parti sbb bila disuarakan dlm mesyuarat pas pemimpin pas niat xtau je.pemimpin pas umpama tuhan xblh dkritik.kes balak yg husam ulas pun senyap xdaa jwpn drp pas kelantan. Bagus2 pas jadi parti balak.membalak bersama ulamak.kahkahkahkah

      Padam
    12. Ooo 1% je xyahla pas takut sangat smpi tiap masa ratib kutuk pan.kahkahkahkahkah.mmg Amanah mula sikit demi sedikit 1% demi 1% hingga nt sampai 100%.jgn nangis ya wanrosli 1%.kahkahkahkahkah

      Padam
  4. Kenapa PH begitu galak mempelawa PAS untuk bersama dengan mereka DAP, PKR dan PAN? Bukankah dulu dah ada kesepakatan yang dinamakan PR?

    Mereka mengangap PAS yang menghancurkan PH biarpun DAP yang memutuskan perhubungan dengan PAS? Biarpun Langkah Kajang yang tidak cukup langkah PAS jugak dipersalahkan.

    PAS tidak memerlukan PH cukup dengan blok ketiga dan PAS sentiasa membuka pintu rundingan dengan sesiapa sekalipun walaupun dengan DAP asalkan mereka menghormati dasar dan perjuangan yang dibawa PAS.

    Nasib menyebelahi PAS apabila PH kecundang di PRN Sarawak, kalau PAS masih bersama dengan mereka nescaya PAS akan dipersalahkan diatas kekalahan yang memalukan ini.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Buta pe,azmin yg ajak,ph takda kluar knyataan pun..mmg langkah kajang pas hmpir bkrjasama dgn umngok.untung ada dua ahli pas yg tidak memihak pd hadi n akhirnya hadi gelar mereka barua..gi minum susu n pil kuda letak lbih sikit ye wan rosli..nasib pe nk sblah pas,kn brtanding utk kalah.kahkahkah..gi minum susu atau candat sotong byak2..kahkahkah

      Padam
    2. Azmin mewakili PH, tiada siap dari PH yang bangkang, buat apa lagi korang u-turn cari PAS? Lebin baik korang belajar kawal sikap ego masing-masing, belajar bagaimana nak merendahkan sifat ego yang bersarang dalam jiwa korang.

      Padam
    3. Kalau setakat dua org ahli tidak memihak kpd hadi saya kira PAS kini dlm berada dlm suasana yg amat tenteram kerana lebih sejuta ahli memihak kpd tuan presiden yg dikasihi..

      Padam
    4. Sejuta ahli konon.prn sarawak pun kalah lagi mau ego.kahkahkahkahkah.sejuta tu dulu termasuk yg lari p amanah dan nama2 org tua2 yg dh meminggal.cuba buat pemutihan lihat balik brp ramai yg masih ahli pas.silap gaya Ahli Amamah lagi ramai dari Ahli pas.kahkahkahkahkah

      Padam
    5. Sudah dibuat pemutihan hanya sedara yang terkebelakang, bila DAP memutuskan hubungan dengan PAS ramai yang telah kembali kepada PAS, keegoan PAS hanya mempertahankan perjuangan Islam, Keegoan PH membawa rebah dan yang paling dahsyatnya keegoan mereka berjaya mencipta perasaan malu yang teramat yang terpaksa ditanggung oleh mereka yang mementing keegoan demi jawatan dan kuasa.

      Padam
    6. Betulke Sudah buat pemutihan, bila pemutihan dibuat?kalau ada riuh la sekampung pemutihan pas ahli sejuta lebih.tjukan bukti brp ahli terbaru pas setakat ini?ckp berdasarkan bukti jelas bukan mcm fitnah pil kuda cakap tanpa bukti

      Padam
    7. Pemutihan yg dilakukan hanya yg dah confirmed G17 org.. dan pengikut atau baca balaci mereka katalah lebih kurang 20 org setiap G.. so baru 340 org.. maksimium pun secara kasarnya 400 org.. Sedangkan jumlah ahli PAS 1,100,000.. in shaa Allah dalam sebulan ni boleh dapat 500 org ahli baru trmasuk di Sarawak.. jadi nilai 1,100,000 nampaknya tidak berganjak..

      Padam
    8. Bukan sahaja ahli melebihi 1 juta bahkan melibatkan peyokong2 PAS yg luar biasa kembalinya mereka kepada PAS selepas DAPig memutuskan perhubungan dengan PAS. Kamu suka pil kuda ke?

      Padam
    9. Kahkahkahkahkah. Ala angka2 tulis mcmtu xlaku la wanrosli oi..aku pn blh tulis,ahli pas dah cecah 10bilion.kahkahkahkahkah. Spt aku kata bukti nya mana,tjukan link,artikel,berita kajian pemutihan tersebut.kahkahkahkahkah. Yg ni lagi lawak,penyokong pas luar biasa kembali tu mcm ayat hamno je tp hamno lg best masuk tv,pas xda pun masuk tv.kahkahkahkahkah. Kan pas dh senang masuk tv skrg sejak jd barua hamno,ops penasihat umno. Kahkahkahkahkah

      Padam
    10. Cian pas dpat cybertrooper mengong mcm wan rosli..kahkahkahkah..

      Padam
    11. Kahkahkah.....kesian macai2 Kuali yg kebingungan....kahkahkah.... jgn ambil dedak berlebihan nanti jadi biol....kahkahkah

      Padam
    12. Xlah,kami x ambil dedak tapi kami ambil pil kuda cicah ngan susu omega disediakan oleh tuang pesideng.kahkahkahkahkah

      Padam
    13. Ooooo...patut la asyik sebut pil kuda, tengah khayal le tu? Tak nak berubat ke?

      Padam
    14. Xnkla berubat sbb nt tuang pesideng marah nt.Kikikiki.

      Padam
    15. Kahkahkah....elok la tu.

      Padam
    16. Kami walak pada tuang pesideng..apapun terjadi tuang pesideng adalah betul xpernah buat salah.kahkahkahkahkah

      Padam
    17. Apa gile wanrosli Ni 1,100,1000 tu brp.tulis sejuta pun xreti ke.kahkahkahkahkah.kata bijak tp jelas benor vonggok nyer.kahkahkahkahkah

      Padam
    18. Ahli PAS dah cecah 1,100,100 alhamdulillah..

      Padam
    19. Salah tu wanrosli.. Angka sebenar 1,100,1000....kihkih

      Padam
    20. Saya suka sesgt kalau dapat 3 penjuru..

      Padam
    21. Aik ske plak tp nape pemimpin pas suruh ph jgn btanding apahal wanrosli ni xwalak ke?nt kena baiah cerai bini plak wanrosli ni

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...