PANAS!! : DATUK HUSAM MUSA JAWAB ISU BAIAHNYA DENGAN PARTI PAS.

Husam Musa menyifatkan baiah sudah terbatal selepas Pas berubah. Gambar Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.Husam Musa menyifatkan baiah sudah terbatal selepas Pas berubah. Gambar Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.

Bekas naib presiden Pas, Datuk Husam Musa menyifatkan baiah yang dibuat oleh beliau dan lain-lain dengan Pas sudah terbatal selepas Pas berubah.

Katanya, Pas sekarang sudah mengkhianati apa yang dahulunya telah dipersetujui.
Husam berkata demikian dalam dialog bersama beliau di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur malam ini.

Orang ramai penuh sesak di dewan itu untuk mendengar dan mengetahui ke mana hala tuju beliau selepas di pecat oleh Pas.

Menjelang dialog ini, petang tadi media Pas, Harakahdaily melaporkan, Adun Salor itu tidak terlepas dari baiahnya untuk meletakkan jawatan sebagai Adun selepas dipecat dari parti itu.

Menurut Harakahdaily, bukan sekadar melompat parti, sebaliknya seseorang wakil rakyat juga perlu meletakkan jawatan apabila dipecat keahlian sepertimana ikrar dalam baiah.

Ia terkandung dalam baiah dan sumpah antara lain menyebut, "bahawa saya juga bersumpah dengan nama Allah, wallahi wabillahi untuk meletakkan jawatan dari menjadi Adun/anggota parlimen apabila saya keluar atau dipecat dari parti."

Menurut Setiausaha Perhubungan Pas Kelantan, Datuk Che Abdullah Mat Nawi, orang ramai sebelum ini hanya difahamkan wakil rakyat yang melompat parti sahaja yang terikat dengan baiah.

"Sedangkan ia juga mengikat wakil rakyat yang keluar atau dipecat daripada parti. Sumpah yang dibuat mereka turut disertakan dengan tandatangan di hadapan Tok Guru (Nik Aziz).

"Bukan sahaja menyertai lain, wakil rakyat yang keluar atau dipecat daripada parti juga perlu meletak jawatan sebagai YB," katanya.

Hudud hanya permainan

Dalam dialog malam ini juga Husam mendakwa, Hudud hanya menjadi barang mainan sesetengah pihak sahaja.

"Pemimpin Pas beritahu, Umno kononnya nak luluskan tahun 2015 lalu. Mana dia Akta 355 sekarang," tanya Husam dalam dialog itu.

Bagi beliau, hudud hanya tipu muslihat Umno untuk memecahkan Pas dan Pakatan Rakyat sahaja.
"Sekarang apa dah jadi. Semua senyap saja," kata Husam di majlis itu.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 
Previous
Next Post »

37 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
19 Mei 2016 10:50 PG delete

Istiqamah sehingga kemenangan...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 11:11 PG delete

Menang mcmne tu menang sbg penasihat bn ye

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Mei 2016 11:15 PG delete

Menang yg mendapat keredhaan Allah.. bukan menang berebut2 jadi Pekerja Angkut Najis..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 11:18 PG delete

Haaa.sian tgk perangai pas melabel org je kejee nye.itu jela yg dia tau..sian macaipas semua2 vongok2 xleh pikir jauh pastu komen2 sendiri pastu kantoi. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 11:48 PG delete

Husam kena sedar baiah yang beliau lafazkan dulu adalah antara beliau dengan Allah swt bukan baiah dengan PAS, kalau kamu fikir baiah tu sudah terbatal terpulang, yang menanggung bukan PAS, hidup lah kamu didalam keadaan yang serba tidak menjadi, hidup tanpa keyakinan, hidup dengan penuh rasa serba salah. Sayang isteri atau sayang jawatan?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 11:56 PG delete

Husam tak perlu risau pasal Hudud, hanya PAS yang layak memperjuangkan Hudud, kewajipan hanya terletak pada PAS bukan pada pemimpin selain PAS, masuk Kuali ke, roket sudah semestinya, umno sama je dengan Kuali dan PKR. Pilihlah mana satu parti pun semua sama, hanya PAS yang layak.

Oleh yang demikian pemimpin2 selain dari pemimpin PAS tak perlu bersusah payah untuk membawa Hudud biarkan PAS sendiri yang usahakan.

Reply
avatar
shah ashburn
AUTHOR
19 Mei 2016 12:29 PTG delete

haaaa...Abdullah Bin Ubay Bin Salul tu bersolat di belakang Rasulullah la Husam..Ko? setakat projek kambing jamnapuri..lebuhraya..apa kebende lagi lah..Tuan GuruNik Abdul Aziz dah lama arwah..ko toksah nak bergayut la kat tali ikat kambing ko tu. Kalau ko betul tak langgar bai'ah..ko rilek la..buat kerja memfitnah ko tu..apa nak takut?? klu ko percaya sangat dgn amalan bersumpah..apa kata ko bersumpah laknat pulak..mana la tahu seluruh ahli PAS yg sayangkan ulama dan perjuangkan HUDUD akan menereima laknat berbanding manusia pakai topeng kambing macam ko husam oii yg asyik dapat nikmat aja. Cuba lah..ada telo x? ka dah bagi balik kat kambing??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 2:25 PTG delete

Biar je der prangai pas skrg dh mcm tu..kita tak prlu layan.biar je dia komen sorg2 dlm ni..walakontol lah katakn.kita biar je walakontol nyalak.pnat nti diam dia

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 2:34 PTG delete

Mna nk dapat redha parti ajaran sesat,parti angkut sampah,parti ajaran setan,parti ampu semah,kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 3:16 PTG delete

Baiah talak bini sah ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 3:17 PTG delete

Balak kelantan pun kena rompak,pas nk laksana hudud?wayang kulit jela pas ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 3:19 PTG delete

Apa yg husam fitnah?tulis byk tp xda isi.kes tebang balak 20000 hektar tu fitnah??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 3:20 PTG delete

Ckp pasal telo pas mana ada telo, ajak debat pun kecut telo pesideng.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 3:27 PTG delete

Drp pas sayang rompakan balak kelantan. Sanyap je xda tindakan 20000 hektar balak kena rompak. Ops.krjn pas kelantan yg rompak.kahkahkahkah

Reply
avatar
shah ashburn
AUTHOR
19 Mei 2016 4:33 PTG delete

Haaaa...Macai2 PAN la nih! Kalau betul la Husam Kambing dgn bukti..pergi la bawa ke mahkamah..bukan PAS pun yg kuasai negara dan sistem perundangan yg x berapa nak adil ni. So ko MACAI pergi la ko jadi saksi Husam Kambing tu. Masa bila PAS n Presiden PAS di cabar berdebat oleh si kambing tu?? cuba bagi bukti..kalau setakat berkomentar tapi pakai ANONYMOUS..tak payah la..err..kalau Husam Kambing tu ada telo ke xder ko tahu ya MACAI? aku katakan di sini yg HUSAM itu MUNAFIK. So ko ada bantahan ka atau ada bukti ka yg dia tidak munafik? tapi ye la kan..sedang Al Quran pon korang x beriman..apa la sangat komen aku di sini..ye tak ??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 5:27 PTG delete

Laa.shah ashbun ni kalau buduh jgnla tunjuk sgt.kalau husam tipu,nape pas xsaman je husam?saman je la bersihkan nama pas.ni husam ajak debat pun takut.org takut ni kerana salah.buat pengetahuaan ko, kes ni dh lapor pd sprm buat siasatan tp sprm slow tu sbb hadi bodek najib supaya sprm xbukak siasatan kes balak ni kalau x nt sekali hadi pun blh kena tangkap. Tu sbb hadi rela jadi penasihat najib.ada pahammmmm.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 6:22 PTG delete

Wan rosli tpksa import walakontol utk brhujah..tpi syg klau dh bebal bin baghal mmg tak jadi pnya kahkahkahkah..sama macm tuangnya

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 6:36 PTG delete

Husam pilih keris telanjang...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 6:40 PTG delete

Shah Ashbun, macai2 kat sini dah berjaya dikudakan oleh DAP, mereka ni semua sama je satu Kuali angkat najis DAP demi dedak.....

Kuali mana ada dasar dan perlembagaan, macai2 mereka pun tak tahu apa hala tuju Kuali, sokong je membabi buta....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 9:20 PTG delete

6;40 tu aje la tau sebut kuda dap je.cianye otak singkat walaon2 pas ni patutla kena tipu ngan umno senang2 je sbb bangang.kentut busuk pun salahkan dap.blh tau tahap manusia mcmni mmg hina btl.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 9:21 PTG delete

6:36 komen menampakkan dirinya saekor macaipas yg bodoh nak mampos.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 9:29 PTG delete

Tu lah dia wan rosli,sndiri komen sndiri jawab..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Mei 2016 12:08 PG delete

Husam patut pulangkan kerusi PAS, dah dicerai masih lagi gila talak dengan PAS, serah je la kerusi tu demi isteri tersayang.

Tidak rasa bersalah dengan kesalahan yang dilakukan, secara terbuka menyerang kepimpinan kerajaan Kelantan, secara terbuka memfitnah TGHH nak berUG dengan umno, berbaik dengan umno adalah satu kesalahan.

Tup-tup dia sendiri yang mengaku pemimpin umno Kelantan telah bersetuju untuk membuat akuan bersumpah untuk turunkan Datuk Ahmad Yaakob, apa ni Husam? Lain macam je lagak kamu!

Kenapa Husam perlu ambil masa yang lama sehingga 4 bulan untuk mendedahkan parti mana yang beliau telah jatuh cinta, mungkinkah keris telanjang?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Mei 2016 10:03 PG delete

Tu 4 bulan ker apa hak kau nk bnyak bunyi.jika tak btul saman ar,ajak debat tak takda telo.puak pas n presideng je nk trhegeh2 kat keris tlanjang,kjap nk serang klau hudud tak dapat,pigi dah!!komen bengap..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Mei 2016 11:44 PG delete

Minat betul husang dengan umno....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Mei 2016 12:52 PTG delete

Tuang minat tol dgn umngok,,bju sedondon,,satu tong taik dgn umngok.tgok porno mintak dap duit..eeee jelek..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Mei 2016 10:36 PTG delete

Takkan husam tergamak nak lompat ke parti angkat najis.. eeeee.. geli..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 5:56 PTG delete

Eeehh main tiru org,takda idea sndiri parti auta smlysia,taj sedar parti ajaran sesat sbab ikot parti ajaran setan.tu yg jadi parti angkut sampah,suka bab sex jadi parti ajaran sex,parti amput saja..kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2016 6:01 PTG delete

Oopp lagi satu sekongkol dgn umngok n bn..nk ngta parti agkat najis.sbb pas kn suka duduk dlm bakul najis,(bn) tu yg patut kena angkat n buang dlm tong najis kahkahkah.biar pas,umngok n barang najis dok dlm tong yg sama..kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2016 1:05 PTG delete

Mat sabu dah ngaku bersekongkol dgn UMNO.. Allah dah tunjuk sape yg sebenarnya nak sgt berUG.. kini PAN dah ada dua tuan besar..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 6:08 PTG delete

Parti sial PAS ni tak leh pakai.. Konon nk perintah Malaysia..jauh panggang dari api... Nak jaga parti pon kelam kabut....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2016 9:14 PTG delete

Selamat berUG wahai PAN!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 11:30 PTG delete

Aik.pas yg beria2 ug dgn umno tetiba kata pan pulak mereng terlebih minum susu omega ke wanrosli oi

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mei 2016 11:31 PTG delete

Tipula.penasihat umno kan ada,apasal matsabu plak.nt tuan penasihat mrh pulak.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mei 2016 10:50 PG delete

macai pan kurang ilmu dan malas nak berilmu sebab bila ada ilmu nanti nampak kebenaran. tahniah sebab pan dah jadi sebahagian dari cabang umno.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mei 2016 8:38 PTG delete

Pas la yg byk ilmu ya smpi pakai pakaian dewa nk tarik undi cina.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:54 PTG delete

isu pakaian dewa dah selesai adun dah bertaubat dan memohon maaf tak perlu diguna lagi kita ambik yang belom selesai lagi iaitu mat sabu selfe dengan amoi kalau ikut hukum haram tapi bagi pan tak tahulah. kolid samat rasmikan oktober feas pesta minum arak bagi pan boleh kot. fitnah yang tak jadi tapi pan yang jadi berug dengan umno. tahniah pan telah bergerak maju memusuhi pas bukan umno.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes