Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, April 23, 2016

PRN SARAWAK : TERKINI KENALI CALON PARTI ISLAM (AMANAH)

Rapelson Richard HamitRapelson Richard HamitParti Amanah Negara (Amanah) malam tadi mengumumkan seorang Orang Kelainan Upaya (OKU) antara 13 calon mereka yang akan bertanding pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak ke-11 kali ini.

Rapelson Richard Hamit,30, seorang anak jati Sarawak diberi penghormatan menggalas tugas sebagai calon Amanah bagi Dewan Undangan Negeri (Dun) N.26 Gedong.
Pengumuman dibuat Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub pada majlis memperkenalkan 13 calon Amanah di Hotel Grand Continental di sini malam ini.

Dilahirkan pada 13 April 1986, Rapelson berkelulusan Sarjana Muda Sains Sosial Dengan Kepujian Kajian Perancangan dan Pengurusan Pembangunan, Universiti Malaysia Sarawak dan kini berkerja sebagai Pegawai di GIS And Remote Sensing.
Sebagai aktivis hak asasi manusia dan NCR, beliau sangat aktif dalam Sarawak Dayak Iban Association (SADIA).

Ditanya isu yang akan diperjuangkan pada PRN kali ini, beliau yang sebati dengan perjuangan hak asasi rakyat berkata, isu tanah adat akan menjadi isu utama yang akan diperjuangkan.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan Amanah kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk menjadi salah seorang calon pada pilihan raya ini.

"Saya juga akan membawa isu bebanan ekonomi rakyat khususnya berhadapan GST dan isu kemiskinan rakyat di negeri ini," katanya.

Biarpun ditakdirkan lahir sebagai OKU, Rapelson berkata kekurangan fizikal yang dihadapinya bukan penghalang kepada semangat juangnya untuk membela rakyat.

"Saya tidak menganggap keadaan fizikal saya ini sebagai satu kekurangan kerana saya mampu melakukan semua tugas yang dilakukan oleh orang biasa yang lain," katanya.

Sementara itu, kesemua 13 calon Amanah yang diperkenal malam itu turut menerima watikah untuk menjadi calon pilihan raya mewakili Amanah yang disampaikan oleh Timbalan Presiden Salahuddin Ayub.

Calon-calon yang diumumkan malam tadi adalah seperti berikut, 

1. Muhammad Fidzuan Zaidi (Demak Laut),

2. Nani Sahari (Samariang),

3. Abang Abdul Halil Naili (Muara Tuang),

4. Othman Mustapha (Sadong Jaya),

5. Andrew Jain (Sebuyau),

6. Rapelson Richard Hamit (Gedong),

7. Andri Zulkarnaen Hamden (Beting Maro),

8. Jini Sahini (Kabong),

9. Sufian Julaihi (Kuala Rejang),

10. Fadillah Sabali (Semop),

11. Ibrahim Bayau (Daro),

12. Kiprawi Sabali (Jemoreng) dan

13. Nurzaiti Hamdan (Balingian).

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

57 ulasan:

  1. Bawalah perubahan yang betul-betul boleh merubah rakyat Sarawak, tunjukkan kepada rakyat Sarawak bahawa PAN bukan khadam kepada DAP dan UMNO, tidak kira siapa calon yang dipilih yang paling utamanya calon hendaklah membuktikan dulu bahawa PAN bukanlah khadam seperti tanggapan seluruh rakyat Sarawak dan tidak ketinggalan juga di Semenanjung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yerbaek 2:04..

      Tapi malangnya dgn isu terkini DAP menghina DZN, rasa2nya dah tak boleh nafi lagi sememangnya PAN benar2 KHODAM DAP.. manakala dgn pengumuman PAN baru2 ni yg akan menentang PAS di semua kerusi2 PAS melawan UMNO di Selangor, telah berjaya membuktikan bhw sememangnya PAN benar2 KHODAM UMNO..

      Sekian..

      Padam
    2. Dzn menyebut supaya pas bgabung dgn umno.jelas pas sememangnya kodam umno tp malu2 pula. Kihkihkih

      Padam
  2. Kahkahkah...dari pas yg takda telor,nk btanding utk kalah tpi nk jadi penasihat je.kan bodoh n memalukn je.kutuk kristian ada agenda tpi mlutut kat kristian agar jdi calon ape kebenda tu..kahkahkah baghal n budus.lain kali bancuh susu omega satu swimming pool,rendam plembagaan pas n minum.kahkahkah..ajak calon2 pas skali siap brendam..kahkahkahkah

    BalasPadam
  3. Mungkin selepas PRN di Sarawak PAN akan dapat idea utk mengarang perlembagaan.. itupun kalau menang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xyah ckp besar.pas blh menang ke sarawak? Kahkahkahkah

      Padam
  4. An anonymous,

    Parti khadam tidak memerlukan perlembagaan cukup sekadar copy paste perlembagaan dari Tuan Besar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8:24.. Teramat logiknya pendapat tuan tu..

      Padam
    2. Dari parti khodam umngok yg tpksa sndiri komen sndiri puji..kahkahkah.murakkab tahap gaban dh ni..susu,susu,sapa ada susu??,tlog bgi org ni.yg omega cpur pil kuda tau.kahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. Kahkahkahkah. Wanrosli komen wanrosli jawab. Kahkahkahkah. Udah2 la tu buat lawan wanrosli oi.kahkahkahkah

      Padam
  5. Selagi PAN, DAP dan PKR masih belum merungkai tujuan dan agenda Deklarasi Rakyat ditubuhkan selagi itu PAN, DAP dan PKR dilihat sebagai KHADAM kepada UMNO.

    Pertama, apakah Deklarasi Rakyat merupakan laluan kepada Muhyiddin untuk menjadi PM dan Mukhriz sebagai TPM? Deklarasi Rakyat sepatutnya menamakan siapa bakal PM dan TPM yang akan menggantikan Najib dan dipersetujui oleh kedua-dua pihak PH dan UMNO. Adakah PM dari UMNO dan TPM dari PH?

    Kedua, Apakah Deklarasi Rakyat ditubuhkan untuk menyelamatkan Malaysia daripada UMNO atau Najib? Selamatkan UMNO dari Najib dengan mengukuhkan kedudukan UMNO untuk selamatkan Malaysia. Apakah Malaysia akan selamat dibawah UMNO?

    Ketiga, apakah agenda untuk menyelamatkan DSAI menjadi agenda utama Deklarasi Rakyat? Mahathir dah declare bahawa Deklarasi Rakyat hanya ada satu tujuan iaitu selamatkan Malaysia dari Najib. Apakah PH bersetuju dengan Mahathir? Kesian DSAI dan keluarga.

    Ketiga, Mahathir sanggup keluar UMNO demi untuk selamatkan Malaysia, mengapa Muhyiddin, Mukhriz dan Shafie masih UMNO dan tidak ikut jejak Mahathir? Apakah PH masih belum memahami lakonan mereka?

    Keempat, setujukah kesimpulannya disini bahawa PH dan UMNO bergabung untuk mengukuhkan UMNO demi untuk mrnyelamatkan UMNO dari kepupusan dan PH pula dijadikan jambatan untuk laluan mudah UMNO memperbodohkan penyokong PH supaya apa yang dilakukan oleh mereka dilihat oleh penyokong PH sebagai satu gabungan untuk menyelamatkan Malaysia. Kami rakyat Sarawak melihat PH hanyalah KHADAM kepada UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sesangat tu tuan 8:45...

      Padam
    2. Sudah2la wanrosli komen2 wanrosli. Xlarat nk gelak daa ni.kahkahkahkah... Nt komen lg "betul tu tuan,terbaek"..warghhkahkahkah

      Padam
  6. Apa yg dpt diperhatikan di sini, komen2 PAS amatlah bernas dan berhemah.. amat berbeza dari penyokong PAN.. diharap rakyat Sarawak dapat memerhatikan senario sebegini.. kalau bersama PAS, DAP tak boleh kelentong, UMNO tak boleh kelentong malah BN termasuk di Sarawak pun tak boleh kelentong.. tak macam PAN.. yg mudah hulor tengkok utk jadi khodam kpd parti2 yg menipu PAN.. kita tgk je lah tokoh2 parti yg mudah shj membuatkan PAN tunduk.. TGPDR, TGLKS, TGLGE TDM, TSMY, DSSA, DSMM dll... dan PAN terus meninggalkan DSAI terkontang kanteng sorang2.. yg kelakarnya lepas tu tergamak plk PAN nak mengaku sbg juara rakyat..
    Kui kui kui..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau bagi walakontol mcm pas mmg la anggap ulasan walaon berhemah sbb tahap tu je mampu bfikir. Pusing2 balik swimming pool.kahkahkahkah. Wanrosli2....

      Padam
    2. 11:22, swimming pool akan menyusul selepas ni diminta bersabar, ni apa citer UMNO mempergunakan dan memperbodohkan pemimpin2 pujaan kamu untuk mengembalikan kegemilangan UMNO yang dah rosak?

      Cuba bagi hujah dan fakta yang boleh mengimbangi spekulasi kami rakyat Sarawak terhadap PH.

      Kalau tiada fakta dan hujah lebih baik sedara mengaku saja bahawa apa yang kami nampak itu adalah tepat, PH adalah khadam kepada UMNO.

      Padam
    3. Dzn jelas menyuruh pas bgabung dgn umno..sape khodam sape ni wanrosli. Kahkahkahkah

      Padam
    4. Isu lain xde ke selain swimming pool ni wanrosli. Kata minum susu omega bijak2. Kahkahkahkah

      Padam
    5. Wanrosli2 sape pm skrg?Najib ke mahathir?

      Padam
    6. Wanrosli kata ph bodoh bkerjasama dgn madey dtipu madey...pas kena tipu dgn najib pasal hudud kelantan apa cter,sape lg bodoh skrg??????

      Padam
    7. Hujah2 apa wanrosli. Hujah2 wanrosli mcm taik xlayak la nk ckp soal hujah2.. Pan kasi hujah fakta. Wanrosli kasi hujah taik,so pelajaran disini dgn walaon walakontol xyah hujah2 la buang masa je.spesis mkn taik hadi xblh buat apa2 dh.kahkahkahkah

      Padam
    8. Kenapa PH pulak yang sibuk berkempen satu pentas seluruh negara dengan UMNO, yang disuruh bergabung dengan UMNO adalah PAS bukan PH, berpimpin tangan dan berpelukan dengan UMNO bukan PAS, mereka tu adalah pemimpin2 pujaan kamu, tunggu masa yang sesuai bercium mulut lah mereka nanti.

      Padam
    9. Ala hadipesideng sepentas dgn najib ape cter, lagi jelas pesiden umno.

      Padam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kata ulasan berhemah, kalau berhemah xla kena remove. Ni mesti ulasan2 bodo.kahkahkahkah

      Padam
  8. Ternyata pengikut-pengikut PAN disini hanya berhujah kosong dan tidak berfakta, tengok saja pemimpin2 pujaan mereka, apabila ditanya tentang DSAI mereka serah kepada Mahathir untuk mengenepikan DSAI.

    Siapa bakal PM dan TPM pun mereka serahkan kepada Mahathir asalkan saja bukan Najib, Muhyiddin pun mereka setuju Mukhriz pun mereka setuju, khadam oh khadam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekurang2nya lebih mulia drp hadi yg sedondon dgn najib.mau jadi penasihat najib. Alahai khodam umno

      Padam
  9. Kununnya nak TUDUH org fitnah (sdgkan ternyata PAN kaki pembohong kerana itu hanya andaian semata), lalu berpura2 beraksi seolah2 PAN tidak pernah terlibat dlm fitnah termasuk fitnah UG terhadap PAS.. phuiii....

    Tapi PAN lupa bilamana secara terang2an tok guru mereka TGPDRamasamy memfitnah DZN sbg SATAN, PAN tanpa dapat dinafikan; berkelakuan secara jelas tidak langsung ada rasa simpati terhadap DZN sebaliknya pula menyokong TGPDR dgn cara tidak menuntut beliau meminta maaf langsung kpd DZN.. 

    So, kita dapat lihatlah di sini tanpa berselindung bhw di mata PAN ulamak tidaklah perlu dihormati selagi mereka tidak digemari oleh DAP.. sebaliknya PAN akan mengiktiraf seseorg itu sbg ulamak hanya jika DAP merestui ketokohan ulamak tersebut sbg contoh Mursyidul Am PAN dan timbalannya.. patutlah kita tak dengar satu perkataan bantahan pun (dalam isu penghinaan SATAN ke atas DZN) dari ulamak berdua tersebut yg telah terbukti diredhai serta dirahmati oleh DAP..

    Sekian...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah pe kena mngena dgn ramasmy tu pan fitnah pas kahkah lawak bongok wan rosli..kahkahkah dah la tu..sakit perot ktawa..

      Padam
    2. Buktikan pas bukan parti fitnah pongpang pongpang kata matsabu tolak hudud, mana buktinya video yg kata matsabu tolak hudud tu? Jgn pusing2 pulak

      Padam
  10. Begitulah sifat khodam.. ketika memerlukan DAP (utk jatuhkan PAS), segala usaha akan dikerah utk membetulkan segala kesilapan DAP bila berdepan dgn PAS.. kini ketika memerlukan UMNO (juga utk jatuhkan PAS), segala usaha akan dikerah utk membetulkan segala kesilapan UMNO bila berdepan dgn PAS..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgnla kalih isu.mana video matsabu tolak hudud tu????

      Padam
    2. Di bawah adalah satu teka teki ringkas..

      Bersama PKR jadi pengacau..
      Bersama PAS jadi pengkhianat..
      Bersama DAP jadi khodam..
      Bersama UMNO jadi khodam bergu bersama DAP..

      Dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

      Padam
    3. Jwpn nye hadipesideng

      Padam
  11. Mana video nya wanrosli. Buktikan pas bukan parti penfitnah.. Skrg jelas pas parti penfitnah. Kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cube teka apakah jenis binatang sesumpah laknat?

      Padam
    2. Binatang sesumpah laknat bersifat menfitnah tanpa bukti,bila minta bukti kalih isu.jelas wanrosli lah Binatang sesumpah laknat.cantekla nama baru.wanroslisesumpahlaknat.kahkahkahkah

      Padam
    3. Cube lagi bro.. aku bagi clue.. warna asalnya oren..

      Cube teka apakah jenis binatang sesumpah laknat ini?

      Padam
    4. Oooo wanroslisesumpahlaknat ske warna oren rupanya. Kahkahkahkah. Kalau suke amanah ckp aje la,xyah kasi2 clue.malu2 kucing plak.kahkahkahkah. Tp amanah xterima penfitnah mcm wanroslisesumpahlaknat ni.kahkahkahkah.

      Padam
    5. Pabila sesumpah bertukar dari oren kpd merah, inilah fasa yg paling ganas! Sbb dia boleh jadi jelmaan roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel.. begitulah seterusnya sampai binatang sesumpah laknat ni mampos..

      Padam
    6. Kahkahkahkah.macaipas2 semua buduh xtau warna sesumpah. Sesumpah suke warna ijau sbb dok kat daun. Parti pas kan ijau.tepat sekali pas parti sesumpah.kahkahkahkah. Elok sgt wanrosli kasi idea PAS=PARTI AJARAN SESUMPAH. kahkahkahkah

      Padam
    7. Mememanglah sesumpah tu dulu hijau.. sekarang dah jadi oren..kemudian fasa yg paling ganas bila jadi merah..
      Kuikuikui..

      Padam
    8. Pastu jadi ijau balik.kahkahkahkah

      Padam
    9. Oren ni dah hampir dgn merah.. jadi mustahil boleh jd hijau balik..sebab hijau tanda bersih tak disentuhi kotoran.. oren ni ibarat kotoran karat..

      Padam
    10. Ape ke bebal punya wanrosli xtau pasal sesumpah nk ckp pasal sesumpah. Kahkahkahkah. Kan dah kena,warna asal sesumpah ialah hijau(pas), die blh menyamar pelbagai warna pastu die kembali jadi ijau balik.mcm wanrosli la sesumpah pastu menyamar kejap jd pan la pkr la bn la pastu jadi ijau balik,pastu wanrosli komen wanrosli "terbaek tuan/betul tuan"kahkahkah

      Padam
    11. Utk info kalau selain G16, ahli2 PAS tak de masalah kalau ada sesumpah oren nak tukar hijau balik..

      Padam
    12. Xda sesumpah oren.hanya hijau/pas je sesumpah sebenar.kahkahkahkah

      Padam
    13. Kahkahkah..sesumpah sekarang dh tukar warna biru khadam umno pulak tak cukup makan dgn warna merah dap....kahkahkah

      Padam
    14. Tukar2 warna last2 tukar ijau balik warna asal2 sesumpah. Mekacih memberitahu pas parti sesumpah.kahkahkahkah

      Padam
    15. Sebenarnya kami hanya melayan suka2 je komen2 bengap PAN ni kerana kami simpati.. simpati akan parti mereka yg sehingga kini masih belum punyai perlembagaan.. kalau tak layan nanti jatuh plk kemaluan.. aku tak boleh bayang apakah pertimbangan yg mereka ambil sblm join parti yg takde perlembagaan.. Menurut firasat aku sekiranya sesebuah parti itu ADA perlembagaan maka mereka benar2 TIDAK layak jadi KHODAM berbanding parti yg TAKDE perlembagaan..

      Padam
    16. Kahkahkahkah. Macaipas2 pongpang pasal perlembagaan tp pas masuk prn sarawak utk kalah kahkahkahkah. Perlembagaan apa masuk prn utk kalah.kahkahkahkah

      Padam
    17. Kahkahkahkah. Baru ku tahu perlembagaan pas iaitu masuk prn utk kalah.kahkahkahkah

      Padam
    18. Tahu tak kenapa PAN dilarang masuk Sarawak?.. 

      Kerana di Semenanjung mengikut rekod mereka banyak buat hal.. antaranya dikhuatiri jika PAN menang sekalipun dibimbangi mereka pada bila2 masa boleh jadi sesumpah dan bertukar parti atas arahan DAP! Malah bukan itu sahaja; mereka juga akan membawa bersama kerusi DUN pd parti baru tanpa BERANI meletak jawatan utk diadakan pilihanraya kecil.. jadi perangai seburuk ini dibimbangi bisa mengganggu atau mempengaruhi keadaan politik yg sedia aman di Sarawak..

      Kesimpulannya.. masuk Sarawak nak bertanding pilihanraya KUNUNNYA.. tapi bila tukar parti atas arahan DAP, TAK BERANI plk nak letak jawatan DUN mahupun PARLIMEN bagi bertanding pilihanraya kecil.. tapi bukan main berlagak nak bertanding pilihanraya negeri..Phuii..

      Padam
    19. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    20. Kahkahkahkah sian wanrosli komen2 bodoh kena remove. Kahkahkahkah

      Padam
    21. Mahathir ada buat statement yg lebih kurang berbunyi:

      "Najib mesti letak jawatan sbg PM.. kalau tidak masa PRU14 nanti, Najib akan kalah, BN akan kalah dan UMNO pun akan kalah"

      Mujurlah ada PAN yg senantiasa bersiap siaga membantu Tun M bagi mengelakkan UMNO pupus.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...