TERBAIK!! : PARTI ISLAM (AMANAH) TERUS KEDEPAN..

Amanah progresif depani hala tuju

KUALA TERENGGANU – Parti Amanah Negara (Amanah) dilihat bergerak secara proaktif dalam mengukuhkan pengaruh politiknya apabila mengadakan perjumpaan dua hala dengan parti Islam terbesar di Indonesia iaitu Partai Keadilan Sejahtera (PKS) dalam usaha merapatkan persefahaman antara kedua-duanya.

Pengerusi Biro Antarabangsa Amanah, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah berkata, pertemuan itu melibatkan kehadiran Presidennya, Dr Muhammad Sohibul Iman dan dua lagi pegawai kanan, sementara Amanah diketuai Timbalan Presiden, Salahuddin Ayub; Setiausaha Agung, Anuar Tahir dan beliau sendiri dalam satu pertemuan di Kuala Lumpur, Ahad lepas.

“Amanah percaya banyak dapat dikongsi dan dipelajari dalam majlis pertemuan dengan PKS Indonesia. Sikap inklusif PKS banyak persamaan dengan konsep ‘Rahmatan Lil Alamin’ oleh Amanah untuk menuju ke era politik lebih matang di Malaysia.

“Biro Antarabangsa Amanah akan terus mengadakan program dengan parti Islam serantau dan seluruh dunia, insya-ALLAH,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Melalui pertemuan itu juga, beliau turut menggesa parti-parti politik di negara ini mencontohi budaya politik diamalkan parti politik Islam Indonesia khususnya dalam aspek label-melabel dengan gelaran negatif yang tidak mempunyai tempat dalam senario politik di negara itu.

Raja Bahrin berkata, bagi pihaknya, ia adalah aspek yang perlu dipelihara di Malaysia untuk menjaga kemurnian parti politik Islam.

“Apa-apa perbezaan pendapat diatasi melalui muzakarah dan perbincangan intelektual terbuka. Ini adalah aspek peringkat kematangan di kalangan parti-parti politik Islam Indonesia yang patut dicontohi Malaysia,” katanya.

sh

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

 klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my
 
 http://www.kelabsimkad.com/
Previous
Next Post »

159 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 11:00 PG delete

Semua org dia jumpa.. wakil obama pun dia jumpa..ada ke pi mengadu kat obama yg secara tak langsung suruh org luar masuk campor tangan dlm hal ehwal negara.. inilah warna sebenar PAN yg bergurukan tok guru LGE yg makan babi..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 11:19 PG delete

Ini buktinya PAN bukan shj talibarut DAP malah juga talibarut USA.. LGE makan pork..

http://tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=29276

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 11:21 PG delete

Parti Islam (Amanah)? Kelakau pulak rasanya, tang mana dan kat mana Islamnya?

Kahkahkahkahkah....

Islam laga dada amoy,,,,

Islam LGBT,,,,,

Islam tolak hudud,,,,

Islam yang tidak mementingkan akhlak,,,,

Inilah Islam pogresif yang tidak ada pada PAS.

Kahkahkahkahkah,,,,,

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 12:27 PTG delete

Kami berbincang dengan PKS mengenai aspek label-melabel, presiden kami dulu timbalan presiden dalam PAS selalu label-melabel terutama mahafiraun iaitu mahathir yang sekarang sudah jadi kawan kami, semua kawan-kawan kami didalam PAN sudah insaf dan takkan lebal-melabel lagi, kami nak jadi macam kamu (PKS), kami tan nak jadi PAS, kami ada DAP, mereka pun kawan kami yang tak suka melabel. Kami kan parti Islam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 1:14 PTG delete

Terus ke hadapan AMANAH jgn toleh ke belakang. Go AMANAH go...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 2:03 PTG delete

Perlembagaan mana perlembagaan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 2:20 PTG delete

Biarkn wan rosli bangang dgn susu omega cap jermannya..pas jumpa sapa jer?dh kena ikat dgn ikatan dah..tu yg dok meroyan tiap masa n ketika tanpa hala tuju..kahkahkahkah..biarkan saja kebangangan membungkus mereka.kahkahkah bye bye..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 2:27 PTG delete

Terima sahajalah PAN dah terdesak nak undi cina sehingga sanggup bersekongkol dgn ajen asing..

Dulu kini dan selama2nya - kuda tunggangan DAP
Kini dan selama2nya - kuda tunggangan Tun M
Akan dtg dan selama2nya - kuda tunggangan USA

Itulah PAN..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 2:39 PTG delete

Biarkan wan Rosli jilat jubo hadi marang...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 3:16 PTG delete

Kami juga bertukar-tukar pendapat mengenai dasar dan perlembagaan, kami PAN kena submit dan endorse dulu dasar dan perlemnagaan kami kepada DAP, rakan kami PKR akan ikut apa yang kami perjuangkan, kami semua kawan-kawan, tidak suka label-melabel.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 4:13 PTG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 4:15 PTG delete

Hahahahha.. kau 3:16 pandai wat lawak..

Tapi walaupun aku dah faham ini cuma perli memerli PAN, aku cuma nak betulkan konsep label melabel ni iaitu..

Sekiranya seseorang itu seorang juruelektrik, kita kena LABELkan dia sbg seorg juruelektrik, bukannya seorg jurukimpal..

Begitulah jika seseorg itu BARUA, kita kena LABELkan dia sbg seorg BARUA, bukannya seorg AMANAH..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:31 PTG delete

Ahklak anda xmcm islam. Kalau inilah akhlak pas xlayak kata pas tu parti islam

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:32 PTG delete

Inilah akhlak pas fitnah no 1 di malaysia

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:33 PTG delete

Jeles le tew drp pas xbuat apa2 ckp je byk habuk pun tarak...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:34 PTG delete

Hudud mana hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:36 PTG delete

Okla tu drp pas jmpa ikAtan jadi pasik.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:37 PTG delete

Bodoh tahap susu omega. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:38 PTG delete

Padan muka komen2 bodoh kena buang.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 4:40 PTG delete

Setakat itula kepandaian wanrosli susu omega.hanya tau melabel melalak je.lain apapun xtau.hudud dgn akta jenayah pun xtau apa lg nk sembang bab ilmu...balik rumah p mkn susu omega byk2 dulu ya.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 4:56 PTG delete

Dah sambung pun sel otak PAN.. tapi senario sementara ja tu..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 4:57 PTG delete

Dah sambung pun sel otak PAN.. tapi senario sementara ja tu..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 5:05 PTG delete

Dah sambung pun sel otak PAN.. tapi senario sementara ja tu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 5:32 PTG delete

Kami ada banyak lagi kenalan parti-parti politik luar negara, tgk barrack obama pun jadi kawan kita, kami bincang dgn obama psl keindahan Islam. Kita anti label-melabel. Kita kan parti Islam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 5:44 PTG delete

Kami setuju dgn an anonymous, itu fakta bukan fitnah, memang betul lim guan eng makan babi, kami banyak habiskan masa dengan lim guan eng kami tahu tapi kami tak makan babi pasal kami parti Islam amanah, presiden kami je yang laga dada dengan amoi bukan kami, kami amanah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 5:53 PTG delete

Kami parti Islam amanah yang sebenar, kami setuju dengan tanpa nama 11:21, memang betul kami tak halang lgbt, laga dada dgn amoi bukan kami tapi presiden kami, memang kami parti Islam amanah dah bersetuju sebulat suara dan kami telah menandatangani perjanjian dengan kawan kami DAP, memang kami tolak hudud, kami parti Islam amanah mengambil kira pendapat kawan-kawan yang bukan Islam, kami jaga hati mereka, kami hanya benci label-melabel.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 6:24 PTG delete

An anonymous,

Kami parti Islam amanah memang setuju dengan panggilan BARUA, kami panggil orang macam tu ORANG TENGAH, lembut sikit bahasa ikut kamus, tapi apa yang Hj Hadi cakap itu bukan melabel itu perangai dia memang BARUA.

Itu Hj Hadi cakap BARUA, DAP dan PKR sanjung mereka sebagai HERO, kami terpaksa sokong kawan-kawan kami, mereka tu HERO. Kami parti Islam amanah faham apa itu label-melabel tapi kami benci label melabel.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 7:52 PTG delete

Apahal wanrosli post byk2 benda yg sama.haje bodo piang.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 7:53 PTG delete

Hadi jadi barua umno.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 7:57 PTG delete

Tu sbb Amanah xske label melabel ni.hadi melabel org sbg barua,skrg hadi jadi barua.hadi melabel org sbg anjing melalak,skrg hadi sebijik perangai anjing melalak aje keje nye. Apa sumbangan pada pas?nik azziz,fadhil noor membina pas tp hadi menghancurkan pas,lalu pas jadi semula parti kampung, perlu mkn susu omega.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 8:01 PTG delete

Lepas tu najib pi main golf dgn barrack obama.. baru aku tahu dlm diam2 obama jd org tgh antara najib dan PAN..huhuhu..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 8:07 PTG delete

Ohh begitu.. baru aku tahu.. aku sangka dgn PAS je PAN khianat.. dgn PKR pun dia khianat.. dengan DAP tok sah citer lah.. rupa2nya memang PAN senantiasa dikudatunggangi..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 8:14 PTG delete

Terima kasih kerana telah menerima penjelasan mengenai tiada salahnya melabel asalkan kena pd tempatnya..

TGHH tak mintak pun dikenang akan segala jasa2nya pd PAS.. begitu juga arwah TGNA dan TGFN.. sekali lagi aku ucapkan terima kasih krn mengiktiraf ulamak2 PAS spt di atas....

Aku yakin kalau benarlah PAS parti kampong pasti mudah je G18 nak menang pd muktamar hari tu..kan kan kan..?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 8:23 PTG delete

Benci label melabel x semestinya label melabel itu salah..

Begitu kg jika org benci dgn sumpah baiah sampai sanggup dilanggarinya x semestinya sumpah baiah itu salah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 8:25 PTG delete

Benci label melabel x semestinya label melabel itu salah..

Begitu kg jika org benci dgn sumpah baiah sampai sanggup dilanggarinya x semestinya sumpah baiah itu salah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 9:26 PTG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 9:29 PTG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2016 9:37 PTG delete

Ok aku nak jawab nih.. tapi lepas tu pastikan kau jawab plk soalan aku di atas yea..

Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..

Jadi tak timbul lah isu x nyempat2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbul lah isu hudud ditangguhkan kerana bila syariah sediada dpt diperkasakan, secara x langsung akan mudah diselarikan dgn hudud.. makanya tak timbul juga lah isu kena letak jawatan sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana prosesnya memang masih berjalan dan terus berjalan..

Jgn lupa susu omega ye PAN... minum dlm cawan bukan kuali..

Ok sekarang kau jwab plk soalan aku tu..

Perlembagaan PAN mana perlembagaan PAN? atau kalau kau nak soalan yg mudah sikit pun boleh.. swimming pool mana swimmning pool??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2016 11:47 PTG delete

Tanpa nama 7:57 ptg, kami parti Islam amanah pada waktu2 begini kami ada kat masjid solat maghrib berjamaah, dengar kuliah kat masjid kerajaan, surau2 tak boleh pergi orang PAS ramai mereka kenal kami, kamu pergi surau ke masjid?

Nanti kami nak bina jugak surau-surau, maklumlah parti kita ni parti Islam amanah, kita kena ada jugak tempat sendiri untuk timba ilmu,asyik2 PAS aje yang bercerita psl Islam. Kami pun parti Islam jugak.

Jangan tuduh mereka anjing, kita jaga akhlak kita biar elok, jangan tunjuk kat mereka akhlak buruk kita terutama kat an anonymous. Malu kita sebagai parti Islam.

An anonymous, kami faham sangat2 tentang label-melabel ni, Hj Hadi tidak pernah melabel sesiapa pun cuma ada diantara kami ni terasa pedas, maklumlah kami ni menang pun atas tiket PAS, terpaksalah kami jadi BARUA demi menyelamatkan kerusi dan jawatan kami, harap2 orang PAS sokong perjuangan kami. Undi lah kami nanti.


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:27 PG delete

Ala kutuk2 pkr tp masih nk bergayut dgn pkr kat selangor apahal.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:29 PG delete

Ala wanrosli buat2 akaun tanpa nama pulak.kahkahkahkah. Komen2 bodoh susu omega.. Lim guan eng mkn babi tp xla sokong najib rasuah mcm pesideng. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:30 PG delete

Apa la wanrosli post byk kali. Mcm org2 bodoh plak.kata bijak minum susu omega. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:31 PG delete

Hudud akta 355 jenayah syariah pun wanrosli xreti nk beza ke.sia2 la wanrosli minum susu omega byk2. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:35 PG delete

11:47 ala wanrosli konon2 tanpa nama mcmla xkenal ayat2 bodo wanrosli.. Lain kali buatla cara lain.tunjuk kan pas bijak minum susu omega. Kahkahkahkah. Ni jelas sgt bodoh nya. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:38 PG delete

Wanrosli aka an anonymous kadang2 tukar tanpa nama.alahai tektik budak2 tadika...tolongla bijak sikit.tu la ada org bijak2 dlm pas dtendang,skrg tinggal org2 bangang je dlm pas apa tau.melalak je la tau. Pastu hudud xjalan salahkan dap.buduh nak mampus.dhla buduh tp salahkan org pula. Kikikiki

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2016 12:39 PG delete

Baguslah kalau PAN dah berubah laku kpd akhlak yg lebih baik.. walaupun ini mungkin hanya lakunan sbgaimana PAN berlagak baik sblm ini setelah terang2an melanggar sumpah baiah.. malah terus berpura2 baik walaupun juga, secara terang2an melanggar harta wakaf..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:46 PG delete

Sumpah talak bini ke..ada ke dlm islam suruh sumpah gadai bini. Alahai hina nya pas terdesak takut ahli keluar pas.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 12:59 PG delete

12:46 jgnla layan wanrosli tu.ko tgkla hujah2 wanrosli tu hujah yg sgt bodoh utk berhujah.rsnye wanrosli ni umur mau 70-80 dok kg melayu xpnh bgaul dgn msykt die pun xtau islam tu rahmat sekelian alam.dia igt islam tu utk melayu.org mcm ni xyah layanla buang masa je.otak bkn bfikir pun,sama mcm pesideng bebel tp blagak pandai, bila hudud Xberjaya slhkan dap. Org2 jenis mcm ni kalo terkentut2 pun salahkan dap.kentut xlepas pun dap yg salah. Mmg kebodohan mrk xdpt ditandingi oleh siapa2 sbb mkn dedak byk sgt. Wakakkaka

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2016 6:57 PG delete

Menang pun atas tiket PR.. apa yg peliknya.. begitu jugalah di kelantan.. pas tak buang pun pkr..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2016 7:13 PG delete

Cuba lah sedarkan diri sikit bro..org tak mau dah PAN.. aku dah bgtahu kau ni.. nanti bila dah PAN/DAP dah nak lingkup, jgn kata aku tak bgtahu kau pulak.. cuba lihat di bawah..

http://m.malaysiakini.com/news/336242

1500 ke 2000 je.. unit arif PAN pun dah 200 org.. maknanya orgramai cuma 1800 org je.. kalau kita bandingkan bilangan G18 bermakna setiap seorg berjaya tarik 100 org.. kira ramai lah jgk tu.. itupun jika diukur dari taraf 'profesional'nya G18.. cuba bygkan jika G18 hanyalah org biasa2 ajer.. ntahlah korang bayangkan sendiri je lah..

Jangan lupa jika 100 org tu dibahagi2kan dgn hasil tarikan aura pemimpin2 PKR dan DAP, hanya tinggal berapa org gamaknya hasil tarikan auta G18 PAN... eh aura!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2016 7:33 PG delete

Maknanya org cina pun dah mula berhati2 bg sokongan kerana mereka mula sedar bhw majoriti melayu berada dlm PAS bukannya PKR apatah lagi PAN.. smlm yg ada cuma melayu PAN yg haDIR.. atau ringkasnya PANDIR..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2016 7:34 PG delete

Maknanya org cina pun dah mula berhati2 bg sokongan kerana mereka mula sedar bhw majoriti melayu berada dlm PAS bukannya PKR apatah lagi PAN.. smlm yg ada cuma melayu PAN yg haDIR.. atau ringkasnya PANDIR..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:43 PG delete

Kami bukan wan rosli kami adalah pemimpin parti Islam amanah, kami tidak berlakun ini adalah realiti, kami parti Islam amanah tidak suka label-melabel kerana bersebab, kami jelaskan disini biar kawan-kawan penyokong parti Islam amanah faham apa itu label-melabel.

Kami semua boleh dikatakan lahir dari perut PAS, membesar bersama PAS, berjuang bersama PAS, tapi kami kecewa dengan pemimpin atasan PAS yang istiqamah dan keras dengan perjuangannya, kami lebih berminat dengan pemimpin DAP, semasa kami bersama PAS kami berpresidenkan LKS/LGE.

Terpaksalah kami keluar dari PAS dan membawa sekali kerusi kami dan tubuhkan parti baru supaya kami ada presiden sendiri, presiden kami silap sikit je pasal laga dada dengan amoi, itu tidak jadi halangan kepada kami.

Maka bermulalah episod label-melabel, apa yang dilabelkan kepada kami oleh pemimpin dan kesemua ahli dan penyokong PAS adalah BETUL dan TEPAT belaka.

Seperti, BARUA, PENGKHIANAT, MAKAN SUMPAH BAI'AH, dan yang paling kami benci adalah label ANJING DAP pemakan dedak, pedih dan hancur hati kami apabila dilabel sedemikian, oleh kerana itu kami benci label-melabel kerana apa yang dilabelkan kepada kami adalah BENAR belaka, kami malu. Cukuplah label-melabel. Lupakan saja perbuatan kami, undilah kami.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:59 PG delete

Kami ada dengan mereka semalam, madey datang lewat, kami berpeluh sampai ke kaki laungkan slogan anti GST dan bebaskan Anwar, bila madey datang slogan berubah jadi lain, madey paksa peserta tandatangan memorendum deklarasi rakyat.

Presiden kami bersemangat waja, panas terik tidak dihiraukan, tiada lagi laga dada dengan amoi, kami terpaksa ikut presiden kami, kami tak boleh cabut awal takut nanti nampak kekurangan peserta, maklum saja lah jumlah tak sampai 2000, kumpulan kami saja dah lebih 100 orang. Kami tahu hanya PAS yang mampu mengumpul rakyat beratus ribu turun berdemo, kami tidak berupaya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 8:16 PG delete

Tanpa nama 12:38, kami bukan an anonymous, kami pejuang parti Islam amanah yang sejati, kami bukan ditendang tapi kami lari dari PAS, memang kami bijak dimata saudara tapi dimata PAS dan an anonymous, mereka hanya nampak kami pengkhianat.

Kami bernasib baik kerana ada penyokong macam saudara, tapi kami tidak bersetuju dengan saudara yang mengatakan PAS hanya ada org2 banggang je, saudara salah tu, mereka walaupun bukan profesional seperti kita tapi mereka bijak menilai dan melabel. Saudara kena terima kenyataan, jangan lemah semangat teruskan perjuangan bersama kami Parti Islam Amanah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 8:45 PG delete

12:46, kami tahu perkara gadai bini tiada dalam Al-Quran, yang ada dalam Al-Quran pun kami tak ikut pasal jaga hati kawan-kawan bukan Islam apatah lagi yang tiada dalam Al-Quran pasal tu kami langgar je, kami pun ada ulamak terhebat kami, kami ikut nasihat dia pasal dia ulamak, bagi makan 10 orang fakir maka miskin terlerailah sumpah bai'ah.

Lagipun sumpah gadai bini ni merupakan satu kesilapan kami juga, bukan silap mereka, kami sanggup dan kami begitu yakin bahawa kami adalah pemimpin yang amanah, pasal tu kami lari membawa amanah rakyat dan tubuhkan parti Islam amanah supaya tidak lari dari perjuangan asal. Jangan melabel kami pula.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 1:41 PTG delete

Kahkahkahkah.wanrosli kejap jadi an anonymous, kejap jd tanpa nama.sudah2 la tu tektik bodoh mcmtu budak2 pun tau.kahkahkahkah... Sendiri komen sendiri puji.kahkahkahkah.. Pandai wanrosli wat lawak skrg setelah mkn susu omega. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 1:43 PTG delete

Wowwwww. Hebatnya komen wanrosli. Xpernah ada manusia berfikir sehebat wanrosli. Mungkin inilah calon pm kita -Ujar walaon. Kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 1:46 PTG delete

Sendiri ngaku gadai bini x ikut quran tp buat pula..parti apa ni kata ikut islam tp buat perangai lebih teruk dr kapir...wanrosli2 sia2 je minum susu omega. Tetap bebal bertingkek tingkek

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 1:49 PTG delete

Kutuk2 dap cina jahat tp sanggup pki pakaian dewa nk ambil org cina. Malu nya terdesak nk sokongan cina sangup buat perkara bodo.... Xpernah lg parti lain buat perangai bodoh mcm pas...tu sbb xda parti lain nk pas...ikatan jela tu pun sbb pesideng janji tangguh hudud.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 2:02 PTG delete

Kami bukan wan rosli atau an anonymous, kami pejuang sebenar parti Islam amanah, kami tiada kena mengena dengan mereka.

Terimakasih kamu semua kerana menyokong kami, cuma kami mintak tuan-tuan berhujah biarlah berfakta kita kan profesional, tunjukkan kehabatan kita ketika berhujah, baru lah nampak kita ni hebat dimata mereka.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 2:27 PTG delete

Ayat je dh tau kamu an anon minum susu omega.sori la nk caya kamu..kahkahkah..makin kuat kamu nafi mkin kuat aku tak caya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 3:08 PTG delete

Kami bukan wan rosli, kami pejuang parti Islam amanah, ulasan kami juga berfakta, betul dan tepat. Itulah kami pejuang parti Islam amanah.

Jangan kata orang bodoh, kita kena jaga akhlak kita saudara, wan rosli tak bodoh sebab kami bukan wan rosli.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 3:17 PTG delete

Bukan wan rosli yang hebat sebenarnya kami ni pejuang parti Islam amanah yang hebat, terimakasih tanpa nama 1:43 kerana memuji kami. Harap2 seorang dari kami mungkin akan jadi pm nanti kerana sokongan saudara. Jangan label kami gila pangkat pulak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 3:28 PTG delete

Bukan mereka yang gadai bini, kamilah yang gadai bini kami, kami tak dengar pulak Hj Hadi atau pemimpin PAS yang lain gadai bini mereka, kami terpaksa saudara 1:46.

Gadai bini akan berlaku apabila kita langgar sumpah bai'ah, kami terpaksa langgar, tapi masalah ni ulamak kami dah bagi jalan keluar, kami dah bagi makan fakir miskin 10 orang, kami bebas sekarang, cuma kami benci mereka yang melabel kami sebagai pengkhianat.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 3:36 PTG delete

Kami sokong kamu 1:49, tak patut la mereka pakai pakaian dewa cina, mereka ingat mereka lakukan perkara yang betul rupanya salah, mereka dah taubat kot, berbaik sangka.

Presiden kita parti Islam amanah pun lakukan kesalahan jugak, berpegang tangan dengan amoi, laga dada, tapi presiden kami dah keluar kenyataan, kalau kita anggap mereka tu cucu kita maka bolehlah berbuat demikian.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 3:42 PTG delete

Kami bukan wan rosli, mari la kita berhujah dengan berfakta asyik2 susu omega je...gunakan kehebatan kita saudara, kami bukan wan rosli, kami macam kamu jugak pejuang parti Islam amanah yang benci dengan label-melabel.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2016 5:06 PTG delete

Nmpaknya Tanpa Nama kurang periksa.. yg berhujah tanpa fakta selama ini hanyalah PAN.. so bo layan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 6:47 PTG delete

Bro rupa,kau tak layan walakontol ni..nanti ketawa tak brenti kahkahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:04 PTG delete

Kami tak faham walakontol tu apa ke jadah, label baru pulak ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:38 PTG delete

Pkr xkcp apa,xsombong dan xkutuk2 kwn.lainla pas parti islam tp khianat dgn kwn sendiri.Owh islam pas

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:40 PTG delete

Presiden amanah xsokong rasuah. Presiden islam pas ckp islam pongpang tp sokong rasuah. Owg.indahnya islam pas

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:43 PTG delete

Xyah berkami2 la wanrosli. Bebal tetap bebal minum la susu omega tp sama je bebal dan bangang berpisah tiada..kejap hudud kejap tangguh.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:44 PTG delete

Walakontol tu walak menggunakan kontol..berfikir menggunakan kepala kontol.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:47 PTG delete

Wanrosli terasa plak susu omega. Kahkahkahkah. Dia yg ajak minum susu omega. Die plak terasa
Kahkahkahkah. Kalau bhujah dgn wanrosli xperlu hujah2 fakta sbb kita bg fakta tp die dok ulang perlembagaan, swimming pool pastu langkah kejang..wanrosli2 xtau Pebende fakta2 ni.yg dia tau walak guna kontol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 7:54 PTG delete

Kami geng2 walakontol xhairan apa kata pan.kami walak apasaja kata tghh.tghh adalah ulamak muktabar dunia, kami sanggup menyembah tghh kerana bg kami tghh itu umpama tuhan.semua mslh yg blaku dlm pas adalah salah pan dap.tghh adalah manusia maksum terpelihara dr melakukan kesalahan walau sebesar zarah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 8:43 PTG delete

Betul tu saudara 7:40, kamu tak ke masjid ke maghrib ni? Memang kami dan presiden kami parti Islam amanah tidak sokong rasuah tapi kami sokong madey dan kami dah maafkan rasuah madey masa madey jd pm.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 8:52 PTG delete

Mengapa kamu tuduh wan rosli, jangan fitnah kami bukan wan rosli kami macam kamu jugak. Kami parti Islam amanah tidak berminat dengan fitnah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 8:54 PTG delete

Kepala kontol? Kami tak faham, jangan label jangan fitnah, kita kan pejuang Islam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 9:03 PTG delete

Apa yang diulang-ulang oleh wan rosli tu sepatutnya dijawab oleh kita sebagai pejuang Islam amanah dengan berhemah, kamu dah berhujah dengan wan rosli pasal perlembagaan kita? kamu dah beri pencerahan pasal swimming pool kawan kita LGE? Kamu dah faham langkah kajang dan berhujah dengan wan rosli?

Kalau semua perkara diatas tak dapat kita jawab dengan berfakta malu kita sebagai parti Islam amanah, silap-silap nanti orang label kita pulak walakontol, hati-hati saudara, kami sayangkan parti Islam amanah, jagan sampai tenggelam perjuangan kita.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 9:11 PTG delete

Eh betul ke ni ahli PAS walakontol sembah Hj Hadi macam Tuhan? Kami pejuang parti Islam amanah tak pernah pulak dengar cerita macam ni? Takde pulak kat surau-surau cakap HJ Hadi tuhan masa kuliah, jangan buat fitnah saudara 7:54, besar dosa kalau kita membabitkan nama Tuhan dan samakan Tuhan dengan manusia.

Kalau betul perkara tu elok kita buat report kat polis je. Saudara jangan buat bising kat sini.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 9:57 PTG delete

Kami walaon anggap hadi sbg tuhan,hadi tiada cacat celanya,semua ahli pas add adalah ahli syurga,siapa yg keluar pas masuk neraka.hanya hadi yang mampu menyatukan islam seluruh dunia,hanya pas yg mampu menewaskan israel laknatullah.dap pan adalah ejen israel di malaysia. Korang mana tau. Kitorg walaon bijak sbb kami semua minum susu omega....korang pan dap xminum susu omega kan kan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 10:02 PTG delete

Ala wanrosli swimming pool jela yg dia tau.lain apa pun xtau.mungkin br sikit minum susu omega. Wanrosli kena byk lg minum susu omega ya.kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 10:05 PTG delete

Kahkahkahkah.walaon bergaduh sama walakontol.... Lantak kome la sama2 gaduh.. Mcm pas juga, pesideng ckp lain. Titm ckp lain..hantam saja lah labuu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 10:35 PTG delete

Kami pun ahli PAS kini kami dah keluar PAS, masa kami dalam PAS tidak ada pulak yang anggap Hj Hadi macam tu, kalau kamu nak berjuang dengan kami parti Islam amanah jangan pulakmkamu melabel, kami benci label-melabel.

Kami faham maksud kamu 9:57, wala pada peimimpin parti kita sendiri, itulah yang dimaksudkan amanah, bukan wala kepada pemimpin macam tuhan.

Kami pun wala dengan presiden kami parti Islam amanah, silap kami masa kami dalam PAS dulu kami tidak wala pada presiden PAS, kami wala pada pemimpin DAP, pasal tu kami dilabel sebagai pengkhianat.

Kami wala pada presiden kami parti Islam amanah, jangan tuduh kami sembah presiden kami pulak.

Saudara 9:57, bagi lah fakta kat mana, bila, dan siapa yang cakap PAS ahli syurga dan keluar PAS masuk neraka? Bagi fakta baru elok kita berhujah, kalau tak buang masa je kita berhujah perkara fitnah, kita kan parti Islam amanah, malu sikit.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 10:39 PTG delete

Jgn layan walun2 ni..kejap dia menyamar utk mengutuk Amanah, dan kejap lagi dia mengaku sebagai walaun pas semata2 untuk mengangkat mahaguru suci Hade Awe mereka ..hidup walaunnnnnnnn.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 10:41 PTG delete

Kita tak bergaduh, kami parti Islam amanah gemar berhujah dan mencari kebenaran sebagai fakta, kamintdak suka berhujah perkara fitnah, kami tiada masa selalu sibuk dengan aktivitinparti,nesokmkami nak ke Kuala Terengganu, singgah kat Kijal kejap nak jumpa mat said, berbincang serba sedikit pasal nak bubar dun. Jangan buang masa saudara.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2016 10:44 PTG delete

Fakta saudara, jangan berhujah perkara fitnah, kita PARTI ISLAM AMANAH, kena faham tu saudara.

Reply
avatar
Ramboo III
AUTHOR
3 April 2016 11:34 PTG delete

Pan amal islam liberal, joseph lim sure tersenyum wpn sangkut kes banglo..sapot dr badrul amin, tolak taghut (pan, dap & mahafiraun (umno)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:26 PG delete

Pas pula amal islam apa? Islam walakontol? Islam main2 hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:28 PG delete

Berhujah dgn berdedak ke walaon.kahkahkahkah. P minum susu omega dulu ya wanrosli. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:29 PG delete

Udah wanrosli menyamar jd rambo pulak. Kahkahkahkah. Rambo ke atau Rosli. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:30 PG delete

Pas amal islam pakai pakaian dewa.kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:32 PG delete

10:35 kami xda fakta lain,kami ada fakta swimming pool aje.itu pun setelah kami minum susu omega. Kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:33 PG delete

10:44 kalau dgn walaon atau walakontol2 xyahla berfakta. Bila kita bg fakta , diorg kasi jwpn bodo2. Xyah berfakta dgn walaon / walakontol / wanrosli.. Buang masa je.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 3:54 PG delete

Yg paling penting, kami berjaya menyingkirkan PAN dari PAS.. tinggal G2 je lagi.. G16 dah selamat ke alam lain..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 8:01 PG delete

An anonymous, PAS tidak pernah menyingkir kami G18 sebaliknya kamilah yang meninggalkan PAS kerana kami tidak lagi dipilih untuk memegang jawatan penting dalam PAS, tiada makna bagi kami.

Strategi yang kami atur untuk mengubah PAS dari dalam tidak akan menjadi tanpa jawatan yang kami sandang semasa berada didalam PAS. Pada asalnya kami nak keluar serentak, selepas berbincang hanya ada 2 orang saja yang tidak berani langgar sumpah bai'ah, mereka tidak yakin dengan dengan cadangan ulamak kami merangkap ketua umum parti Islam amanah.

Kami G16 merasa sedih apabila melihat 2 sahabat kami yang masih berada didalam PAS, apa yang mereka lakukan serba tidak menjadi, mereka serang kepimpinan PAS dengan harapan PAS akan menyingkirkan mereka maka akan terlerailah kebimbangan mereka terhadap isteri tercinta.

Mereka juga menghadiri program2 pakatan harapan dan bermuka-muka dengan pendokong deklarasi rakyat, nampak canggung sungguh, kami tahu 2 sahabat kami ni harum manis, tapi masih ahli PAS, pada kami lebih elok mereka dengar nasihat ketua umum kami.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 9:00 PG delete

Kahkahkahkah. Wanrosli komen wanrosli. Kahkahkahkah. Pi minum susu omega byk2 dulu naaa.br komen kat sini. Kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 10:30 PG delete

Jom kita berhujah dengan berfakta..
Fakta apakah yg menyebabkan G16 keluar PAS?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:34 PG delete

An anonymous xyahla hujah dgn fakta swimming pool ko tu... Ni dh minum susu omega ke belum ni.kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 11:35 PG delete

Bagi fakta kenapa keluar PAS tak berani.. tapi bukan main menyalak pertahan DAP..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:45 PTG delete

Pas parti yg xboleh dikritik ke?parti yg xblh terima teguran ke?islam kena tegur menegur utk kebaikan.kata islam tp lebih teruk drp parti kapir.. Tu sbb jadi pasik@ fasik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:46 PTG delete

Dap lagi disalahkan. Aduyaiiiiiii otak walaon @ walakontol. Tu la terlebih minum susu omega kot tu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 12:48 PTG delete

Ala wanrosli komen pastu wanrosli balas. Wahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 4:52 PTG delete

Sendiri komen sendiri balas.kahkahkahkah Wanrosli2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 4:55 PTG delete

Wanrosli2.perompak mana ada ngaku merompak, sama juga perasuah mana ada ngaku rasuah.begitu juga wanrosli mana ngaku wanrosli. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 4:56 PTG delete

8:16 minum susu omega ngaku amanah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 4:58 PTG delete

Siannya wanrosli komen wanrosli. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 5:00 PTG delete

Kahkahkahkah. Pandai wanrosli buat lawak.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 5:01 PTG delete

3:08 setuju tu bukan wanrosli tp kembar wanrosli. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 5:02 PTG delete

Wanrosli ada angan2 nk pm weh.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 5:04 PTG delete

Walaon ngaku amanah.sudah2 la tu tektik busuk. Dahla busuk nk membusukkan org pula.dasar pas parti taik.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 5:05 PTG delete

8:52 sorry la amanah xda perangai wanrosli. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 5:07 PTG delete

8:54 pejuang2 islam sokong rasuah. Kahkahkahkah. Udahla tu wanrosli buat lawak.xlarat nk gelak aje.kahkahkahkah

Reply
avatar
4 April 2016 5:38 PTG delete

Btul ar bro kau ckap..ketawa tak brenti tgok gelagat walakontol ni..hahahaha..asik nk ketawa je

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:27 PTG delete

An anonymous, kami ingin berhujah dengan suadara mengapa kami anggota G16 meninggalkan perjuangan PAS dan menubuhkan parti baru kami iaitu Parti Islam Amanah.

Pertamanya, seperti yang telah kami nyatakan diawal perbualan kita, kami mementingkan jawatan, kami berjuang untuk jawatan, apabila jawatan kami tiada maka tiada gunanya kami berjuang dengan PAS, setakat jadi ahli biasa kami tidak biasa pasal kami profesional.

Keduanya, seperti yang kami akui kami mementingkan jawatan, kami terpaksa keluar dari PAS dan tubuhkan parti baru iaitu Parti Islam Amanah, anggota kami G16 dari timbalan presiden kami lantik jadi presiden, dari jawatan ajk pusat kami lantik jadi timbalan presiden, kami boleh lantik siapa saja diantara kami, boleh dikatakan kami sendiri yang lantik kami, kami tidak lagi memngharapkan undi dari perwakilan.

Ketiganya, berkenaan dengan sikap presiden PAS yang melibatkan persetujuan parti dimana kami terdiri dari timbalan presiden dan ajk2 PAS telah membuat keputusan sebagai wakil presiden didalam apa jua keadaan, tetiba presiden u-turn, kami tahu apa yang kami lakukan ini salah dan bertentangan dengan sikap sebenar pemimpin Islam, tapi kami profesioanl, sebagai contoh langkah kajang dan komplot menjatuhkan Khalid Ibrahim, apa yang presiden PAS lakukan adalah untuk kebaikan parti dan rakyat bukan jawatan atau kuasa, ianya bertentangan dengan prinsip kami yang mementingkan jawatan, presiden PAS lakukan u-turn untuk memperbetulkan bahtera yang dah beralih arah yang diubah oleh kami.

Kepada penyokong2 kami Parti Islam Amanah teruskan menyokong kami, apa yang kami bentangkan diatas itulah kami Parti Islam Amanah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:57 PTG delete

Ala walakontol ngaku amanah pula.sudah2la tu jd pemfitnah.bertaubatla selagi pintu taubat masih terbuka..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 5:08 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 5:11 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 5:15 PG delete

Terima kasih Tanpa Nama 10:27 dari pihak PAN..

Kini barulah jelas kedudukan perjuangan PAN semsa masih bersama PAS dulu.. maka seharusnyalah dan selayaknyalah mereka terus duduk di luar PAS shj. Kerana kelihatannya mereka lebih selesa bersekongkol dgn DAP yg turut menyokong langkah kajang dan isu TSKI yg dimulakan oleh PKR... mereka iaitu G18 tak sedar pun yg majoriti ahli PAS sependapat dgn Tuan Presiden yg dikasihi dlm kedua2 isu tersebut.. sehinggalah mereka disingkirkan dari tampuk kepimpinan PAS yg kini sudahpun bersih dari pengkagum serta pentaksub DAP hasil dari peristiwa penyingkiran di muktamar yg lalu!

Nasihat saya, PAN teruslah memperkukuhkan parti sendiri (sekurang2nya deraflah perkembagaan secepat mungkin kalau boleh sblm PRN Sarawak ni.. kerana tanpa perlembagaan, dibimbangi rakyat Sarawak pakat gelak terkekeh2 lantaran ada parti yg ahlinya cuma 79 org tapi ada jugak perlembagaan sendiri) dari mengganggu gugat parti lain yg sudahpun ada perlembagaan sendiri makanya adalah juga matlamat atau prinsip perjuangan ..malulah wei.. 

Jadi soalan saya seterusnya pada Tanpa Nama 10:27.. Apakah sebenarnya prinsip atau matlamat parti PAN; kerana tanpa perlembagaan agak sukar utk orgramai menilai?..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 8:11 PG delete

Prinsip amanah islam itu rahmat utk smua..nmpak kau ni buta.org ramai dh pndai nilai.bukan walakontol mcm kau yg busuk hati n tak snang dgn amanah.kata kuat tpi haprak.suruh kluar buat parti baru tpi bila amanah ditubuhkn kau yg kecut bagai hingga tpksa telan pil kuda+susu omega porno+daun ketum..kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 9:16 PG delete

Prinsip pas pakai dewa utk tarik sokongan cina.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 9:35 PG delete

Kalau gitu masukkanlah dalam perlembagaan supaya org boleh selidik.. tak mahulah cakap saja.. sebab tanpa perlembagaan, segala tindakan akan jadi tidak keruan dan bimbang org akan mudah salah faham..

Sbg contoh.. jika PAN sokong LGBT, adakah ini juga dikira rahmat utk semua?.. juga yg terkini bila PAN sokong G25 yg menyarankan agar khitan dijenayahkan.. adakah ini juga rahmat utk semua?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 11:32 PG delete

Kahkahkah tgok dia lawak lagi.apa bnda yg jika2 tu..kahkahkah kesian tgok susu omega porno yg langgar plembagaan,yg kat jerman tgok porno tu patut hudud dulu..tak yah nk sibuk dgn org lain dgn jika kau tu..bangang tak reti nk letak kedudukan rahmat tu kat mana..kahkakahkah..

Reply
avatar
5 April 2016 12:15 PTG delete

kembali pada islam jangan gaduh2 musuh tepuk tangan pas dng pan begaduh hasilnya musuh jugak yg menang. klu mcmni smpy kiamat umno memerintah. kata musuh umno tapi gaduh sama sendiri klu banyak kecelaruan kembali pada al quran dan hadis jalankan tanggungjawab masing2 sy berani cakap sapa yang berjuang kejalan allah membawa islam memerintah di malaysia dia akan berjaya dunia dan akhirat. sama2 saya lihat banyak makan dedak entah dedak sapa pun tak tahu. cuba lihat islam di negara kita ni makin lama makin tetekan berjuang bersama2 jatuhkan bn laksanakan hudud kalau takut nak buat dinegara benarkan negeri2 yg diperintah oleh org islam laksanakan habis cerita. tuhan bagi akal gunakanlah untuk laksanakan kebaikan dibumi ini kita hidup sementara aja akhirat kekal selamanya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 4:03 PTG delete

Pan ok je cuma pas ni berlagak sombong ego bongkak xsedar diri label org jebon antihudud tp diri sendiri xnampak...semua salah pan dap,mana ada islam suruh mcmtu.kadangkala aku terfikir adakah pas ni parti perosak islam???

Reply
avatar
5 April 2016 8:21 PTG delete

tinggalkan pas tinggalkan pan berjuang untuk islam bergaduh sama sendiri merugikan islam. musuh senyum aja saya rasa kalau semua iklas dengan memperjuangkan islam tak jadi mcmni. biar berlainan parti tapi kita satu jemaah tak salah berbeza pandangan tapi jangan kita jadi punca pepecahan umat islam.saya yang atas pagar rasa amat takut kerana kami tak berpolitik tapi kami berdakwah dengan apa yang berlaku dlm negara kita ni tuan2 tak takut ke pada hari akhirat yang makin hampir. banyak tanda2 kiamat dah terjadi ramai ulamak dah pergi dan yang ada dilaga2kan oleh musuh saya rasa tuan2 semua tahu perkara itu. tinggalkanlah apa yang dilarang laksanakan yang disuruh kembalilah pada islam yang sebenar.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 8:27 PTG delete

pan parti tunggangan dap keluar pas sebab kalah pemilihan lepas tu tuduh pas macam2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 11:03 PTG delete

Pemilihan guna cai bukanlah pemilihan.pas skrg bolehla sombong bongkak ego Tgu je la next pru rakyat kuburkan pas.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 11:05 PTG delete

Pan ok je berjiwa besar tp pas je xhenti fitnah pan jebonla anwarinasla kuda dap la israel yahudi la,indah sungguh akhlak pas

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 April 2016 6:43 PG delete

rakyat tak sabar tunggu pru sapa yang dikuburkan mari kita lihat sapa yang kena yang pasti di selangor pan tiada tempat memg pas mungkin banyak kalah tapi umno yg akan menang hidup pan untuk umnu perjuangan pan untuk umno.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 April 2016 3:42 PTG delete

pan berjuang untuk umno biar betul kan pan mumusuhi umno. untuk tumbangkan umno pan perlu hancurkan pas sb tu pan akan menyerang pas dari dalam dan luar parti. pan memang dah lama hendak menghancurkan pas dari dalam dah gagal kerana dah diketahui oleh tghh sb tu pan akan serang tghh yahudi nak hancurkan islam dng cari melaga2kan ulamak itu yg di ikuti oleh pan. nampak mcm dah nak berjaya tapi tgna dapat kesan gagal dari dlm serang tghh dan membandingkan dng tgna sedangkan masa tgna masih ada dilaga2kan dng tghh begitu perancangan mereka tapi masih tak berhasil sb akar umbi pas berilmu tak mudah dipermainkan. kembali kepada al quran dan hadis nescaya kita akan dilindungi. kita dah akhir zaman fitnah dajjal dah berleluasa jd kuatkan iman bg yg telah terpesong masih belum terlambat kembalilah kepada islam moga allah akan memberi hidayah pada semua umat maknusia didynia ini.amennnnnnn

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 April 2016 4:45 PTG delete

3:42 tulis pjg2 tp habuk pun tarak.isi mcm tulisan budak tadika.inikah standard pas?kesiannya pas xpa bijak.semua walakontol ke.g minum susu omega byk2 dlu br komen ye

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 April 2016 6:12 PG delete

Komen tuan ni dah berulang2 kali diutarakan dan dah berulang2 kali juga saya jelaskan.. saya harapkan di masa hadapan jgn lah buat malu PAN lagi dgn komen yg sebegini..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 April 2016 9:08 PG delete

Ala wanrosli kopipes benda yg sama je.nmpk sgt pemalas tu sbb bodoh. Bila kena perbodohkan ngan hamno xngaku plak.dahla malas bodoh pulak tu sombong pulak tu.inikah islam yg dibwk pas?ini bukan cara islam ini cara lebih buruk dan lebih hina dari org kafir.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 April 2016 5:29 PTG delete

tuan 4.45 sy tak paham dngan tuan sy punyalah panjang komen tuan asyk dng susu omega.klu tak tahu nak bls pglah cari sumber jng tunjuk sangat ketidak cerdikantu. org kata pan org gaji umno tuan tak caya cuba tuan tanya kat mat sabu apa perjuangan pan. pan hanya bermusuh dengan pas sahaja sb umno duruh pecah belahkan pas senang lah umno nak menang pru14 nnt sb musuh utama umno adalah pas. isu ug adalah perancangan umno yg tukang canang adalah pan.cuba ikuti gerak kerja pan ia cuma berpaksikan untuk memecahbelahkan pas sahaja. pan kata nak lawan pas di kelantan sb umno nak tawan kelantan berapa kali pru bermacam2 cara umno guna untuk tawan kelantan tapi gagal kali ni dibantu oleh pan pulak mudah mudahan kelantan kekal diperintah oleh pas.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 April 2016 11:12 PTG delete

Aik.terasa ke pasal susu omega. Xkan wanrosli xtau pasal susu omega kot..ka wanrosli yg ajar kalau nk bijak kena minum susu omega. Sekarang wanrosli tanya pula.ish ish ish cptnya uturn walaon ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 April 2016 12:32 PTG delete

tuan 11.12 ulasan tak cerdik langsung tuan sebenarnya suka2 aja untuk hiburan sb kurang ilmu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 April 2016 6:21 PTG delete

seorang membuat ulasan dia pro dia juga kontra janji dapat mkn dedak dap walaupun cuma menabur fitnah terhadap tghh. dap bukan parti perkauman tapi parti anti islam sejak dari tubuh hingga sekarang peminpin mesti dari golongan yg anti islam.takkan pemimpin pan tak tahu atau dah gelap hati. kesian kat pengikut pan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 April 2016 11:35 PG delete

Kata kat org fitnah. Fitnah pil kuda apa cter???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 April 2016 11:36 PG delete

Tau xpa.wat apa hujah dgn ilmu si wanrosli bukan ada ilmu pun.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 April 2016 12:07 PTG delete

pil kuda kan dah dibicarakan dah setal anuar yang setalkan kenapa perlu cita lagi kalau tak tahu cita jng cita buat malu anuar aja dia yg tahu cita kita tak tahu diam aja. pan yg fitnah tghh macam2 tak mengaku

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 April 2016 5:54 PTG delete

Pil kuda mahkamah tetapkan hadi tetap bersalah menfitnah tanpa bukti..ape cter tu bro??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 April 2016 5:56 PTG delete

Wanrosli, cer bgtau apa yg pan fitnah hadipesideng?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 April 2016 2:53 PG delete


Tanpa Nama 8 April 2016 6:21 PTG
seorang membuat ulasan dia pro dia juga kontra janji dapat mkn dedak dap walaupun cuma menabur fitnah terhadap tghh. dap bukan parti perkauman tapi parti anti islam sejak dari tubuh hingga sekarang peminpin mesti dari golongan yg anti islam.takkan pemimpin pan tak tahu atau dah gelap hati. kesian kat pengikut pan.

Tanpa Nama 9 April 2016 5:56 PTG
Wanrosli, cer bgtau apa yg pan fitnah hadipesideng?

Hahahahhaha.. sape makan cili dia terasa pedas.. aku tak nampak pun tulisan 6:21 tu ada sebut PAN fitnah TGHH.. hahahaha.. ini bermakna PAN terasa pedaslah.. so betullah PAN sanggup makan dedak DAP.. TAHNIAH 6:21 kerana berjaya kantoikan PAN!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 April 2016 11:40 PG delete

Kahkahkahkah. Wanrosli pun xtau apa yg pan fitnah hadi tp dok kata fitnah2.kahkahkahkah wanrosli belum minum susu omega ya.kahkahkahkah patutla kurang akal.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 April 2016 11:42 PG delete

Wanrosli komen2 wanrosli lagi.kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 April 2016 11:44 PG delete

Sebenarnya dalam kontak perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam UMNO (PAS) secara otomatiknya ianya juga khadam Syaitan.. buktinya kedua2 Pas dan UMNO bersepakat menolak PAN .. maka kini kedua2 entiti ini adalah musuh PAN...kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 April 2016 8:59 PTG delete

pas musuh pan dan umno. umno dan pas sehaluan dan seperjuangan untuk hancurkan pas. mat sabu sendiri kata dia masuk pas bukan pasal islam jadi pasal apa tepuk dada tanya iman.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 April 2016 9:04 PTG delete

sory bukan umno dan pas tapi umno dan pan.bukti dah ada pan dan umno sehaluan dan pan khadam umno sebabtu najib tak takut sebab pan dan dap tak akan kacau umno. dap pan dan umno sekarang tengah main catur untuk hentam pas. ketiga2 parti di asuh oleh sekular.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 April 2016 9:13 PTG delete

pancacai pan dap memang suka fitnah tghh sbb dapat bahagian 2.6b. umno pandai gunakan pan dlm memfitnah tghh. najib buat2 nak bersama pas tapi msu tak layan jadi fitnah pan yg diarah oleh umno dah makin rakyat tak hiraukan. skarang duit berjalan di antara pan dan dap sama2 bercita2 untuk jatuhkan pas. pan sekarang dah takda hala tuju org buat itu dia pun ikut janji fitnah pas berjalan. diantara bukti fitnah pan adalah ug umno dan pas tapi disebaliknya kerjasama pan dan umno pandai main wayang pan.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 April 2016 10:01 PTG delete

Itulah kepandaian PAN selain pandai jadi khadam DAP..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 April 2016 6:51 PG delete

FAKTA : 

PAS - B3
UMNO - BN
DAP - PH
PAN - PH 

KESIMPULAN : 

PAS KHODAM UMNO - TAK LOGIK LANGSUNG
PAN KHODAM DAP - TERAMATLAH LOGIKNYA

TAHNIAH PAS KERANA BERJAYA MENGELAKKAN DIRI DARI MENJADI KHODAM UMNO MAHUPUN DAP.. ALHAMDULILLAH..

TAHNIAH PAN KERANA BERJAYA MENJADI KHODAM DAP SEPERTI YG DIIDAMKAN OLEH PARA ULAMAK DAN PROFESIONAL DALAM PARTI.. ALHAMDULILLAH..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 April 2016 11:20 PG delete

Mabuk ketum ka wanrosli. Kahkahkahkah. Pan xpnh ngaku tp biasa la chif khadam tua(pesideng) sama je perangai mcm wanrosli tuduh2 tanpa bukti,mcm kes pil kuda. Kahkahkahkah.. Pas ye khadam UMNO terbukti jelas sentiasa bertungkus lumus nk selamatkan najib.Sanggup nk jadi penasihat pulak tu,mursyitol pun udah dpt jwtn krjn klustermuster lagi tu...khadam khadam...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 April 2016 10:27 PG delete

kalut nampak macai pan.pan tak payah nak selindung makin diselindung makin tetnyata bahawa pan sealiran dengan umno dan telah jadi khadam umno dansekarang dah naik taraf jadi rakan kongsi umno sebab sama2 tentang pas. pandai pan mainkan peranan janji pas lingkup bila pas lingkup islam pun berpecah dan jarum sekuler pun bebas. pan dan umno bercita2 untuk tumbangkan pas. pan telah bersetuju dengan umno untuk berkerjasama untuk menumbangkan pas di kelantan dengan memecahkan undi disemua dun dikelantan. pan sekarang bekerja keras untuk pengaruh pengundi atas pagar dikelantan untuk tidak undi pas supaya umno boleh menang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 April 2016 12:54 PG delete

Tulis pjg tp xda isi dan fakta.bodoh nya macai2 pas ni.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 April 2016 11:11 PG delete

pan sekarang akan bertanding disemua kerusi pas dan umno bn sekarang senang untuk menang hidup umno hidup pan demi sekular pan sanggup tentang pas

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes